Werk & Studie alle pijlers

Wie heeft het eigenlijk wel leuk op haar werk?

01-12-2009 20:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het wel zelf opzoeken, vanwege mijn niet al te toffe werksituatie, maar het lijkt wel of ik alleen maar verhalen lees hier van mensen die gepest worden op het werk, afknappen, opbranden, eruit gewerkt worden, etc.

Heb jij een positief verhaal om daar tegenover te stellen? Please do. Ik zit te smachten naar wat positiviteit.
Ahhh, wat een mooi werk Schuddebuikje En wat een mooie naam om je werk te omschrijven ook.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wat heerlijk om deze berichten te lezen. Wat hebben sommige mensen toch mooie beroepen en enthousiasme voor hun baan.

Zelf heb ik het al een tijdje wat minder goed naar mijn zin op mijn werk. Qua sfeer, collega's en organisatie vermaak ik me prima. De werkzaamheden bevallen mij alleen minder goed, weinig uitdagend en behoorlijk anders als dat ze zouden zijn. Ik kijk om me heen...
quote:Starshine schreef op 02 december 2009 @ 13:48:

[...]

Ik begrijp wat je bedoelt. Het is dat ik ORT krijg, anders zou ik me zwaar genaaid voelen, omdat de zorg vooral mentaal best zwaar werk is. Ik vind dat we voor ons hongerloontje een hoop verantwoordelijkheid te dragen hebben.

Maar goed, qua sfeer is het erg goed bij ons.

Nou inderdaad, lang leve de ORT :-)

De sfeer in ons team is ook leuk en gezellig hoor, daarom blijf ik nog wel even hangen... maar toch zit het mij niet lekker en zoek ik dagelijks internet af naar een leukere baan....
Ik ben gestopt om die redenen in de verpleging....

Werk nu in de kinderopvang (als zelfstandige en werk minder uren)) en verdien meer........ hoe krom kan dat zijn.
Ik ben superblij met mijn baan!

Heel leuk werk, precies wat ik wilde, en een superleuk team.

En het is ook nog eens goed te combineren met de kinderen.

Nijn, knuf van mij. Ik zou gewoon rond blijven kijken en met de wetenschap dat je ooit iets leukers vindt kun je hopelijk toch nog positief blijven. Ik vind ook dat veel mensen het niet naar hun zin hebben in hun werk vanwege wat dan ook.

Heel jammer is dat. En een leuk team is het allerbelangrijkste. Het werk kan wel leuk zijn maar de mensen om je heen zijn van grote invloed.

Ik heb in mijn stage hetzelfde werk gedaan als ik nu doe ( 1,5 jaar lang) maar heb het nu echt veel meer naar mijn zin, en dat is echt vanwege het team.
Hoi Lon. Wat gaaf dat het zo goed uitgepakt heeft. Ik weet nog dat je met de studie begon. Goed gekozen dus!

Ja, voor mij is de sfeer in het team ook onwijs belangrijk. Reden genoeg om geen lol meer in mijn (onwijs leuke) werk te hebben...
Ik werk sinds een jaar bij een werkgever waarin ik het gevoel echt gewaardeerd te worden.

Hiervoor 15 jaar elders gewerkt en was daar toch een beetje de excuus allochtoon

Binnen mijn huidige baan gaat het gewoon om mijn prestaties, punt.

Mijn contract is verlengd ondanks de moeilijke tijd waarin we zitten als bedrijf.
schuddebuikje, wat een mooi beroep.

zusenzo, als zelfstandige in de kinderopvang hoe dan?

Werk zelf ook in de kinderopvang nl.
he zusenzo... ben ook erg benieuwd hoe jij dat dan doet als zelfstandige?? Eigen kdv opgericht? Gastouder? Of kom je bij gezinnen thuis?

Ik heb zelf ook in de kdv gewerkt, bso 2,5 jr... ik vond het werken met kinderen geweldig, maar... de uitdaging was op een gegeven moment weg.
Heb een hele leuke baan in een kleine, leuke en informele organisatie. Helaas is er door veel veranderende wetgeving en de implementaties van diverse ICT projecten te veel werk en te weinig tijd. Heb het gevoel dat ik als een jongleur alle ballen in de lucht probeer te houden en dat elk moment een of twee ballen op de grond zullen vallen. Verder is de ruimtelijke ordening een leuk vakgebied, voor outsiders vaak ingewikkeld en moeilijk, maar voor de insiders een uitdagende puzzel.
Ik werk bij een incassobureau en heb t heel erg naar mijn zin. Klinkt stom maar kan er veel voldoening uithalen als ik samen met een debiteur een goede betalingsregeling kan treffen. En ook vaak het goede nieuws kan brengen dat de schuld is afbetaald.
Ik heb heeeeerlijk werk.. Ben zzp'er, grote bedrijven huren me in. Werk is spannend, uitdagend, mannenwereld, echt niet lullen maar poetsen. Rondom weer veel tijd voor lol, etentjes, stappen etc(oeh klinkt net als prostitutie)

Helaas ook erg herkenbaar werk, is baan die denk ik 30 mensen in NL hebben en die ik allemaal persoonlijk ken.. Ben elke keer dat ik werk weer blij.. nooit met tegenzin. Werk afwisselend, soms maand niet, soms 60 uur per week, nu zo'n 2 a 3 dagen pw..
Naarmate ik meer werkzaamheden onder de knie krijg vind ik het steeds leuker. Het werk zelf is niet het meest boeiende ter wereld, bijbaan naast studie, maar mijn collega's zijn over het algemeen errug leuk. Gelukkig val ik goed in de groep, een andere collega niet (terwijl ik dr een superleuke meid vind) en die heeft het idd niet erg leuk op het werk. Tenzij ik er ben dan.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 december 2009 @ 21:21:

Hoi Brum! Alles goed? Helemaal!
quote:Nijntje schreef op 01 december 2009 @ 22:35:

Rider, you go girl! boy!

Leo: dat gaat zeker niet te ver. Ik heb al zitten kijken op monsterboard. Kijk eens bij Hivos

Dat zijn aardige mensen.
Ha KW, dat klopt. Want een goeie vriendin van me werkt daar. Ik zal haar es vragen over die vacature...

Bedankt voor het meedenken!
Huh, zat jij niet in mijn LinkedIn trouwens? Heb je me eruit gemikt of ik jou?
quote:korenwolf schreef op 02 december 2009 @ 20:44:

Huh, zat jij niet in mijn LinkedIn trouwens? Heb je me eruit gemikt of ik jou?Ohw jee, linkedin warfare
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik heb het heel erg naar mijn zin op mijn werk. Natuurlijk zijn er zat moeilijke situaties. Maar overwegend geeft het me energie hoewel ik ook vaak zat neerplof op de bank.

Ik vind mijn collega's leuk, mijn manager, mijn directeur, mijn klanten.. heel erg naar mijn zin
quote:Nijntje schreef op 02 december 2009 @ 10:29:

[...]

Klinkt goed hoe je het nu geregeld hebt, Kous.

Vanwege:

1. detachering, veel afwisseling, je roest niet vast.

2. training en opleiding, dat staat al tijden op mijn verlanglijst. Sterker nog, als ik binnenkort mijn beoordeling heb, en hij is negatief, ga ik vragen of ze mij willen helpen een plek willen zoeken bij die afdeling (het is een groot bedrijf).

3. Goed en eerlijk salaris. Hoe kom je daar eigenlijk achter? Vertelt iedereen dat gewoon openlijk aan de koffietafel?

Hoe kom je in de wereld van detacheren terecht? Iemand anders had het er hier ook al over. Hebben jullie het dan over een Yacht enzo?Waarom wachten tot je beoordelingsgesprek? Misschien loont het om nu al een beetje rond te kijken of er mogelijkheden voor jou zijn op die afdeling. Zou je - qua werkzaamheden, niet de mensen - liever op de communicatie afdeling blijven werken of op deze andere afdeling?
quote:singalala schreef op 02 december 2009 @ 20:48:

[...]

Ohw jee, linkedin warfare ik denk meer linkedin warhoofdigheid.
Hier nog iemand die het leuk heeft op haar werk. Uitdagende baan, veel vrijheid, veel onderweg naar klanten toe (wat wij "buiten spelen" noemen), veel afwisseling in sales en marketing taken. En ondanks een slechte economie toch nog aardige resultaten boeken. Helemaal blij dus.
Ook hier positief: ik werk met leuke collega's voor een hele speciale en superinformele organisatie (kan het ivm herkenbaarheid helaas niet duidelijker omschrijven) en ben nog steeds trots als ik het erover heb! Daarnaast heb ik de kans bij verschillende klanten en projecten mee te kijken en kan ik -zelfs in deze tijd- zelf bepalen hoe en in welke richting ik me ontwikkel. Het is soms keihard werken, maar ondanks dat ga ik 95% van de tijd met veel plezier naar mijn werk...dat ik inhoudelijk ook nog steeds leuk en interessant vind. Zo lang ik het gevoel hou dat ik iedere dag nieuwe dingen leer en doe, blijf ik lekker hier!

Bedoelde dus te zeggen: Er zijn zeker leuke banen :-) . Het is dat onze communicatiefunctie net is vervuld, zou anders perfect voor je zijn.
Dat zeg ik....
quote:korenwolf schreef op 02 december 2009 @ 20:44:

Huh, zat jij niet in mijn LinkedIn trouwens? Heb je me eruit gemikt of ik jou? Ik heb een beetje zitten opschonen. We spraken elkaar nooit en te nimmer meer, dus vandaar dat ik je eruit gemikt heb.
quote:websje schreef op 02 december 2009 @ 21:21:

Bedoelde dus te zeggen: Er zijn zeker leuke banen :-) . Het is dat onze communicatiefunctie net is vervuld, zou anders perfect voor je zijn.Verdorie Websje, had je dat niet wat eerder kunnen zeggen? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven