December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Ochjee, lijkt dus op een longontsteking... toch hopelijk niet die van de MG !!

Ik ben trouwens ff naar HM geweest, staan de beloofde foto's op van mijn 'project' (en wat andere )

Kuss!
Hè bah, nee toch, die arme B.

Nou ja, schoen kwijt, hoe doet ie dat nou, Marloes, haha! Lekker, zo'n snippermiddag voor hem!
Hè wat naar voor Oef en B.

Marloes, ik ben als kind ook een keer een schoen kwijt geraakt, op een strandje. Ik vond het heel erg, ze waren zo mooi en toen kreeg ik een veel minder mooi paar (witte sandalen) terug.

Ainne bedoel je nu de laatste, houten keuken die Nurse heeft geplaatst? erg leuk!
Ja, die met de roze pootjes en is inclusief allerlei accessoires, dus super!
Tinus, heel grappig die opm. van Manu over de vissen!!

Voor mij als vegetarier lastig uit te leggen aan M wat vlees in de supermarkt nou precies is (varkentjes, die zie je toch in de kinderboerderij?). Of nepworsten die we dan wel worst noemen, totaal niet te begrijpen voor M dat hij dan echte worsten niet krijgt. Verwarrend.

Ach, later beslist hij zelf. Ik schat zo in dat hij dan voor echte worst kiest
zo daar ben ik dan eindelijk weer. Sorry voor de vertraging we hadden t er maar druk mee hier.

Vanmorgen rond een uur of 11 weer naar het zh. Zn bloedwaarden gaven een beetje tegenstrijdig beeld.

Aan de ene kant ergens een 'grote' ontsteking aan de andere kant weer niet. Er bleven eigenlijk uiteindelijk 2 opties over iets in zn buik wat goed zou kunnen passen bij die henoch-schönlein of een longontsteking.

Toen klets smste hadden ze daarop ingezet maar uiteindelijk bleek uit de foto's dat het geen longontsteking is.

Het is dus zeer waarschijnlijk 'iets' in zn buik. In de darmen kunnen ook wat bloedingkjes optreden maar omdat B nog niet gepoept heeft kunnen ze dat niet onderzoeken. Ja het kan wel maar dat zou heel belastend zijn voor B en niet zo zinvol.

Koorts is a-typisch bij henoch-schönlein maar wat blijkbaar wel zo is is dat B door die ziekte heel erg vatbaar is voor van alles en nogwat.

Kort gezegd komt het hier op neer, ze weten het niet maar het ziet er niet zeer ernstig uit. De koorts is nog steeds heel hoog net weer 40 graden maar hij blijf alert, alle organen functioneren alleen zn nieren zijn dus wel aangetast.

Dus we zijn weer thuis zonder dat we nu weten wat er aan de hand is maar we weten wel dat het wel goed gaat komen met m. HIj heeft ook geen medicijnen gekregen omdat niet duidelijk is wat ze moeten behandelen.

Zn nieren en bloeddruk blijven wel gewoon onder controle.

De henoch-schönlein kan nog weken duren met pieken van veel klachten en dalen van geen klachten.

We hebben nu iig geleerd dat het gaat om een auto-immuunziekte, dat betekent dat het immuunsysteem lichaamseigen cellen aanvalt. Deze ziekte is gelukkig wel tijdelijk.

Nou ik heb een hoop bijgeleerd in de afgelopen dagen. Ik had echt nog nooit gehoord van henoch-schönlein.

OH en trouwens zn voeten zijn nu een stuk dunner en hij kan er redelijk normaal op lopen weer.

Indian jij vroeg nog wat die purpura van henoch-schönlein nou is. Ik denk dat ik het wel even samengevat heb voor je. Anders moet je maar s een afbeelding googelen met henoch-schönlein dan kun je het effect een beetje zien. B heeft het trouwens lang niet zo erg als je daar soms ziet hoor!

Ok ik kom vanavond nog wel even langs voor de sociale babbel

x

ik vind het zo lief dat jullie allemaal zo meeleven.
Jeetje wat een verhaal, maar je klinkt best opgewekt gelukkig.

Pfff maar het kan dus nog wel weken duren, poe hee.
Oef gelukkig maar dat jullie weer thuis zijn en ze het niks ernstigs vinden. Maar wel zielig voor B dat ie er zo'n last van heeft.
ja ik ben best wel opgewekt, ik had al zoveel ramp-scenarios uitgedacht.

B is er wel heel ziek van maar ja je weet iig dat hij niet dood ligt te gaan om het maar heel cru te zeggen.

Ja het kan nog weken duren. Lang he

En vooral dat hij zo extra vatbaar wordt voor alles wat rondvliegt vind ik wel heel sneu voor m.
Oef, gelukkig dat het al met al toch meegevallen is. Wel sneu dat hij er nog weken last van kan hebben en dus makkelijk nog van alle sop kan pikken...hopen dat dat mee gaat vallen dan.

Nou nieuwe schoenen zijn binnen en prompt gaat de telefoon dat de andere toch gevonden is....zal je altijd zien natuurlijk! Hij was ze al een keer eerder kwijt geweest daar, maar toen hadden we ze redelijk snel terug gevonden in de speelgoed kist, maar ze schijnen gisteren flink gezocht te hebben en toch niks gevonden, tot vanmiddag dus.

Oef: Nou gelukkig is het geen longontsteking zeg!! Maar dat dit maanden gaat duren is ook wel heel erg. Is er enige duidelijkheid over hoe lang hij er echt ziek van is, met die hoge koorts enzo?

Verder even ego: MEIDEN, IK HEB VERLOF JIHAAAAAA!!

Pff ben echt toe aan rust, nu maar hopen dat ik dat ook krijg. Manuel was vanmorgen op zijn allerdrakigst en toen ik hem net ophaalde van het kdv zeiden ze dat hij de hele dag niet te genieten was. Heb een heel gesprek gehad met zijn juf en zij dacht dat het ook wel met mijn zwangerschap te maken kon hebben dat hij zo stierlijk vervelend is de laatste tijd. Hij probeert mij uit maar doet het daar dus ook. En almaar zeuren en mopperen. NIETS is goed, heel vermoeiend.

Ik heb ook verteld dat ik gewoon heel weinig geduld heb de afgelopen weken, dat ik half overspannen ben en dat ik nu in mijn verlof hoop dat ik een beetje kan ontspannen. Want Manuel voelt dat echt aan en zo houden we lekker de hele dag strijd samen... Tis niet de hele tijd kommer en kwel hoor, maar af en toe zo'n dagje als vandaag... Gisteren was hij best lief met zo af en toe een vervelend momentje, maar dat mag, daar istie peuter voor.

Zijn juf adviseerde om hem ook gewoon 's morgens naar de verlengde opvang te brengen zodat hij in zijn ritme blijft, omdat hij erg gevoelig is voor veranderingen en het nu zo goed gaat op het kdv. Maar dat betekent dat ik om 7.30 al voor de deur moet staan en weet niet of ik daar zin in heb op mijn vrije dag... Nog even goed over nadenken.

Verder nog een vraagje: Ik had vannacht een uur lang het gevoel van weeën!! Bizar hè? Ik dacht echt 'wat is dit' totdat ik moest poepen :-) haha toen was het over! Maar nu heb ik de hele dag al regelmatig gerommel in mijn buik en in mijn darmen. Ik twijfel nou echt wat ik voel. Of het gerommel mijn darmen in werking zet of dat mijn darmengerommel het gevoel geeft dat ik weeën heb. Het is toch veel te vroeg voor voorweeën al, ben pas 34w2d. En heb nog geen lang geen tijd voor dat miepje, want ik wil minstens 3 weken uitrusten!!!

't Meisje beweegt ook heel erg en soms zo erg dat ik een beetje misselijk wordt van dat gesjees in mijn buik en maag.
Tinus lekker hoor verlof!!!!!!! Hopelijk krijg je ook nog even de tijd om ervan te genieten! Kun je niet afspreken dat je man hem af en toe eens wegbrengt? Of je moeder ofzo? Volgens mij kan je al wel voorweeen hebben hoor met 34 weken. Maar als die kleine zo druk is kan het ook gewoon zijn dat de boel daar een beetje op reageerd. Hm volgens mij hoor ik een spookje boven, maar eens even checken zo.
Oef; Gelukkig geen longontsteking. Wel heel vervelend dat hij zo ziek is. Nova heeft ook een week of 9 last gehad van virussen/longontstekingen tijdens HS. Ik heb dat net even opgezocht in het dagboek wat ik toen voor de hematoloog moest bijhouden, het is lastig om te zeggen omdat Nova door haar immuunafwijking (atypische lymfocyten) sowieso sneller ziek was, maar na het verschijnen van de bloedinkjes heeft ze dus nog 2 maanden last gehad van meer virusinfecties en meer aangesloten dan daarvoor. We hebben haar in die tijd ook van het kdv gehaald, maar dat kwam ook door het advies van de hematoloog en haar afwijking dan door HS.

Veel sterkte met de stoere vent!

Kunnen ze zeggen of het HS idd door de prik komt?

Knor; veel plezier in CP! Wat een héérlijke kinderen hebben jullie toch! Wat lijkt Joeri op die foto alleen toch ontzettend op Ig.

Tinus: Yiehoee verlof!

Leuk keukentje Ainne!

Ik heb vandaag sintinkopen gedaan met m'n zus. Ik ga dus nu lekker met m'n pootjes omhoog.

Fijne avond!
Woepie Tinus met verlof!! Enne, die voorweeen had ik met Jongste ook al heel vroeg (met Oudste had ik ze gewoon niet), soms zo erg dat ik dacht dat ik op punt stond te bevallen, maar uiteindelijk is ze maar drie dagen te vroeg geboren dus geen paniek nog!
Morguh!

Oef:

Hoe is de nacht gegaan? en zijn nieren aangetast? jee, schrik hier wel van... maar dat kan dus wel gewoon herstellen?

Dikke nogmaals. Denk aan jullie.

Mette:

Sint inkopen? Why? Hoezo? Er komt toch zo'n knakker te paard cadeau's rondbrengen?

Tinus:

Lekkerrrrrrrrrrrrrrr! Verlof! En nu je rust nemen hoor! *zegt zij op strenge toon* En hihi, herkenbaar; het rommeld, daneen keer goed sch**ten en nergens geen last meer van hebben

Weet je al wat je doet met kdv?

Hier was R. trouwens ook een tijd gruwelijk 'stierig' maar kan nu zeggen dat ze een week of 2 weer ontzettend lief is, weinig doet zeuren, goed verwoord als er iets is en goed luisterd. Dussssss komt ie weer :

Tiseenfasetiseenfasetiseenfasetiseenfasetiseenfasetiseenfase.

Hier alles goed Beetje jammer: M. is weer begonnen met roken. Tis hier gelijk wel weer een stuk gezelliger.

Verder gaan M en ik met A. boodschappen doen, de meiden gaan met een huifkarrentocht mee (met ons mam, niet alleen )

Nou, ik ga even ontbijten.

Fijne dag allemaal.

xx
Oef: hoe is het bij jullie?

Nursie: Wat leuk een huifkarrentocht! Wat leuk dat je dat in je durp kan doen.

Jammer dat M. weer is gaan roken. Als hij er nog steeds chaggie van was, en weer is begonnen, dat hij in z'n hoofd misschien nog niet helemaal klaar was met roken.

Nova is al een paar dagen 'dovig' (niet oostindisch )

Gisteravond opeens brullen, oorpijn dus.

Na een sinasprilletje weer lekker gaan slapen, nu nergens last van maar nog hoort ze slecht.

Hmm geen idee dus. Oorontsteking zet toch altijd door?

Het is hier gezellig, ligt lekker in de wipper te kletsen. Nova is met haar Arielpuzzel aan het spelen die ze in haar schoen vond.

Wij gaan vandaag even naar de markt, en boodschappies doen. Verder niks bijzonders.
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 28-11-2009 08:52
Reden: 2 zinnen liepen in elkaar over..
% gewijzigd
Joepie !! Via P zijn kant kan ik wel inloggen :-)
Oef: fijn dat het in ieder geval weer over gaat. Ik kan me voorstellen dat je toch wel even gedacht hebt aan iets veel ernstigers.

Jammer Nurse dat M weer is gaan roken. Iemand uit mijn klas gaat trouwens een werkstuk schrijven over dit fenomeen "weinig doet zeuren" Leuk he

Wel fijn dat het weer gezelliger is.

Leuk Mette een arielpuzzel. Waar heb je die gekocht? Y. heeft vanochtend een chocoladesinterklaas in haar schoen gevonden. Ik vergeet het steeds om die schoen te zetten... dus ze heeft achteraf een liedje gezongen. Y. is ook dovig, maar hier is het wél oostindisch Vervelend dat er nu weer iets is met de kinders. Fijn dat Stef niet huilt.

Tinus: ik heb geen idee over die voorweeën maar ik hoop dat het bij jou net zo gaat als bij Ainne.

Wij gaan vanmiddag naar een tuincentrum. Eens oriënteren op het hebben van een tuin

Sjaak Konijn doet het trouwens heel goed zonder ballen. Ik vind alleen die dierenarts zo duur. Ik heb iets van 170 euro betaald voor tanden bijschaven en castratie. Maar ik wil ook niet zomaar naar een andere dierenarts gaan

Y. zingt nu een liedje iets met: 'Mieke heeft een lammetje, lammetje' vraag me af van wie ze het heeft. Ik ken het niet.

Trouwens ik hoor bij de gastouder heel vaak als ik kom dat Y. meteen zo jankerig en dreinerig gaat gedragen en dat ze 'niet zo is als ik er niet bij ben'. heel fijn maar ik word soms echt gek van het gejank, gedrein, gezeur en het niet luisteren.

Eigenlijk heeft ze zo ongeveer alleen geen constante aandacht nodig als ze tv zit te kijken. Gisteren was ze ook heel zoet met papier knippen maar het is steeds maar zo kort dat ze zich vermaakt met dat soort dingen. Ik kan niet wachten tot ze weer wat ouder is want ik ben gewoon niet zo'n kleine kinderen mens en het wordt wel steeds beter met hoe ouder ze wordt.
Nou waar blijft jouw lap tekst dan Flodder?
Geneesmiddelen

Is je kind ouder dan twee jaar, dan kun je paracetamol en neusspray gebruiken. Is de oorpijn daarna niet over, dan moet de huisarts worden geraadpleegd. Het lijkt misschien vreemd om een neusspray te gebruiken, maar daar is een goede reden voor. Het middenoor staat in verbinding met de buitenwereld via de ‘buis van Eustachius’ die in de neus uitkomt. Als die buis dicht zit kan vocht of etter (snot), wat bij een infectie in het middenoor wordt geproduceerd, niet afvloeien. Dit veroorzaakt pijn en gehoorverlies. Een neusspray doet het slijmvlies van de neus en buis van Eustachius slinken, waardoor het vocht weer kan afvloeien en de druk afneemt. Je kunt ook kiezen voor een homeopathisch middel, zoals Chamodent-tabletten of druppeltjes en Rinikind neusspray van VSM. Deze middelen zijn geschikt vanaf nul jaar. In tegenstelling tot normale neussprays mag je Rinikind langere tijd gebruiken.

Heb je ook een neusspray in huis Mette?
Oeffepoeffie, hoe is het inmiddels?

Ben lekker pas net mijn bed uit, Vent had "vroege dienst" vanmorgen. Vanmiddag verjaardagspartijtje, verder geen plannen. Vent is stappen vanavond als het goed is, dus bank, tv en zak chips voor mij.

Nu naar de Eetpijlert, wil broccolisoep maken maar moet even kijken hoe dat moet.
Ohhhh heb helemaal geen fut voor lap tekst....vrees het ergste....spierpijn, koud, lamlendig......voelt niet als resultaat van dat baco-tje van gister....

Ik ga zo lekker met Floortje en Pepijn naar bed. Opa komt Timo halen.
Tinus heerlijk verlof!

Over die voorweeen volgens mij kan dat wel hoor met 34 weken. Ik weet dat ik met B ook al rond die tijd krampen had en hij is toch echt blijven zitten tot 41 weken.

Ik zou Manu zeker gewoon naar het KDV laten gaan.

Maar dan niet vanaf 7.30 kom op he dat is erg vroeg als je vrij bent. Maar gewoon iets later laten gaan.

Zo erg is t ook weer niet als zn ritme een beetje veranderd. Maar zeker laten gaan want anders voelt ie zich zeker weten 'weggestuurd' zodra zn zusje er is en hij weer naar het KDV moet.

Vertel eens op welke manier Manu vervelend is dan? Waar zeurt hij over? Is hij soms ook een beetje over vermoeid?

Wat B betreft geen idee hoe lang hij deze koorts houd. Ik moet het eigenlijk apart zien van de HS. Dinsdag moeten we op weer zn urine laten controleren dus als hij dan nog koorts heeft dan denk ik dat ik om een algemene AB-kuur ga vragen.

Zo Mette heeft Nova ook nog een week of 9 last gehad. LAng he? NOu ik kan me nog wel herinnneren dat ze die HS had (de naam niet maar de symptomen die je vertelde wel). Over het kdv had de kinderarts geen advies voor ons. We moeten gewoon aankijken hoe erg hij vatbaar is. Als hij om de haverklap ziek is kan hij toch niet naar het KDV dus dan kunnen we m er net zo goed tijdelijk weglaten. Maar meestal vind hij het ook wel leuk daar.

Over dat dovige ja volgens mij zet een oorontsteking altijd door. Het kan natuurlijk ook een prop oorsmeer zijn he die erin zit. Als t niet doorzet en ze blijft doof dan zou ik even de HA vragen om te kijken of ze uitgespoten moeten worden.

Nursie de nacht is goed gegaan. Vanmorgen werd hij om half 6 wakker huilen dat hij warme melk wilde. Het eerste wat uit mn mond schoot was 'allejezus kan dat niet wat later' maar nadat Peet me even wees op de feiten ben ik er met m uitgegaan. Hij had veel hoofdpijn en koorts (38,4) al weer. En hij loopt heel mank maar zn voeten zijn weer normaal formaat.

Jammer dat M weer is gaan roken. Hij heeft t nog wel lang volgehouden! Was jij ook gestopt eigenijk?

Jeuh Flodder nu nog een verhaal zien te typen!

Klets leuk toch naar een tuincentrum. Mm wat ga je kopen denk je? Of ga je gewoon kijken wat er zowiezo allemaal te koop is.

Sjaak is idd duur zeg. En dan krijg je er nog niets voor ook, halen ze alleen dingen weg.

Het is niet zo raar dat Y constante aandacht van jou wil vind ik. Jullie zijn niet zo vaak samen dus als jullie samen zijn dan wil ze jouw aandacht.

En leren alleen spelen is best moeilijk. Merk ik bij B ook.

Nou nog even verder over B.

Nog steeds koorts dus. Maar paracetamol werkt nu goed. Hij zit nu lekker in bad met Peet. Zodra hij zn koorts even zakt dan gaan we lekker met m spelen en dan na een uurtje stort hij weer helemaal in.

Wel sneu vandaag was de pietengym op zn gymclubje. We wilden er eigenlijk wel heen gaan met m. Niet om te gymen natuurlijk maar wel om de zwarte pietjes te kijken. Maar omdat hij vanmorgen nog koorts had en om 9 uur weer lag te slapen hebben we t maar gelaten.

Och heb ik nog helemaal niet verteld. De kinderarts constateerde zo tussen door ook nog dat B waarschijnlijk een liesbreuk heeft. Hij kon het niet helemaal goed zien omdat dat gebied ook erg opgezet is door die HS maar het leek er sterk op. DUs als zijn lichaam weer helemaal rustig is moeten we ook daar weer voor terugkomen. Moet ie nog een kleine operatie ondergaan ook.

Nu ga ik dus even googelen op liesbreuk want ik weet eigenlijk niet precies wat t is en of je zo'n operatie een tijdje kan uitstellen oid. Gister was de focus daar niet erg op en de kinderarts gaf nou niet het idee dat het veel haast had.

D & R gaan lekker, zijn vrolijk en zitten goed in hun ritme. Ze slapen de laatste paar nachten prima. R is wel af en toe wakker maar eindelijk hebben we de houtgreep ontdekt waarvan ze rustig wordt en zo weer in slaap valt.

ok ik ga s googelen

xx
oh damn dat klinkt als griep beterschap Flodder!

Ainne heerlijk uitslapen. Brocollisoep is lekker!

Ach ik hoor B nu heel hard huilen boven in bad. Ik hoop maar dat ie niet ook nog een tand uit zn mond gevallen is of zo.

....

Nee hij wilde er niet uit dat kunnen we wel handelen
Hai meisjes.

Oef: Jeetje ook nog een liesbreuk! Nou die is wel aan de beurt zeg... Wat fijn dat de kleinste twee wel lekker gaan, dat scheelt weer! Ben wel benieuwd welke houdgreep je bij R toepast, wieg je haar weer in slaap ofzo?

Manu wil heel graag een boterham dus ik kom zo ff terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven