hij smst niet...

26-11-2009 20:46 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke,

Mijn vriendinnen vinden dat ik er te heftig over doe ...

2 weken geleden tijdens het uitgaan jongen leren kennen. Hij versierde mij in de kroeg, ik had hem al gezien, absoluut mijn type..

Ontzettend leuk gekletst, gezoend.

Hij brengt me thuis, zoenen, super leuk, smsje, ff bellen nog, blij slapen..

Volgende dag weer een paar smsjes over en weer en 's avonds hebben we een date, zit ie bij mij op de bank, wijntje mee, kletsen, super leuk, super klik, weer zoenen, date gepland voor andere dag. Ik kom bij hem thuis, super leuk, super klik, zoenen, hij vraagt of ik blijf slapen, (alleen slapen).

Ik doe dat niet, ik ga naar huis, we bellen elkaar als ik thuis ben.

We plannen een nieuwe date. Die gaat beetje moeilijk, omdat ik veel later thuis ben dan verwacht, en hij ook.

We bellen elkaar om 2 uur 's nachts, en we komen op het idee dat we net zo goed naar elkaar toe kunnen gaan, en hij komt om half 3 's nachts naar mij toe. We slapen samen, geen seks, heel veel zoenen, knuffelen, super super super romantisch..

Hij zegt, ik vind je leuk, lief, mooi, alles perfect.

ik zeg ook dat ik hem leuk vind.

volgende dag gaat ie weg, werken = zaterdag.

zondag is ie jarig. Ik kan hem niet zien. ik sms hem, gefeliciteerd, ik krabbel hem, en stuur hem een foto van ons samen die is gemaakt, omdat hij daarom vroeg. hij gaat naar Ajax, en ik krijg in de rust een smsje (ik snap niet waarom dat belangrijk is, maar volgens een vriendin is dat enorm goed, dat ie in de rust smst) en vervolgens 2 dagen niets.

een date op dinsdag staat gepland. Ik sms op dinsdag middag, he, hoe is het, gaat het nog door. 4 uur later krijg ik sms, nee, het gaat mis, nachtje doorgehaald, ben moe, wil alleen maar slapen.

Ik stuur terug, slaap lekker en wil je een nieuwe date plannen?

2 dagen geleden. Niets gehoord.

Ik hem ook niets meer gestuurd, want ik vond het al zo stil in het weekend, en ik wil hem niet doodgooien met mezelf.

ik baal, want ik vind hem leuk.

Hij heeft het wel druk op zn werk, en zn moeder is ziek..

maar, wat doe ik nu? ik heb het plan morgen te smssen, met iets in de trant van, 'hallo negeer je me? '

Ik wil weten waar ik aan toe ben.. heb geen zin om me er druk over te maken, maar hij is zo leuk, dat ik het niet nu al van me af kan schuiven...

wat vinden jullie??
En als je iets aan het opbouwen bent, ookal is dat nog maar 2 weken. Vind ik het niet meer dan normaal dat je diegene iedere dag spreekt! Maar dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik, en hoe je zelf in elkaar steekt. Maar 2 dg op niets reageren, das voor mij not done.
quote:Sunshine_S schreef op 27 november 2009 @ 10:14:

En als hij niet opneemt stuur je hem een sms: Hoi, hoop dat alles goed gaat met jou en je moeder. Wil je me even terugbellen is nogal belangrijk. En als hij dan na een dag nog niet heeft gebeld, stuur je een sms: Oke het is duidelijk, jammer dat je niet mans genoeg bent om het persoonlijk te zeggen. Have a nice life.

Ik zit echt met zoveel verbazing je berichten te lezen. Wàt is er dan precies zo ont-zet-tend belangrijk? Het aandachtstekort? Er is toch niks aan de hand? Er staan geen huizen in brand, TO is niet bezwangerd, ze gaat niet dood.

En waarvoor dient zo'n vilein sms-je als je niet stante pede je zin krijgt? Als ik zo'n sms-je zou ontvangen zou ik opgelucht adem halen en blij zijn dat ik die (neurotische) bui geschuild heb...
Ik vraag me trouwens af of dit een generatie dingetje is. Wil je vertellen hoe oud je bent?
Ik ben 23, maar maakt dat echt uit? Ik bedoel ik ben een prater. Als hij 2 dg niets laat horen omdat dat in zijn ogen normaal is, en hij het liever even wat rustiger aan doet. Prima, kun je dat zeggen. Maar niets zeggen en het doen, is weer heel iets anders.

Als je echt gek bent op iemand echt een klik voelt, dan maakt je dat onzeker en wil je gewoon weten waar je aan toe bent. En dan maakt het allemaal geen fluit uit, of ze bezwangerd zou zijn, dood zou gaan of er een huis in brand staat...Het gaat erom dat er open gesproken wordt over het feit als 1 van de 2 misschien te snel gaat...

Misschien heeft hij wel bindingsangst. You'll never know. Maar in mijn ogen als je volwassen bent, moet je je ook zo kunnen uiten en gewoon zeggen als je iets dwars zit of je liever geen contact meer zou willen. En niet kinderachtig 2 of meer dagen niets van je laten horen terwijl de ander toenadering heeft gezocht.
Ja, ik denk dat dat verschil maakt. Ik ben 35. Toen ik 23 was stond privé sms nog in de kinderschoenen (het kon bijvoorbeeld alleen als je een abonnement had ) en was er geen MSN. Dat soort ontwikkelingen (vlak ook zaken als Hyves niet uit) hebben gezorgd voor een veel grotere connectiviteit en (dus) veel kortere responstijden. Dus waar er op mijn harde schijf nog ergens een file staat over hopen dat iemand thuis is omdat je hem graag wil bellen, staan op jouw harde schijf alleen dingen die uitgaan van veel kortere tijdspannes.

Wat me echter los van dat soort zaken wèl verrast, is dat je het bevredigen van je onzekerheid door een externe factor zo dwingend oplegt. Je eist bijna (of nou ja... bijna...) van een ander dat hij het probleem dat jij hebt en dat voortkomt uit jouw onzekerheid oplost. Doet hij dat niet (of niet snel genoeg) dan is hij niet mans genoeg. Dat vind ik omgekeerde wereld.
Ik vind het idee van verplicht reageren ook heel eng, ik reageer wanneer ik wil en wanneer ik tijd heb, of wanneer ik vind dat ik tijd heb. Komt allemaal heel benauwend over, vaak gaan relaties/vriendschappen daardoor ook kapot!
Nou Sun ik vind dat je jezelf ook nogal laat kennen met zo'n smsje.

Hij heeft misschien heel andere dingen aan zijn hoofd en dan ga jij aandacht zitten opeisen en pissig doen.

Zijn wereld draait niet om jou (als het goed is)!
Tja, hier nog een "oudje" van 38 en ik val bijna van mijn bureau stoel van verbazing als ik je berichtjes lees Sunshine. Je adviseert TO om smsje te sturen dat de jongen snel contact op moet nemen omdat er iets belangrijks is??

Lijkt me geen slimme zet. Die jongen heeft twee dagen niets laten horen maar bekend is dat hij het druk heeft met werk en een zieke moeder. Hij heeft misschein wel heel wat echte belangrijke zaken aan het hoofd nu.

Een belangstellend telefoontje of smsje met daarin de vraag hoe het nu met hem en zijn moeder gaat lijkt me okay maar verder...pfft ik knap zo af op claimerig gedrag.
Wat is nou 2 dagen op een mensenleven? Tjees, hoe deden die mensen dat vroeger dan, toen lang niet iedereen thusi telefoon had en er gewoon via de PTT brieven heen en weer werden gestuurd?

Mja jullie moeten het zelf maar weten, maar als vrouw krijg ik echt de kriebels als een man zich zo dwingend op stelt. De ervaring is, dat mannen daar doorgaans een nog veel grotere allergie voor hebben.

Als je dan toch per se die aandacht wilt hebben doe dan iets vanuit de gedachte dat een glas halfvol is ipv halfleeg.
Wat ik me afvraag: zou dit het soms zijn, dat jongere mannen doet verlangen naar een oudere vrouw?

Dat een oudere vrouw hem gewoon zijn eigen tempo laat bepalen, en hem daarbij gewoon in zijn waarde laat?

(ben zelf midden 40, reuze in trek bij de jongere garde, al zeg ik het zelf)
Ik ben dan zelf 29,maar snap eerlijk gezegt niet waarom jij je zo druk maakt? Ok...je vind hem erg leuk,dat is duidelijk Maar je zo voelen en allerlei dingen gaan bedenken omdat hij 2 dagen niets van zich heeft laten horen vind ik toch wel erg extreem. Maargoed,niet ieder mens is hetzelfde natuurlijk.

Je hebt het erover dat zijn moeder ziek is, nu weet ik niet of het om iets ernstigs gaat of niet. Maar zou natuurlijk zomaar kunnen dat er iets met zijn moeder is of iets dergelijks. Kan dan best begrijpen dat hij er niet aan denkt om contact met jou te zoeken. Misschien is had hij niet de mogelijkheid om te reageren toen jij smste en is hij jouw smsje erna vergeten. gebeurt mij ook weleens namelijk..

Als het je echt zo hoog zit zou ik hem bellen. Niet direct over een date of iets dergelijks beginnen,maar hem vragen hoe het met hem gaat en met zijn moeder natuurlijk. Je voelt vanzelf aan hoe het gesprek loopt en dan kun je alsnog aankaarten of hij zin heeft om weer een keertje af te spreken.

Je bent dan misschien wel bang om een blauwtje te lopen,maar daar kom je heus wel weer overheen mocht dat gebeuren. Want wees eens eerlijk tegen jezelf; hoe jij je nu voelt is ook niet alles lijkt mij... Jezelf gek lopen maken en misschien wel om niks. Dus of je je nu rot voelt en jezelf gek loopt te maken OF dat je hem opbelt en in het ergste geval een blauwtje loopt.. Lijkt mij de keuze snel gemaakt...
Ik zou gewoon niets laten horen. Vind hij je leuk, dan smst hij je wel. Mannen vergeten een leuk meisje echt niet zomaar! Hoor je niets, bv tot aanstaande maandag, dan kun je óf hem bellen en een verklaring eisen, of m gewoon (auuww) loslaten. Er zijn meer leuke mannen in de zee, en deze is dan blijkbaar toch niet zo enthousiast. Scriptie afschrijven en een andere jongen daten (tzt) lijkt me handiger en leuker dan heel ingewikkeld doen met smsjes en hyves enzo.

In mijn opinie is niets laten horen overigens iets anders dan wachten; wachten is de ultieme beschikbaarheid, niets laten horen is je eigen leven leiden...
quote:Mlle_j schreef op 27 november 2009 @ 12:16:

Mannen vergeten een leuk meisje echt niet zomaar! Hoor je niets, bv tot aanstaande maandag, dan kun je óf hem bellen en een verklaring eisen, of m gewoon (auuww) loslaten. Snap dat eisen niet zo...
net als vele anderen hier vind ik ook dat je jezelf nogal druk maakt over die 2 dagen.

Denk dat er wel wat inzit wat twinkeling zegt; mensen verwachten momenteel van een ander gelijk een reactie waar je "vroeger"( hoor mij nu ..oudje van 39) inderdaad moest wachten totdat iemand thuis was.

Heb in het begin zelfs wel meer dan een week op reactie van vriend moeten wachten. Toen ik daar achteraf iets van zei was zijn reactie eigenlijk zo van ..ohhh nou ik was erg druk en hij had er dus glad geen erg in dat ik ( en veel andere vrouwen blijkbaar) daar toch wel erg op zaten te wachten.

Ik zou dus ook zelf bellen en inderdaad niet om hem uit te horen over hoe en wat maar mij lijkt het dat intresse in hem hem meer zal doen dan klagen over hoe lang het wel niet geleden is dat hij iets van zich liet horen.

Zegt namelijk ook wel iets over hoe een eventuele relatie zal gaan verlopen lijkt me.
quote:assepoesie80 schreef op 27 november 2009 @ 12:23:

[...]

Snap dat eisen niet zo... Ik raad het daarom ook niet aan!
quote:love2dance schreef op 27 november 2009 @ 12:23:

net als vele anderen hier vind ik ook dat je jezelf nogal druk maakt over die 2 dagen.

Denk dat er wel wat inzit wat twinkeling zegt; mensen verwachten momenteel van een ander gelijk een reactie waar je "vroeger"( hoor mij nu ..oudje van 39) inderdaad moest wachten totdat iemand thuis was.

Heb in het begin zelfs wel meer dan een week op reactie van vriend moeten wachten. Toen ik daar achteraf iets van zei was zijn reactie eigenlijk zo van ..ohhh nou ik was erg druk en hij had er dus glad geen erg in dat ik ( en veel andere vrouwen blijkbaar) daar toch wel erg op zaten te wachten.

Ik zou dus ook zelf bellen en inderdaad niet om hem uit te horen over hoe en wat maar mij lijkt het dat intresse in hem hem meer zal doen dan klagen over hoe lang het wel niet geleden is dat hij iets van zich liet horen.

Zegt namelijk ook wel iets over hoe een eventuele relatie zal gaan verlopen lijkt me.
quote:Ruby37 schreef op 27 november 2009 @ 11:31:

Tja, hier nog een "oudje" van 38 en ik val bijna van mijn bureau stoel van verbazing als ik je berichtjes lees Sunshine. Je adviseert TO om smsje te sturen dat de jongen snel contact op moet nemen omdat er iets belangrijks is??

Lijkt me geen slimme zet. Die jongen heeft twee dagen niets laten horen maar bekend is dat hij het druk heeft met werk en een zieke moeder. Hij heeft misschein wel heel wat echte belangrijke zaken aan het hoofd nu.

Een belangstellend telefoontje of smsje met daarin de vraag hoe het nu met hem en zijn moeder gaat lijkt me okay maar verder...pfft ik knap zo af op claimerig gedrag.Ben het met jou en Twinkeling eens. Wellicht omdat ik ook al zo'n "oudje" ben (35) Jeetje zeg! Alsof het leven enkel nog bestaat uit smsen, terugsmsen en wachten op een sms. En als hij het niet meer ziet zitten dan kun je dat antwoord ook gewoon krijgen via de telefoon. TO gaat hem als het goed is vandaag bellen. Zelf had ik (ivm zijn drukke werk en zieke moeder) gewoon pas maandag gebeld. Smsen is ontzettend leuk! En zeker als je iemand leuk vind is het extra leuk en spannend om een berichtje van de ander te krijgen. Maar niemand is verplicht binnen een bepaalde tijd te reageren.
quote:Driffa schreef op 27 november 2009 @ 11:06:

Ik vind het idee van verplicht reageren ook heel eng, ik reageer wanneer ik wil en wanneer ik tijd heb, of wanneer ik vind dat ik tijd heb. Komt allemaal heel benauwend over, vaak gaan relaties/vriendschappen daardoor ook kapot!Precies! Laat staan dat via sms een heel gesprek te voeren is. Op een forum is het voor sommigen al lastig om precies over te brengen wat je bedoelt. Laat staan binnen 140 karakters. En iemand die me claimt knap ik gigantisch op af.
quote:Mlle_j schreef op 27 november 2009 @ 12:16:

Ik zou gewoon niets laten horen. Vind hij je leuk, dan smst hij je wel. Mannen vergeten een leuk meisje echt niet zomaar! Hoor je niets, bv tot aanstaande maandag, dan kun je óf hem bellen en een verklaring eisen, of m gewoon (auuww) loslaten. Er zijn meer leuke mannen in de zee, en deze is dan blijkbaar toch niet zo enthousiast. Scriptie afschrijven en een andere jongen daten (tzt) lijkt me handiger en leuker dan heel ingewikkeld doen met smsjes en hyves enzo.

In mijn opinie is niets laten horen overigens iets anders dan wachten; wachten is de ultieme beschikbaarheid, niets laten horen is je eigen leven leiden...Een verklaring eisen ???

Op welke planeet leef jij in Gods naam?
heb je nou al ietsgehoord vandaaG/

ik snap de stress om die 2 dagen wel hoor. T laatste contact was een afgezegde date, nadat zij vroeg of t nog wel door ging. Dus tja.. Kan me de onzekerheid wel voorstellen.

Maar wat ik niet snap is dat ej na zon superromantisch samendoorgebrachte nacht niet ff durft te bellen. Je zou toch zeggen dat jullie daarvoor nu wel close-genoeg zijn.

I
quote:Naomi_Mara schreef op 27 november 2009 @ 12:46:

[...]

Een verklaring eisen ???

Op welke planeet leef jij in Gods naam?Dat zei ik half uur geleden ookal En is ook op gereageerd..
quote:assepoesie80 schreef op 27 november 2009 @ 12:53:

[...]

Dat zei ik half uur geleden ookal En is ook op gereageerd..

Dus omdat jij dat al zei mag ik dat niet meer doen?

De kracht van de herhaling, does it ring a bell?
Ik vraag me trouwens af of het verschil in benadering van dit soort dingen zit in de nieuwe communicatievormen in combinatie met leeftijd.

Denk namelijk dat vooral onzekerheid een grote rol speelt (en dat hangt natuurlijk ook wel een beetje samen met leeftijd/persoonlijke ontwikkeling).

Ik blijf zeggen: waarom nadenken over allerhande strategieën ten einde het beste resultaat te behalen?

Zonde van al die energie, gewoon lekker even bellen als je een vraag hebt.
Zo, mijn allereerste post hier!

Heb je inmiddels al gebeld?

Het is natuurlijk wel vreemd dat je eerst heel veel over en weer smst en daarna opeens helemaal niets meer. Dat heeft niks met generaties of iets dergelijks te maken. Dus er is 1. iets heel ergs gebeurd (iemand overleden ofzo) en dat ie daarom ff helemaal geen zin heeft in dates of 2. hij heeft niet hetzelfde gevoel als jij. Ik zou hem wel bellen, dan weet je waar je aan toe bent en das wel zo fijn, toch?
HUH!?

EtniesGirl zou het niet zo kunnen zijn dat deze meneer gewoon even andere dingen aan zijn hoofd heeft?

Hij heeft toch al aangegeven dat er dingen spelen?

Bovendien zijn mannen nu eenmaal veel makkelijker in die dingen, hij heeft echt niet bijgehouden hoeveel dagen/uren/minuten/seconden er zijn verstreken sinds het laatste contact hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven