M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT??????????????

Had ie zn gouden schaar ingelegd met diamanten meegenomen?
koffie, zwart graag...
pardoen, hoe hoog!!! da's echt duur!!!

idd een gouden schaar met diamantjes erop
Ja, achterlijk toch? Daarvan gaat zo'n 200 euro naar de arts en de rest naar het ziekenhuis.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Bespottelijk! Daaaaarom wordt een goed ziektekostenstelsel hier in Nederland straks onmogelijk. Ten eerste is 200,= euro bruto in 5 min. schandalig, en gemiddeld 500,= per 5 minuten naar een ziekenhuis.... daar wil ik het niet eens over hebben!

Tssss... Kan me ernstig opwinden over zoiets.

Maar dat viel niet op zeker!?

Indian, het wil niet met je,he? Medicijnen afbouwen en CU daarbij onder controle houden.... Bahbahbah. Heb je zelf ook een idee dat er een trigger is?

Vriendin van mij met Crohn zat altijd wat in een vicieuze cirkel. Opvlamming van ziekte, heeeeel erg moe en niets meer kunnen doen, ziekte onder controle proberen te krijgen met zware medicatie, na tijdje alles onder controle, vriendin voelt zich weer beter en tot veel in staat, neemt weer een baan aan, gaat even goed, medicijnen (want toch vergif) worden afgebouwd, Ziekte vlamt weer op, werk moet weer opgezegd/ziektewet in, medicatie wordt weer verzwaard enz enz enz enz.

Sinds een 3 jaar ofzo heeft ze besloten gewoon thuis te blijven, en regelmatig te leven. Ze kan het aan om het huishouden netjes te houden, de kids van/naar school en sport te brengen en zelf nog wat te sporten/hobbyen enzo. Maar meer zit er niet in..... Dan speelt de Crohn meteen weer op, met af en toe erg nare ziekenhuisopnames en bijna-operaties tot gevolg.

Ook stress blijkt voor haar funest. Haar vader overleed vrij plotseling, en meteen had ze een diepe terugval. Zoontje heeft wat problemen op school, en ja hoor.... daar ging ze weer....

Zoooooo kut!

Nou is dat Crohn en jij hebt CU; daar zit wel een verschil in. Maar het zou voor jouzelf wel prettig zijn als de boel eens stabiel zou blijven!! Hopelijk vind je de juiste "tip&trick" daartoe snel!!

Hahaha, zeuren en jammeren.... daar heeft deze mama ook zo'n gruwelijke hekel aan. En dat weten ze ook

Sophie gaat gelukkig steeds beter, qua gedrag, luisteren enzo. Steeds minder gefrustreerd incl. driftbuien, en steeds meer gewoon een lief meisje dat ook "nee" leert te accepteren. Gelukkig maar. Pfff... het werd ook wel tijd!

En Juul...zoals jij Lynn omschrijft. Daar herken ik veel van Lieke en mijzelf in. Af en toe wist ik het ECHT niet meer, en zat ik machteloos op de trap me af te vragen wat ik allemaal verkeerd deed. En weet je.... toen ze 4 jaar werd en naar school mocht, ging het met sprongen vooruit en tegenwoordig hebben we bijna nooit meer aanvaringen. Wat een opluchting! Ik hoop van harte voor jou dat dat ook voor Lynn op gaat! In the mean time..... sterkte!
Juul, wat belachelijk dat dat zoveel; geld kost zeg. echt belachelijk!

Wij zijn gisteren geweest voor de prikken, Was heel goed geregeld en mijn kinderen waren erg dapper, want ze hebben allebei niet gehuild. Voordat Milena kon gaan schreeuwen was het a weer voorbij en Bojan was zo overdonderd door alle mensen die leuk tegen hem deden dat ie eht niet zo in de gaten had. Volgens mij heeft Bojan wel een zeer beentje nu, want hij huilde met luier verschonen. Milena heeft nergens last van.

Indian:hug: voor jou.

Xop fijn dat je minder aanvaringen hebt met Lieke nu. Ik vindt dat Milena heel erg toe is aaan naar school gaan. Aan de ene kant dan he, aan de andere kant meot ik er echt niet aan denken dat mijn smurfje zometeen in de klas zit.

Zo nog even wat eten koken voor Bojan. KIndjes gaan vannacht logeren (bojan pas voor de 2e keer, brrrr). Wij gaan uit eten voor schoonmoeders verjaardag. Morgenochtend weg, orgenavond weg en zondag weg. En dan is het al weer maandag
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hahaha, jaaaa.... als je je ogen dicht doet en je kleine smurfie in zo'n klas ziet.... En dan erbij bedenkt dat ze dan vast wel een keertje voor het eerst gaan horen dat iets wat ze gemaakt hebben "stom" is..... En dat de grotere jongens ze overtroeven en wegduwen enz... IEKKKS.

Maar aan de andere kant; school is toch ook zooooo leuk voor ze! Maar hee, tegen wie zeg ik het . Jij weet dat als geen ander!
same here met pds. Bij meer stress of juist precies nadat de stresssituatie over is, krijg ik er last van.

Misschien omdat je sindskort werkt het daarom nu weer meer opspeeld?

Overigens ter aanvulling op zeuren en jammeren.

Ik gun Jasper ook zijn offdays. Iedereen heeft wel eens dagen dat niets deugt, je gewoon sjachie bent en alles stom is (althans, die dagen heb ik wel eens ) Dan mag hij best sjacherijnen. Die bui herken ik wel en heeft hij ook niet zo vaak. Ik plaag dan wel dat hij sjacherijnig is:

*met plagend zeurderig stemmetje* Jasper is sjacherijnig Jasper is sjacherijnig.

Nou, dat ontploft hij zowat en gilt: NEEEEEEEEEE

Dan moet ik ook echt ophouden anders komt hij me achterna ha ha ha. Net zn vader want als ik tegen man zeg: ben je sjachie, dan wordt hij ook standaard geirriteerd.
koffie, zwart graag...
dubbel
koffie, zwart graag...
he hallo allemaal,

Q, hoe was de sint?

Syl, is je hoofdpijn helemaal weg nu?

Frans, wil Bojan echt niet meer? hij heeft er geen spijt van??

Fijn dat Milena nergens last van lijkt te hebben, en een knuffel voor Bojan.

ja xop, zoals jij het schrijft zo gaat het hier ook, heb al keuzes gemaakt door te switchen van baan,dus meer regelmaat en duidelijkheid.(en mocht het echt niet meer gaan, dan blijf ik gewoon yhuis, maar wil het blijven proberen) Maar ik denk dat ze de totale ontsteking gewoon niet echt weg krijgen, als er eind sept een scopie gemaakt wordt waar nog ontstekingen op te zien zijn, maar waar ik dus weinig tot geen last van heb...dan lijkt het toch niet helemaal te werken met de medicijnen.

Ook twijfelt ze nu of het wel CU is, maar voor het "gemak" houden we het voorlopig op CU en niet op Crohn.

Stress is drama voor darmziektes (wel meer ziektes trouwens)

Sporten ga ik over 2weken mee beginnen, heb gelukkig nog hulp in de huishouding want dat redt ik niet alleen, boodschappen doe ik altijd met ons mam (of ons mam alleen voor ons, de schat)

Denk niet dat het aan het werk ligt, omdat ik het super naar mijn zin heb, als dat niet zo was, dan speelt dat zeker mee.

Maar komt goed.

Nou ga t eten verder afmaken, doeiiiii
Hi

hier druk, volgende week ontvang ik geen visite;-)

vandaag lactatiejuf op visite gehad, heel fijn wat goede tips en aanleg Les gehad. Maandag komt ze weer.

Verder blijft het schipperen met de tijd, kom nu echt tijd tekort, met name voor valentijn rot. Dus daarom ook visits stop, jan die tijd beter in v stoppen.

We hebben geboekt voor Zweden met de kerst, heerlijk.

Ga stoppen, sorry voor ego teksten..... Komt ooit wel were goed!

Fijn weekend allemaal
geeft niks merel!!

net the night at the museum 2 gekeken, die is leuk!!! (vind ik dan ;) )
Hai,

hier even kort berichtje. Alles oke maar uiteraard weer eens druk met taarten....

Workshop, giavond iemand hier taart maken, zonet nog een taart gemaakt...Leuk allemaal, wel veel. Stomme is dat altijd alles precies tegelijk valt.

Vanochtend Sintfeest op mijn werk. Kids vonden het super. Laura nog even op de foto met Sint. Jasper durfde niet. Hij heeft ridderharnas/helm/zwaard/scherm etc gekregen. Maakt nu met buurjongen de buurt onveilig .

Vanavond lekker uit eten met vrienden. Oppas (nichtje) blijft slapen, dus kan ze morgen ochtend ook de verzorging op zich nemen....

tot later!
Grrrr en nu Ben ik grieperig met koorts! Heb al tien jaar geen koorts gehad, hopelijk geen mex griep! Had leuk uitje morgen met buren maar denk dat ik niet mee kan.
fijne avond scooby.

Beterschap Merel.
Frans, hoe is het met je ZW zusje?

Pips, had ik jouw al bedankt voor het kaartje??

Gaan jullie nog iets speciaals doen met 5dec? (Speciale manier pakjes avond door brengen ofzo??!!)
Merel, geen borstontsteking?? Ik had toen bij Jasper ook flink koorts en ziek. Volgens mij heeft Frans dat bij Bojan ook gehad...griep kan uiteraard ook.

Net terug van etentje, gezellig. Wel natte fietstocht naar huis. Eerst droge kleren en honden uitlaten en daarna nog drankje bij vrienden. Ze wonen paar huizen verder.
Vanmorgen inderdaad zere borst, koorts is weg. Wat een gedoe. Heb jullie daar anti biotica voor gekregen? Ik slik sowieso drie paracetamol per dag vanwege de ks napijn, nu nog maar een neurofen genomen......maar ben ook verkouden dus heb dubbelop pech

wel goed geslapen, we hebben madelief lekker ingebakerd na iedere voeding en in haar eigenlijk wieg gelegd, de krampen vielen mee en ik sliep al om negen uur en Ben alleen wakker' geweest om te voeden, vriend deed de rest

Nu toch

maar op stap met de buren naar het sprookjestheater in hotel new York.....

Fijne dag allemaal!
ik heb ook vrij regelmatig borstontsteking gehad en idd koorts.

Zelf heb ik nooit iets ervoor gekregen maar het steeds zelf kunnen verhelpen. Door onder de douche heel goed mijn borst te masseren en daarna jasper te laten drinken met neus richting de plek waar de ontsteking zat en idd paracetamol.

Gisterenavond bij vrienden geweest. Jasper wilde absoluut niet slapen en spookte nog heerlijk om 22.30 uur!!!!!!

Uiteindelijk viel hij op mijn schoot in slaap. Vanochtend was het dan ook 9.15 uur jahoeeeeee

Domme actie van mij:

Gisteren kwam sint en piet de supermarkt binnen en kwamen op Jasper af. Hij was wel een beetje bang. Man zei: nou dan mag je vanavond je schoen zetten. Hij m gezet voordat we naar vrienden gingen, liedje gezongen.

Ben ik t gisterenavond toch helemaal vergeten!!!

Teleurgesteld mannetje vanochtend. Heb m t hele huis laten afzoeken en als een speer kadootje beneden in de woonkamer gelegd. Pfffffieeuuwww.
koffie, zwart graag...
oeh syl, da;s idd net op tijd, zo sneu die gezichtjes dan!!

Had hij hem zelf snel gevonden in de woonkamer?

Ow Syl, haha wat erg. Arme Jasper. Wat een domme Piet zeg, dat iehet cadeautje zomaar ergens anders neergelegd had.

Merel, auw borstontsteking doet pijn. Heb het ook een paar keer gehad. Geen antibiotica geslikt, want het was steeds met 1 dag koorts en pijn minder. Harde plek in de borst masseren, warm maken voordat je gaat voeden en als je het kunt, aanleggen met de neus naar de zere plek. Het is echt heel vervelend.

5 december gaan we naar mijn ouders. Einde van de middag komt de zak met cadeautjes. Zondag gaan we naar Ivars moeder, daar komt ook een zak met cadeaus.

Scoob, kun jij me nog een mailtje sturen met hoe laat en waar donderdag? Ik ben je eerdere emaik kwijt. En hoe betaal ik jou? Geld meenemen? Of van tevoren overmaken?

Ow enne nog lekker wat gedronken bij de buren? Gezellig.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wij vieren ook Sint hier thuis, ik moet nog

even achter bonzers op de deur aan.......alle buurkinderen geloven dus dat is een uitdaging;-)
Bij mijn ouders bonst een buurman op de deur. Dat was vorig jaar zo leuk, hij gooide ook handen vol met pepernoten naar binnen. echt zo grappig! Milena schrok zich wild
Morgen trouwens eerste dag helemaal alleen zonder hulp van oma 's enzo...... Wish me luck, Valentijn zit nog altijd in een testfase. Als uitje hebben we het Cb voor beide, dat vindt ie gelukkig erg interessant!
Oef Sylvester, das was close en net op tijd met je kadootjes.

Gisterenavond voordat ik in bed schoot met die leuke man van de vorige keer, snel nog de 2 schoenpakjes (DVD Fifi en een blauwe kinderhelm van de Gamma) neergelegd voor Emdin. Anders was ik het vast ook vergeten, hahah

Sinterklaas op het werk was geweldig. Emdin was eigenlijk niet bang voor Sinterklaas en de Pieten en gaf Sinterklaas gewoon een hand. Hij heeft van Lego een jeep met een paardentrailer gekregen. Echt super gaaf! Alleen mama moest hem in elkaar zetten, want dat is nog iets te moeilijk voor hem.

Inmiddels heb ik alle Sintkadootjes in huis en op 1 na ingepakt. Nu de gedichten nog. Emdin gaat een hoop krijgen dit jaar: duplo huis/ramenset, een bosch werkbank met toebehoren, de ark van Noah (Playmobil), een schoonmaakset, een rif met vissen (Playmobil), boekjes van Jip en Janneke (zodat de serie compleet is) en hij krijgt voor bij zijn verlichte kersthuisjes een treinbaan erbij.

Ach, met zijn verjaardag heeft hij dit jaar niet veel bijzonders gekregen, dus een klein beetje verwennen mag best

Oh Merel: met de Kerst in Zweden. Jullie hebben waarschijnlijk zeker een witte Kerst. Heb je familie in Zweden?

Indian; he, wat naar voor je dat je momenteel zo'n last hebt van je darmen en dat die opspelen. Lijkt me erg lastig. Mijn oppas heeft Chron, maar bij haar gaat het redelijk en zij let ook heel goed op wat ze wel of niet doet.

Vandaag voor de 2e keer op het abonnement naar de Dierentuin geweest. Super, dat je zo makkelijk in en uit kan lopen. Merel, leuk idee om een mini-meeting een keertje te doen. Zeg maar wanneer jij kan en dan laat ik het wel weten of wij ook kunnen.

Emdin is helemaal wous van het Oceanium en de Krokodillenrivier. En ik ga Emdin nu even naar bed brengen, want na de dvd zou ik hem in bed gaan leggen en de dvd is nu afgelopen.
he Frans, we gebruikten gewoon precies dezelfde methode ha ha. En idd was het ook na 1 dag een flink stuk minder.

Q, leuk weekend heb je gehad!

Ik was idd net op tijd doordat ik zei: nou zeg, zou het op zolder liggen dan???

Sprint!!!

Nee niet??? Oh dan toch beneden??? Ik had een stoomboot geknutseld dus ik zei: misschien ligt hij dan daarin??

En jawel. zoon had niets door en vond het geweldig.

Vandaag naar film van MJ geweest. Intens genoten
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven