Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:Kozoo schreef op 27 november 2009 @ 11:06:

Amber!!! Wat leuk jou hier weer te zien Ik ben tenslotte via jou gaan postcrossen. Ik heb ook een pauze gehad van een maandje of 2 maar ben weer volop bezig nu. Ik hoop dat je er weer veel plezier uit haalt!Oh ja dat is waar ook Kozoo! In ieder geval fijn dat je er zoveel plezier van hebt! Ik denk dat ik niet meer zo actief wordt als in het begin, maar zo af en toe wat kaartjes sturen (ik schrijf er dan meteen een stuk of wat) blijft leuk! :-)
Amber: ja, ik gebruik ook de gulden postzegels... Ten eerste is het voor jezelf een goedkoper alternatief en ik heb tot nu toe best leuke reacties gehad op die postzegels! Leuk dat je 2 nieuwe landen ertussen had zitten!

Vandaag kreeg ik dan ook eindelijk mijn kinderpostzegels binnen! Ik vind de kinderkaarten die erbij zitten erg leuk!
Ik gebruik nu de vroegah postzegels, stuk of drie is wel genoeg voor in Nederland en leuk.

Binnen en buitenEuropa doe ik die we nu hebben plus bijlaten plakken en dan ook een Priorityzegel erbij.
Heb die duitse mevrouw een mailtje gestuurd met de vraag of mijn kaart misschien kwijt was geraakt, dat ik hem een maand geleden (ruim) op de bus had gedaan met 4 anderen en dat die allemaal wel aangekomen waren. En dat ik het jammer zou vinden als er een kaart vermist zou zijn geraakt (dat vind ik echt, ik doe moeite en het kost geld en dan is het jammer als iets onder een stempelmachine verdwijnt oid).

Vrij snel erna kwam er een hurray. Ze was vergeten om de kaart te registreren. Vergeten?? Hoe kun je dat vergeten? Ze is twee jaar lid, maar heeft per jaar nooit meer dan 20-30 kaarten verstuurd en ontvangen. Ze is dus niet heel actief, maar was wel steeds online. Maar ik begrijp niet hoe je een kaart kunt vergeten? Nou ja, geeft ook niet, hij is terecht, gelukkig.

Heb nieuwe kaarten geschreven, die gaan zondagavond op de bus. Zocht eentje voor dat kleine kindje, maar de keuze was beperkt. Heb een kaart met knuffelberen gekocht.

Oh, Janna had Mombai, niet Papua. Sorry. Het blijft een leuke bestemming!

Steph, wat heb jij steeds rare hurrays? Deze ook weer. En ik blijf ook niet snappen dat iemand dat dan gaat sturen, 'wat moet ik er mee'. Een kaart is dan toch een kaart en de gedachte erachter is toch al leuk? Ik vind het alleen al leuk dat iemand de tijd heeft genomen om een kaart te zoeken en te schrijven.
Ine, ik snap mijn hurrays de laatste tijd niet. Heb trouwens in het laatste profiel, van een hurray, gekeken en ze heeft haar profiel aangepast........Leeuwenkaarten mogen ook, daar zakt mijn broek vanaf.

Ik kan niet wachten op mijn volgende hurray.

Goh, één a twee dagen niet registreren door vergeten oké maar zolang? Snap het niet Ine maar gelukkig is het toch gedaan.
Ik vraag me af of de tijd dat je het aanvraagd uitmaakt. Net na een maand pauze weer kaarten aangevraafd. Natuurlijk de eerste 3 naar USA, Duitsland en Finland.

Daarna Taiwan, China, Frankrijk, Tsjechie, Oekraine, Belarus en Rusland.
Nou ja zeg, dat is helemaal raar. Nou ja, hun probleem. Maar voor je gevoel is het niet leuk. Een leuke, enthousiaste hurray is gewoon veel leuker.

Ja, ik blijf het ook raar vinden. En slordig. Ik houd het er op dat ze gewoon niet zo'n actieve pc-er is en daarom nonchalant is. Maar dan nog. Iemand zit toch op die hurray te wachten?
Feder, iig zit Finland er tussen.

Het kan er wel mee te maken hebben, de grote drie zitten erbij maar ook andere landen en dat maakt het wel zo leuk.
Aangezien Nederland het vierde land is met de meeste gestuurde en ontvangen kaarten vraag ik me af of mensen in andere landen ook zo over Nederland denken...
Waar lees je dat Feder?

Ik lees bij User Stats:

-USA (17%)

-China (10%)

-Finland/Duitsland (7%)

-Taiwan (5%)

-Netherlands (4%)
http://www.postcrossing.com/country/NL

Als deze link het niet doet kan je ook op een Nederlandsvlaggetje klikken, dan zie je de statistieken van heel Nederland.
Zie het ook en je link doet het goed.

Dus we hebben de 4de meeste kaarten verstuurd maar zijn niet volgens de stats voor Users het 4de land kwa hoeveel personen er postcrossen. Nu snap ik het iig niet meer.

Geloof het wel hoor Feder.
quote:feder schreef op 28 november 2009 @ 10:24:

http://www.postcrossing.com/country/NL

Als deze link het niet doet kan je ook op een Nederlandsvlaggetje klikken, dan zie je de statistieken van heel Nederland.

Ja Feder, je hebt gelijk. Het vierde land qua kaartjes sturen.

Postcrossers die "landen sparen", denken misschien wel eens bah! weer Nederland.
quote:steph schreef op 28 november 2009 @ 10:35:

Zie het ook en je link doet het goed.

Dus we hebben de 4de meeste kaarten verstuurd maar zijn niet volgens de stats voor Users het 4de land kwa hoeveel personen er postcrossen. Nu snap ik het iig niet meer.

Geloof het wel hoor Feder.Er zijn minder deelnemers in Nederland dan in China en Taiwan, maar we sturen vanuit NL wel veel meer kaarten dan de Chinezen en Taiwanezen.
Of we zijn eerder begonnen en nu halen ze ons in
Snap het. Invasie van kaarten vanuit Nederland naar andere landen............
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 28-11-2009 10:56
Reden: huh
% gewijzigd
En daarmee dus ook de invasie terug, want voor elke gestuurde kaart krijg je er een terug
@Ine: dat was idd Laurent. Ik heb een mailtje teruggestuurd naar hem.

Vandaag een kerstkaart uit Portugal gekregen.

En mijn kaart naar Finland is al 45 dagen onderweg, maar de gebruikster is ook al meer dan een maand niet online geweest. Denk dus ook niet dat ie nog geregistreerd gaat worden.
Ik heb vandaag weer een kersttag gekregen.

De langlopende officiele kaarten willen maar niet aankomen terwijl de personen wel online zijn.

Bij de volgende PC-meeting krijgt iedereen die een expired heeft bij mij een kaart.
Jeej mijn 5e ontvangen kaartje komt uit Letland! echt leuk een kaartje daarvandaan. Er stond een kat op trouwens:)
Vandaag een leuk kaartje uit Kroatie. Beetje standaard, maar ach. Verder had ik een aantal Hurrays binnen, nieuwe kaartjes gaan naar Finland, Wit Rusland en de USA.

De mevrouw in Finland vroeg zelfgetekende kaarten van katten (specifiek erbij gezet dat het geen foto van een kat mocht zijn), of een kaart met deuren, ramen of trappen. Tjee... ik zoeken in mijn voorraad (want een door mij getekende kaart wil ik echt niemand aandoen), had ik gelukkig nog een kaartje van het Centre Pompidou in Parijs. Daar zitten heel duidelijke trappen op, aan de buitenkant van het gebouw, en precies dat staat ook pontificaal op de foto. Nu maar hopen dat ze m leuk vindt .
Ik heb van de week ook al een kerstkaart gehad, uit de Oekraine. Wel grappig vind ik dat, zo vroeg al. Wij zijn nog bezig met Sinterklaas en de rest van de wereld al met Kerst.

Gisteren een kaartje uit München en vandaag een hele mooie kaart uit Florida. Ik heb dus ook een uitgebreid bedankje gestuurd.

Gisteren ook nog een Hurray uit Finland en vandaag een Hurray met een heel leuk bedankje uit Wit-Rusland, het was haar eerste ontvangen kaart!

Ik heb vandaag een kaart aangevraagd, zo rond 13.00 uur en die mag naar China. De man is al ruim 900 dagen lid maar heeft nog niets op zijn profiel staan. Hij heeft wel al meer als 200 kaarten verstuurd maar ik vind het wel bizar dat hij geen profiel heeft. Ik zag wel dat hij meestal dezelfde kaarten stuurt. Lekker makkelijk zeg! Ik heb dus ook een standaard kaart gestuurd, ik vind leuker om een aangepaste kaart naar iemands profiel te sturen.
Leuk allemaal!!

Heb net op internet bij tnt postzegels van 2 en 5 cent besteld. Dan kan je de kerstpostzegels ook voor europa gebruiken. Bedacht net dat ik eigenlijk beter alleen die van 5 cent had kunnen bestellen... maar ja... (0,68 + 0,10)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Nou, m'n kaart naar Florida is eindelijk aangekomen! Ze schreef in haar hurray dat de vorige kaart die ze uit Nederland gekregen had er ook al 42 dagen over gedaan had... Vreemd... 't was wel een leuke hurray gelukkig, hihi. Nu dus nog maar 1 van m'n eerste 5 kaarten die nog onderweg is. (naar China, zonder Chinees adres erop...)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hallo allemaal,

Vandaag had ik een kaartje uit Brazilië met 2 papegaaien erop. Leuk!

En een Sinterklaaskadootje van een Nederlandse vrouw met dezelfde naam als ik, met wie ik bijna wekelijks kaarten uitwissel. Het was een envelop met een Nouvelles Images kaart met een Sinterklaasgedicht... daarin een mooi ingepakt cadeautje met 4 Smurfenkaarten! Superr leuk! Echt zo attent!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven