**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Sax: Joh wat balen dat Saxdreumes Saxbaby nog niet leuk vindt. maar dat komt heus wel hoor echt vertrouwen blijven houden en hem vooral niet dwingen kusjes te geven ofzo. Hier wil oma Wessel nogal eens tot lief doen dwingen en dat werkt echt niet. Gelukkig vindt Wessel Sander wel echt leuk, maar ook hier best regelmatig jaloers gedrag. Gaat hij Sander duwen of zeggen dat Sander geen schone broek mag enzo. Hier hebben we hem ook erg betrokken bij alles wat we doen, maar ik geef Sander ook wel eens voor de vorm "op zijn kop". Als hij dan veel huilt zeg ik hardop dat ie nu echt even moet stoppen met huilen omdat Wessel: tv wil kijken, slapen of wat dan ook (merkt Wessel dat Sander niet alleen maar leuk en lief is haha) Of als Wessel een koekje krijgt dan zegen dat Sander dat nog niet mag omdat die nog een baby is en Wessel al zoooooooo groot, dan voelt hij zich stoer. Misschien helpt het (omdat Saxdreumes bijna net zo oud als Wessel is)Maar ja, t blijft wel lastig hoor.

Nadine: ik heb juist geleerd dat ze echt de eerste maanden nog niet verwend kunnen worden, maar das net als alles, de een zegt dit de ander dat. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Wij laten Sander ook wel eens huilen (en gaan hem zeker nog langer laten huilen wanneer hij de speen af moet gaan leren -->willen we met een maand of 5 doen omdat dan de zuigbehoefte af schijnt te nemen en dan meteen Wessel ook maar haha) Maar van voeding tot voeding laten huilen is echt lang. Tuurlijk zal hij wel inslaap vallan van vermoeidheid, maar of dat prettig is? Bij Wessel liepen we, knuffelden, tweede keer alleen een aai over de bol, derde keer alleen speen geven etc.

Oh Sax: Slaan laten wij ook niet toe (uiteraard) als Wessel slaat dan nemen we hem (meestal heel rustig) mee naar de gang, laten hem zitten en dan daana sorry zeggen. Overigens spreken we hem altijd buiten het zicht van anderen bestraffend toe, omdat wij zelf het idee hebben dat dit beter is. Als het in zicht van andere (kindjes) is dan geeft dat de een misschien een rotgevoel en de ander een machtsgevoel (haha hij krijgt lekker straf) dus vandaar altijd apart zetten, werkt wel bij Wessel, maar ja wij hebben ook niet de wijsheid in pacht

Sint wordt hier trouwens ook gewoon zaterdag gevierd, maar vrijdag was er op de korfbalvereniging een sintfeest. Wessel vind het fantastisch, was als Pietje verkleed en zonder blikken of blozen met zwarte piet meegelopen om te zingen en een spelletje te doen....Daarna de vloer veegschoon gegeten (denk een kilo of wat pepernoten in zijn mik gestopt) en dus nu lekker aan de diaree........half zes 2 poepluiers van beide mannen is echt niet leuk te noemen................(moet toch eerst koffie hebben voordat ik zoiets aankan)

Nou, ga zo naar Lopik rijden. Wilden een piratenkist voor Wessel, zagen er een voor een prikkie (echt een opknappertje) prijs afgesproken en dan ontdekken dat de kist in Lopik staat...........welja, doen we ff
Oh ja, voor het Schema: Sander is 60 cm en 6010 gram (ook een vettebilly)

en wordt heerlijk boos als hij prikken krijgt!
Jeetje Sax wat een flinke kerel al zeg. Maar idd net wat Nadine al zegt liever wat spek op de billetjes dan zo'n schrielkipje. En als alles maar gezond is hoor.

Hier weer een goede nacht gehad. Om 20u ging onze kleine man zijn bedje in en om 6u wilde hij eten. We hebben geloof ik wel 2x een speentje gegeven, maar ik heb dat al slaapwandelend gedaan hihi.

Nadine, hier ook een kereltje die het overdag vertikt om in zijn eigen bedje te slapen en idd ook na 30 minuten weer wakker is. Hier lukt het echter wel om zelf in slaap te vallen, ik leg m gewoon in z'n wipstoel en op een gegeven moment valt ie vanzelf in slaap. Ik moet er wel bij zeggen dat dit pas sinds vorige week zo is, daarvoor sliep hij ook alleen maar op de arm. Zelf was ik als de dood dat ik hem nu al verpest had, maar gelukkig gaat het steeds iets beter.

Hebben jullie ideeen wat ik aan kerstkadootjes voor Finn kan vragen? Ik heb werkelijk waar geen idee namelijk. Vanaf volgend jaar vieren we voor de kleintjes sinterklaas, nichtje word dan 2 en Finn is dan 1. Kan me er nu al op verheugen om samen sinterklaasliedjes te zingen

Ga nu snel een anti-regen dansje doen, want eerst moet m'n was droog zijn
So Sax, wat een grote kerel zeg!!! Lekker hoor, weet je in ieder geval dat ie genoeg binnen krijgt! Zit ie boven de bovenste groeilijn zeker? Waarom moet ie naar de fysio (of had je dat al verteld) , voorkeurshouding?

Balen Nadine van dat slapen... ik kan je het boekje nog opsturen hoor. Ik heb er niet veel aan gehad omdat het bij ons door de oorontstekingen kwam (tenminste dat denken wij omdat het toen na de buisjes ineens zoveel beter werd), maar misschien is het voor jou wel handig? Ik vind die tip van die vriendin niet echt een goede: tenminste - ik zou het nooit zo doen. Hij mag best wel een keertje huilen maar niet een paar uur tot de volgende voeding! Maar ik kan ook niet zo heel goed tegen huilen... Heeft ze zelf kinderen?

Hier gelukkig een niet jaloerse dochter. Heel soms een beetje: als Tom haar luier krijgt - hihi, helemaal hysterische uitbarsting meegemaakt vorige week. Tom had eerst luiers van pampers met zo'n olifantjes (easybaby ofzoiets) op maar zit nu in de normale nr 3 met olifantjes enzo. Die heeft dochter ook in maat 4 en ze zien er ongeveer hetzelfde uit. Verder niet bij nagedacht totdat ik met haar Tom ging verschonen (ze mag altijd gezellig helpen ) en ze dus helemaal uit haar dak ging omdat hij haar luiers (issemij!!!!) aan kreeg. Ik dus uitgelegd dat die van haar ergens anders lagen en dat deze van Tom waren: huilen, huilen! Toen haar maar een andere luier gegeven en gezegd dat die van haar was en toen was het goed. Nu heeft ze het nog soms met Tom verschonen en dan laat ik haar maar ff jammeren: gaat bij haar gelukkig meestal snel over!

Ze krijgt ook nog steeds veel aandacht van ons omdat Tom zo goed slaapt: hij ligt nu ook in de box lekker te pitten na eerst een kwartiertje z'n mobiel bestudeerd te hebben! Meestal is z'n cyclus nu: wakker worden - drinken - 30-45 minuten spelen of badje, massage, verschonen - dan in box mobile aan en dan valt ie meestal rustig in slaap voor een uurtje of twee. Echt wel heel fijn, zo krijg ik ook best veel gedaan - bijvoorbeeld kadootjes inpakken voor vrijdag (schoonouders)/zondag (ouders+broer&fam). Ik moet ook nog vanalles kopen dus dat gaan we vanmiddag doen, dochter is op het kdv en dat is wel handig nu met al die kadootjes... krijg een beetje last van sintstress!

Kan verder ook geen tips verzinnen voor jaloerse broertjes/zusjes: alles wat ik wist is hier al geschreven...

Gave fiets trouwens Soshiva!

Ik hoop dat het meelopen gelukt is Visje, balen dat je geen oppas hebt kunnen regelen...hopelijk lukt het dat vriend eerder weg kan!

Leuke foto Kwimmie! Had 'm gisteren ook al op Hyves gezien! Wat een lekker ventje ook..

Oh ik moet al stoppen, moeder belt en die wil ff overleggen over de sint enzo.... tot later!
Oh, vanalles gepost in de tussentijd dat ik aan het typen was...

Moeder belt over 10 minuten want dan was haar soep klaar (ofzoiets - soms warrige moeder hihi)

Kerstkadootjes, eens nadenken.. Ik heb voor Tom aan Sint gevraagd:

- kleertjes

- bad bubbels met auto's erin (zoiets als dit:

badbubbels

- fisher price autosleutels (autosleutels fisher price

- een pyjama van de favo-voetbalclub van z'n vader (010 - niet mijn keus maar ja )

- een papbordje en besteksetje van dezelfde foute club

Verder is een knisperboekje ook wel leuk, of heb je dat al?

Bieteltje: dat doen we ook inderdaad - tegen Tom zeggen dat ie wel effe stil moet zijn omdat dochter Dora anders niet kan horen En ook inderdaad dat Tom nog geen chippies of peer ofzo mag want hij is nog een baby en zij is al een grote meid! Leuk een piratenkist! Wel beetje ver maar we doen allemaal alles voor de kids he?

Ah, nu belt mam weer: tot later!
Even snel een berichtje van mij voordat ik straks naar mijn meeloopdag op mijn (hopelijk) toekomstige werk ga. Gelukkig is het allemaal toch nog goed gekomen. Mijn vriend kon gelukkig eerder weg van zijn werk.

Nou verder als ik dacht dat de nact van zaterdag op zondag zwaar was. Dat was dus niets vergeleken met deze nacht. Silje heeft een imense verkoudheid. Ze snottert, hoest en proest maar door. Echt zo zielig. Ze klinkt net als een varkentje. Vannacht moest ik om de 20-30 minuten eruit om haar speentje er weer in te doen, want al kon ze niet goed ademen met ze moest en zou hem hebben. Dan viel ze gelijk in slaap om na 20-30 minuten weer wakker te worden door een hoestbui of omdat ze van streek was door haar verkoudheid.

Vandaag snel een neuspeer gehaald, die ze haat! Maar ja, toch maar dat snot verwijderen zodat ze tenminste een beetje lucht krijgt.

O jee, daar gaat ze weer. Ze is hele zielige geluidjes aan het maken dus ik ga haar maar weer eens troosten. Laat jullie weten hoe het gegaan is vandaag op de BSO. Groetjes!
heewj,

de visite de deur uit. snel boodschappen gedaan, brood gegeten...en nu mag hij wel weer wakker worden om te eten...

sax: hier ook van mening dat er beter wat spek aan kan zitten...

waarvoor naar de fysio?? hier merk ik echt verschil na oefenen. erg prettig!

nadine: ik zou er ook voor kiezen om hem te laten huilen...niet tot een volgende voeding. je hoort zelf ook wel of hij jammer, moppert, huilt of krijst..bij krijsen vind ik dat je hem weer gerust moet stellen. (speen)

Wij zijn de strijd aangegaan voor dat hij 's avonds in bed slaapt. het begon met 1,5 uur huilen, mopperen, schreeuwen....en een paar keer heen voor de speen....het werd langzaam aan minderlang..gister (na 2 weken) ging hij min of meer meteen slapen..

hij slaapt overdag ook niet lang....

je kan hem nog niet verwennen, maar hij kan er wel aan wennen....dus misbruik kan nooit!

ik vond het erg moeilijk en soms nog wel om hem te laten huilen, maar ik heb nu gezien dat het wel werkt...

bielteltje:is lopik een eind uit de buurt vanaf jou? wel erg leuk zo'n kist.

kwimmie: ook al zo'n heerlijke nacht..we gaan gelijk op!

slaapt Finn wel in de wagenbak?? die kan je anders ook in zijn bed zetten. Bij mij huilt Thijs overdag ook als hij in zijn bed moet slapen...maar duurt een half uur ongeveer....ik wil het gewoon perse dat hij daar slaapt...

ik heb niet echt goede ideeen voor cadeautjes....heb zelf niet al teveel voor Thijs gekocht...sokjes, boekjes, little people, pyjama...en wat kraamcadeautjes weer ingepakt..gaat om het idee...

visje: jammer dat je zo ver weg woont...ik had best op willen passen....

nou ik ga hem wakker maken....anders komt hij niet aan zijn voedingen overdag...

x
wat fijn dat je vriend wat eerder thuis is!

Heb je al zoutoplossing gekocht??? werkt echt super goed! slapen ze weer als een roosje...
eens kijken of ik kan reageren voor er hier weer een "" alarm" afgaat..( zoon of dochterlief, je weet nooit hoelang je even voor jezelf hebt )

Visje: allereerst, zoals Linda ook al zei: zoutoplossing!!!! dat werkt echt super. ook als het heel erg is gewoon voor de fles geven. drinken ze ook een stuk rustiger!

ben benieuwd hoe het op de bso was. hopelijk zoals je gedacht hebt! voel je je wel een beetje ok na zon heftige nacht??

Linda en kwimmie: fijn dat jullie jongens zo lekker slapen. enne, kwimmie, klopt het toch dat ie zo veel dieper in slaap is.

Saxmania: tja, verder geen aanvullende tips, maar wel heeel erg vervelend. Ook C. helpt mee met alles qua verzorging. maar ja, als saxdreumes daar geen zin in heeft blijft dat lastig. Ik moet zeggen: mn buuf heeft een zoon van nu 20 maanden en een dochter van 4 maanden. Hij moest helemaal niks hebben van zn zus. nu geeft ie stiekem soms een kus en heeft ie "geaccepteerd dat zn zus er is. zij dacht ook aan het begin dat het nooit goed ging komen...

kwimmie: over kadootjes, een pyama of sokken is altijd leuk en handig. hij snapt er nog niks van, kan het kado niet uitpakken dus tja... misschien alleen voor de leuk. wij hebben niks voor B. gekocht. hij krijgt toch wel van (schoon)ouders wat.. volgend jaar is dat allemaal veel leuker!!

nadine: wat vervelend dat je mannetje elke keer maar halve uurtjes slaapt. succes. slaapt ie snachts wel door?

choca: haha, dat verhaal over de luiers. Hier is dat precies hetzelfde. die van C. zijn echt veel groter maar toch bij die van B. zeggen: is mij!!

hier ook sintstress hoor. we hebben echt nog bijna niks in huis. alleen playmobiel dierentuin voor C. maar die hebben we al 3 maanden, en een kadootje voor mn broertje. en nu, de rest dus nog. en ik ben ziek dus heb er nu echt GEEN zin in maar het moet wel.... voel me nog steeds beroerd. morgen natuurlijk gewoon werken. maar las dat het dorp donderdagavond extra open is dus dan ga ik dan maar kadootjes kopen... of zaterdagochtend nog..

komt helemaal niet goed uit dat ik alweer aant werk ben.

nou ik ben de ochtend doorgekomen met mn griepkop! gelukkig heeft C. heerlijk gespeeld en B. geslapen en lekker om zich heen liggen kijken op de bank.

nu de middag nog
Visje, wij hebben hier ook een klein varkentje. Gelukkig lijkt hij er niet al teveel last van te hebben. We zijn vorige week wel even bij de huisarts geweest, just in case en wij geven Finn nu 3x per dag 10 druppels Bisolvon voor kinderen, misschien dat dat voor Silje ook een idee is. Het moeilijk ademen werd hier iig meteen een stuk beter na die druppels.

MamaSax hij slaapt idd veel dieper en langer nu we hem niet meer wakker maken. Nu nog een lekker ritme vinden zodat we met zijn laatste fles op ongeveer half 9 uitkomen.

Linda, stiekem wil ik ook perse dat hij in zijn kamertje slaapt overdag. Maar hij blijft gewoon huilen als ik m daar leg. Hoe lang het ook duurt, het maakt niks uit. Vind het wat dat betreft een ernstig nadeel dat we in een appartement wonen. Kun je je kindje boven leggen, hoor je het iets minder dan nu. Maar het is niet anders. Wandelwagenbak trapt ie helaas ook niet in, daar slaapt ie alleen in als ie heel moe is, als we gaan wandelen ligt hij ook het liefste te kijken alhoewel het schudden m dan op een gegeven moment vanzelf in slaap wiegt maar zodra je stil staat issie weer wakker. Vrees dattie op mij lijkt, mijn mams zei al dat ik ook zo was.

Thanks voor de cadeautjes tips allemaal. Ik heb daar echt geen idee van. Moet ik allemaal nog leren hihi.

Heb trouwens krom gelegen om die luierverhalen. Briljant gewoon. Ga dat meteen melden aan een vriendinnetje die in februari nr 2 krijgt.
tip voor visje:

Beetje Luuf op de borst (vicks voor baby's) een halve ui onder het bed leggen (stinkt vrselijk, maar het helpt echt heul goed) en dan om het ademen makkelijk te maken een opgerolde handdoek onder het matras, dan ligt ze niet helemaal plat (helpt bij Wessel altijd fantastisch)

UIteindelijk de kist niet opgehaald, moeder belde dat zij er eentje dichterbij gevonden had (lopik is een uur rijden.....tja ben net gek ook)

Sander ligt nu heerlijk in de box te tukken nadat ik hem buiten in de doek in slaap heb gelopen. Wil meestal wel in zijn bedje slapen, maar anders hop in de doek en dan slaapt ie zo. Op de creche slaapt hij lastig (teveel indrukken) dus heb ik nu een paar dagen met een doekje geslapen die ze onder zijn hoofd gaan leggen, kijken of de geur van thuis helpt.

Hier gelukkig geen luier drama, want Wessel heeft luierbroekjes, want daar staat bob de bouwer op (vind ie super) dus lekker herkenbaar.

Hier wel al klaar met de kadootjes. Hebben opa en oma's gezegd niet meer dan 1 kadootje per kind (want huis loopt over). Hebben voor Wessel een loopfiets met 2 wielen (en een helm haha)een kinderboormachine en een puzzel (+dan nog kadootjes opa, oma's tante en ooms) En voor Sander een rammelaar van teigetje met geluid, een knuffel en een onwijs gave leer en ontdek zebra (onwijs gaaf, bij intertoys) een zebra met allerlei rammelaartjes, geluiden, spiegeltjes enzo, kan hij lekker mee klooien (en bovenal, geen lichtjes, batterijen en herrie.

Van mijn ouders krijgen ze kleertjes en voor de kerst ook.

Met de groten doen we lootjes, heb mijn broer, die net weer vrijgezel is (*dikke zucht*) en voor het eerst alleen woont (*dikkere zucht*) dus een kookboek van Fokke en Sukke gekocht...........errug leuk boek emt eind van de maand recepten (ik zeg crisispasta) en maak indruk op je (toekomstige)vriendin gerechten.....leukleukleuk ben benieuwd!

Morgen nog een shopsessie met een vriendin voor haar sintkadootjes en op jacht naar zwarte laarzen voor mij! (en hopelijk een spijkerbroek, maar weet niet goed wat ik wil, iets wijder of strakker zodat laarzen erover kunnen, wat is hip op het moment?? helphelphelp)
Zo hé, ben je een middagje naar cursus en dan is er zoveel bijgeschreven! Dat red ik niet in het reclameblok van Grey's Anatomy

Grappig te lezen dat we dezelfde dingen doen met onze peuters (zeggen dat de baby te klein is voor brood, appel etc., dat-ie ook maar eens moet wachten, dat-ie nog te klein is om te spelen op het KDV). Jammer dat het hier niet werkt, hahaha.

Overigens dwing ik hem niet om kusjes te geven (mijn man heeft af en toe wel die neiging). Ik vraag het wel altijd als-ie naar bed gaat, maar als het nee is, is het wat mij betreft ook gelijk prima.

Nadine, ik weet niet waarom, maar gevoelsmatig zeg ik dat het echt niet goed kan zijn om je kindje van voeding tot voeding te laten huilen. Wanneer moet je naar het CB of komen ze langs?

Bieteltje, volgens mij zijn de strakkere spijkerbroeken in de mode en zelfs spijkerleggings.

Lastig, Kwimmie, dat-ie overdag niet op zijn kamertje wil slapen. Maar dat komt vanzelf wel denk ik. Zou het wel af en toe blijven proberen,

Hilarisch, de luierstress, Choca!

Hoe was het, Visje?!?!?! Ben echt heel beniuewd. Wat overigens voor iedereen belangrijk is: hou de neusjes open met neusspray, want het is heel belangrijk dat kindjes zich geen mondademhaling gaan aanwennen. Beetje beroepsdeformatie hoor, maar door mondademhaling krijg je een verstoord groeipatroon en hebben kinderen vaak veel last van oorontstekingen. Zo, nu hou ik erover op hoor. Maar vertel het door aan andere moeders: neussprayen! Wel met gewone zoutoplossing natuurlijk.

Balen, mamasax dat je nog steeds grieperig bent. Ben je wel wezen repeteren afgelopen vrijdag? Hoe was het om weer muziek te maken na zo'n lange tijd? Scheelt dat je sax weer redelijk snel oppikt. Een koperinstrument geeft veel meer problemen met je embouchure als je lang niet speelt. Mijn man en ik zeggen altijd: "Een sax hou je in de wind en er komt al geluid uit".

Vanmiddag cursus gehad, man was thuis en vond het erg zwaar met 2 aandachttrekkers. Goed voor hem om te weten We mogen saxbaby ivm zijn inentingen 24 uur niet inbakeren, dus hij is ook wel erg onrustig nu. De verpleegkundige van het CB vindt saxbaby erg onrustig en dacht dat fysio mosschien zou helpen. Morgenochtend kennis maken op het nieuwe KDV samen met saxbaby en saxzoon. Man kan niet mee helaas.
@ Sax, mijn contactpersoon op het CB is er deze week niet meer, maar ik heb vandaag een verwijskaart voor de kinderarts gehaald waar ik morgen om 14.30 uur al terecht kan. Ik wil gewoon uitsluiten dat het iets medisch is (scheef werveltje, reflux etc.)

ennuh Sax, je moet het zelf weten, maar wij hebben altijd gewoon ingebakerd, ook na inentingen maar dan alleen in romper met korte mouw...

Zal kijken of ik morgen wat uitgebreider op iedereen kan reageren, ga nu pitten, man doet laatste voeding, kan ik ff bijtanken....
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Fijn dat je morgen al terecht kan! Ben je door het CB doorgestuurd of door de huisarts? Heb saxbaby om half tien toch maar ingebakerd, want het ging hem echt niet worden. Zet vannacht de wekker om te kijken of hij geen koorts heeft en mijn man checkt het morgen om half vijf nog eens als hij naar zijn werk gaat. Tot nu toe absoluut geen verhoging, dus ik verwacht ook niks geks. Succes morgen!
visje: hoe was het op de bso??? ik heb hard voor je geduimd....zou zo fijn zijn als je daar aan het werk mag.

ik heb gister nog even gebeld met het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb. de sluitings datum was gister, dus het kon nog wel een week duren voordat ik wat hoorde. Er waren al 6 anderen naast mij die gesolliciteerd hadden....ga ervan uit dat het niets word. al wil ik zo graag!!!!

mamsax: vandaag een betere dag??? niet ziekjes??

bielteltje: klinkt als een leuk kookboek.....hoezo die zuchten voor je vrijgezelle broer??

saxmania: kdv vandaag?? ik moet ook eens bellen voor een afsrpaak....wil ook wel een kijkej nemen of een proefochtendje..

hoe ging de nacht?? lastig lijkt me als hij ineens niet inegbakerd mag worden...maar ook vooral voor hem.

wat fijn dat je al zo snel terecht kan Nadine! Beter een keer extra naar de dokter....wie weet komt er iets uit.

Gisteravond naar de sint viering op de voetbal..erg leuk...Zelfs Thijs heeft zich braaf gedragen met die herrie...en thuis zijn fels en naar bed...weer met weinig moppers gaan slapen...20.30-5.15....wauw!!

vanmorgen ben ik lekker thuis...vanmiddag naar de fysio en dan de stad nog even in...wil nog wat voor man kopen voor de sint....

x
Goeiemorgen allemaal

Weer een klein verslagje. Gisteren om 21u laatste fles gegeven en vanmorgen om 7.15u een klein sputtertje. Luier verschoont, flesje gegeven en nu ligt meneer gezellig te kletsen naast me. Zo lief hihi. Ik ben dus voorzichtig blij.

Nadine wat fijn dat je vandaag al terecht kunt. Dat geeft voor jezelf misschien ook een beetje meer rust.
Jeetje! Wat schrijven jullie veel

Moet ff nadenken wat er allemaal geschreven is: wat me bij blijft is dat er al zoveel kindjes doorslapen! Wat lekker zeg.

Kees komt nog steeds een keer in de nacht. Tussen 9 en 11 de laatste fles, dan uur of 3 en dan tot een uur of 8 of 9. Dat vind ik al heerlijk.

En ik durf het haast niet te zeggen, want ik merk dat hier veel kindejs overdag niet lekker slapen of huilerig zijn.

Kees slaap overdag ook een gat in de dag en huilen doet hij echt zo goed als niet.. Zo'n heerlijk tevreden mannetje.

Moet nu even gaan werken, maar zal vanmiddag proberen wat te reageren op de rest!
@ Kwimmie, wat fijn dat de nachten zo goed gaan. Kun je je voedingsschema + hoeveelheden eens neertypen? Luuk had gisteren om 22.45 de laatste fles en meldde zich vanmorgen voor het eerst weer om 6.00 uur, het speentje wilde hij toen niet meer, maar ach, ik was vroeg naar bed gegaan dus ik heb een behoorlijke nachtrust gehad!

@ Lieselotje, tuurlijk horen we hier ook graag positieve verhalen, dan weten we iig dat het wel KAN!

@ Sax, ik heb bij de HA een verwijskaart gehaald. Toen ik bij haar was voor die verborgen reflux hadden we afgesproken dat als ik vond dat we niet voldoende resultaat bij de osteopaat hadden, dat ik dan mocht bellen voor een verwijzing. En het werk van de osteopaat werpt wel z'n vruchten af, maar ik twijfel zo erg of er niet iets medisch aan de hand is en als ik dat uitsluit, kan ik mss ook meer geduld opbrengen voor het resultaat van de osteopaat... al heb ik in totaal nu toch al 4 behandelingen gehad....

Had saxbaby nog koorts gehad? Mijn ervaring met zoon 1 is dat hij alleen last heeft gehad van zijn 18 maanden spuit, dat was een gemene. Wij zijn ook pas gestopt met inbakeren toen Nick 6 maanden was, toen moesten we wel, want hij kreeg heeeeeel ernstig de waterpokken!

@ Visje, ja vertel, ik ben ook erg benieuwd hoe het gisteren gegaan is!

Weet ff niet meer wie het vroeg over die kadootjes, maar ik heb voor Luuk een herinneringendoos gekocht (A3 formaat) Daar doe ik dan alle kaarten in, z'n eerste speentje, z'n knutselwerkjes van het kdv, z'n eerste babyzwemmendiploma enz. Je kunt de doos bestellen op kleinidee punt nl. Daar hebben ze ook mooie muurstickers!

Luuk begint langzaamaan uit het wiegje te groeien. Heb voor alle zekerheid op MP toch nog maar een aerosleep voor z'n ledikantje gekocht, wie weet hoe lang hij nog op z'n buik slaapt....

Nou, ik ga het brulaapje maar eens aankleden en voeden, en dan mezelf ook maar eens van eten voorzien. Kom straks nog wel ff verslag uitbrengen van het bezoek aan de kinderarts
Hoi meiden!

Even kort hoor, want ik ben zo ontzettend moe. Als eerste bedankt voor de tips voor de verkoudheid van Silje. Wat is het toch verschrikkelijk als je kleine ziek is. Ze heeft het er maar zwaar mee ( en mama en papa ook). Zoutoplossing hebben we vanaf het begin gebruikt, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo goed helpen. Haar neus is nog steeds verstopt. Ze kan er gelukkig wel een beetje door ademen, maar drinken gaat heel moeilijk, ze raakte helemaal overstuur vanmorgen tijdens het drinken. Waarschijnlijk had ze verschrikkelijke honger maar het lukte maar niet.

Het meelopen gisteren ging goed. Leuke groep, leuke leidsters. Over het algemeen een gezellige sfeer, onderling tussen de leidsters wel wat gekibbel, maar ja, dat is volgens mij altijd als er ergens alleen maar meiden werken. Het is niet mijn droombaan maar goed genoeg voor nu.

Was best blij toen ik thuiskwam. Was opgelucht dat alles zo goed was gegaan, alleen die blijdschap was van korte duur. Kwam thuis en werd tegemoet gelopen door een lichtelijk hysterische vriend. Silje bleek die drie uur dat ik weg was, de gehele tijd gekrijst te hebben. Arme meid was helemaal bezweet van het huilen. Gelukkig kalmeerde ze al snel toen ik haar oppakte en heen en weer wiegde. We hebben haar in bad gedaan in de hoop dat het stoom haar neusje wat open zou stomen. Dat vond ze heerlijk, maar uit bad vond ze verschrikkelijk en toen begon ze weer te krijsen. Dit heeft ze gedaan tot bedtijd. Pfff... ik had het niet meer. Ze was echt overmoe na een nacht en een dag niet slapen. Mijn vriend heeft haar een anderhalf uur gewiegt in de schommelstoel en zachtjes op haar buik gekriebeld en gelukkig werd ze daar weer kalm van en ze heeft vannacht tot half zes doorgeslapen!!! Heerlijk!!!

Strakjes ga ik naar de drogisterij jullie tips halen. Nu ligt ze lekker op de bank op haar schapenvachtje te slapen. Dat vind ze zo lekker. Hopelijk is ze snel weer beter.
Dikke knuffel voor arme verkouden Silje!

En hiephiephoera voor alle doorslapers en dat ze maar motiverend mogen werken op de nog niet doorslapers.........

Ben echt super geslaagd in de stad en ben helemaal heppie (heel materialistisch, maar toch.) heb een gave spijkerbroek gekocht en heuse strakke, een maat kleiner dan ik voor de zwangerschap had! (maat 33 ipv 34-> spijkerbroekenmaat, geen hollandse maat, want dan zou ik wel heulheul mager zijn hihi) was dus echt reteblij, vooral omdat ik hem in een "de maten vallen hier kleiner dan in de kleding staat winkel" heb gekocht! Dikke vet duim omhoog voor ikke. En toen nog een paar veel te dure, maar vreselijk mooie laarzen gekocht! Donkerbruin (tegen zwart aan) met een vachtrandje die je ook om kunt slaan (tot gewone rand) heel stoer!

Nadine: de zuchten voor mijn broer. Tja, hij is fysiek 36 maar mentaal 16. Heeft 8 jaar in een verkeerde relatie gezeten (leefden langs elkaar heen, maar wel lekker makkelijk), regelmatig buiten de pot gepiest (weten wij wel, maar zijn ex en mijn ouders dan weer niet) kan niet met geld omgaan (meestel hele stukken maand aan het einde van zijn loon over), net weer in een nieuwe baan (hij blijft nergens langer dan 2 jaar) dus we houden ons hart vast hoe het nu weer gaat lopen. Hij had het vrij snel na de breuk steeds over een grietje, ga ik zijn hyves checken, is ze net 21 (pfffffffff) maar ja, zijn leven, maar hij maakt er steeds een bende van en hoopt dan dat anderen het opruimen. Wordt je redelijk moedeloos van zeg maar.

Sax: Heerlijk he als mannen ontdekken dat 2 kids thuis heus niet eenvoudig is. Kwam vriend hier ook op een fijne manier achter. Lees: 2 kinderen tegelijk gillen en een poepluier.

Ga nu lekker mijn ventjes ophalen, ben benieuwd hoe het gegaan is, want Wessel heeft nog steeds diaree. Kwam vannacht 04:00 ff zijn kamer in (Sander speen geven) en het rook toch zuur, ff checken, ja hoor, Wessel een volle broek en doortukken he. Ging hem verschonen en hij bleef gewoon tukken, hij is geen seconde wakker geworden.......vreemde snuiter!
voor die arme verkouden Silje en haar papa en mama en ook een voor iedereen die het nodig heeft.

De lappenmand heeft er weer een klantje bij hoor, ben echt opeens zwaar verkouden. Vervelend maar niet zo erg als voor die kleintjes. Ga gewoon lekker vroeg mijn mandje in

Nadine, we zitten op het volgende schema

6u - 7u 180cc volledige voeding voor hongerige baby's, vervolgens 3 voedingen 180cc 4 scheppen hongerig, 2 normaal overdag komt Finn na 3,5u weer en dan 's avonds tussen 20u en 21u weer 180cc volledige voeding voor hongerige baby's
Lies: kees gaat ook echt wel doorslapen hoor...ik was eerst ook blij met maar 1 x per nacht....en nu zomaar ineens slaapt hij door...en zonder te mopperen in bed...kees is natuurlijk ook wat jonger.

nadine: hoe was het bij de kinderarts?

visje wat naar voor Silje zeg!! en voor je vriend ook...je bent gewoon onmisbaar!

Overal is wel eens wat en zeker als er allemaal vrouwen werken....al heb ik een hekel aan het geroddel van vrouwen..

bieteltje: lekker gevoel he als je leuke kleding hebt gekocht...

vanaf dat ik thuis ben van de stad en fysio is Thijs aan het jengelen...heb echt geen idee wat er aan de hand is...Hij eet wel al 2 dagen wat slechter....heb zelfs speen nr 3 gekocht, maar zag vanavond geen verschil. Moet alles uit de kast trekken om hem leeg te laten drinken en dan nog lukt het niet vaak. Vandaag totaal 870 gedronken. ik hou het maar even bij..

de fysio was erg tevreden. we hadden goed geoefend zei ze...en ze vond het een lief, knap en braaf ventje....doet moeders goed om te horen!

morgen naar de osteopaat....

x
Hier even een verslagje van m'n bezoek aan de kinderarts (ka)

Heb m'n verhaal gedaan en kreeg een berg begrip, heerlijk! Gelukkig vond de ka het ook erg vreemd dat Luuk maar zo kort slaapt en daarna heel moe wakker is en blijft (en dus veel huilt). Hij had goed in de gaten dat m'n pijpje leeg is en wij hier in een neerwaartse spiraal zitten waar we eigenlijk maar moeilijk uitkomen. Hij bood aan om Luuk een paar dagen op te nemen om hem te kunnen observeren en zodat wij even kunnen bijtanken. Nou gaan we volgend weekend weg zonder Luuk dus dan kunnen we ook bijtanken en ik wou toch eerst medicijnen tegen de verborgen reflux proberen. Wellicht is dat voldoende om hem langer te laten slapen. Heb nu 2 dingen gekregen, 1 middel die de aanmaak van maagzuur te vermindert en 1 middel dat er voor zorgt dat zijn voeding wat sneller van de maag naar de darmen gaan. Ook adviseerde hij om weer met jhbpitmeel te beginnen, maar dan minder dan de vorige keer zodat wellicht de krampjes uitblijven. Ik heb ook liever dat hij ff 'n kwartiertje kramp heeft en 2,5 uur slaapt, als geen kramp en 1/2 uurtje slapen. Volgende week dinsdag belt hij om de balans op te maken en als het geen zoden aan de dijk zet, gaat Luuk binnenkort toch een paar dagen voor observatie naar het zh zodat de ka zelf kan zien hoe het gaat met ons manneke. Ik ben iig tevreden nu.

Moet a.s. maandag ook weer naar de osteopaat en ben erg benieuwd wat die nog te vertellen heeft.

Goh, eigenlijk ben ik best wel blij dat ik ff geen werk heb, moet er niet aan denken dat ik Luuk onder deze omstandigheden naar een kdv moet brengen!

Ga nu lekker bankhangen, dat heb ik verdiend na al het gesjouw van vanmiddag!
O ja, bij thuiskomst uit het zh meteen jhbpitmeel in de voeding gedaan en waarempel, sinds hij slaapt hebben we 'm niet meer gehoord! maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ie de hele middag niet geslapen heeft....
wat fijn dat de ka zo begripvol was! ik zal duimen dat het werkt en jullie hem niet op hoeven laten nemen. Dat is toch ook erg naar.

Wie weet doet het weekendje veel goeds. Waar gaan jullie heen?

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven