Zou jij dat eten?

04-12-2009 18:20 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'

Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.

Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;

niertjes

kalfspoten (met de hoef er nog aan)

lever

ballen

pens

schapenkoppen

hart

Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.

Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.

Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:17:

MV, ik houd best wel rekening met andere wensen. Allergieën, geloof, echt geen vis lusten etc. Maar echt zeikerige kieskeurige eters nodig ik maar 1 keer uit. Eten moet leuk zijn, ik van het bedenken wat tot het napraten. En als ik bij het uitzoeken al met tig wensen rekening moet houden is mijn lol eraf.

Daar heb je wel gelijk in, maar dan?

Als het goede vrienden zijn? Trouwens, vriend hier is ook behoorlijk kieskeurig met eten, soms zijn er dan inderdaad zòveel wensen dat je amper iets leuks meer kunt verzinnen...

Ik maak dan meestal verschillende dingen, maar waar mijn broek dan vanaf zakt is als je zoveel keuze op tafel zet dat je dan te horen krijgt; ja maar die biet/vis/kippepoot/ couscous/feta/blabla vul maar in lust ik niet... En daar dan over door gaan..

Pfff daarom heb je keuze toch??
Die kip is zo leuk!!!
quote:[message=4571130,noline]Digitalis schreef op 04 december 2009 20:21

En hoe goor sommige zaken ook mogen klinken, het haalt het qua goorheid toch nooit bij vliegtuigmaaltijden.

Helemaal waar!

MV, als iemand iets echt niet lust, houd ik daar rekening mee. Ook als iemand vegetariër is, allergie heeft of iets nog nooit gegeten heeft. Ik eet zelf geen kaas (allergie) en wil ook dat mensen daar rekening mee houden (of een rit naar het ziekenhuis klaar hebben staan). Maar zoals HPL zegt kieskeurige eters die kan ik echt wel de nek omdraaien.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:22:

Ik vind vliegtuigmaaltijden altijd feest! Juist omdat het zooooo goor is en allemaal naar het plastic bestek smaakt waar je het mee moet eten Oh dat vind ik nou ook zo leuk,gezellig al die bakjes en zakjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 20:24:

Die kip is zo leuk!!!Ja he? Kom maar met me mee naar de kinderboerderij, zitten er genoeg.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:17:

MV, ik houd best wel rekening met andere wensen. Allergieën, geloof, echt geen vis lusten etc. Maar echt zeikerige kieskeurige eters nodig ik maar 1 keer uit. Eten moet leuk zijn, ik van het bedenken wat tot het napraten. En als ik bij het uitzoeken al met tig wensen rekening moet houden is mijn lol eraf.

Nou moet ik zeggen dat ik niet zoals jij zoveel gasten/visite krijg hoor, dus misschien denk ik dan ook, ja weet je wat, kijk maar of er iets bij zit. Als je iets vega, vis en vlees heb is er voor een ieder wat bij.

Maar als ik maar 1-3 gasten krijg ga ik wel helemaal na waar ze het meest van houden, waar echt niet van, wat ze niet mogen enz. Ja dan pas ik mijn hele menu erop aan. Of zoals laatst, als ik weet dat iemand heel erg gek is op vis, dan probeer ik alles te doen om daar iets mee te doen, amuse, voorgerecht, hoofdgerecht. Dus ja ik vind het heel belangrijk wat iemand lekker vindt. Ik heb liever dat ze weggaan en het lekker vonden dan maar zozo.

Nogmaals, ik heb het over een paar mensen waar het zo makkelijk is om mee rekening te houden. Jij hebt dacht ik een grote familie, ja je kan niet voor elk familielid iets aparts maken. Vandaar dat ik dat even benadruk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ghe, ik moest zo lachen toen ik met British Airways vloog en we een Engels ontbijt kregen. Daar ben ik niet echt fan van, maar zo verwerkt in zo'n vliegtuigprak was het echt niet lekker. Er zat dan 1 kleine tomaat bij die er echt heel stom uitzag, op de een of andere manier werkte dat op m'n lachspieren. De Zweedse dame naast me die me aankeek, de stewardess riep en vroeg waar het ontbijt was nog meer

Ben i Ecuador trouwens veel afgevallen omdat ik het eten echt bijzonder smerig vind en dat overkomt me nooit. Ik zet me overal overheen maar daar maken ze er een sport van kip zo aan te branden dat je poeder zit te vreten. Gadver.
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 20:26:

[...]

Ja he? Kom maar met me mee naar de kinderboerderij, zitten er genoeg.Een vriend van me had er een paar, echt heel koddig. Ze hadden ook allemaal namen van Romeinse keizers en senatoren. Zat Brutus weer achter Julius aan
Ook leuk: 's ochtends op het strand liggen en dan door één van de restauranthouders meegenomen worden naar de haven. En dan langs de vissersboten en dan tussen al die spartelende vissen aanwijzen wat je 's avonds wilt eten.
Ik klink wel heel ongastvrij he? Zo bedoel ik het niet Ik verwen m'n gasten graag. Maar de muts die de champignons, paprika's en weet ik wat op het randje van haar bord schuift omdat ze 'het niet lust', die nodig ik niet meer uit.
Bor, ik geloof dat ik niet zou kunnen leven met iemand die bijna niks lust.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:32:

Ik klink wel heel ongastvrij he? Zo bedoel ik het niet Ik verwen m'n gasten graag. Maar de muts die de champignons, paprika's en weet ik wat op het randje van haar bord schuift omdat ze 'het niet lust', die nodig ik niet meer uit.

ik ken ook zo'n muts. Die vist uit de nasi de prei, 'want ze houdt niet zo van groen'.

MV, nieuwsgierig als ik ben: je post juist heel veel recepten, dus leek mij dat jij een ideale gast bent. Je lust vis, sushi en garnalen dat lust 80% van mijn vrienden niet.

Waar hou je dan niet van, als ik mag vragen?
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 20:04:

[...]

Heh? Nou dat vat je dan niet goed op, want echt niet aanvallend bedoeld.

Komt het echt zo aanvallend over die vraag? Ik ben echt oprecht verbaasd.Ow, oke
quote:minny schreef op 04 december 2009 @ 20:36:

[...]

Ow, oke Weet je wat het is, ik had deze moeten gebruiken:
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 20:28:

[...]

Een vriend van me had er een paar, echt heel koddig. Ze hadden ook allemaal namen van Romeinse keizers en senatoren. Zat Brutus weer achter Julius aan Lief he zijn ze. Ze hebben nog net geen zonnebrilletje op.
Wat dacht je van 'dat voelt zo raar in mijn mond'. Grrrrrrrrr, grow up!
Dan zou ik zeggen 'weet je wat raar voelt, levende octopuspootjes in je mond doen we volgende keer'

Gek hè, daarna willen ze volgende keer vast niet meer komen eten...
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:33:

Nou als ik eerlijk ben is dat wel een minpunt ja...

En je klinkt helemaal niet ongastvrij?! Maar ik vroeg me af hoe je dat dan op lost, want; "die komt er niet meer in" is makkelijk gezegd

En ach, ook zo ongezellig....

Vriend lust trouwens wel steeds meer hoor, en met kerst mag ik alles maken hoe gekker hoe beter en dan proeft ie het ook allemaal

En het meeste vind ie lekker !

Maar net bijvoorbeeld, bietjes, eet ie niet, jammer want dat is iets wat ik echt heeeeel erg lekker vind, maar ja ik blijf niet bezig met iedere dag 2 dingen klaar maken.. dus ik had een salade met rode biet gemaakt en hij moest een hap proeven, nou dat lustte hij dus wèl... maar blijkbaar lust ie de bieten van z'n moeder niet ofzo?
quote:Hermes schreef op 04 december 2009 @ 20:35:

[...]

ik ken ook zo'n muts. Die vist uit de nasi de prei, 'want ze houdt niet zo van groen'.

MV, nieuwsgierig als ik ben: je post juist heel veel recepten, dus leek mij dat jij een ideale gast bent. Je lust vis, sushi en garnalen dat lust 80% van mijn vrienden niet.

Nou ik ben denk ik voornamelijk moeilijk met vlees en vis. Ik eet geen orgaanvlees of slakken. En vlees met bot wil ik graag met mes en vork eten, ik kluif niet. Thuis eet ik niets met bot. Vis hou ik niet van mosselen, oesters, kreeft, octopus, haring nou beter gezegd, ik wil het eigenlijk ook niet zien en niet glibberig zijn en geen ogen en graten. Dus zalm, paling, kabeljauw, tong end lust ik wel. Maar ik denk niet dat jij mij aan tafel wilt hebben als ik een graatje in mijn keel krijg. Dus het moet absoluut graatvrij zijn. Nou disclaimer, heb lekkere tong laatst gegeten maar daar viel het vis gedeelte ook zo van de graat af dus dat was heerlijk.

Voel je de beperking al? Ik vind het zelf echt heel lastig hoor, want ik zeg op afspraken liever nee als ik niet zeker weet of ze beledigd zijn als ik iets echt niet eet.

Gelukkig heb ik in het verleden altijd bourgondische types aangetrokken die alles lusten. Wat een genot om voor te koken. Dus ik snap dat sommige mensen niet voor die zeikerds als mij willen koken hoor. Zo vaak geprobeerd mij eroverheen te zetten maar iemand die aan tafel loopt te koren is ook niet erg smakelijk.

Maar ik zou willen dat ik alles lustte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Hermes schreef op 04 december 2009 @ 20:35:

[...]

Whahaha ik ken iemand die geen "rood" lust

En die eet geen vlees met botjes.. en naja die eet vrij weinig eigenlijk
Ik lust enkel geen schaalbeestgedoe.

En mensenvlees mensen? Als ik neerstort in de Andes ga ik het wel eten overigens, overleven en eens mensenvlees proberen om mijn honger en nieuwsgierigheid te stillen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:39:

Wat dacht je van 'dat voelt zo raar in mijn mond'. Grrrrrrrrr, grow up!

Gehehe lol

"Maar jij maakt altijd van die rare dingen. "
anoniem_64a2aee350280 wijzigde dit bericht op 04-12-2009 20:49
Reden: was nog wat vergeten
% gewijzigd
Een vriendin van mij lust geen kaas. En geen Chinees eten. En geen gebakken kip. En...nou ik kan nog wel even door gaan. Heel erg lastig.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:33:

Ik was zo'n vreselijk kind vroeger: Lusiknielusiknie!!! Weeeeeeeeeeeeh!

Gelukkig is het na mijn twintigste allemaal toch nog goedgekomen, alleen veel warme groentes vind ik nog steeds niks; spruitjes, bloemkool, bonen in iedere kleur. Rauw lust ik alles.

En ja, gewoon blijven proberen! Doet dochter van me ook en wat die inmiddels allemaal al lust, echt fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven