Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Sorry dat ik even kom binnendroppen (dat zou ik regelmatiger moeten doen van mezelf) maar ik ben vandaag zo blij.

Ik ontving 4 kaarten waarvan 1 uit Rusland, 2 uit Amerika en 1 uit Tahiti (French Polynesia) en die kaart had gewoon het ID: PF-83! Ikke blij, maar dat begrijpen jullie vast wel. Dit soort kaartjes maakt het postcrossen voor mij nog steeds leuk.

Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Wow Chrisy! Wat toffff!

Ik zag dat jij trouwens ook van die man uit Portugal zo'n lelijke home-made card had gehad.... ik wilde bijna 'ugly' typen in het persoonlijke bericht, maar toch niet gedaan.....
Chrisy, wat gaaf zeg zo'n klein land en dan daar een kaart uit.

Janna, ik snapte het ook niet. Misschien krijg ik nog een replay op mijn hurray want die is in het nederlands........
quote:Ine schreef op 01 december 2009 @ 15:15:

[afbeelding]

Dit was die van mij, ik ben er echt heel blij mee!!

Wat een leuke kaart zeg!

Ik heb gisteravond een vel postzegels besteld via de website en kreeg vandaag een mailtje dat ze verstuurd worden. Hopelijk heb ik ze morgen binnen

Hier geen hurrays of kaartjes, maar ik heb wel een adres aangevraagd. Deze keer gaat hij naar Amerika. Ik heb geen idee wat ze wil dus ik heb maar een "utrecht-kaart" gedaan.
quote:Janna80 schreef op 01 december 2009 @ 16:44:

Ligaa, voel je je al wat beter?Ja Janna, het gaat al een stuk beter. Ik ben zelfs het huis uit geweest want ik had het afscheidsdiner van school. Dat was wel even doorbijten, maar ik ben blij dat ik toch geweest ben. Hopen dat ik snel weer helemaal beter ben, want over een paar dagen krijg ik bezoek uit Nederland (2 zussen) :D
Hier geen kaartjes of Hurrays. Maar Chrisy, een kaart uit Tahiti, wat tof zeg!! Kan me voorstellen dat je daar heel blij van werd .
Wauw, Tahiti dat is heel bijzonder.

Ligaa, beterschap.

Tchai, leuke kaart.

Hier een Hurray uit de VS. In 10 dagen geregistreerd, vind ik best meevallen. Maar toch excuseert ze zich dat ze de kaart zo laat heeft geregistreerd.

Ik mag er nu eentje naar Taiwan sturen. Het adres is al zo bijzonder. Ben benieuwd of die aankomt.

Oh ja, nog eentje uit Zeeland gekregen. Van Sigrid.
Ine, gave kaart.

Kozoo dat is balen. Dus Thailand komt niet altijd aan blijkbaar. Hopelijk deze keer wel.

Kun je trouwens de hurrays ook ergens op de PC site bekijken? (bloos ben nog echt een leek op dat gebied).
Ik had gisteren weer helemaal niets (zucht).

Afwachten wat vandaag brengt (misschien mijn 80ste kaart).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ligaa: Fijn dat het alweer wat beter met je gaat! En tof dat je het afscheidsdiner hebt kunnen bijwonen... Dat had je vast niet willen missen. Veel plezier alvast met je zussen :-)

Snjokorn: jeetje, bij jou schiet het inderdaad niet op... je 80e kaart, ik hoop dattie aan gaat komen vandaag!

Kobe: Je kunt je hurrays niet teruglezen op de PC site, helaas... sommige mensen typen de hurray bij de kaart, maar dat vind ik toch wel een beetje persoonlijk.

Hier vanochtend bij bekijken van de mail 3 hurrays! Hoera!! Ik zal zo ff updaten met de landen waar ik nieuwe kaarten heen mag sturen! Zal vast wel 1x Finland bij zitten :P
Hoi kaartschrijfsters,

Ik ben net begonnen met postcrossing en heb gisteren meteen maar 5 kaarten op de bus gedaan, hartstikke leuk om doen! Ik wil daarom graag met jullie mee schrijven...

Mag ik wat vragen over de terminologie die hier gebruikt wordt?

Wat zijn tags?

en schrijven jullie je volledige naam op de kaart? Of alleen je voornaam?

Bedankt!
Een tag kun je vinden op het Postcrossing forum en zijn er in verschillende onderwerpen. Bijvoorbeeld de vlinder-tag. Hier tag je de laatste persoon door 'tag naam' te schrijven en stuurt een priveberichtje (u2u) naar die persoon om zijn/haar adres op te vragen. Naar dit adres stuur je een kaart met een vlinder erop. De volgende persoon tagt jou en stuurt jou een vlinderkaart. Deze tags zijn er in tal van onderwerpen.

Je hebt ook de itemtags. Hetzelfde idee maar dan niet met kaarten maar met spulletjes. (Bijv. de lipglosstag, underweartag of magnettag)

Op de kaart schrijf ik eigenlijk altijd alleen m'n voornaam.

Edit: schrijf bij een tagkaart of tagitems altijd je forumnaam erbij. Zo kan de ontvanger jou een berichtje sturen om je te laten weten dat ze het ontvangen hebben.
Hallo Eli,

leuk dat je ook gaat pc-en. Ik doe het nu pas een maand, maar voel me al helemaal ingeburgerd.

En antwoord op je vraag: :S ik heb geprobeerd taggen uit te leggen, maar ik kon er geen kaas/soep/ander gerecht van maken.

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=20981 op dit topic wordt uitgelegd (o.a. in het Nederlands) hoe taggen in zijn werk gaat.

Ik schrijf geen adres of achternaam op de kaart.
Hoi Elli,

Welkom hier! Leuk dat je ook gaat meeschrijven hier...

Ik schrijf mijn voornaam en tussen haakjes mijn nickname... Als een IDcode dan niet goed leesbaar is, is het goed te achterhalen van wie de kaart was en kan alsnog de id-code achterhaald worden...

Ik zou nog even laten weten waar mijn kaarten heen mogen:

Duitsland (kaart van Breda gaat erheen), Polen (iets waar je trots op bent vroeg ze: Het Sinterklaasfeest in Nederland) en Japan (niks ingevuld op profiel, net lid, supergrappige kaart van Tele2 met die schaap and born to be cheap opgestuurd).

Nu is het wachten op (leuke) kaarten!
Ik had zojuist mijn 50e kaart in de bus! (Snjo, jij gaat veel te snel!! Dat houd ik nooooit bij).

Een leuke uit Duitsland van een vrouw. Heel gezellig verhaal (duitsers schrijven vaak een heel verhaal, valt mij op).

Verder heb ik nu 6 van de 7 onderweg.

Wat bijzonder, Christy, de kaart met dat lage nummer. Dat zijn echt de bijzondere exemplaren!
Hi Eli,

Welkom bij 'ons' en de verschrikkelijke verslavende hobby genaamd postcrossing.

Ik schrijf alleen mijn voornaam erop.

Ligaa, super dat je toch naar het diner bent gegaan. Voel je je toch al wat beterder.

Snjokorn, geduldig zijn dat weet je.
Oja, Eli, welkom. Leuk dat je ook mee komt schrijven/pc-en.

Ik schrijf alleen mijn voornaam op de kaart en mijn woonplaats. Soms mijn pc-naam, maar alleen als iemand er om vraagt.
Welkom Eli!

Ik heb gisteren een mooie kaart uit Duitsland gekregen van het zwarte woud.

Nu weer een adres aangevraagd, mijn volgende kaartje gaat naar kroatië. Die heb ik nog niet eerder gehad!
En JJ, ik ben blij dat je hier bent blijven schrijven ondanks je idee om alleen bij het officiele foum te posten.

Vreemd genoeg is het hier soms drukker dan daar, misschien toch omdat het hier een heel algemeen forum is, dus ALLES over PC, ipv per onderwerp!

Even een "cheer" voor jullie allemaal
Haha, dankjewel Ligaa... klopt hier kun je lekker alles tegelijk zeggen en daar moet je per onderwerp iets zeggen! En jullie zijn gewoon gezellige meiden ;)

Ine: Tot nu toe heb ik maar een paar lange verhalen gehad van Duitsers... Ik denk dat jij uitgebreide verhalen krijgt, omdat ze gewoon in het Duits kunnen schrijven... Ik kan heel goed Duits lezen (spreken trouwens ook) en dat heb ik ook op mn profiel staan, maar gek genoeg schrijven de meeste Duitsers in het Engels naar me...

Kristin: Top dat je een nieuw land er tussen hebt zitten! Kroatië is zooooo mooi!
Bedankt voor de uitleg Jennipher en Ligaa.

Ik heb mijn eerste kaartjes verstuurd naar Finland, Rusland, USA, Duitsland en Nederland (Haarlem).

Nu wachten op de "hurrays" (zo heet dat toch?)

Pas dan wordt mijn adres in de tombola gestopt heb ik begrepen...
Klopt Eli, eerst wachten totdat jouw kaart/-en aankomt/komen. Dan wachten totdat jij een kaart krijgt.
Welkom Eli, ik ben ook redelijk nieuw hier en ik ben nu 20dagen lid van postcrossing. Ik vind het op dit forum veel gezelliger als op het officiele postcrossingforum, vandaar dat ik hier zit:P ik post alleen niet zoveel. Ik heb nu 7 kaarten ontvangen en 6 verstuurd, 4 travelling. (Eentje meer ontvangen dan verstuurd dus, maar het systeem schijnt dat later weer recht te trekken).

Mijn kaart naar China is nu 19 dagen onderweg, maar ik lees dat dit normaal is voor een kaart naar China. Mijn kaart naar Duitsland is nu alweer 7 dagen onderweg, mijn vorige kaart naar Duitsland heeft er 10dagen over gedaan! Misschien zijn ze daar gewoon laat met registreren.
Oja ik wilde nog zeggen dat ik een hele leuke kaart uit Amerika gehad heb vandaag, met een leuke tekst op de achterkant. Op de kaart is de reis afgebeeld van Lewis en Clark die een expeditie door Amerika deden in 1804. Je ziet een lijn door de kaart van Amerika met alle namen van de staten erop en plaatjes erbij. Misschien kent een van jullie die kaart, want ik heb gezien dat ze die naar heel veel andere mensen heeft gestuurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven