Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Wat een supernieuws Sneeze!

Wanneer kun je dan weg?
Wat gaaf Sneeze!!! gefeliciteerd. Wanneer ga je?
Ik kan waarschijnlijk per 1 maart weg bij mijn werk! Volgend weekend ga ik met mijn thuisfront kijken of we nog een weekendje weg kunnen met de familie ergens in de eerste maanden van 2010 en dan ga ik daarna mijn ticket boeken. Ik verwacht ergens in maart of april in het vliegtuig te zitten!

Frizzel hoe ist nu? Begrijp dat je niet zo fit bent!
Vandaag zit ik op de fiets, Amsterdam West.

In de verte zie ik twee Marokkaanse jongens achter elkaar aanjagen.

Als ik dichterbij kom hoor ik ze lachen, ze zijn met zijn vieren in totaal.

Terwijl ik ze inhaal roept er één al huppelend: 'We hebben offerfeest morgen mevrouw!'

Ik draai me om en roep terug: 'Veel plezier hoor!'

'Danku!'

Even later op de pont.

Zes Marokkaanse puberjongens zitten braaf en stil naast elkaar op de bankjes.

Allemaal een tasje van een winkel uit de stad, natuurlijk net naar koopavond geweest ter voorbereiding van het offerfeest.

Dan hoor ik: 'Mooie fiets mevrouw!' (die hoor ik vaker, er zijn ook maar weinig mensen die zich met een dure Batavus in de stad wagen';-)).

'Dankjewel hoor', zeg ik.

'Mag ik straks een stukje achterop?'

Het is ongetwijfeld de jongste van de groep, misschien 16 jaar.

Een vriendje zegt: 'Pas op hoor mevrouw, hij is veel te jong voor u, straks wordt u opgepakt!'

'Zo ver zal het niet komen hoor,' zeg ik. 'Zoooo, jullie hebben flink inkopen gedaan voor morgen zie ik?'

Er volgen allemaal grapjes over wie het meest geld heeft uitgegeven.

Ik zeg: 'En allemaal naar de kapper geweest vandaag natuurlijk!' (de kappers zitten stampvol, zo vlak voor het offerfeest).

Ze moeten lachen, en eentje zegt: 'Mevrouw, ik ken u ergens van denk ik.'

Hij blijkt een neefje van een kennis van mij en hij weet nog precies wie ik ben.

Of ik mijn collega (kennis van hem) alstublieft de groeten wil doen?

Natuurlijk.

De pont meert aan, en terwijl ik op mijn fiets stap wens ik de jongens veel gezelligheid toe voor de komende dagen.

Ze glimlachen en bedanken me: 'U ook een fijn weekend mevrouw!'

Nou moet ik er eerlijk bijzeggen dat het bovenstaande gesprek met de zes jongens veel uitgebreider was, maar waarom ik het nou opschrijf?

Ik geniet zo van dit soort dingen.

Zo'n spontane gezelligheid op straat en onderweg.

Maar NOOIT hoor je ergens zoiets over Marokkaanse jongens.

Ben ik nou de enige die zoiets overkomt?

De enige die regelmatig leuke dingen meemaakt met jongens die altijd maar negatief in het nieuws komen?

Of is het gewoon veel interessanter om negatieve verhalen op te dissen...?
Oh wat een heerlijk vooruitzicht Sneeze!

Ik doe geloof ik aan wonderbaarlijke genezingen, want ik voel me alweer stukken beter.

Ben de laatste tijd vaker één dagje ziekig en voor ik het weet weer opgeknapt.

Alhoewel ik wel voel dat het virusje er nog zit hoor, maar een groot gedeelte van het vastzittend slijm is weer verdenen.

Eigenlijk zou ik van die post over die jongens wel een topic willen maken, maar ik heb helemaaaaaal geen zin allerlei negatieve en discriminerende posts...
quote:sneezeweasel schreef op 26 november 2009 @ 21:08:

Joehoe!!

Ik heb mijn visum!!!

Nu kan ik concrete plannen gaan maken, oei... ik ga echt weg! Zucht, krijg er ineens een beetje de kriebels van! Maar ben wel heul blij natuurlijk!Sneezeltje wat een ontzettend gaaf nieuws!!!!

*Sum ziet ineens een leuk vakantie adres komende zomer*

Tuurlijk heb je de kriebels, het wordt ineens allemaal heel erg echt!!!!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:frizzy schreef op 26 november 2009 @ 21:42:

Of is het gewoon veel interessanter om negatieve verhalen op te dissen...?

Ik vrees dat deze zin klopt! Hoe jammer ook!

Nu jij het over het offerfeest hebt, moet ik wel weer even lachen om een collega gisteren. Tijdens een overleg gisterenavond had ze het per ongeluk over het slachtofferfeest. Hoe ze daar nu toch bij kwam? Mijn islamitische collega kon er gelukkig ook wel om lachen!
[quote]Summerdance schreef op 26 november 2009 @ 21:49:

*Sum ziet ineens een leuk vakantie adres komende zomer*[/i]

Goed idee!
Hahahahaa offerfeest en slachtfeest is één en hetzelfde.

Maar slachtofferfeest?!
Ik heb het hier heul lang geleden wel eens gehad over kleine zwaantjes in het watertje als ik uit mijn raam kijk. Ik vind het zo gezellig dat ze er nog steeds zijn! Maf he!
Dat is niet maf Sneeze.

Het zou pas maf zijn als je niet kon genieten van de kleine dingen des levens.
Haaaaai Sum!

Frizz, ik herken je vraag wel hoor. Het negatieve overheerst vaak de positieve verhalen die er ook genoeg zijn.

Telt het ook dat ik een paar weken geleden nagesist ben door een groepje jonge Marokkanen op scooters?

Ik kijk nog achter me voor wie het bestemd is, zegt er een: voor jou mevrouw!

Ik zeg: Joh, ik kon je moeder zijn!

Maar dat maakte niks uit was het antwoord. Tegen een leuke vrouw wordt gesist. Klaar.

Is het raar dat ik daar toch hartelijk om heb moeten lachen?

@ Sneeze, van harte! Wat een spannende tijd voor je! Kun je daar ook forummen?
Huts!
Das niet raar Bel, ik lach ook om dat soort dingen.

Alhoewel ik denk dat er leukere manieren zijn dan sissen om een vrouw te laten weten dat ze aantrekkelijk is.

Godsamme ik heb het zo koud hee...

Ik voel NU al dat ik ontzettend lekker ga slapen straks.

En morgen ga ik denk ik niet werken.

Tenminste, ik ga niet naar kantoor, doe gewoon wat dingen vanuit huis.

Want ik heb lekker geen afspraken!
Hmmm forummen daar?

Ik weet niet of ze er wel computers en internet hebben hoor
Ik blijf THUIS vandaag!
Groot gelijk Frizzel.

Ik heb de laatste weken een diciplineprobleempje. Ik kan me er echt niet toezetten om de dingen te doen die ik eigenlijk moet doen. Er blijft nogal wat werk liggen, mijn mailbox overstroomt bijna. Ik had me eigenlijk voorgenomen om vandaag vanuit thuis nog wat werk te doen, maar ik heb zo GEEN zin. Volgens mij ben ik gewoon toe aan vakantie. Heb dit jaar nog maar twee keer een weekje vrij gehad en verder vooral gewerkt. Gelukkig heb ik de laatste 2 weken van het jaar vrij, en dat wordt het al aftellen voor de grote trip.

Voor vandaag heb ik me dan maar voorgenomen dat ik zo in de stad een giga-hoeveelheid aan choco-letters ga kopen voor mijn teamleden. Dit weekend druk aan de slag met een klein gedichtje schrijven voor iedere medewerker! Ik haal me een hoop werk op de hals, maar ik vind t gelukkig ook leuk!

Frizzel morgen dan toch echt het feest in de tempel?

Stroll waar ben je? Zo druk bezig in je huisje?
Het is vooral omdat er niks te doen is op het werk ivm offerfeest hoor.

Mocht er wel iets moeten gebeuren kan ik het wel telefonisch vanuit huis afhandelen.

En ik heb ook net geleerd hoe ik in mijn werkmail kan vanuit huis.

Misschien moet je dan gewoon even lekker vrij nemen?

Al is het maar een dagje?

Zonder schuldgevoel?

Wat ik alleen niet snap is dat je werk-dingen thuis gaat zitten doen, in je vrije weekend nota bene!

Ja morgen is het feest, maar ik heb eerst nog een bruilofts-brunch.

Dus dat wordt een vol dagje.
Werkdingen thuis doen in mijn vrije weekend?

Tja it comes with the job, zo is het nu eenmaal soms. Ik heb veel vrijheid, kan mijn tijden vaak zelf indelen. Maar t betekent wel dat bepaalde dingen gewoon gedaan moeten worden. En als ik dat niet red binnen mijn eigen uren, zal t soms daarbuiten moeten. Ik heb daar op zich niet zo'n moeite mee, ik heb gewoon geen 8-17 baan. Ik moet mezelf nu alleen weer even zien te motiveren!
Hmmmm ja als je het zo zegt...

Ik zou dan alleen liever een paar uurtjes langer op kantoor blijven dan mijn vrije weekend doordrenken met allerlei werk-dingen.

Maar das natuurlijk net wat je zelf prettig vind.

Ik heb gewoon zeer regelmatig tijd nodig die helemaal in het teken staat van Frizz.

Anders red ik het niet.
Zo ik heb t schap in de winkel leeggehaald. Nu maar hopen dat ik dit weekend geen vreetbui krijg, want ik heb hier nu zo'n 40 chocoladeletters liggen

Ik ga gauw wat spulletjes bij elkaar rapen en naar de trein lopen. Vanavond een gezellig avondje kolonisten met zus en manlief!
Geniet er lekker van Sneeze!
Jij veel plezier bij de tempel morgen Frizzelsissel! x
Dankjewel Sneeze!

Er komen weer nieuwe mensen met me mee, echt leuk!

x!
Hee hallo!

Ik heb niet zoveel tijd om alles bij te lezen. maar wil iedereen een heel fijn weekend wensen.

kga vanavond naar een vriendin en misschine nog samen naar de kroeg. wordt geen latertje. Dat weet ik wel.

Heb vandaag een dag vrij genomen en ontzettend uitgeslapen en dat was erg fijn. Verder ongegeneerd achter de PC gezeten en binnen gebleven. Kga nu maar es een beetje optutten en msschn kleding nog veranderen.

Tot andere keer maar weer! En genietze allen!
Only dead fish go with the flow
Meisjes....

Sneeze GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als jullie goed hadden gelezen !! (haha) wisten jullie dat ik gisteravond met een bus richting Groningen ben gereden,vandaag al mn spullen ingeladen en weer terug gereden .... dus heb al weer heel wat rij uren achter de rug... zit nu boven bij zusje ,morgen is het uitlaad dag want dan komt die man met die lift .. Dus vanaf zondag heb ik alle tijd van de wereld om vanaf mijn eigen bank , iin mijn eigen ozo leule appartement te forummen .....

Kus voor jullie ik ga weer wat doen............................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven