vegetarische kerst
woensdag 2 december 2009 om 17:04
Misschien heb ik er in de index volledig overheen gelezen, maar ik kon het in ieder geval niet vinden.
Ik krijg met kerst de familie te eten. Hiervan zijn er een paar vegetarisch (geen vis en geen vlees).
Normaal gesproken heb ik nooit zo'n moeite met vegetarisch koken. Een pasta of oosters is heel makkelijk vegetarisch te maken.
Maar met kerst wil ik toch wel iets bijzonders.
Ik hoop dat er iemand een mooi vegetrisch gerecht heeft dat goed bij een kerst diner past.
Alvast bedankt voor jullie ideeen!
Ik krijg met kerst de familie te eten. Hiervan zijn er een paar vegetarisch (geen vis en geen vlees).
Normaal gesproken heb ik nooit zo'n moeite met vegetarisch koken. Een pasta of oosters is heel makkelijk vegetarisch te maken.
Maar met kerst wil ik toch wel iets bijzonders.
Ik hoop dat er iemand een mooi vegetrisch gerecht heeft dat goed bij een kerst diner past.
Alvast bedankt voor jullie ideeen!
woensdag 2 december 2009 om 17:13
woensdag 2 december 2009 om 17:18
woensdag 2 december 2009 om 17:35
woensdag 2 december 2009 om 18:00
Kijk eens op www.vegatopia.com; hier staan elk jaar met kerst een aantal complete vegetarische menu's op de site (inclusief die van de voorgaande jaren). Culinair verantwoord en ook voor niet-vegetariers goed te eten!
woensdag 2 december 2009 om 18:55
Ik zou voor iedereen vegetarisch koken, anders heb je heel veel extra werk!
Mijn vegetarische kerstmenu zou worden:
- vichysoisse, een koude soep van prei en aardappel in kleine glaasjes, met een zelfgebakken kaasstengel of zelfgebakken broodjes erbij
- salade met warme pompoen uit de oven, zoetzure uienmarmelade en gegrilde amandeltjes
- pasta gevuld met artiskjokken, geitenkaas en knoflook, zelfgemaakte tomatensaus erover en Parmezaansnippers erop
- pannacotta met espresso, geserveerd in een espressokopje met vanilleslagroom erop en een kletskopje ernaast
- misschien nog een klein kaasplankje met wat kletsenbrood
En natuurlijk overal lekkere wijn bij, het is toch kerst?!
Mijn vegetarische kerstmenu zou worden:
- vichysoisse, een koude soep van prei en aardappel in kleine glaasjes, met een zelfgebakken kaasstengel of zelfgebakken broodjes erbij
- salade met warme pompoen uit de oven, zoetzure uienmarmelade en gegrilde amandeltjes
- pasta gevuld met artiskjokken, geitenkaas en knoflook, zelfgemaakte tomatensaus erover en Parmezaansnippers erop
- pannacotta met espresso, geserveerd in een espressokopje met vanilleslagroom erop en een kletskopje ernaast
- misschien nog een klein kaasplankje met wat kletsenbrood
En natuurlijk overal lekkere wijn bij, het is toch kerst?!
woensdag 2 december 2009 om 19:09
woensdag 2 december 2009 om 20:30
Sorry hoor, maar overal wordt kaas voor vegetarische varianten genoemd. Maar kaas is helemaal niet vegetarisch, kaas bevat stremsel, afkomstig uit de lebmaag van kalveren!
Uiteraard bestaat er ook vegetarische kaas, maar die is doorgaans lastiger te verkrijgen. En in de meeste restaurants wordt voor de vegetarische gerechten ook gewoon kaas met dierlijk stremsel gebruikt..
Uiteraard bestaat er ook vegetarische kaas, maar die is doorgaans lastiger te verkrijgen. En in de meeste restaurants wordt voor de vegetarische gerechten ook gewoon kaas met dierlijk stremsel gebruikt..
woensdag 2 december 2009 om 21:50
quote:ydoj schreef op 02 december 2009 @ 20:30:
Sorry hoor, maar overal wordt kaas voor vegetarische varianten genoemd. Maar kaas is helemaal niet vegetarisch, kaas bevat stremsel, afkomstig uit de lebmaag van kalveren!
zie post Lindy.
En de pannacotta maak ik met agar agar, dus niet met gelatine.
zie post Lindy.
En de pannacotta maak ik met agar agar, dus niet met gelatine.