November 2007

18-03-2009 20:34 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn verjaagd uit ons oude vertrouwde topic, dus dan maar een vers topic.

Veel schrijf- en leesplezier!

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, één in maart 2010 en één in april 2010 uitgerekend en dat was het voorlopig wel.

Hoera! Welkom zusje van Alissa!!!
O jee, gepost. Offer je je kinderen op door ze wel of niet te enten? Ik vind het hoe dan ook een nare term! Als het zo moet schrijf ik pas weer als de mg voorbij is. Bah, jullie zijn zelf ziek....
O Jij hebt het zelf over dat we een nogal zwakke generatie kweken op deze manier. En dan doel je natuurlijk op de MG en het inenten. Ik snap dat het iets van een grapje was, maar vind het nogal een eng en misplaatst grapje. Want als je dat zegt, zeg je dat een aantal kindjes het eigenlijk niet zouden moeten overleven. Maar welke dan? Niemand wil toch zijn kind "opofferen" om de generatie sterk te houden.

Ik snap dat grapje dus echt niet. Mensen die dat soort dingen zeggen of zelfs schrijven (gezien het artikel waar Ibbel het over heeft) vind ik echt vreselijk en werkelijk totaal niet in de maatschappijn staan. (ondanks dat ik dat artikel niet eens gelezen heb)

Ook ik ben geen schoonmaak freak (zeker niet) maar dit is wel wat anders dan schoonmaken en bacillen. En daar ging het denk ik even fout in de communicatie.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Huh? Dames dames, is het mijn schuld? Ik was een beetje aan het filosoferen! Laten we vooral elkaars standpunten respecteren.

Ik denk dat ik het een beetje verkeerd heb verwoord. Ik bedoelde met dat weerstand opbouwen dat aan het einde van dat spectrum wel degelijk zo'n discussie schuilt, maar geenszins dat iemand hier zn kind aan t opofferen is! Getsie nee.

Prik zit dr in! We waren heel laat, dus we konden zo doorlopen, slechts een paar kindjes. Prima getimed dus. Vaantje even een huil van 'wat flik je me nou?' en bij de uitgang hadden ze ijsjes - ijsjes met dit weer ja haha - maar die heb ik maar geskipt.
Dat 'opofferen' moet dus wel in de context van mijn verhaal worden gelezen.

Kom je nog terug O?

Shit.
Vana; natuurlijk is het niet jouw schuld. Een pittige discussie is nooit weg toch? We zijn allemaal volwassen en uitgerust met een goed stel hersens, dus komt goed.
Tuurlijk is het niet jouw schuld Vana en natuurlijk komt O terug en natuurlijk wordt dat niet zo bedoeld, door niemand.

En inderdaad is een pittige discussie helemaal niet erg en goed voor je hersens toch?

Voor iedereen een dikke zoen. Zo nu is het weer goed
Neeee, dat artikel ging totaal niet over een zwakke generatie, het ging over de ouders, die zijn de watjes! Overal hun kind achterna rennen, kind met fietshelm op, pas op, val niet van het klimrek af en overbeschermend zijn naar hun kinderen. Een beetje weerbaarheid kweken, dat was de pointe.

Wat ik geleerd heb van deze discussie is dat ik mezelf niet meer als maatstaf moet nemen voor wat 'normaal' is. Ik voel me inmiddels behoorlijk uitzonderlijk hier met mijn thuisbevalling en MG-opvatting.
Die zwakke generatie was geen grap, meeliften was een grap. Dat je zieke kinderen beschermt heb ik altijd gezegd. Ik las dat jij vond dat ik mijn kinderen zou opofferen. Ik wil het beste voor mijn kinderen, net als wij allen. Dat is voor mij ook het onterecht medicaliseren. Als daar nare termen als opofferen voor worden gebruikt vind ik dat eng.

Ibbel, ik denk zoals jij merk ik.

Laten we erover ophouden, we denken allemaal dat we het beste doen. Ik ben volgens mij de enige waarvan de huisarts. De kinderen niet kent, dus ik heb misschien toch een andere blik.
Neeeee O dat bedoelde ik echt niet. Ik bedoelde dat als jij zegt dat we niet moeten inenten omdat we anders een zwakke generatie kweken. Als iedereen er zo over zou denken dan houdt dat in dat er dus kindjes zullen zijn die MG niet overleven en we dat alleen maar doen in het kader van: "de generatie sterk houden" Toen zei ik, ja doeiiiiiiiiii niet mijn kinderen dan. Iemand anders moet dan maar ervoor zorgen dat de generatie "sterk" blijft.

Dáárom vind ik dat een enge uitspraak. Want wie wil nu zijn kind opofferen om alleen maar de generatie "sterk" te houden? Dat wil toch niemand? Verder is het een opmerking die veel verder en dieper gaat dan alleen de MG inenting, maar ik denk dat je dat wel begrijpt toch? (ik heb nl geen zin om WOII erbij te gaan slepen)

Ibbel: Wat ik juist hier "leer" op het forum dat mijn mening nooit "normaal" is. Er zijn altijd mensen die ook goede argumenten hebben voor bepaalde zaken maar er totaal anders over denken. Ik vind dat wel fijn, want mijn eigen mening wordt daardoor gefilterd en zorgt ervoor dat ik nog meer ga nadenken over mijn eigen keuzes. Ik leer daar veel van.
Ibbel, dat artikel was inderdaad een goed en verhelderend artikel, maar had helemaal geen verband met inenten en het (daardoor) kweken van watjes. Hoe dat verband hier is gekomen snap ik ook niet. En ik vind je echt niet uitzonderlijk met je thuisbevalling hoor, ik ben altijd jaloers op mensen met een voorspoedige thuisbevalling. Bij Tessje had ik het zelf ook gewild, nu niet meer.

En verder geen ruzie maken! Sommige meningen zijn nogal ongenuanceerd en komen zwart op wit harder over dan wanneer je het er in het echt over zou hebben. Zoals Tessje zegt 'kusje op en over!'. En laten we het er ook maar niet meer over hebben, iedereen hier heeft haar keuze gemaakt.

Mag ik het nog even over mezelf hebben?

Ik ben vanmiddag bij de gyn geweest en dat ging niet helemaal volgens plan. Ze vond mijn buik ook heel erg groot. Mijn baarmoeder zit echt al een heel stuk hoger dan zou moeten. Nog even met de echo gekeken en zo op het oog heb ik ook niet overdreven veel vruchtwater. Het resultaat is dat ik morgen om 9:00 uur een groeiecho heb. Verder heb ik vanmiddag gelijk bloed laten prikken op ijzer (ze vond me er grauw en vermoeid uitzien, en bedankt) en glucose. Daar krijg ik morgen ook de uitslag van en afhankelijk daarvan met ik een glucosecurve laten prikken om er zeker van te zijn dat ik geen zwangerschapssuiker heb. En ik moet vanaf nu al om de twee weken naar de gyn ipv om de vier weken. Ik vind het heel fijn dat ze adequaat handelen in het ziekenhuis, maar het duizelde me wel even van alle afspraken toen ik weer buiten stond. En ik maak me er natuurlijk zorgen om, dat mijn vrees voor een tienponder niet geheel ongegrond blijkt te zijn... Nou ja, eerst maar even de groeiecho af wachten. Verder adviseerde ze me om met mijn baas te overleggen of ik niet wat minder uurtjes kan werken. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken eerlijk gezegd. Eigenlijk vind ik het voor nu ietwat overdreven.

Het goede nieuws is dat er in mijn ziekenhuis 24/7 een OK team, gyn en anesthesist aanwezig is. En de gyn raadde me met klem een ruggenprik aan omdat de ontsluiting dan over het algemeen iets sneller gaat en als het op een keizersnede uitdraait zit die ruggenprik er alvast is. Weer iets om over na te denken.
Hè jakkes Tess, ik hoop dat alles goed is. Dat je je buik zo groot vind is dus ook echt zo. Hoe zwaar was Tessje toen ze geboren werd? Minder werken is niet verkeerd, maar hoe zou dat dan het risico op zwangerschapssuiker verkleinen? Of zei ze dat vanwege je vermoeide blik.

En Chica, hoe gaat het eigenlijk met je dieet?
Tess; wat vervelend om zulk nieuws te krijgen. Hopelijk valt het allemaal mee en is je buik 'gewoon' groot zonder allerlei complicaties. Wel een heel modern zkh trouwens als het advies geven bij voorbaad al een ruggeprik te doen. Wel iets om goed over na te denken. Achteraf ben ik blij dat ik bij mijn 2e bevalling geen ruggeprik gehad heb (al dacht ik daar midden in de bevalling anders over). Maar uiteindelijk duurde deze bevalling maar 2 uurtjes. Laat je het weten zodra je meer weet??

Ibbel; eerlijk gezegd denk ik dat we allemaal uitzonderingen zijn, ieder doet namelijk zijn eigen ding op zijn eigen manier en denkt daar het zijne/hare over. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die overal hetzelfde over dacht als ik.

Vanmiddag mg prik bij mij en manlief gezet. Alissa wacht ik nog even mee, ook morgen ga ik niet met haar, ze is echt nog ziek en te zwak in mijn ogen. Heb het nog even nagevraagd bij de infobalie bij het prikken en die gaven aan dat ze dan ook heftiger zou kunnen reageren op de prik. Heb ha gebeld en die kan hem evt op een later moment bij Alissa zetten. Maar eerlijk gezegd hoop ik met wat aandringen een bloedtest voor elkaar te krijgen, want ze heeft volgens mij gewoon echt al de mg, dus dan is die prik onzin omdat ze zelf al weerstand opbouwd.
Lieve chica, lezen is het halve werk, dat zie je maar weer. Want ik schreef dat gezonde kinderen juist watjes worden.

Ik heb de relatie inderdaad gelegd tussen inenten (en andere rare beschermingsdingen) bij gezonde kinderen. Echt waar, er wordt teveel "beschermd", omdat ouders alles willen controleren. Gezond verstand werkt toch het beste. Maar als een kind iets heeft, moet je altijd handelen. Altijd!!!!

Tess, ik hoop dat je echo meevalt en je toch 'gewoon' veel vruchtwater hebt.
zo hee, heb ik de hele inentings discussie gemist!

Ach, ieder maakt voor zichzelf (en voor zijn/haar kind(eren) de keuzes die hij juist acht. Dit soort discussies zijn dan juist wel prettig, omdat je zo eens de boel van een andere kant belicht kunt krijgen en je argumenten te horen kunt krijgen die je zelf nog niet had bedacht.

Niks mis mee, toch?

Wij zijn dus wel geweest voor de enting van Bintje. Ze trilde even met haar lip. er begon een traantje op te wellen in haar ooghoek, maar het pepernootje dat ze direct erna kreeg maakte alles weer goed, en het mandarijntje bij de uitgang zorgde ervoor dat ze direct weer via de ingang naar binnen wilde voor "nog een pjikje"

Tess, wat rot. Ik hoop voor je dat alles goed zal blijken te zijn. Wel heel goed dat je ziekenhuis alles altijd aanwezig heeft!!

Wat bevallen betreft: ik heb het één keer gedaan(en dat was genoeg ) en dat was thuis en beviel prima. Maar tegelijkertijd was Bintje natuurlijk niet helemaal in orde na de bevalling en moesten we 1,5 uur na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis. En dan moet ik er verder niet over nadenken hoe dat was gegaan als ze er nog slechter aan toe was geweest. Maar toch, ik denk dat als ik ooit nog een tweede zou willen, dan zou ik het toch weer thuis doen. Ik vond het zo lekker, vertrouwd, gezellig. Dat zou ik weer willen.

Verder ben ik blij blij blij. Ik ben eerder deze week bij een kennis geweest die fotografe is en die heeft foto's van Bintje voor me gemaakt (en van Hond en van mij trouwens) en daar zitten een aantal hele leuke bij. Ik zal een linkje op de AK zetten :-))

Oh, Ibbel, je centjes zijn overgemaakt!!
Poe, een echte discussie bij ons!

Thuisbevalling leek me van te voren ideaal en op bepaalde manieren nog steeds wel. Doordat Leon in een stuit lag wist ik gelukkig van te voren al dat ik naar het zkh moest. Aanvankelijk baalde ik er van, maar uiteindelijk zal het niet zo veel hebben uitgemaakt. Wat me een voordeel lijkt van thuis is het persoonlijkere, de individuele aandacht en het in vertrouwde omgeving zijn. Het voordeel van een ziekenhuis vond ik de aanwezigheid van een boel medisch personeel en het feit dat ik op de juiste plaats was als er iets mis zou gaan.

Grote nadelen van thuisbevallen leek me dan ook als er iets mis zou gaan met mij of de baby. Nadeel van het ziekenhuis vond ik het feit dat ik met zoveel mensen te maken had (artsen, arts-ass., verpleegkundigen) Hoewel ik ze allemaal hard nodig had ;) !

Voor een volgende bevalling moet ik weer naar het ziekenhuis.

Ben nu een groot voorstander van de ruggeprik (was er eerst bang voor: dat gerommel in mijn rug) en zou dit zeker willen als ik weeen kreeg. Eerlijk gezegd zou ik ondanks de complicaties die ik door de keizersnee kreeg (mijn darmen stopten er mee en ben 48 uur doodziek geweest) het zo weer laten doen. M.n. omdat het herstel van mijn lichaam daarna toch heel goed en snel ging en ik de 'ellende' van een bevalling niet mee heb hoeven maken (dat is waar ik erg bang voor ben nu, en dat van die paar sneue weeen die ik heb gehad).

Ik denk dat je je referentiekader aanpast....

Tess, sterkte gewenst met de onderzoeken. Ik hoop dat alles meevalt voor je. Pas goed op jezelf he!

Zo, vandaag de tweede avond 10 minutengesprekken gehad en ik ben gaar. Waren wel leukere gesprekken dan maandag, maar heerlijk als alles positief verloopt. Heb bij een gesprek even een collega erbij gehad omdat ik een vervelende reactie verwachtte, maar dat liep goed gelukkig (zelfs een compliment van mijn collega omdat ik het goed aanpakte).

Bintje, ik ga snel naar je foto's kijken.

Ibbel, vind de kleren leuk! Jammer dat ik geen meisje heb!
Even snel. Olliewood heeft uitverkoop.

Merkkleding -50%. Nog niet goedkoop, maar heb net een leuk Jottum kerstjurkje voor Saar besteld. Voor kerst mag het wel eens toch?

www.olliewood.nl

Voor de liefhebbers

Kom straks nog even terug voor meer reacties.
Aangezien ik in London de Gap heb leegekocht, laat ik olliewood maar aan me voorbijgaan

Thuisbevallen: ondanks dat het bijna mijn dood is geworden, zou ik het zo weer doen. Want tegen in je eigen omgeving in je eigen bed je weeen opvangen, daar kan echt geen ziekenhuis tegenop!

Vandaag nog werken en dan een heel weekend feest! Neeltje was gisteren al echt jarig op het kdv. Ze zit op elke foto te stralen en te genieten
Jeetje Tess dat is toch wel even schrikken. Wel goed dat ze alles zo grondig checken maar ik kan me voorstellen dat je even in de rats zit. Waarom heb je problemen met minder werken? Vind je het nog te vroeg daarvoor? of wil je geen last zijn? Misschien toch wel een goed idee om er eens over na te denken hoor. En je weet het, bij mij is die ruggeprik tweemaal erg erg erg goed bevallen dus als je nog info daarover wilt geef je maar een gil.

Lala: Wel fijn dat Alissa evt nog de prik kan krijgen. Dat scheelt wel maar ik hoop inderdaad dat je nog een bloedtest voor elkaar krijgt want dan heb je tenminste zekerheid. En nogmaals beterschap hoor voor de kleine meid, want ze kunnen er goed ziek van zijn en het kan best lang duren.

Binti: wat een stoere meid is Bintje toch zeg. En ga zometeen meteen kijken op de AK naar de foto's. Binnenkort komt de creche fotograaf en ik wacht even die foto's af voordat we weer naar een prof gaan. Die is trouwens zelf net bevallen dus die heeft vast nu andere dingen aan haar hoofd Wij doen het bij www.puremoments.nl en hoe heeft jouw fotograaf?

Ibbel: jouw pakjes zijn supergaaf. Heb je ook uitverkoop En ik heb de foto;s gezien maar nog niet de prijzen. Of heb je die ergens anders geplaatst op de AK? Ik heb zeker wel interesse in ieder geval.

Lizzie: Fijn dat de 10 min gesprekken mee vielen. Kan me voorstellen dat je gesloopt bent.
Hee meiden!

Even snel vanaf mijn werk. De baby is wel bovengemiddeld maar niet schrikbarend groot. Wel veel vruchtwater, maar maagje en blaas waren goed gevuld en je zag de kleine slokjes vruchtwater nemen, dus dat is geen reden tot zorg. Ook gelijk de bloeduitslag gekregen en dat was ook prima! Ik was vooral blij dat de glucose waarde zo goed was, moet echt niet denken aan zwangerschapssuiker. Over vier weken weer een groeiecho, maar vooralsnog ziet het er dus goed uit. Wel met de opmerking dat baby's vanaf deze termijn pas echt goed gaan groeien. De kleine wordt nu geschat op 720 gram.

Fijn, weer even gerustgesteld!
Fijn nieuws Tess!
Goed zo Tess!
Heerlijk Tess dat is zeker goed nieuws. Zowel van de groei als van je uitslag van je waardes. Weer even weer lekker genieten nu.

De Ak maar eens bijgewerkt. Pfoei had weer een hoop gemist. Sorry daarvoor dames. Heb ook maar even een updateje van mezelf gegeven.
Oh, Tess, wat een geruststelling.

Prijzen had ik er bij gezet toch? Er is al veel verkocht inmiddels.

Nog een paar dagen en dan gooi ik mijn winkel in de lucht!
Goedzo Tess! Fijn dat je gerustgesteld kon worden. Blijft spannend he, een zwangerschap.

Even snel gespiekt, wat een leuke foto's Binti!

Discussie; ik vind het juist fijn om de verschillende standpunten te horen (cq lezen). Dus wat mij betreft hoeven we een discussie niet uit de weg te gaan. Ik vind het ook eigenlijk wel grappig dat de gemoederen even hoog oplopen, in ons doorgaans zo vriendelijke clubje . Ik ben ervan overtuigd dat we allemaal slim genoeg zijn om onze eigen conclusies verder te trekken en dat je je daarvoor niet hoeft te verantwoorden.

Q en Lijnes; volgens mij een tijdje niet gezien hier, alles goed?
Ik heb Q laatst wel op een ander topic gespot, dus het zal wel goed gaan. Misschien even weinig te melden. Ben benieuwd hoe het met Lijnes is, die zat in een dipje de vorige keer!

Foto's van Binti en Bintje zijn erg leuk! Ik zou er bijna een hond voor nemen, ware het niet dat ik nogal allergisch ben voor honden .

Ik ben vanmiddag naar huis gegaan nadat de derde collega op rij kwam informeren of het wel goed ging omdat ik er zo moe uitzag. Heerlijk anderhalf uur geslapen en daarna voelde ik me herboren! Vanavond ook maar vroeg naar bed. Tessje was vanmiddag helemaal onder de indruk omdat Zwarte Piet op het kdv langs was geweest toen ze lagen te slapen. Ze raakte er niet over uitgepraat, zo leuk! Maar spannend vind ze het ook, ze schrok zich dood toen vriend hard op de deur klopte en zei gelijk 'Zwarte Piet beetje eng!'. Morgen is het sinterklaasfeest op mijn werk, waarschijnlijk zit het meisje vooral op mijn schoot geplakt haha.

O ja, ik vind het heel fijn om hier lekker van me af te kunnen schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven