***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Leuk dat de meeting zo leuk was. Ik denk dat ik lag te slapen Gister heel leuk Sinterklaas gevierd bij schoonouders en daarna na feestje. 5:00 thuis, dat is lang geleden en het was super gezellig. Ben wel brak en moe vandaag. Zelfs vanmiddag nog geslapen, maar vanavond ook nog vroeg naar bed, dan hoop ik dat het morgen weer een beetje beter gaat. Ach, je moet het er voor over hebben Volgende meeting ben ik er ook hoor. Ben ondertussen rete nieuwsgierig naar jullie.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Klinkt goed die meeting, ben benieuwd naar de foto's!

CD, meestal rek ik toch minimaal een half uur voordat ik overstag ga voor een voeding (soms lukt een uur). Ik doe nu standaard in elke fles ook meer water (190-200 ml met zes schepjes). Misschien eens proberen die voeding voor hongerige baby's, maar dat voelt heel gek omdat zoon paar weken geleden flessen van 150 ml vaak nog niet leeg dronk! Ik vraag me af of in die voeding voor hongerige baby's dan niet zoiets zit als rijstebloem?

Chica, lekker een keer zo'n feestje, maar wel extra bijkomen denk ik?
Zo weekend weer bijna achter de rug en nog maar even kijken op het forum. Had goede hoop dat ik een beetje bij kon lezen met jullie allemaal de deur uit

Hier nog geen draaiende dochter. Heb ook het idee dat dit nog wel even kan duren. Ze vindt het gewoon helemaal niet leuk op haar buik. Wel is ze haar voeten aan het ontdekken en gisteren lukte het haar al bijna om deze in de mond te krijgen.

Ze zit nu druk op haar duim te zuigen, lijkt wel erg schattig.

Maria ik heb laatst ook twee kuurtjes van VSM achter elkaar aan gedaan, ging prima. Ik heb wel het idee dat het helpt maar ja dat kan ook "wishfull thinking" zijn.

Verder zat ik net als CD te denken aan Nutrilon voor hongerige baby's.

Jee toch heftige ervaringen MissBR en Jojon (en misschien ook anderen die ik nu vergeet). Ik kan me voorstellen dat een zwangerschap dan extra spannend is.

Eerste hapjes worden ook tijdens kerst. Ze wordt de 24e 6 maanden dus net op tijd voor het kerstdiner hahaha.

Pada lekker weer thuis met z'n vieren. Alles gaat goed?

(heb je trouwens mijn berichtje nog gekregen?)

eh verder weet ik het even niet meer.

Zal toch maar vaker moeten inloggen om een beetje bij te kunnen blijven.
zoooo! dat was gezellig! helemaal leuk dames en toch alsof we elkaar al heel lang kennen he? vond het echt super leuk om jullie (en al die mooie kindjes!) nou eens in het echt te zien.

Jojon: we smikkelen van de lekkere appelflapjes op dit moment en Randy: heel erg bedankt voor de mooie bos bloemen. Ook de rest: wat een heerlijke dingen hebben jullie gemaakt!

ok, ik ga nog even op hyves loeren en dan lekker kijken naar Boer zoekt vrouw. ben wel bekaf nu (de rest van de middag nog op een verjaardag gezeten). fijne avond allemaal!
Ja, het was heel erg gezellig! Dank MissBR nogmaals voor de gastvrijheid en het narennen met het fototoestel (die ik had laten liggen)! Zeker voor herhaling vatbaar en zoals Randy al zei dan gaan we iets 'doen'.

Nog een vraagje over rijstebloem: kun je daarvoor het maatschepje gebruiken van de Nutrilon? Er staat 1 eetlepel, is dat hetzelfde als 1 zo'n maatschepje?

Hoe is het met de ziekenboeg? Sorry, nog niet bijgelezen, maar alvast veel beterschap!
Fijn dat het zo gelllig en leuk is geweest bj MissBR.

Echt jammer dat ik het gemist het, maar volgende keer probeer ik er weer bij te zijn!

ennuh die foto's wil ik ook wel graag zien!
Aaaaaahhhhh, wat lief hè, het einde van BZV *snif*.

Ja meiden, de volgende keer zijn we gewoon allemaal compleet hè?

(Randy: jaaaa, ik ben nog steeds verrast. Zie de dingen morgen toch anders )

Ik duik m'n mandje in.

Goeie (werk)week allemaal !
What matters most is how you see yourself
Leuk hoor BZV!

En ja was supergezellig! Ik moest daarna meteen door naar ander feestje en meisje nu helemaal bekaf!!
Lisa, ik gebruikte destijds ook een Nutrilon maatschepje voor de rijstebloem.

Gooi anders even zo'n maatschepje leeg op een eetlepel, dan zie je het.
Jane, heb net voedingslijn gebeld en je kan idd zo'n maatschepje gebruiken als 1 eetlepel. Fijn, hoef ik daar ook niet mee te gaan klooien
Ja heel leuk dat BZV! De romantiek is hier in huis weer helemaal opgelaaid omdat we ons tijdens het kijken naar Jos en Dycke realiseerden dat wij ook zo enorm super geweldig en precies op dezelfde manier verliefd op elkaar werden!!!! Jammer dat dat gevoel niet altijd kan blijven. Hoewel, dan had ik me inmiddels uitgehongerd geloof ik want we konden beiden wekenlang niet eten. Zelfs niet toen we eenmaal een relatie hadden.

Verder superdruk weekend gehad dus ik ben ontzettend moe. We duiken zo gezellig samen lekker vroeg ons mandje in

Oh nee eerst nog even iemand voeden
Fijn Lisa.

Hoeveel schepjes doe je eigenlijk door de fles?

Ik ben helemaal vergeten hoeveel schepjes wij destijds door Laura's fles deden. Er staat me iets bij van 6 schepjes toen ze 7 maanden was, maar ik weet 't echt niet meer.
er staan foto's op hyves. ik ga nu slapen! slaap lekker allemaa!
Meiden, wat fijn dat het zo gezellig was, want dan komt er vast een volgende keer, waar ik hopelijk wel bij kan zijn!

Wyfke, wat een romantiek bloeit er nu weer bij jullie op. Geniet er lekker van

BZV, was inderdaad erg leuk en ook wel verrassend, van sommige stellen had ik niet verwacht dat ze nog bij elkaar zouden zijn.

Maria, ik had vergeten te reageren op je vraag over 2 x vlak achter elkaar het kuurtje van VSM. Ik heb het inderdaad ook gedaan met een week ertussen. Volgens mij moet het kunnen. Bij ons hielp het alleen de 2e keer niet.
leuk! Ik ga meteen kijken!
Fijn dat het zo leuk was dames. Ben benieuwd naar de foto's.

Wij zijn vanmiddag maar de stad in geweest om de sintinkopen te doen, waren natuurlijk al 2 weken de deur bijna niet uit geweest en aankomende week 2 keer 's avonds een verjaardag, ik wil een avond sporten want dat ook al 2 weken niet gedaan en dan is de week natuurlijk zo om. Gelukkig goed geslaagd, moet alleen nog wat voor man bedenken.

Meisje gaat nog steeds goed gelukkig, vanmorgen wel weer zo'n vreselijke hoestbui maar na een uurtje is dat over en is ze weer helemaal happy. Zoontje knapt echt helemaal op, hoest bijna niet meer en heeft energie voor 10. Zat me vanmiddag wel te bedenken dat meisje nu alleen geen MG moet krijgen met zulke longen.
en Randy, leuk om je hier weer eens te zien!
Jane, ik doe 2 schepjes op 'n fles van 180 ml met 6 schepjes nutrilon. Dit is pas de 2e avond dat ik het geef dus ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

Pada, klinkt als 'n leuk dagje en fijn dat het steeds beter gaat met je dochtertje.
goeiemorgen!

iedereen lekker geslapen? toen ik vanmorgen wegging was het hele huis nog in diepe rust. middelste was er ook niet (was blijven slapen) oudste laat naar bed gisteren (vandaag studiedag van schoo, dus vrij voor de kindjes) jongste sliep zowaar uit (waarom niet in het weekend??) en hummel was ook nog in diepe rust. hoorde dat vriendlief gisteravond in dlaap was gevallen op de bank na de laatste fles van hummel. hij was pas om half 4 wakker geworden en had toen maar snel hummel in bed gelegd (en zelf ook). haha!

lekker idee pada, dat je alles in huis hebt! (vnd ik zelf ook). en fijn dat alles goed gaat. Nee, je moet nu niet aan MG denken, maar we duimen voor je!

Lisa: hoe is het bevallen, die schepjes? heeft ie lekker geslapen?

ok, ik met eigenlijk iets gaaan doen hier .. direct om 9 uur al een afspraak (wie bedenkt dat nou weer!). tot later!
Lisa, is het gelukt met de rijstebloem? Hier weer niet tot de ochtend gered. Ik had 190 ml, 6 schepjes nutrilon en 2 rijstebloem. Helaas werd zoon om 5 uur wakker met honger (en om 2.30 van het hoesten). Ik heb toen 100 ml gegeven.
Lisa, Maria e.a.: Jullie kunnen wel een schepjestopic openen!

Het lijkt me wel een gepuzzel allemaal, ik ben blij dat ik niet zelf hoef te bedenken hoeveel m'n dochter moet hebben en wanneer want dan zou het volgens mij niet goedkomen (met mij vooral niet).

Ik en opvolgmelk is ook al geen goede combi. Pas na een paar weken kwam ik erachter dat ik de schepjes in een speciaal hoekje recht kon afstrijken...ik bedoel maar!!!

Pada: heerlijk dat je alles al klaar hebt voor de Sint. Zielig dat dochter nog zo hoest.

CD: jij ook beterschap voor je dochter! Doet de ha er verder niks aan?

MissBR: wij hebben vanochtend de wekker een uurtje later gezet, omdat afgelopen weekend ook al zo vermoeiend was. Lekker hoor. Helaas kan ik niet op Hyves kijken naar de foto's, dat moet nog even tot vanavond wachten!

Nog 7 weken, dan heb ik hopelijk m'n doel gehaald (6 maanden bv). Maar als het dan nog allemaal zo lekker loopt ga ik nog langer door. Dan hoeven we ook geen dure opvolgmelk aan te schaffen.

We hebben gisteravond definitief besloten dat er geen kindjes meer bij komen en dat ons gezinnetje nu echt compleet is. Dus daarom geniet ik er nu extra van. Van het voeden maar ook van het klein zijn! Toen ik vorige week op het cb was zag ik een baby van 3 maanden en toen vond ik de mijne al zo groot
Pada, fijn dat het met zoon en dochter allebei weer beter gaat. En is inderdaad vreselijk die hoestbuien (weet ik nu uit ervaring). De huisarts zei dat de ouders het vaak erger vinden dan de baby's zelf, die zijn dan meestal nog wel vrolijk.

Jeetje Lisa en Maria, wat een gedoe met al die schepjes inderdaad. Vervelend ook dat jullie ukkies niet lekker doorslapen. die van jou deed dat toch eerst wel, Lisa? Uk slaapt nu ook niet meer door. Ze deed dat wel, totdat ze een aantal nachten steeds verschrikkelijke hoestbuien had. Nu wil ze opeens weer een nachtvoeding.

MissBr, waar lag hummel dat toen vriendlief in slaap was gevallen? Naast hem op de bank?

Wyfke, de ha kon er verder niets aan doen. Ventilon was het enige wat iets verlichting kon geven, maar zou het slijm niet laten verdwijnen. Het moet vanzelf weggaan.

Ik kan me voorstellen dat je extra geniet van het kleine als je nu zeker weet dat er geen baby meer gaat komen. Ik geniet er nu ook dubbel en dwars van. Ik weet immers niet eens of er wel een 2e zou kunnen komen. We hebben uk dmv ICSI gekregen, bij de 1e poging, maar misschien hebben we een volgende keer wel niet zoveel geluk. Je weet het maar nooit.
Goeiemorgen, wat een heerlijk luie ochtend zo zonder kinderen, maar was alnog om 0800 wakker haha.

Kreeg wel telefoontje dat Anniek alweer koorts heeft. had ze gister en eergister ook. Niet heel hoog maar 38,2 ofzo en alleen in de avond. Hoesten doet ze ook maar niet heel veel en ze is snip verkouden. Aaahhh zielig poppetje. Heb aangeboden om haar te komen halen maar oma vond dat nog niet nodig. Nou ja, vriend is er toch vanmiddag. Ik vraag me alleen af wat het precies is.

Voor MG is de koorts niet hoog genoeg toch? Hoesten hou ik in de gaten. Ze zeggen nu toch dat alle griep eigenlijk MG is, of niet? Ze heeft afgelopen ma ook de prik gehad en is dus zaterdag koortsig geworden, lijkt me niet dat het dan nog van de prik is en als het wel MG is, kan dat dan nog?. Pffff weet even niet wat ik er mee aan moet. In de gaten houden maar.
CD: ja, hummel lag bij vriendlief. in zijn armen. gebeurt hem wel vaker hoor, dat ie in slaap valt. hij gaat structureel te laat naar bed en als ie dan even rustig zit, valt ie snel in slaap. Denk dat hummel wel lekker lag

vervelend dt je dochter nog zo ziek is hoor. heel naar.

wyfke: ondanks de romantiek toch besloten dat het hierbij blijft? (jammer hoor, 4 is erg leuk! ).ik kan me helemaal voorstellen dat je extra geniet nu. dat doe ik ook en ik vind ook dat hummel zo ontzettend hard gaat ineens (hoewel ze gisteren op de meeting nog steeds de kleinste was).. hoeft nog helemaal niet van mij!

een apart schepjestoopic lijkt me niet nodig overigens, tenzij er dan ook een apart bv-dip topic geopend wordt.

Chica" lekker uitslaapochtendje! heerlijk lijkt me dat (of eigenlijk niet: de kleintjes gaan donderdag twee nachtjes logeren bij opa en oma en ik vind het eigenlijk niks. ga vooral hummel heel erg missen ben ik bang.. een weekdier ben ik!)

maak je je erg zorgen over Anniek? ik hoop maar dat het niks ernstigs is en dat e snel weer opknapt. is vaak wel zo, dat ze snel koorts hebben, maar ook snel weer beter zijn.

ok, ik ga weer even wat doen. tot later!
Ok HA gebeld want ik was toch wel ongerust. Eigenlijk moet ze meteen even langs om naar de longen te laten luisteren. Maar ja, ze zit bij Oma. Oma gebeld, die belt haar HA en dan gaat Vriend met haar daar langs.

Indien kindjes boven de 38,5 koorts hebben en hoesten en verkouden zijn dat is het ws MG. Maar ze testen dus niet meer. Wel moeten we dus die longen in de gaten houden want dat kan heel snel gaan. Tevens is 4 dagen koorts dus ook teveel. Oma is er ook niet gerust over want ze ademt echt slecht. Waarschijnlijk had ze het al onder de leden en is het er wellicht sneller uitgekomen door de prik. Het kan wel zo zijn dat de griep nu minder is door de prik.

Ben echt best ongerust en het liefst haal ik haar meteen op. Maar daar schieten we nu ook niks mee op, want vriend gaat nu meteen al heen en het beste kan ze daar even naar de HA. Dan haal ik haar anders vanavond wel op.

Pffff waarom nu als ze weg is?

MissBR: Ik maak me niet zon zorgen om de koorts eigenlijk, want die is nog niet echt heel hoog en ik weet dat het bij kleine kindjes snel kan gaan. Ik maak me meer zorgen om haar longen en het slechte ademen. Ook maak ik me zorgen dat als Anniek het nu heeft dat Saar het ook gaat krijgen en die is natuurlijk niet beschermd door een prik ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven