Werk & Studie alle pijlers

Wie heeft het eigenlijk wel leuk op haar werk?

01-12-2009 20:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het wel zelf opzoeken, vanwege mijn niet al te toffe werksituatie, maar het lijkt wel of ik alleen maar verhalen lees hier van mensen die gepest worden op het werk, afknappen, opbranden, eruit gewerkt worden, etc.

Heb jij een positief verhaal om daar tegenover te stellen? Please do. Ik zit te smachten naar wat positiviteit.
Hmz, helaas niet. Alleen maar negatieve ervaringen hier. (mede door mijn ziekte) Maar daar heb ik gelukkig voorlopig geen last meer van. Mijn werk bestaat nu uit 2 ochtenden in de week varkentjes, geiten, kippen, koeien voeren en verzorgen. Heerlijk!
Nou, ikke eigenlijk wel. Ik werk nu vijf jaar als secretaresse/MA voor een landelijk detacheringsbureau en dat is echt leuk.

Steeds een nieuwe opdracht, andere mensen, afwisseling, dat verveelt nooit. Autootje erbij, wat wil je nog meer!

Zo beter??
Huts!
Ikke!

Ik werk op een hele leuke school. Dat is me niet aan komen waaien, ik heb ook rotscholen gehad. Maar nu dan eindelijk heb ik het echt een beetje naar mijn zin. Voor zover werken leuk kan zijn dan hè, ik ga natuurlijk liever een wereldreis maken als ik het voor het zeggen had.
Mijn werk is ook eigenlijk best heel leuk. Al doe ik het maar een uurtje of 15 naast mijn studie....
Nou, dan heb ik goed nieuws! Ik heb het enorm naar mijn zin op het werk. Ga elke dag met plezier heen. Ik heb betrouwbare, plezierige, hardwerkende en humoristische collega's. Natuurlijk zijn er wel eens kleine ergernissen maar dat is logisch als je bijna 10 uur per dag met 15 mensen in een kantoorpand zit.

Ik heb dus niks te klagen en ben dankbaar voor het feit dat ik het zo mag ervaren.

Ik weet hoe het is om niet lekker in je vel te zitten op je werk dus ik ben er extra blij mee.
Ikke!

Leuke collega's en super leuk en uitdagende baan!
dat klinkt goed, mensen.

Keep em coming!
Mijn vorige werk was superleuk!
Ik heb leuk werk en ga vrijwel elke dag fluitend naar mijn werk.

Heb alle vrijheid die ik nodig heb en een baas die er alle vertrouwen in heeft dat ik mijn werk goed doe. En het betaalt nog goed ook!

Ik heb de leiding over 30 man. Verder geen naaste collega's, en dat vind ik wel eens jammer.

Ik mis het collega contact wel eens, in het verleden heb ik ook wel vriendschappen met collega's opgebouwd. Dat is nu uitgesloten.

Dus jaaaaaa! Ik heb een leuke baan!
quote:Zwieber schreef op 01 december 2009 @ 20:56:

Mijn vorige werk was superleuk!

Ehm, waarom werk je daar niet meer, als ik zo vrij mag zijn?
Ikke, want ik hoef nog maar 1,5 week bij mijn huidige baas

Per 1 jan heb ik een nieuwe baan waar ik heel veel zin in heb, en er van overtuigd ben dat het leuk gaat zijn.
quote:Nijntje schreef op 01 december 2009 @ 20:58:

[...]

Ehm, waarom werk je daar niet meer, als ik zo vrij mag zijn?Omdat ik door mijn contracten heen was en voor een vaste aanstelling als docent moest ik gepromoveerd zijn. Vandaar dat ik wil promoveren! Zodat ik die superleuke baan weer krijg.
Ik heb een pittige baan, maar uitdagende baan met hele fijne collega's. Ik werk nog niet zo lang als leidinggevende binnen de kinderopvang en mijn werkgever biedt me de kans om in 2010 een jaar naar het buitenland te vertrekken. Ik ben ontzettend gelukkig met deze mogelijkheid. Ik ben me er bewust van dat t toch wel bijzonder is dat mijn werkgever mijn plannen goedkeurt! Dus ik heb zeker niets te klagen!
Ja, leuk werk, al mag er wel een schepje uitdaging bij (zowel kwantitatief als kwalitatief). Ik excelleer in mijn werk (als directiesecretaresse), heb ok-collega's, vind de aard van mijn werk geweldig en heb een prettige leidinggevende die me waardeert en dat ook uitspreekt. Ik heb het in jaren niet zo naar mijn zin gehad als nu. En het lekkerste; als ik thuis ben (werk parttime), ben ik niet met mijn werk bezig; ik heb er dus geen stress van. (en dat was in het verleden wel anders; dan kon ik werk en privé niet goed gescheiden houden, deels door het werk, deels door mezelf).
Word kraamverzorgster,

je werkt alleen, in een meestal heel bijzondere en gezellige werkweek, met het nieuwe leven, kinderen om je heen, altijd gezelligheid. Dit is een droombaan.
Ik heb een leuke baan! Het zijn geen leuke tijden nu omdat collega's worden ontslagen omdat ze boventallig zijn. Klinkt mooi he? Maar mijn baan is leuk
Ik werk voor mezelf! Heerlijk, had ik veel eerder moeten doen.

Maar ja, dat is niet echt een antwoord op je vraag. Ik heb hiervoor bij 3 bedrijven gewerkt en collega's, neuh. Het kan gezellig zijn, maar er is bijna altijd wel gedonder onderling. Ben blij dat ik dat nu niet meer heb. Ook al is feedback van collega's ook best fijn hoor (kan fijn zijn).
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik ben heel blij met mijn nieuwe werkplek.

De inhoud van mijn werk vond ik altijd al leuk en soms ook stressvol en soms ook wel frustrerend en stresserend maar aan het einde van de dag of week toch altijd voldoening gevend.

Ik zit nu in een omgeving waarbij er niet nog extra stress en druk op me wordt gelegd door een '24/7, the sky is the limit en ik doe nog meer dan jij' cultuur. Dat is heel gezond voor me, want mijn werk op zich levert me al meer dan voldoende uitdaging en van die extra druk sla ik over de kop.

De mensen op mijn werk zijn rustig en heel vriendelijk en aardig en vooral menselijk. Het is goed geregeld.

Elke ochtend aan mijn bureau gaan zitten en mijn eerste kopje koffie pakken voelt nu als een soort anker.
Ik heb het niet leuk op mijn werk. Ook al niet voor ik wist dat mijn contract niet verlengd zou worden.

Maar we hebben 3 leuke stagiaires. Die ik, ondanks mijn pest-in-m'n-lijf, zo goed mogelijk begeleid, ook omdat mijn bazen dat niet doen. Ze hebben het ook niet zo leuk, er zijn wat bizarre dingen voorgevallen, waar ze me al eerder over in vertrouwen hebben genomen. Ik heb ze op het hart gedrukt daar melding van te maken bij hun opleiding.

Ze hadden op het werk hun evaluatie-beoordelings-gesprek. (zat ik natuurlijk niet bij, want daar had ik natuurlijk helemaal niks mee te maken, maar ik kon het allemaal wel horen) . Klonk allemaal oppervlakkig, niet echt zoals ze het mij hadden verteld enzo, maar goed. Loop ik richting bus, roept een van de stagiaires me terug. Ik moest even wachten.

Kreeg ik een cadeautje. Een heel klein boeddhaatje. Als dank voor de begeleiding die ze bij de Toko niet vonden maar van mij wel kregen. En omdat ik wel wat geluk kon gebruiken bij het vinden van een andere baan. En als ik die baan dan had, of ze bij me mochten stage lopen want ze hadden zoveel van me geleerd.

Het ligt dus niet aan mij! Ik ben nog steeds een leuke collega!
Jemig Nijn
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
He Tila ook al. Wat jammer, jullie zijn allebei zo vol goede moed begonnen vorig jaar

Allebei
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 01 december 2009 @ 20:50:

Nou, ikke eigenlijk wel. Ik werk nu vijf jaar als secretaresse/MA voor een landelijk detacheringsbureau en dat is echt leuk.

Steeds een nieuwe opdracht, andere mensen, afwisseling, dat verveelt nooit. Autootje erbij, wat wil je nog meer!

Zo beter??

Jeeee, dit lijkt me ook héél erg leuk! Ik werk nu in de vastgoedsector (gelukkig bij een heel goedlopend bedrijf) als Office Manager.

Het lijkt me eigenlijk een beetje eng om steeds ergens 'nieuw' te komen, dat heeft me tot nu toe tegen gehouden om zoiets te gaan doen als jij doet. Hoe lang ben jij gemiddeld bij een bedrijf?

Groetjes Bubbell
quote:fllapper schreef op 01 december 2009 @ 21:01:

Word kraamverzorgster,

je werkt alleen, in een meestal heel bijzondere en gezellige werkweek, met het nieuwe leven, kinderen om je heen, altijd gezelligheid. Dit is een droombaan.

Wat leuk dat je dat vindt, Flipper. :-) Klinkt goed.

Maar ik vrees dat ik niet voor dat werk in de wieg gelegd ben. Heb al genoeg aan mijn eigen kindergedoe hier thuis.

Zwieb; Ach so. Kansje dat je diezelfde droombaan weer terugkrijgt?
Ja ik! Ik heb de leukste baan die er te krijgen is! Niks geen ontslag, geen last van collega's en voor het eerst dat ik in een team werk waar niet geroddeld wordt.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven