Fruit bij de supermarkt

29-11-2009 00:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Negen van de tien keer als ik fruit koop bij de Jumbo valt het erg tegen: ananas is 'zurig' met vaak een rare bijsmaak en de mandarijntjes droog en hebben ook een aparte, niet lekkere bijsmaak. In tegenstelling tot de Albert Heijn, waar het wel prima smaakt! Hebben jullie hier ook ervaring mee? Dat het fruit bij de ene supermarkt wel goed is terwijl het bij de andere echt van geen goede kwaliteit is?

Tsja, wat je jezelf al niet afvraagt op een zaterdagavond
Ik koop mijn fruit altijd bij de Aldi en moet zeggen die zijn van zeer goede kwaliteit.. Idem dito met de meeste groente ...
quote:Zespri79 schreef op 29 november 2009 @ 00:41:

Ik koop mijn fruit altijd bij de Aldi en moet zeggen die zijn van zeer goede kwaliteit.. Idem dito met de meeste groente ...Dat heb ik vaker gehoord! Helaas zit de Aldi hier een eind uit de buurt, evenals de Lidl.
Kijk eens een kadootje, speciaal voor jou!

Ik vind het fruit van de ah juist helemaal niks,appels vaak met butsen en melig.

Bij de jumbo varieert het nogal.De ene keer ben ik tevreden en de week erop niet zo.

Fruit en groente van de lidl ben ik niet zo kapot van maar koop daar wel dingen als uien en bosuitjes.
Fruit koop ik 1x per week op de markt, afgezien van appels en bananen. Bij de AH is het fruit ok.
Hehe, merci beaucoup lunaan (hopelijk niet bij de Jumbo gehaald? )
De markt is natuurlijk ook een goede optie. Maar het viel me gewoon op dat er aan het fruit vaak een rare smaak zit en dat het zuur is, vraag me af waar dat aan ligt. Misschien halen ze het ergens anders vandaan dan bijv. de Albert Heijn? Groenten zijn er overigens wel prima.
quote:Zespri79 schreef op 29 november 2009 @ 00:41:

Ik koop mijn fruit altijd bij de Aldi en moet zeggen die zijn van zeer goede kwaliteit.. Idem dito met de meeste groente ...

nou bij onze aldi's niet...

de appels smaken zelfs wat muffig.

en heb ze vaker gehad dan 1x

fruit koop ik meestal op de markt.

of bij nettorama, daar ziet/smaakt het fruit ook wel oke
eerder hadden we hier een super de boer. Dat was vaak slecht. Maar die heeft plaats gemaakt voor de jumbo en daar heb ik altijd goede groente en fruit. Ook de c1000 levert goed spul. De aldi wil nog wel eens wat onrijp spul hebben en is niet altijd even lekker. Ah kom ik praktisch nooit.
c1000 is hier ook niet je-van-het

vaak vele plekken op appels en al wat 'melig'

mandarijnen ed rotte ertussen, of vieze smaak of droog
quote:lunaan schreef op 29 november 2009 @ 00:44:

Kijk eens een kadootje, speciaal voor jou!

[afbeelding]

Haha.lunaan heeft een nieuwe hobby.

Plaatjes plakken!!

Ik koop fruit altijd bij Ah, vind het daar prima.

Kom verder alleen af en toe bij de Aldi.

Daar vind ik het fruit toch van mindere kwaliteit.
Ik koop bij Aldi, Lidl, AH, markt en bij de Turkse supermarkt groente.

Met kop en schouders steekt de Turkse supermarkt er bovenuit. Daarna de markt. Rest is ook oke hoor, maar wel een verschil.
Waarom kopen jullie groenten en fruit niet bij de groentenboer?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Toevallig viel mij gisteren op dat hollandse aardbeien bij AH 4 euro per pond kostten, en bij de groenteboer maar ¤2,49.

Ik koop groente en fruit liever bij de groentenboer. Boerenkool bijvoorbeeld is daar veel lekkerder omdat zij het zelf snijden en er dan geen gekke 'stukken' in zitten.
Omdat de groenteboer stukken duurder is dan de turkse buurtsuper.
En vlees bij de slager, brood bij de bakker, wijn bij de slijterij etc...

Man, ik ben al lang blijdat de AH tot tien uur open is zo da ik last minute mijn boodschappen kan doen!

(maar je hebt wel gelijk)
Ik haal mijn fruit bij de Lidl en AH, meestal is het goed.

HPL, ik zou niet weten waar ik nog een groenteboer kan vinden, helaas... De markt vind ik ook fijn, maar dat red ik niet ivm werk (markt is door de week).
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
wij kopen fruit bij de groenteboer hier nog in een vrachtwagen. lekker ouderwets, maar wel echt lekker. de supermarkt vind ik niets. zeker de appels, bah... die vallen zo tegen de laatste tijd.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 29 november 2009 @ 08:54:

Waarom kopen jullie groenten en fruit niet bij de groentenboer?

Ik zit lezen en naar beneden te scrollen en ik vroeg me net af of er niemand bij de groenteman z'n fruit/groente koopt. Maar je was me voor.

Ik koop verswaren zelden bij de supermarkt. Ook geen vlees of vis (eigenlijk dat juist helemaal niet). Supermarkt is alleen voor droge kruidenierswaren, schoonmaakmiddelen, frisdrank, etc. De rest koop ik bij de slager, groenteman of visboer.
Ik koop bij AH en de groentenman

Het meeste fruit bij de groentenman en aardappels, bananen en aardig wat groente bij AH.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Der zit hier geen groenteboer. Wel een markt een een goede Lidl!
Ik koop mijn groente en fruit of bij de natuurwinkel of op de biologische markt. Behalve dat het stervensduur is, is het altijd goed en ook altijd erg lekker. En voor degenen die zeggen dat er geen smaakverschil is, maak eens een verse jus van de sinasappelen van de AH en daarna van de biowinkel.
AH heeft toch ook biosinaasappels?
Ik koop mijn (seizoens) fruit bij de AH. Als het vers is daar is het goed, en aangezien ik niet zo'n fruiteter ben heb ik niet zo'n behoefte aan experimenteren.

Markt, Turk en groentenboer wel geprobeerd maar juist daar kan ik er niet zeker van zijn dat het niet melig is of met plekken.

Een keer heb ik superfruit gekocht bij een groentenboer. Was bereduur, maar erg lekker. Het moest een bowl worden dus heb er maar een beetje van gesnoept *note to self: ga nog eens langs die groentenboer*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven