Zou jij dat eten?

04-12-2009 18:20 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'

Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.

Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;

niertjes

kalfspoten (met de hoef er nog aan)

lever

ballen

pens

schapenkoppen

hart

Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.

Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.

Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ja. Ogen hoeven van mij niet en spinnen zou ik niet eten, maar verder doe ik mijn best wel.
Eh nee.

Ik vind sommige dingen gewoon niet lekker 'klinken'. Het idee spreekt me niet aan.

Ik geloof meteen dat het heel erg lekker kan zijn en ik eet ook wel eens een frikadel, waar ook allerlei spul in zit wat je niet weten wilt maar bewust hart eten, nee, daar zou ik niet snel voor kiezen.

Lever vind ik trouwens echt niet lekker en schapenvlees ook niet. Dat heb ik zeker geprobeerd maar als het niet per se hoeft dan eet ik het niet meer.
Nee, ik eet sowieso geen vlees meer, maar toen ik dat nog wel deed is het meest exotische wat ik gegeten heb lever....vond ik dapper genoeg
Ik eet geen orgaanvlees. Niet uit principe, maar ik walg bij de gedachte. Mijn man heeft ooit in Schotland haggis gegeten, en vond het best te pruimen, maar hij is ook meer van het type 'vuilnisbak'
Nee nooit zou ik het eten. Organen eet ik al niet en andere bovenstaande vleesdelen als schapenkoppen en kalfspoten eet ik ook niet. Het liefst eet ik geen vlees maar indien, wel iets wat niet zo herkenbaar is. en zeker niet zelf nog moet bewerken zoals uitbenen. Laat staan zelf slachten. Idem bij vis. Nee ik gruwel daarvan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Lever is lekker! Gebakken of lekker zacht gekookt en dan warm met wat zout, jammie!

Lust je ook geen lamskoteletten of bout Leo?
Oja, uitzondering op de regel, ik ben dol op leverworst!
was op de lokale markt in curacao, zag ik in de vitrine varkensneuzen liggen...

hmm smells funny!! oink oink
Wat doen ze daar dan mee, met varkensneus?
Nope, orgeenvlees eet ik nooit (en ben ik ook niet van plan) en kalfspoten en schapenkoppen.. Neu, hoeft voor mij ook niet, ik ben best tevreden met vis, kip en af en toe een tartaartje Bij wat voor gelegenheid zou je het proberen? Op vakantie of in een speciaal restaurant of iets dergelijks?

edit: orgeenvlees: geen orgaanvlees, en dat dan in één woord
gebakken lever(kippen) met mee gebakken gesnipperde/gesneden uitjes: Heerlijk! en rijst er bij serveren
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 18:25:

Lever is lekker! Gebakken of lekke zacht gekookt en dan warm met wat zout, jammie!

Lust je ook geen lamskoteletten of bout Leo?

Nee, lam lust ik ook niet (ik vind de smaak van schapenvlees erg sterk en niet lekker) maar ik eet sowieso geen jonge dieren. Ook geen kalveren, speenvarkens enzovoort.

Ik eet maar heel weinig vlees en alleen biologisch. Eigenlijk wil ik vegetariër zijn maar dat lukt me niet. Ik ben het altijd, behalve als we gaan eten.....
Lever vind ik echt ranzig. Ik heb het geprobeerd, ooit, maar nee. Vies!

Niertjes, pens, hart, ballen, ogen... gatver, nee, ik moet er niet aan denken!

Lamskoteletjes vind ik wél zalig trouwens! Of Lamsbout..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Als iemand het voor me kookt of in een restaurantje of het land zelf Klontje Tripes is geen recept dat je ff zomaar maakt

Festen: kippenlevertjes wikkelen in bacon. In ovenschaal, vers sinaasappelsap erbij, dat ze er een beetje in staan. Canard á l'orange maar dan anders
Haggis is helemaal niet vies. Het leek me helemaal niks en

eerlijk is eerlijk, ik heb het niet zelf besteld, maar ik wilde natuurlijk wél

even proeven van het bord van mijn man. Viel me 100 % mee
Leverworst enzo vind ik wel lekker, lever niet. Foie gras vind ik helemaal niet te pruimen.

En kat en hond? Hebben mensen daar bezwaar tegen? Jij HPL? Ben best benieuwd maar vraag me af of het is het westen is te vinden.
Ik eet vrij weinig vlees (2 keer per week of zo, en dan liefst biologisch) en hou niet zo van de smaak van orgaanvlees (de enige uitzondering die ik kan verzinnen is als het door de paté zit) dus het antwoord op alles is eigenlijk "nee"
Runderlever op brood vind ik keilekker, maar gebakken lever of het nou van de kip, koe of varken komt. Jakkes, en toch blijf ik het proberen; een heel klein hapje dan.
Ik heb trouwens wel eens kalfstong gegeten. Op een keer met kerst ofzo, bij mijn opa en oma.

Tja, ik weet niet... op zich was de smaak nog wel te doen, het was heel mals en zacht. Máár, het blijft gewoon goor, sowieso de gedachte eraan en die ribbeltjes zitten ook nog op de tong, dat voel je, dat proef je. Voor mij dus niet voor herhaling vatbaar.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
pip en hoelang in de oven klinkt goed, ega verheugd zich erop, morgen...
Moet ik ff kijken voor je Festen
E zo'n puntzakje gefrituurde sprinkhanen? Kan me niet voorstellen dat het echt erg lekker is, hoewel dat gefrituurde dan weer goed klinkt. Ach, mijn moeder kreeg ik al gek toen ik naast haar inktvis zat te verorberen In Spanje hebben veel mensen zo'n poot in de keuken (welk beest?) waar ze stukjes afsnijden. Vond ik eerst maar raar om te zien maar het went en het is lekker.
220 graden, stand 7, 10-15 minuten
Kippenlever, hmmmm! Als we zo'n hele maïskip hebben eet ik ook de niertjes ja.

De rest nooit geprobeerd, maar sta voor veel open!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven