Gezondheid alle pijlers

Heel erg afgevallen en nu geen weerstand meer.

29-11-2009 22:35 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik ben in 3 jaar tijd van een gewicht van 128 kilo naar 57 kilo gegaan. Sinds dat ik zo ben afgevallen is mijn weerstand niet zo goed meer. Ik word 1 a 2 keer per jaar ziek en heb dan wat 'vreemds', geen huis tuin of keuken griep maar iets waarvoor ik naar het ziekenhuis moet of gewoon een ziekte wat niet zo vaak voorkomt.

Ik eet veel fruit en groente en slik vitamine pillen. Hoe krijg ik mijn weerstand nog beter?

Iemand tips?
Da's veel zeg, van 128 naar 57 kg! Was het de bedoeling dat je zóveel af zou vallen?

Het lijkt mij dat wanneer je zo'n onderneming aangaat, je daar ook begeleiding bij krijgt. Misschien dat je daar, als je die hebt (gehad) bij terecht kunt met je vragen, of anders een keer met een arts/diëtiste gaan praten.

Sterkte!
Weet je zeker dat dat met je weerstand te maken heeft?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hoe is je gewicht nu, heb je ondergewicht?

En ben je afgevallen op eigen kracht? of met maagbandje, bypass of op andere manieren?

Eet je genoeg en gevarieerd?
Doe je aan lichaamsbeweging? Ik heb ook een lage weerstand en mij is toen aangeraden te sporten. En het werkt wel! Maar ja, mijn omstandigheden zijn niet te vergelijken met jou aangezien jij enorm bent afgevallen. Daarvoor trouwens wel mijn diepe bewondering en respect
Nou ze zeggen elke keer wel dat het met de weerstand te maken heeft.

Ik wilde graag afvallen, ben erg op mijn eten gaan letten en heb ontzettend veel stress gekregen. Ik heb alles zelf gedaan, geen hulp van een dietiste gehad, zo af en toe wel wat tips gekregen van vriendinnen die wel bij een dietiste kwamen.
wat eet je op een dag en heb je nu een gezond gewicht? Hoe lang ben je bijv.

Zoveel afvallen is voor het lichaam behoorlijk traumatisch hoor
wow mama, Respect! wat een gewichtsverlies zeg
is je gewicht nu stabiel of val je nog steeds af. hoe lang heb je dit gewicht al?
Heb je nu een gezond gewicht (bijvoorbeeld in vergelijking met je lengte)?
Peas on earth!
ik geloof niet dat we antwoord krijgen op deze cruciale vragen...
Normaal sport ik wel, alleen wegens omstandigheden nu eventjes niet.

Ik heb overigens nog wel een kindje gekregen in die 3 jaar. Ik ben na de geboorte van mijn eerste begonnen met afvallen, ik was het dik zijn gewoon zo ontzettend zat.

Ik ben nu een jaar op gewicht. Ik let goed op wat ik eet, ik eet erg gezond. Af en toe snoep ik natuurlijk wel maar dan compenseer ik dat met wat anders.

Ik heb geen ondergewicht, mijn bmi is goed
ik ben 1.68 en 57 kilo.
Heb je je wel eens laten onderzoeken op chronische aandoeningen? Is je ontlasting wel gewoon goed? Je kan ook door bepaalde aandoeningen namelijk heel veel afvallen.

Het klinkt mij niet zo gezond in de oren. Ook het afvallen niet.

Ik zou zeggen ga eens naar je huisarts en leg daar het probleem voor. Laat je bloed eens controleren of je wel genoeg voedingsstoffen opneemt.
wat is je BMI?

In twee jaar tijd 70 kilo afvallen is echt extreem veel en snel. Logisch dat je lijf gaat protesteren. 57 kilo vind ik niet bar veel, hoe lang ben je?
1.68 en 57 kilo levert een BMI van 20.2 dat zit op de grens. En je komt van ernstig overgewicht een BMI van 45.

Wat eet je op een dag?
Ik heb in 2 jaar tijd 2 keer in het ziekenhuis gelegen omdat ik ziek was. Toen is alles nagekeken. Het afvallen is gekomen door goed opletten wat je eet, bewegen en stress.

Sommige mensen worden dik van stress, ik dun.

Verder heb ik geen problemen, alleen dat ik 1 a 2 keer per jaar wat 'vaags' heb.

Sinds dat ik ben afgevallen heb ik een stuk minder last van 'kwaaltjes' dan toen ik zwaarder was.
is er dan geen probleem?
Ze heeft er 3 jaar over gedaan meds, geen 2.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dan is het nog bizar veel
2 kilo per maand valt wel mee toch? Is toch niet zooo veel.
Het is inderdaad bizar veel.

Ik krijg ook vaak de vraag of ik anorexia had of dergelijke...
Al met al is het natuurlijk onwijs veel maar als het stap voor stap gegaan is vind ik het niet bizar.
Je lichaam heeft me nogal een offers moeten geven: eerst een zwangerschap en daarna in 2 jaar tijd 70 kilo afvallen. Ik vind het niet gek dat je regelmatig ziek bent. Beiden is een aanslag op je lichaam waar je van moet herstellen. Het is niet zo dat nu je een gezond gewicht hebt je dan ook meteen kerngezond bent.

Voor je weerstand zijn goede voeding, beweging en weinig stress van belang.
Ik ben niet regelmatig zien, gewoon 1 a 2 keer per jaar, maar dan wat 'vreemds'.

Toen ik dik was had ik vaak last van mijn luchtwegen, was is altijd verkouden en had ik vaak buikgriep. Hier heb ik nu dus geen last meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven