Autorijden met hakken

04-03-2008 18:20 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik rijd zelf altijd auto met mijn hakschoenen nog aan. Toch begin ik te merken dat dit niet helemaal veilig is, ook al is er nog nooit iets gebeurd. Ik heb laatst ook het verhaal gehoord van een vrouw die moest brommen na het veroorzaken van een ongeval, waarbij haar schoenen waarschijnlijk een negatieve invloed hadden gehad. Dit heeft me ook wat aan het nadenken gezet.

In de zomer rijd ik ook wel eens auto op blote voeten, volgens sommige mensen schijnt dit ook gevaarlijk te zijn. Waarom, snap ik niet helemaal. Mijn vader rijdt al jaren auto op sokken.

Mijn vraag: Zijn er dames die dit ook doen, of juist absoluut niet doen? En wat zijn jullie redenen hiervoor?

Ben benieuwd naar de reacties!
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Lezen M-vrie, hakkenciska stuurde me een uitnodiging.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Gewist.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Jammer dat 't zo moet gaan. Als ik de posts nalees dan spelen er inderdaad andere belangen.... maar opgewonden hiervan raken? Ik heb persoonlijk andere interesses. Maar laten we er maar over ophouden; wellicht dat onderwerp er nog een keer - in een nieuw topic - serieus/praktisch opgepakt kan worden.
(hier hetzelfde probleem als Courage, heel irritant)
Nooit maar dan ook nooit doen! Autorijden met hakken. Ben zelf ervaren rallyrijder en weet dus wat er mis kan gaan in een auto.

Mensen zien autorijden vaak als "er even bij doen". Dat is het dus niet. Hakken dragen getuigd niet echt van slimheid...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.........
Gewist.

(ik heb een vermoeden dat de laatste reactie is om die ervoor te lezen, maar ik ben te nieuwsgierig )
Ja dus
quote:Magiker schreef op 13 oktober 2009 @ 18:45:

Nooit maar dan ook nooit doen! Autorijden met hakken. Ben zelf ervaren rallyrijder en weet dus wat er mis kan gaan in een auto.

Mensen zien autorijden vaak als "er even bij doen". Dat is het dus niet. Hakken dragen getuigd niet echt van slimheid...Waarom dan? Wil ik ook graag weten waarom ik dan blijkbaar niet slim ben
Een rallyrijd(st)er houdt er dan ook wat andere rijtechnieken op na, alle drie de pedalen (bijna) tegelijk intrappen, voetje er dwars op en zo, tja, probeer dat maar niet met je pumps.

Maar ik geloof nou niet dat Tinkeldel met rally technieken over de A10 vliegt, dus waarom zou daar nu geen hakje bij kunnen.
(irritante bug!!)
Zeg Magiker, ik drift eigenlijk nooit door de bochten. Zou het kunnen dat rallyrijden heel wat anders is dan normaal autorijden?

Ik heb geen probleem om met hakken te rijden (draag wel altijd wat bredere hakken, geen naaldhakken). Tot mijn eigen verbazing voelt het net zo comfortabel als met platte schoenen rijden.

Ik denk trouwens helemaal niet dat autorijden iets is om er even bij te doen. En ik geloof eigenlijk ook niet dat ik dom ben.

Graag argumenten wat er dan zo gevaarlijk aan is.
mahna mahna tuduuuudududu
Zouden we eigenlijk gewoon eens moeten proberen: op een rally circuit een paar rondjes maken met hakken aan. Magiker heeft inzoverre gelijk, ik denk dat pumps en zo daar wat minder tot hun recht komen. Maar voor het gewone dag dagelijkse gedoe houd ik mijn hakken lekker aan.
Ik vind het altijd wat jammer als mensen dingen gaan roepen, maar dan geen argumenten geven...

Ik kan hier echt helemaal niks meer. Ik sluit me trouwens ook nog even bij Feesie aan dat ik ook niet denk dat autorijden iets voor er bij is, en dat ik ook niet dom ben.
's zomers rijd ik auto of met schoenen aan, of gewoon op blote voeten. dat laatste omdat ik 's zomers (buiten) slippers draag en dat vind ik gevaarlijk rijden.

in huis en in de tuin loop ik de hele zomer zowiezo al op mn blote voeten.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven