koude handjes van zoon

28-11-2009 22:25 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 6 maanden wordt iedere ochtend wakker met steen koude handjes. De vewarming staat 's nachts altijd op 18 graden is dit te koud? Ik zat er al aan te denken om iets van sokjes of zo over zijn handjes heen te doen, zodat ze niet geheel afkoelen.

Nu zeiden mijn ouders dat koude handen niet zo erg zijn, als ie maar geen koude voetjes heeft (dit heeft ie gelukkig nooit), want vroeger hadden ze immers ook geen cv's. Tja vroeger...
Alle kindjes hebben dat. Is heel normaal.
koude handjes is niet erg voor baby's. Liever wat koeler als dat een kind z'n warmte niet kwijt kan. Dat kan nare gevolgen hebben.
ik heb het nog steeds
Ja koude handen is niet erg als de voetjes maar warm zijn!

En snachts heb je de kachel toch uit, ik wel iig, en dan hebben die kleintjes de handjes boven de dekens en koelen af. Is niks om je zorgen over te maken.

Moeder van 3 meiden!
beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt
Oke dank jullie wel! Mijn zoon slaapt in zijn slaapzak onder zijn dekens, dus koude voetjes heeft ie gelukkig niet.

Gelukkig maar ik was al bang, kan er zelf niet tegen als er in de herfst/ winter ook maar 1 stukje van mijn lichaam niet bedekt is zonder mijn dekbed. Vond het sneu dat hij steeds wakker wordt met die koude handjes.
hier hetzelfde probleem met dochter van 4 maanden, ik heb nu slaapzak met wat langere mouwen (topjes van haar vingertjes komen er net uit), nu heeft ze geen koude handjes meer. Misschien is dit een idee? (of anders rompertje eronder met langere mouwen?)
Je kunt hem ook een slaapzak aandoen die een paar maten te groot is, zodat de mouwtjes langer zijn dan zijn armpjes.
Wat maakt het verder uit? Kind heeft er geen last van. Beter iets te koud, dan te warm trouwens.
Nekje voelen, als dat de juiste temperatuur heeft is kindje okee.

Lange mouwen, sokjes, het valt te proberen, maar als je kindje daaraan gaat sabbelen (lijkt me een vrij grote kans) schiet dat ook niet echt op.
quote:luna2006 schreef op 28 november 2009 @ 22:25:

Mijn zoontje van 6 maanden wordt iedere ochtend wakker met steen koude handjes. De vewarming staat 's nachts altijd op 18 graden is dit te koud? Ik zat er al aan te denken om iets van sokjes of zo over zijn handjes heen te doen, zodat ze niet geheel afkoelen.

Nu zeiden mijn ouders dat koude handen niet zo erg zijn, als ie maar geen koude voetjes heeft (dit heeft ie gelukkig nooit), want vroeger hadden ze immers ook geen cv's. Tja vroeger...Hahaha, vroeger? Wij hadden vroeger thuis óók geen cv (zeg maar, 20,30 jaar geleden). Sterker nog: ik heb zelf nog in een huis gewoond zonder cv! Met man en 2 zoons. Nog maar 10 jaar geleden.....
Mag ik even je topic gebruiken voor een vraagje in het verlengde van jouw vraag? Wat doen jullie je baby's 's nachts aan? En daar dan slaapzak/deken overheen? Ben soms bang dat ik zoon te dik aankleed.
Van koude handjes krijgt je kind niks. Een te grote slaapzak lijkt mij niet slim, dan is de hals ook wijder toch? Dan kan ie daar met een beetje pech met zijn koppie inkomen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Mieomij schreef op 28 november 2009 @ 22:43:

Je kunt hem ook een slaapzak aandoen die een paar maten te groot is, zodat de mouwtjes langer zijn dan zijn armpjes.Niet doen! altijd een passende slaapzak gebruiken. Een kind van die leeftijd kan zichzelf nog niet redden als hij op een gekke manier in de slaapzak gedraaid raakt omdat het te groot is. De koude handjes zijn niet erg, een kind heeft er zelf geen last van dus ik zou het gewoon zo laten.
quote:Aruba schreef op 28 november 2009 @ 22:50:

Mag ik even je topic gebruiken voor een vraagje in het verlengde van jouw vraag? Wat doen jullie je baby's 's nachts aan? En daar dan slaapzak/deken overheen? Ben soms bang dat ik zoon te dik aankleed.Katoenen pyjamaatje (of een shirtje met lange mouwen), slaapzak (zonder mouwen) en daar nog een dekentje overheen (die nooit blijft liggen uiteraard )
Dat bedoel ik Hangmat
quote:Aruba schreef op 28 november 2009 @ 22:50:

Mag ik even je topic gebruiken voor een vraagje in het verlengde van jouw vraag? Wat doen jullie je baby's 's nachts aan? En daar dan slaapzak/deken overheen? Ben soms bang dat ik zoon te dik aankleed.

Be my guest

Om gelijk antwoord te geven op je vraag. Die van mij krijgt pamper, romper (1ne dag lange mouw andere dag korte), pyjama, slaapzak en dan zijn dekens.

Nekje voelt overiggens gewoon normale temp aan.
Ik heb op de slaapkamers ook geen cv trouwens, heel ouderwets maar ach... dus het is ook nog van deze tijd :-) Vorige winter stonden de ijsbloemen op de ruit van mijn jongste dochter haar kamer..... (romper lange mouwen, pyama, winterslaapzak en dekbedje... en ze bleef warm)
quote:luna2006 schreef op 28 november 2009 @ 22:54:

[...]

Be my guest

Om gelijk antwoord te geven op je vraag. Die van mij krijgt pamper, romper (1ne dag lange mouw andere dag korte), pyjama, slaapzak en dan zijn dekens.

Nekje voelt overiggens gewoon normale temp aan.

Dankje Oooow maar dan heeft je kindje het vast niet koud.

Saba heeft een romper met lange mouwen. Pyama en dikke winterslaapzak aan met lange mouwen. Geen dekens. Lijkt me wel ok dus.
Idiote gewoonte om de cv op slaapkamers aan te doen
Ik heb toen ik zwanger was gelzen dat de babykamer standaart 18 graden moest zijn. Ben hier eigenlijk van uit gegaan.
quote:luna2006 schreef op 28 november 2009 @ 23:15:

Ik heb toen ik zwanger was gelzen dat de babykamer standaart 18 graden moest zijn. Ben hier eigenlijk van uit gegaan.

jah als ze pas geboren zijn omdat ze hun eigen lijfje nog niet goed kunnen warm houden.

Maar na een paar weken kunnen ze dat geloof ik wel
slaapzak is hier niet een paar maten groter, de mouwen vallen gewoon langer uit (of ze heeft zulke korte armpies).

Ze slaap in romper met lange mouwen, slaapzak lange mouwen en dekentje.
Vroegah .. toen ik een jaartje of 5 was (ben nu30) werd ik wakker met de ijsbloemen op de ramen , bijna bevroren neus zo koud...

Kachels op de kamer hadden we niet , alleen een houtkachel beneden. En het raam stond dag en nacht open , weer of geen weer.
Blijven jullie kinderen onder de deken liggen? Ik leg mijn dochter er wel onder, maar ze draait zich er direct onder uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven