Werk & Studie alle pijlers

Wie heeft het eigenlijk wel leuk op haar werk?

01-12-2009 20:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het wel zelf opzoeken, vanwege mijn niet al te toffe werksituatie, maar het lijkt wel of ik alleen maar verhalen lees hier van mensen die gepest worden op het werk, afknappen, opbranden, eruit gewerkt worden, etc.

Heb jij een positief verhaal om daar tegenover te stellen? Please do. Ik zit te smachten naar wat positiviteit.
quote:Soya schreef op 02 december 2009 @ 21:01:

[...]

Waarom wachten tot je beoordelingsgesprek? Misschien loont het om nu al een beetje rond te kijken of er mogelijkheden voor jou zijn op die afdeling. Zou je - qua werkzaamheden, niet de mensen - liever op de communicatie afdeling blijven werken of op deze andere afdeling?

Sja, dat gesprek is as maandag al. En ik ben nu ziek. Dus sja. Edit> oh, dat zei ik al.

Er zit dus niet veel tijd meer tussen. Hopelijk kan ik vrijdag naar kuttoor om mijn baas op de valreep nog even aan zijn jas te trekken.

Qua werk zou ik dolgraag nog een jaar blijven, ik kan er nog heel veel leren. Maar niet in deze werksfeer.
anoniem_10101 wijzigde dit bericht op 02-12-2009 21:29
Reden: gaat je niks aan
% gewijzigd
quote:Nijntje schreef op 02 december 2009 @ 21:27:

[...]

Verdorie Websje, had je dat niet wat eerder kunnen zeggen? :-)Tja sorry, je gaat even een maandje op vakantie (naar je welbekende V. by the way. Wat een superland!) ....

Zal ik haar voor je wegpesten?
Dat zeg ik....
<<edit.. oh oh even vergeten 6 pagina;s discussie te lezen ...oeps.

Ik heb wel leuk werk...

Werk 30 uur voor de overheid (projectmanager) voor het basis salaris (nou ja basis.. ietsje meer) en de rest als moeder, freelancer en zelfstandig ondernemer. Ideale mix zo.
ch4rlie wijzigde dit bericht op 02-12-2009 21:34
Reden: 6 pagina's discussie gemist ;-)
% gewijzigd
Ik wou dat ik werk had......
quote:websje schreef op 02 december 2009 @ 21:32:

[...]

Tja sorry, je gaat even een maandje op vakantie (naar je welbekende V. by the way. Wat een superland!) ....

Zal ik haar voor je wegpesten?

LOL

V als in Chavezlandia? Toevallig naar de Angel Falls geweest? Roraima? Los Roques? Vuile mazzelaar!
quote:Helaholalalala schreef op 02 december 2009 @ 21:46:

Ik wou dat ik werk had...... Ben je even in between jobs? Of is het een andere situatie~?
Ik vind mijn werk leuk en ga negen van de tien dagen met veel plezier aan de slag. Heb voldoende uitdaging en vrijheid en ben tot slot gezegend met prettige collega' en medewerkers.
Nijn, het is een lang verhaal.

Maar het lukt mij maar niet om een baan te vinden. Van narigheid ben ik nu twee dagdelen schoonmaakster (alphahulp).

Erg verheffend! NOT

Ik hoop van harte voor jou dat je op je huidige werk een positieve draai kunt maken en anders dat je binnen afzienbare tijd iets leukers vindt.
Wat balen voor je, Hela. Is het 100% klote, of kan je er toch iets aardigs in ontdekken ook, in je huidige baantje?

En lief van je, die opsteker. Binnenkort meer nieuws daarover.
quote:Nijntje schreef op 02 december 2009 @ 22:16:

[...]

LOL

V als in Chavezlandia? Toevallig naar de Angel Falls geweest? Roraima? Los Roques? Vuile mazzelaar!

jep, die V. en Angel Falls kon natuurlijk niet missen. Los Roques niet, wel naar Mochima om te duiken en Choroni zodat vriendlief de cultuurschok van Caracas een beetje kon verwerken !

Chavezlandia en een leuke baan dus (sorry ...maar de boodschap blijft dat de leuke baan bestaat!)
Dat zeg ik....
Ik heb sinds kort ook heel leuk werk. In december vorig jaar teruggekomen uit Frankrijk en ik wilde z.s.m. aan het werk. Had per 1 februari een baan, maar dat bleek een ramp. Inhoudelijk en qua organisatie totaal niet bij mij passend. Na de zomer ben ik eens gaan rondkijken en toen kwam mijn droombaan langs. Gesolliciteerd en aangenomen. Ik kon per 1 november beginnen en ik zit nu helemaal op mijn plek. Leuk werk, leuke collega's en een prima organisatie.

Laat je op zich niet weerhouden door je voornemen 2 jaar te blijven Nijn. Dat was mijn voornemen ook, maar als je het niet naar je zin hebt, is 2 jaar erg lang!
Wees blij!
Hè bah Nijn, wat vervelend voor je. Er is niets zo erg als in een nare werksfeer te moeten werken.

Ik heb een onwijs leuke baan. Veel vrijheid, uitdaging, lieve mensen om me heen. Ik ga 99% van de tijd fluitend naar mijn werk.

Helaas nu even niet wegens (langdurig) ziek zijn

We zoeken nog een leuke/ goeie vervanger voor mij voor de tijd dat ik ziek ben. Iets voor jou misschien?
Tuuuuurlijk, de cliënten waar ik werk, zijn hartstikke blij als ik er ben .........
Leuk en goed zei je? I´m the one.

Hekate, klopt, ik moet niet blijven hangen als het niet meer gaat. Maar voor mijn cv zou dat wel beter zijn, vind ik. Leuk dat jij al zo snel 2 x een baan hebt gevonden.

Hoe bevalt het weer in D? Je ouwe huisje terug? Weet je nog dat we het er vorig jaar over hadden? Dat ik daar ook mensen ken? Echt een mooi stukje Nederland. Wij zijn uiteindelijk niet in D terechtgekomen, maar wel vlakbij.
quote:Helaholalalala schreef op 02 december 2009 @ 22:41:

Tuuuuurlijk, de cliënten waar ik werk, zijn hartstikke blij als ik er ben ......... Ha! (ziekelijke optimist)
Och Nijn, mijn cv is een ratjetoe. Jaartje hier, 3 jaartjes daar, half jaartje zus, tijdje zo.

Daar leer je enorm van en het is goed voor je salaris.

Over die salarissen: daar wordt niet echt open over gesproken, maar ik weet toevallig wat iedereen 'kost' en hoe vaak ons salaris 'over de kop gaat'. Dan kun je een redelijke schatting maken. Zal het ¤100 bruto schelen
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Nijntje schreef op 01 december 2009 @ 21:25:

Wat doe je voor werk, Speuk? Coole nick, btw.

Tila, wanneer ga je precies stoppen? Eind van het jaar? Ga je met opgeheven hoofd weg, of ga je ze een dikke vinger geven? (leuk idee: drol in een krant, op de stoep leggen, krant in de fik steken, aanbellen, weg rennen).

Fijn om te ontdekken trouwens dat je wel zeker een goeie collega bent!

Ben je al aan het solliciteren (misschien heb je het al verteld, dan heb ik daar overheen gelezen)?

nog 32 uur werken (but hey, who's counting ) 18 december is mijn laatste dag. En ik weet het al 2 maanden, dus het valt me zwaar, maar ik blijf hoofd naar boven, borst vooruit als mantra houden. Ergens voelt dat fijn, ik heb mijn vertrouwde arrogante weer terug, gecombineerd met opgewekte vrolijkheid. Ik ben vilein. En ik lever nog steeds goed werk af. Eigenlijk steeds beter al zien zij het niet

Maar, zout in de suikerpot, iets in de website stoppen waardoor ie op de eerste dag na de kerstvakantie òf 'poof' gaat, of heel irri als banner 'Tila Rules! Tile Rules' laat zien, ja, daar denk ik wel aan. Ben nu een websitehandleiding aan het maken (zodat mijn opvolger tenminste wèl iets heeft om op terug te vallen) en heb al een keer of tien de volgende alinea gedelete.

"We zijn over gegaan op een ander cms, maar op de server staat nog een aantal bestanden met als laatste index.html. Als je die allemaal delete, zal je zien dat de site veel sneller gaat draaien"

Maar dat doe ik allemaal niet. Ik hoop ze later op hun professionaliteit te kunnen pakken. In een recensie. Of een artikel over hoe ze stagiares behandelen. Ofzo.

Ik ben iig heel blij dat ik bijna weg ben. Bijna. Nog heeeel eventjes.

Zoek wel vacatures, maar wat ik wil, wil ik in de buurt, en dat is heel schaars. En in de huidige tijd lijkt mijn cv opeens wat gaten te hebben. :(
Maar dat was geen positieve post en die wilde je wel... sorry, heb ik niet...
quote:Nijntje schreef op 02 december 2009 @ 22:46:

Hoe bevalt het weer in D? Je ouwe huisje terug? Weet je nog dat we het er vorig jaar over hadden? Dat ik daar ook mensen ken? Echt een mooi stukje Nederland. Wij zijn uiteindelijk niet in D terechtgekomen, maar wel vlakbij.

Ja, bevalt heel goed. Ik weet het nog en moet regelmatig aan je denken als ik I en JA zie.

Jij woont nu toch ook in een leuk durp (of is het een stad?). Vrienden van ons zijn er vanuit D naartoe gegaan en hebben het er erg naar hun zin.

Ik hoop dat je het snel weer beter naar je zin krijgt, hetzij op je huidige werkplek hetzij elders!
Wees blij!
quote:Nijntje schreef op 02 december 2009 @ 21:25:

[...]

Ik heb een beetje zitten opschonen. We spraken elkaar nooit en te nimmer meer, dus vandaar dat ik je eruit gemikt heb.Goeie reden... ik vroeg me alleen af of ik dat nou zelf gedaan had en het vergeten was.
quote:korenwolf schreef op 03 december 2009 @ 08:39:

[...]

Goeie reden... ik vroeg me alleen af of ik dat nou zelf gedaan had en het vergeten was.

:-)

Hekate, wat leuk dat je die luitjes af en toe voorbij ziet schuifelen. Hij is een studiegenoot van mijn vader. Onwijs leuk om hem van die stoere studentenverhalen te horen vertellen uit de jaren 60.

Ik woon trouwens in een dorp. Geloof ik... (Zwieber, help me out).

Tila, je klinkt lekker strijdlustig. Dat lijkt me een goede basis om mee verder te gaan. Jammer dat je zo ubervinex woont en niet zoals ik, aan de rand van het Centrum van de Macht. Maar wie weet ligt er nog ergens een pareltje van een baan verstopt bij jou in de buurt.
He nijn, ik had hier gisteren al even gereageerd, maar nu ik meer lees in dit topic, zie ik dat wij in dezelfde functie werkzaam zijn! Wat toevallig.

Werk je al lang in de communicatie? Voor mij is dit mijn eerste baan en ben er via een opleiding antropologie en journalistiek ingerold. Het is denk ik wel een vak waarin ik veel kwijt zou kunnen (creativiteit en kennis), maar de focus is al snel komen te liggen op de interne communicatie, ipv de externe die eigenlijk in mijn takenpakket zou zitten, en hier kan ik minder mee uit de voeten (lees: heb ik niet zoveel mee...). Wat is jouw verdere ervaring tot nu toe?

(kunnen we in dezelfde vijver gaan vissen )
Ik heb het ontzettend naar mijn zin in mijn baan. Ik werk bij de een grote semi-overheid als adviseur en dat past echt bij mij. Burgers en overheden helpen oplossingen te zoeken en te zorgen dat projecten weer verder kunnen, het is echt iets voor mij. Ik heb heel vrijheid, kom met enige regelmaat buiten de deur en ik kan genoeg opleidingen volgen om mijn kennis bij te houden. Dit voorjaar een tweede 1-jarige opleiding afgerond, waarna ik riep dat ik er nu helemaal klaar mee was; opleidingen terwijl je werkt en kleine kinderen hebt is nogal eens wat druk. Maar nu begint het alweer te kriebelen, dus misschien start ik in het voorjaar weer met een opleiding.

In mijn vorige baan viel ik totaal buiten het team. Allemaal oude mannen die het zwaar irritant vonden dat ik zwanger werd en vervolgens parttime ging werken. Een baas die niet wist hoe hij de sfeer van het team kon veranderen.

Nu heb ik over het algemeen leuke collega's, een baas die echt achter me staat (mits ik het niet te bont maak) en zijn er genoeg leuke mensen waar ik eens een kletspraatje mee kan maken.

Nijn, mag ik vragen welke regio je zoekt? En ik ben ook erg benieuwd welke regio Cole Turner werkt. RO is een gebied waar ik misschien een opleiding in wil gaan volgen, ligt in de buurt van mijn vakgebied en ik weet er veel te weinig van.
Marijemarije> regio De Haag.

Keeprunning> Ik werk al jaren af en aan in communicatiesferen. Niet altijd op een officiele afdeling communicatie, maar ook als journalist, nieuwslezer en verslaggever.
Ikke!

Ik werk op kantoor in een altijd warm land waar ik oliebronnen plan en onderzoek doe. Mijn tweede werkplek is op een zeerigg waar ik de mannen vertel wat ze moeten doen als deze bronnen uitgevoert worden. Erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven