Zou jij dat eten?

04-12-2009 18:20 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'

Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.

Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;

niertjes

kalfspoten (met de hoef er nog aan)

lever

ballen

pens

schapenkoppen

hart

Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.

Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.

Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:minny schreef op 04 december 2009 @ 19:36:

Ik heb wel vaker haggis gegeten, mijn familie komt uit Schotland. Vind het grappig dat men gruwt vanwege de ingredienten, maar wel vrolijk een frikandel naar binnen werkt

Ik kan me niks bedenken dat ik nooit zou proberen, qua voedsel. Dus ja, ik zou het eten.Ook hersenen uit een levende aap?
In Turkije eten ze pens in de soep (iskembe corbasi), dat stinkt echt heel hard. Zo goor, ik heb nog nooit een hapje genomen. Ze eten het vaak midden in de nacht na een feestje als een soort anti kater middel. De keren dat ik in Turkije was met oud&nieuw stond het bijvoorbeeld altijd op het menu.

Een ander 'overheerlijke' middernachtsnack is: hersensoep (beyin corbasi). Ziet eruit als champignonsoep maar de stukjes die erin drijven zijn geen paddestoelen maar hersenen. Nog nooit gegeten dus, mijn man is er echter wel dol op.

Waar ik me wel eens in een dronken bui toe heb laten verleiden is kokorec: gegrilde schapendarmen op een broodje, het stinkt en smaakt naar pis (als je het mij vraagt). Het kwam er ongeveer een kwartier na het opeten weer uit, dus al te veel schade zal het niet aangericht hebben. Mijn man vindt kokorec overigens ook lekkerlekker
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:Maleficent schreef op 04 december 2009 @ 19:45:

[...]

ja, dat laatste vind ik dan juist weer niet. Hoewel het leven in de bio-industrie niet zo fraai is natuurlijk. Maar toch eet ik het liever niet. Ik eet sowieso niet elke dag vlees hoor. Het gaat me steeds meer tegen staan om dat elke dag te eten.Dan moet je dat gewoon niet doen Ieder zijn ding.
Ja, ik word ook altijd blij van de turk met z'n lekkere dingetjes en de toko, leuk! Ik probeer altijd alles veel maar schapekop gaat me toch wat te ver. Verder zou ik al het genoemde best willen proberen. Ik vind trouwens alle dieren gelijk en vind vooral wild héééérlijk.
quote:borrie2 schreef op 04 december 2009 @ 19:46:

Geen jonge dieren eten..

(al vraag ik me af; geldt dat dan ook voor kipfilet?)Naah, een kuikentje daar zit niet zoveel filet aan he?
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind Wild op zijn tijd ook wel lekker, mits lekker klaar gemaakt in een goed restaurant. Ik woon op de Veluwe dus Wild Zwijn, Ree, Hert, dat heb ik allemaal wel eens een keertje gegeten om te proeven. Ik ben echt gek op Parelhoen, dat vind ik echt heel lekker. En dat zijn ook stomme vogels dus die eet ik zonder schroom op
quote:Maleficent schreef op 04 december 2009 @ 19:53:

Ik vind Wild op zijn tijd ook wel lekker, mits lekker klaar gemaakt in een goed restaurant. Ik woon op de Veluwe dus Wild Zwijn, Ree, Hert, dat heb ik allemaal wel eens een keertje gegeten om te proeven. Ik ben echt gek op Parelhoen, dat vind ik echt heel lekker. En dat zijn ook stomme vogels dus die eet ik zonder schroom op
quote:Maleficent schreef op 04 december 2009 @ 19:51:

[...]

Naah, een kuikentje daar zit niet zoveel filet aan he?

Piepkuiken is wel lekker

Maar nee idd een klein kuikentje niet nee, maar een kip is ook maar een week of 6 oud voor dat hij geslacht word... vandaar..

En bijvoorbeeld lam... aangezien lam al bijna volwassen is als het geslacht word...

(dan heb ik het niet over zuiglam)

Ik vraag me dat dan gewoon af, dus vraag ik meestal als er iemand komt eten met zulke wensen of ze kipfilet eten. Das meestal het geval..
Haggis is lekker!
Ja, heb je die wel eens zien lopen in een groepje? Van die zenuwachtige hyperbeesten. Maar goed, ze zijn wel lekker!
Borrie, als ik ergens eet dan eet ik mee met wat de pot schaft. Ik ga echt niet van te voren zeuren over wat ik wel of niet lust.
@ Parelhoen

Lijkt net scharrelkip

Veel wild vind ik ook lekker, alleen soms heeft haas een viezige bijsmaak; maar dat ruik je al als ie nog rauw is...

Wild konijn heeft dat minder.

Wilde duif, gans, fazant, hert, zwijn uuuh ja allemaal lekker

Ook het feit dat ze gewoon een leuk leven gehad hebben speelt mee
quote:Maleficent schreef op 04 december 2009 @ 20:00:

Borrie, als ik ergens eet dan eet ik mee met wat de pot schaft. Ik ga echt niet van te voren zeuren over wat ik wel of niet lust.

Haha had het ook niet over jou speciaal ik maak dat behoorlijk vaak mee namelijk

Misschien zijn mijn eters bang dat ik ze iets "apartigs"voorschotel lol.

Maar stel; ik zet je een lekker stukje lam voor, dan eet je toch ook niet lekker? Dat zou ik dan ook jammer vinden... vandaar dat ik dan maar een kipfiletje bak ofzo
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 19:48:

[...]

Ook hersenen uit een levende aap?Lekker aanvallende vraag zeg.

Ik zei dat ik qua voedsel niks kan bedenken, niet dat ik elke methode van het opeten zou proberen.

Nu jij weer
quote:Maleficent schreef op 04 december 2009 @ 19:51:

[...]

Naah, een kuikentje daar zit niet zoveel filet aan he? Hoe oud denk jij dat het kippetje dat bij slager ligt is?
quote:minny schreef op 04 december 2009 @ 20:02:

[...]

Lekker aanvallende vraag zeg.

Ik zei dat ik qua voedsel niks kan bedenken, niet dat ik elke methode van het opeten zou proberen.

Nu jij weer

Heh? Nou dat vat je dan niet goed op, want echt niet aanvallend bedoeld.

Komt het echt zo aanvallend over die vraag? Ik ben echt oprecht verbaasd.
quote:Maleficent schreef op 04 december 2009 @ 19:58:

Ja, heb je die wel eens zien lopen in een groepje? Van die zenuwachtige hyperbeesten. Maar goed, ze zijn wel lekker!

Ja haha, die kop erbij.

Ik ben eergister verliefd geworden op de zijdehoen (levend dan he )

Parelhoen, heerlijk!
Haha die kip; daar hadden m'n ouders een ei van onder hun eigen kip was wel lachen zo'n kuiken tussen de andere kuikens.. al krijgen ze dat hele pluizige pas later, maar meteen na de geboorte hebben ze al een soort gelig pruikje

Was een leuk kuiken!
Wat een fluffy kip

Ik heb pas krokodil op, dat vond ik niet veel bijzonders.

Struisvogel vind ik ook lekker.
Ik baal er wel eens van dat ik zoveel dingen niet lust. Ga ook zeker niet eten bij iemand die het niet zou respecteren dat ik sommige dingen gewoon niet eet. Zelf vind ik het naar om ergens te eten als er van alles staat wat ik toch niet zou eten. Dan ga ik liever niet. Wil de gastvrouw/kok ook niet beledigen. Maar lastig is het wel hoor. Lijkt me zo heerlijk om te zeggen dat je alles lust.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV, ik houd best wel rekening met andere wensen. Allergieën, geloof, echt geen vis lusten etc. Maar echt zeikerige kieskeurige eters nodig ik maar 1 keer uit. Eten moet leuk zijn, ik van het bedenken wat tot het napraten. En als ik bij het uitzoeken al met tig wensen rekening moet houden is mijn lol eraf.
In Zuid-Afrika (35 graden) was ik getuige van het aan stukken snijden van een schaap en de hersenen bakken ofzo, terwijl ze de schedels kookten. Hersenen lijken me niet erg smakelijk en het meurde in de warmte uiteraard enorm (om van de vliegen maar te zwijgen).

Jonge dieren vind ik ook lekkerder en vlees is vlees natuurlijk.

Ik wilde in Latijns-Amerika ook cavia bestellen maar er stond een wollig konijn in de tuin en ik vermoedde dat dat de cavia zou worden. Beetje nep. Ook nog 's een soep besteld die knalroze bleek te zijn met allemaal tentakels erin. Vooral die kleur stond me tegen, net Tsernobylsoep.

Apen, nahja waarom ook niet. Ik ben wel benieuwd. Impala vond ik bijzonder lekker trouwens, dat krijg je ook niet elke dag hier dus smullen maar. Achtpotige engerds hoef ik gewoon niet (wel gezien, brrr) uit onredelijke angst. En hoe goor sommige zaken ook mogen klinken, het haalt het qua goorheid toch nooit bij vliegtuigmaaltijden.
Ik vind vliegtuigmaaltijden altijd feest! Juist omdat het zooooo goor is en allemaal naar het plastic bestek smaakt waar je het mee moet eten
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:22:

Ik vind vliegtuigmaaltijden altijd feest! Juist omdat het zooooo goor is en allemaal naar het plastic bestek smaakt waar je het mee moet eten Haha, ik ook. Bijna het hoogtepunt van de vliegreis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven