***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
wat vervelend chica. natuurlijk maak je je zorgen en zou je het liefst meteen naar har toe. Maar je hebt nu wel alles gedaan en e gaat naar een ha toch? en oma is vast ook heel lief voor haar!

dat je je zorgen maakt over Saar lijkt me heeeeeeel logisch. maar ook niks aan te doen nu. afwachten en duimen! (stomme prikken, ze hadden het veeeeel eerder moeten doen heb ik het idee. voelt nu toch een beetje als mosterd zo..)

sterkte iig!
Chica, wat vervelend van Anniek zeg! Tuurlijk maak je je zorgen. Hopelijk valt het mee, en hard duimen dat Saar het niet krijgt. Dat je daar bang voor bent is ook begrijpelijk, maar het hoeft echt niet, je hoort het best veel dat maar deel van gezin wordt getroffen. Het schijnt dat vooral voor baby's onder 3 maanden het heftig kan zijn, dus boven die grens zit ze gelukkig (vertelde mijn huisarts me).

CD, mijn zoon sliep tot week geleden ook altijd door. Even omschakelen dus, maar tuurlijk luxe dat hij al die tijd dat ik werkte lekker uitsliep tot minimaal 7 uur. Is er hier iemand die voeding voor hongerige baby's geeft? Kan dit kwaad? Net ook alweer de ' voeding van 15 uur' weggekloekt. Eerst gerekt, toen 70 ml aangeboden, brak weer de pleuris los, dus nogmaal 70 ml, weer oorlog, dus uiteindelijk heeft hij weer ruim 200 ml op.
MissBR, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, ik vond het erg gezellig en bijzonder om jullie eens live te zien. Sommigen zoals ik verwacht had en anderen heel anders. Raar idee dat je zoveel van elkaar weet en intussen al heel vertrouwd. Hebben jullie meteen kunnen merken dat ik "live" een stuk minder gemakkelijk klets dan hier.

Ik was de straat nog niet uit, hoorde 1 grote gaap en meneer hier was vertrokken. Hij heeft bijna de hele rit terug geslapen.

Zo even de foto's bekijken...

Ik had nog niet gereageerd op jullie herinneringen aan de miskraam en curretage. Helaas kan ik er ook over meepraten. Ik merk dat die dag van de echo (die dus niet goed was) en de dag van de curretage in mijn geheugen gegrift zijn, net als de dag van de bevalling van zoon.

Helaas ken ik ook verhalen van heel dichtbij dat het zwanger worden niet makkelijk gaat, misschien zelfs wel nooit zal gaan.

Wyfke, schepjes in een hoekje afstrijken? Tis net zo abracadabra voor mij. Het lijkt wel of je een studie nodig hebt om die schepjes en ml te snappen. Ik volg het allemaal met veel interesse, wie weet heb ik het nog ooit nodig.

Hoe weet je dat, dat jullie gezin compleet is? Het lijkt me zoooo lastig beslissen. Hoe voelt dat?

CD, rot dat je dochter nog zo ziek is.

Chica, hopelijk valt het mee met Anniek.
Nerwen, fijn dat je het gezellig vond. Ik vroeg me dat een beetje af inderdaad (is niet erg hoor, we waren ook wel erg luidruchtig he?)

ben nu wel erg nieuwsgierig naar wie er heel anders waren en wie niet.. (misschien iets voor op hyves??)

vervelend dat jij ook zoiets hebt meegemaakt. Je hoort het zo vaak he? en het blijft je altijd bij..

hoe het voelt als je gezin compleet is? hmm.. dat is lastig te omschrijven. op de een of andere manier voelde dat nog niet zo bij nummer 3 (hoewel ik toen ook tijdens zwangerschap behoorlijk overtuigd was van het feit dat dat de laatste keer was!). Nu voelt het echt helemaal af en goed zo. ben supertrots op mijn mooie kindjes en ik weet ook dat het zo ok is. we kunnen nu afscheid nemen van alle babydingen als hummel ermee klaar is. niet te omschrijven dus, maar een onderbuikgevoel..;-) (kan je niks mee he?)

chica, is vriend al naar de huisarts geweest? hoe is het nu met anniek?
Chica logisch dat je je zorgen maakt maar ook goed dat je direct actie neemt en naar de ha gaat. Hopelijk valt het mee.

Hier ook een dochter die niet meer doorslaapt en ze heeft net al haar derde fles gehad. Ha zou er sprake zijn van een fv dip zo rond de 5 maanden

Zo meteen komt een vriendin langs die 39 weken zwanger is. Dat is dan weer haar "uitje" van vandaag hahaha. Kan me nog herinneren dat ik ook altijd een ding plande op een dag (anders kom je de bank niet af). Lijkt wel alweer heeeeel lang geleden.
Nerwen, ik ben ook nieuwsgierig naar wie wel/niet is zoals jij had gedacht

Wat opvallend dat hier zoveel moeders zijn met een verleden op het gebied van (moeilijk) zwanger worden en/of miskramen. Dat maakt de juli-baby's extra bijzonder. Ik zal ook nooit de dag vergeten dat een vriendin en ik op dezelfde dag konden vertellen dat we zwanger waren (allebei na jarenlang proberen en miskraam).
Mijn zoon slaapt wel door Wyfke, maar ik ben al in kader van straks bijvoeden aan het experimenteren met de rijstebloem. Gaat prima en hij slaapt er net zo goed op

Enne... dat hoekje van het afstrijken van het maatschepje, dat werkt bij mij dus niet. Want ik ben links en dat ding zit ook links. Dus ik zorg dat ik altijd schone handen heb.

Nerwen, ben ook wel benieuwd wie jij anders vond dan verwacht!

En ook ik kan meepraten over 'n miskraam, alleen heb ik geen curretage gehad en weet ik niet meer de precieze data. Dit heeft deels te maken met het feit dat de zwangerschap totaal onverwacht kwam. Weet wel dat het een rol gespeeld heeft in het feit dat mijn kinderwens werd aangewakkerd en ook de 1e 3 maanden van de zwangerschap (vorig jaar deze tijd) vond ik echt drama qua onzekerheid.
Chica, heel veel beterschap voor Anniek en probeer niet te veel te stressen

Enne, op 'n volgende meeting ben je er wel bij toch?
CB net gebeld i.v.m. voeding. Ze adviseren rijstebloem in elke fles. Dit heeft voorkeur boven voeding voor hongerige baby's, dat kan evt als rijstebloem niet helpt. Tja, allebei heeft het niet mijn voorkeur, maar ik moet toch wat. Ik moch echt niet meer dan 1 liter per dag geven.

Maar ik denk tegelijkertijd dat het vele eten misschien door tandje komt. Vandaag is zoon enorm huilerig en hangerig. Hij wil alleen maar tegen me aanliggen, zodra ik hem neerleg is het mis (ook al 15 min. proberen te laten huilen). Nu koekelde ik net en zag dat juist veel eten ook een symptoom kan zijn, namelijk een troost voor de pijn. Hij heeft ook enorm rode wangetjes.
Chica, beterschap voor Anniek!

Maria, sneu van die tandjes. Anders kijk je het toch nog even aan? Wie weet breekt het tandje straks wel door en gaan de klachten weer over.

Fijn dat jullie meeting zo geslaagd was.

Miep heeft weer twee mijlpalen bereikt. Gisteren was ik in Utrecht met haar aan de wandel, trok ze zichzelf zo op dat ze zat in de reiswieg. Omdat het schijnbaar een leuk spelletje was deed ze het daarna nog een paar keer. Omdat ik dit niet veilig meer vind (stel dat ze eruit kukelt) heb ik de Bugaboo omgebouwd naar de wandelwagen. Ze vindt het schitterend, en het past prima! Nu kan ze wat meer om zich heen kijken. En het komt mooi uit: ik heb zo'n lekkere voetenzak voor de wagen, daar kan ze nu met het koude weer mooi in.

Tweede mijlpaal: ze heeft voor het eerst gezeten in een kinderstoel, in een grand café. Omdat het best goed ging is de Tripp Trapp nu besteld.

Grappig dat het dan ineens zo snel lijkt te gaan met de ontwikkelingen...

O ja, ik heb de Beco Butterfly uitgetest van iemand anders: wat een superding! Ik ga hem dus ook kopen. Als ik mijn eindejaarsuitkering heb, haha. En mijn vriend betaald de helft, hij vond 'm ook stoer.
Jee, wat een vorderingen maakt Miep zeg. Ze gaat echt als een trein. Kan ze al los zitten? Zoon maakt hier al hele tijd aanstalten om te gaan zitten, maar het lukt niet om echt te zitten
Nou Anniek is bij de HA geweest. Ze heeft een milde griep en dus ws MG maar hij is mild. Haar longen zijn gelukkig schoon en dat moeilijk ademhalen komt door de griep maar zit nog te hoog en dus niet erg. Tevens heeft ze weer een middenooronsteking (alweer) en of het één nu van het ander komt is natuurlijk moeilijk te zeggen. KNO is alweer gebeld en nu druppelen. Als dat binnen 2 dagen niet helpt dan weer bellen en dan ws weer die fijne gore bittere AB. Duimen maar dat het helpt dan. Koorts is nu ook weer hoog (39,2) maar de zetpil werkt nog en dat was ook een goed teken volgens de HA. Bij sterke MG helpt die nl niet goed. Wel een beetje een opluchting dus.

Ring: Hoera voor Miep wat goed zeg. Maar pas op met zitten hoor, zeker in een kinderstoel. Ze moeten echt 15 min goed los kunnen zitten, zonder steun en omvallen, dan pas mogen ze echt pas in een kinderstoel (laat staan op de fiets want dat duurt nog veel langer). Het kan de ruggewervel nog teveel belasten en 6 mnd is nog erg vroeg. Normaliter gaan kinderen eerst kruipen en dan pas goed zitten. (terwijl veel mensen denken dat het andersom is)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Goh maria hier echt precies hetzelfde. Ze is de hele dag al van slag en wil alleen maar tegen mij aan liggen of eten. Heb net maar iets van VSM opgehaald voor haar tandjes.

Jee, Ring wat gaat dat snel bij Miep. Mini is wel redelijk sterk dus ik denk dat zitten hier ook snel gaat gebeuren (in tegenstelling tot rollen).

Chica goed dat je zo snel naar de HA bent gegaan. Sterkte met je zieke dochter (en hopelijk gaat het snel weer over).

Lisa en Maria ik volg met grote belangstelling jullie verhalen over rijstebloem.
Chica, veel beterschap voor Anniek!

Wickivi, ik heb Dentinox gehaald. Zoon heeft om 13 uur halfuurtje in zijn bed geslapen, nu ligt hij al een paar minuten in wipstoel, voor de rest gehangen....

Heb net weer een fles gegeven, maar rijstebloem nog even weggelaten.
Het verhaal van - ik meen - MissBR staat me nog helder voor de geest over dat kindje op de fiets dat overleden bleek te zijn... Bahbah, dan maar even wachten met echt zitten!
Chica, fijn dat het mild lijkt.

Ik kijk wel uit met fietsen. Sowieso is het nog geen weer om te gaan fietsen. Eerst de winter maar eens afwachten. Daarnaast vind ik het echt veel te schokkerig voor zo'n kleine hummel. Dus daar ga ik zeker nog niet aan beginnen.

Ik denk dat los zitten nog wel een tijdje duurt. Zover is ze nog niet. Maar ik ga haar straks wel in de Tripp Trapp zetten met eten, omdat ze wel goed zit met steun en de Tripp Trap me dan erg handig lijkt. Daarnaast is het natuurlijk geen uren, na een kwartiertje is ze er wel weer uit, uiterlijk.

Affijn, ik blijf altijd goed naar haar kijken. Ik ben liever te voorzichtig dan laks en denken: 'het gaat vast goed.' Ik vind het risico van vallen uit de reiswieg alleen te groot worden als ze zichzelf echt optrekt. Straks valt ze eruit! Daarom dus nu de wandelwagen. Die van de Bugaboo is stevig en comfortabel, hij kan bijvoorbeeld ook liggend. Dus ik denk wel dat het kan. Ze keer haar ogen uit net in de Albert Heijn!
quote:maria52 schreef op 30 november 2009 @ 17:00:

Het verhaal van - ik meen - MissBR staat me nog helder voor de geest over dat kindje op de fiets dat overleden bleek te zijn... Bahbah, dan maar even wachten met echt zitten!Ja, wat een naar bericht was dat!
Ring: Wbt de wandelwagen dat snap ik wel, die kan nog vrij plat, maar in een kinderstoel? Zeker de tripp trapp die ik hier ook heb staan, geeft echt niet heel veel steun en daar zitten ze echt helemaal rechtop. Het gaat nl om het gewicht van Miep zelf, wat dus drukt op de ruggegraat als ze zit. Ook 15 min. Ik zou er toch echt even mee wachten hoor. En ik weet dat je liever voorzichtig bent, echt, maar wilde het toch even zeggen
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Maria ik heb maar besloten om mini een zetpil te geven. Ook hier bijna niet slapen, gewoon heel onrustig en huilen.

Moet zeggen dat ik het idee heb dat het goed werkt.

Een half uurtje na de zetpil is ze in slaap gevallen en ze ligt nu een uurtje te slapen. Nou ja misschien helpt het ook bij jullie.

brrr verschikkelijk verhaal van dat kindje in het fietsstoeltje. Dat fietsen gaat hier ook nog wel even duren.
He Chica, wat naar zeg van Anniek! Hopelijk is het inderdaad een echt milde vorm.

Ring, jouw meisje gaat snel hoor! Van mij hoeft het eigenlijk nog niet zo. Daar hadden we het in de meeting ook over, dat een aantal van ons de eerste groot keken en nu zoiets hebben van: blijf nog maar even klein. Hier is meisje vandaag voor het eerst gerold en begint nu ook opeens tijgerbewegingen te maken...

Oh ja ook naar CB geweest en ja hoor, de 8 kg ruimschoots behaald! Het is dat ze BV krijgt, anders moest ze volgens mij op dieet, het is ook nooit goed. Ik vertelde dat ze soms KV kreeg, waarop het CB meteen vroeg: Waarom?!!! Toen ik zei dat dat voor het gemak was of omdat dat soms zo uitkwam, was het goed. Denk dat ze bang was dat ik er zo nu en dan nog een flesje achteraan gaf ofzo.

En Nerwen, ben ook erg benieuwd naar wie jij anders vond en wie hetzelfde.
Jeetje Ring, Miep gaat echt snel! Junior doet echt nog geen enkele poging tot rollen maar is wel dol op staan. Dan houden we hem vast onder zijn oksels (duh...) maar bizar genoeg zijn die beentjes zó sterk dat hij vaak nauwelijks op onze handen steunt. Zitten vindt hij ook geweldig - nog wel wankel - en als hij op zijn buik ligt wil hij vooruit maar hij heeft nog niet door dat zijn armen daarbij ook wel handig zouden zijn. Dan duwt hij zich dus een beetje voort met zijn voeten. Heel leuk dat hij niet meer alleen maar ligt. Tja, ervaren moeders, ik kijk hem nog groot. Verheug me ontzettend op de dingen die ik met hem kan gaan doen als hij groter is. Zoals de intocht van Sinterklaas, samen de kerstboom versieren, fietsen... (maar idd pas volgend voorjaar, gezien dat nare verhaal van Miss BR)

Chica, hopelijk knapt Anniek snel op. Weer die gore AB lijkt me niet echt leuk voor haar...

Oh ja, de eerste hapjes gaan wij pas eind januari geven. Eerste kerstdag is junior 5 maanden dus dat gaat 'm zeker niet worden. We houden het qua bijvoeding bij rijstbloem in de laatste fles. Ik kan even niet teruglezen maar dacht dat het Maria was (en als niet: sorry): zei het CB dan dat altijd in iedere fles rijstebloem zou moeten of alleen als de baby in kwestie heel erge honger (b)lijkt te hebben?
Oh ja Lisa, als je de bus voeding nou met het deksel naar je toe draait dan zit het hoekje rechts en wel op de goede plek voor linkshandigen. Of had je dat zelf ook al bedacht en geprobeerd en werkt het niet?
Tsssss! Vriend kreeg net een berichtje door van een vriend van hem. Zijn conclusie: dus ik kan er niks aan doen! Ja ja...
Missy: tijgeren, wat grappig! En 8 kg., dat klinkt enorm maar dochter hier gaat nu richting 7,5 volgens mij.

Chica: wat naar van Anniek, hou haar goed in de gaten hoor, als je het niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken. Ik heb nu bij beide kindjes gezien hoe snel het omslaat van schone longen naar longontsteking of bronchitis.

Wicki: arm meisje, in het ziekenhuis zeiden ze tegen ons ook dat je als je denkt dat ze zich niet happy voelen je gerust een zetpil mag geven, ook al hebben ze niet echt koorts of zo. En misschein helpt het ook wel even als ze daardoor een keer goed slapen.

Ring: ik zag de foto's van Miep op hyves, lijkt leuk in de wagen! Dochter hier kan ook al stevig zitten, maar ligt ook nog prima in de wagen. Wij hebben een kinderstoel die achterover kan, dus daar kan ze sowieso al in zitten. Het gebeurd alleen niet zo vaak omdat ze nog geen hapjes krijgt.
Pippa, als er ook eens een berichtje ergens op het net geplaatst wordt wat enigszins in het straatje van de mannen past dan vinden ze het ook he? Hahaha!

Ring, wat een snelle miep heb je! Gezellig hoor, al in de wandelwagen, krijgt ze nog meer aandacht zeker!

MissBR, ook nogmaals bedankt voor je gastvrijheid! Vond het erg gezellig en dochter ook, was zo onder de indruk van alle babies dat ze de hele terugweg niet geslapen heeft. Eenmaal thuis konden we gelijk door naar opa en oma waar nog wat kraambezoek was, dus redelijk laat op bed voor haar. Nou, vanavond lag ze er zonder morren om 6 uur al in!

Randy, weet niet of je hier nog leest maar je zoon krijgt de groeten en dochter wil graag een date om een nieuwe toren te bouwen!

Vanmorgen was ik zwarte piet op het kdv van zoon, samen met en vriendin. Was leuk, alle groepen langs geweest, grappig om te zien hoe verschillend alle kindjes reageren op piet! Zoon keek heel vreemd, herkende duidelijk wel de stem maar snapte het gezicht niet geloof ik. Denk niet dat ik het over 3 jaar ook nog kan doen zo...Vriendin heeft een dochter van 3 en die heeft haar afgelopen vrijdag meteen herkend: jij bent niet Piet, jij bent mama!!

Was leuk opgezet, met liedjes zingen en Pietengym en pietendiploma's, echt leuk, donderdag mag ik weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven