spookverhalen?

28-11-2009 20:52 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
hey allemaal.

vandaag was het weer zo ver. hoor je dat een vrouw al 3 maanden zwanger is terwijl ze gewoon haar menstruatie krijgt. dat soort verhalen hoor je wel vaker. ik ben zelf nog kinderloos dus geen ervaring, maar ik vraag me nu dus echt af of het mogelijk is(zwangerschap en menstruatie tegelijkertijd). iemand ervaring?

groetjes, niramira
Ja is echt mogelijk. Geen ervaring..
sja, nog sterker verhaal, vandaag in de krant:quote:

Buikpijn blijkt zwangerschap

EISLEBEN - De 37-jarige Monika meldde zich met hevige buikpijn op de spoedeisende hulp van een ziekenhuis. Ze dacht aan een blindedarmontsteking, maar was een uur later de trotse moeder van een zoon...

Baby Anton

De vrouw uit het Duitse Eisleben bleek hoogzwanger te zijn en zette een kerngezonde baby ter wereld, meldt Bild. Anton is 47 cm groot en 2,4 kilo zwaar.

'Geen benul'

"Ik had er niet het minste benul van dat ik zwanger was", zegt de vrouw. "De diagnose van de arts was een schok. 'Gefeliciteerd. De pijn die u voelt, zijn weeën. U verwacht een kind', zei de dokter".

"Ik stond er niet bij stil dat ik geen menstruatie meer had. Ik dacht dat ik te oud geworden was om kinderen te krijgen", verklaart Monika.

'Mooiste kerstgeschenk'

Moeder en zoon zijn inmiddels thuis. Monika weet nog niet wie de kersverse vader van het kind is. "Maar dit is het mooiste kerstgeschenk dat ik me kon voorstellen", lacht de vrouw.
jahoor das mogelijk, het is allemaal hormonaal dus tja, er kan wel eens iets mis gaan he.

Hier ook geen ervaring verder en ik zou mij er ook niet druk om maken hoor, het komt weinig voor.

En als je er echt heel bang voor bent lekker een condoom erbij gebruiken
quote:niramira schreef op 28 november 2009 @ 20:52:

hey allemaal.

vandaag was het weer zo ver. hoor je dat een vrouw al 3 maanden zwanger is terwijl ze gewoon haar menstruatie krijgt. dat soort verhalen hoor je wel vaker. ik ben zelf nog kinderloos dus geen ervaring, maar ik vraag me nu dus echt af of het mogelijk is(zwangerschap en menstruatie tegelijkertijd). iemand ervaring?

groetjes, niramira Ow ja zeer zeker. Ik niet zelf trouwens maar mijn moeder was tijdens haar zwangerschap van mij 9 maanden lang ongesteld.
Dat je 3 maanden zwanger kan zijn zonder het te weten geloof ik best. Dat je 9 maanden zwanger kan zijn zonder het te weten geloof ik echt niet. Zelfs bij een volledig probleemloze zwangerschap voel je het kindje bewegen. Volgens mij moet je heel hard je best doen om voor jezelf te ontkennen dat je zwanger bent, OF je denkt dat je een enorme lintworm hebt (maar dan had je al lang bij de huisarts moeten zitten)
nee ben er zelf niet bang voor. maar..it doesnt make sense eigenlijk. ongesteld..betekend onbevrucht eitje..dus tijd voor schoonmaak. of heb ik nou echt iets gemist?
quote:Uggla schreef op 28 november 2009 @ 21:03:

Dat je 3 maanden zwanger kan zijn zonder het te weten geloof ik best. Dat je 9 maanden zwanger kan zijn zonder het te weten geloof ik echt niet. Zelfs bij een volledig probleemloze zwangerschap voel je het kindje bewegen.)

Als je "normaal" in je vel zit wel. Als je goed gezond bent, zelden bijzondere klachten hebt, en een slank postuur, dan zul je een zwangerschap zeker opmerken. Dat is dan ook de gewone gang van zaken.

Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die van zichzelf al wat steviger zijn, en/of altijd buikklachten hebben waardoor ze de bewegingen verkeerd interpreteren, en/of al jaren hormoonproblemen hebben waardoor ze ook al gewend zijn aan een chaotisch menstruatiepatroon, opgeblazen borsten, etc.

Vergeet niet dat dit soort dingen zeldzaam is, zo zeldzaam dat het het nieuws haalt. Niemand beweert dat dit de gewone gang van zaken is. Maar ook hele zeldzame dingen komen voor.
quote:Uggla schreef op 28 november 2009 @ 21:03:

Dat je 3 maanden zwanger kan zijn zonder het te weten geloof ik best. Dat je 9 maanden zwanger kan zijn zonder het te weten geloof ik echt niet. Zelfs bij een volledig probleemloze zwangerschap voel je het kindje bewegen. Volgens mij moet je heel hard je best doen om voor jezelf te ontkennen dat je zwanger bent, OF je denkt dat je een enorme lintworm hebt (maar dan had je al lang bij de huisarts moeten zitten)

uuuhhhmmm...ik heb mijn post nog eens goed na gelezen, maar er staat toch écht niet dat mijn moeder niet wist dat ze zwanger was...

Want dat wist ze nl wel. Ze had bij haar andere complicaties ook nog eens de pech dat ze gewoon ongesteld is gebleven iedere maand.
Ken toch ook echt een verhaal van iemand die haar baby "ineens" kreeg zonder te weten dat ze zwanger was. Gebeurde in mijn vroegere woonplaats. Het was aan haar ook niet te zien, ze was van zichzelf al tonnetje rond. Misschien dat ze door de vetlaag het kindje niet (goed) voelde of zo? Hoe het zat met haar menstruaties e.d. weet ik niet, het is al een jaar of 15, 16 geleden maar het maakte op mij destijds zoveel indruk dat ik het altijd heb onthouden.
quote:niramira schreef op 28 november 2009 @ 21:04:

nee ben er zelf niet bang voor. maar..it doesnt make sense eigenlijk. ongesteld..betekend onbevrucht eitje..dus tijd voor schoonmaak. of heb ik nou echt iets gemist?

Normaal gesproken wel. Maar er zijn talloze rare dingen die je met je menstruatie kunt hebben, die allemaal geen sense maken. En toch gebeurt het.

Als je het vergelijkt met de biologieboekjes, dan is het ook moeilijk te verklaren dat een vrouw twee weken ongesteld is, dan twee weken niet, en dan weer wel. En dan weer 8 weken niet. Maar dat soort dingen komt óók voor. Hormonen houden zich helaas niet altijd aan de procedure die ze volgens de boekjes horen te volgen

En dus geven ze ook wel eens het sein "eitje afvoeren" als er wel een bevrucht eitje is, of het sein "eitje rijpen" als er net eentje gesprongen was, etc.
mijn verloofde heeft gelijk als hij zegt dat onze hormonen ook geen sense maken hahaha
Ik heb wel 'ns 'n documentaire gezien en dat ging om 'n heel tenger meisje die zonder het door te hebben opeens 'n kind wierp. Dat je iets voelt bewegen, dat kunnen ook je darmen zijn. Als je niet kind-minded bent en gewoon ongesteld wordt dan zul je 'n beweging van de foetus waarschijnlijk gewoon aanzien voor 'n darmkramp.

Het lijkt me persoonlijk absolute horror.
Ik was tijdens mijn zwangerschap ook bang voor allemaal ramp en spook senario's. Dat mijn kind tijdens het plassen op de wc zo geboren zou worden en dat manlief op dat moment niet thuis zou zijn.

Ik had dat tijdens mijn zwnagerschap op tv gezien bij horror bevalingen of zo iets.

Die vrouw was alleen thuis, wist ook neit dat ze zwanger was en beviel op de wc.

Ow voor uggla...ik wist overgens met 5 weken al dat ik zwnager was hoor. En ben niet ongesteld geweest tijdens de zwangerschap.

Dat het mijn moeder overkomen is, is geen garantie dat het bij mij ook zou gebeuren. Gelukkig niet zelfs!!
@luna 2006 ohja kan me voorstellen dat als je zwanger bent en je ziet die horror verhalen op tv dat je je dan zorgen gaat maken.
Voor mij ook Elninjoo.
quote:luna2006 schreef op 28 november 2009 @ 21:11:

[...]

uuuhhhmmm...ik heb mijn post nog eens goed na gelezen, maar er staat toch écht niet dat mijn moeder niet wist dat ze zwanger was...

Want dat wist ze nl wel. Ze had bij haar andere complicaties ook nog eens de pech dat ze gewoon ongesteld is gebleven iedere maand.

Ik doel ook helemaal niet op jou moeder.

Ik probeer alleen in het algemeen te zeggen dat ik best geloof dat je tijdens je zwangerschap ongesteld kan worden, dat je hormonale veranderingen verkeert interpreteert en dat dat je als je wat steviger bent niet ziet dat je zwanger bent. Maar ik geloof niet dat je 9 maanden lang niet voelt dat je zwanger bent. Ik geloof echt niet dat die vrouw uit het krantenberichtje van DJ Momo stomverbaasd was dat ze opeens een kind kreeg.
quote:elninjoo schreef op 28 november 2009 @ 21:16:

Ik heb wel 'ns 'n documentaire gezien en dat ging om 'n heel tenger meisje die zonder het door te hebben opeens 'n kind wierp. Dat je iets voelt bewegen, dat kunnen ook je darmen zijn. Als je niet kind-minded bent en gewoon ongesteld wordt dan zul je 'n beweging van de foetus waarschijnlijk gewoon aanzien voor 'n darmkramp.

Het lijkt me persoonlijk absolute horror.Wanneer je de baby net voelt kunnen de bewegingen inderdaad vergeleken worden met het gevoel van onrustige darmen, maar de laatste 3 maanden van de zwangerschap zijn het echt al wel finke voeten die zich afzetten tegen je ribben en maag. Zelfs al heb je geen idee dat je zwanger bent, en er geen seconde aan denkt, dan zit je toch alsnog bij de huisarts met het idee dat er iets flink mis is met je darmen. (zeker 3 maanden voor de uitgerekende datum)
Nog niks gelezen verder maar dat je niet merkt dat je x aantal maanden zwanger bent is echt onzin.

Ik heb tot 11 weken onregelmatig bloed verloren bij allebei m'n zwangerschappen. Maar niet zoveel en een paar dagen lang als bij een normale menstruatie waardoor het al heel anders was.

Bij de eerste twijfelde ik wel heel erg of ik zwanger was maar had echt wel zwangerschapsklachten. Geloof gewoon niet dat je niet merkt dat je (iets) dikker wordt, je voelt de baby toch ook bewegen en bent moe/emotioneel,moet veel plassen enz.

Zou me niet teveel zorgen maken hoor!
quote:elninjoo schreef op 28 november 2009 @ 21:16:

Het lijkt me persoonlijk absolute horror.Eehhhh....nee, echt niet Echt heeeeel anders.
Ja, dat vind ik echt.
Stond deze week in de yes een interview met een meisje van 19 die op vakantie in een of ander oostblokland beviel van een gezonde zoon, zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Had twee dagen voor de bevalling nog kilometerslange mountainbiketocht gemaakt...was 10kg aangekomen maar dacht dat dat kwam door stoppen met roken...
quote:Bokito schreef op 28 november 2009 @ 21:32:

Nog niks gelezen verder maar dat je niet merkt dat je x aantal maanden zwanger bent is echt onzin.

Ik heb tot 11 weken onregelmatig bloed verloren bij allebei m'n zwangerschappen. Maar niet zoveel en een paar dagen lang als bij een normale menstruatie waardoor het al heel anders was.

Bij de eerste twijfelde ik wel heel erg of ik zwanger was maar had echt wel zwangerschapsklachten. Geloof gewoon niet dat je niet merkt dat je (iets) dikker wordt, je voelt de baby toch ook bewegen en bent moe/emotioneel,moet veel plassen enz.

Zou me niet teveel zorgen maken hoor!Ik was 17 weken zwanger bij mijn oudste toen ik erachter kwam. Ik slikte de pil en werd gewoon ongesteld. Ik ging naar de dokter omdat ik last had van opgezette voeten.
quote:floor72 schreef op 28 november 2009 @ 22:12:

[...]

Ik was 17 weken zwanger bij mijn oudste toen ik erachter kwam. Ik slikte de pil en werd gewoon ongesteld. Ik ging naar de dokter omdat ik last had van opgezette voeten.Dat is nog eens een verrassing als je dan hoord dat je zwanger bent

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven