Zou jij dat eten?
vrijdag 4 december 2009 om 18:20
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'
Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.
Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;
niertjes
kalfspoten (met de hoef er nog aan)
lever
ballen
pens
schapenkoppen
hart
Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.
Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.
Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.
Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;
niertjes
kalfspoten (met de hoef er nog aan)
lever
ballen
pens
schapenkoppen
hart
Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.
Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.
Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 4 december 2009 om 18:41
Stomtoevallig heb ik van de week pens gegeten. Ik had lukraak iets besteld van de kaart (in Spanje) en dat bleek dus pens te zijn. Toen ik het at wist ik dat nog niet trouwens. eerlijk gezegd vond ik het niet eens vies, maar ik heb toch vrijwel alles laten staan, omdat ik dacht dat het stukjes vet waren (pens is wit, glad aan de ene kant en gepukkeld aan de andere) en het stond me niet aan hoe het eruit zag.
vrijdag 4 december 2009 om 18:41
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 18:37:
E zo'n puntzakje gefrituurde sprinkhanen? Kan me niet voorstellen dat het echt erg lekker is, hoewel dat gefrituurde dan weer goed klinkt. Ach, mijn moeder kreeg ik al gek toen ik naast haar inktvis zat te verorberen In Spanje hebben veel mensen zo'n poot in de keuken (welk beest?) waar ze stukjes afsnijden. Vond ik eerst maar raar om te zien maar het went en het is lekker.Denk Serranoham, hing er zo'n parapluutje onder voor het vet?
E zo'n puntzakje gefrituurde sprinkhanen? Kan me niet voorstellen dat het echt erg lekker is, hoewel dat gefrituurde dan weer goed klinkt. Ach, mijn moeder kreeg ik al gek toen ik naast haar inktvis zat te verorberen In Spanje hebben veel mensen zo'n poot in de keuken (welk beest?) waar ze stukjes afsnijden. Vond ik eerst maar raar om te zien maar het went en het is lekker.Denk Serranoham, hing er zo'n parapluutje onder voor het vet?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
vrijdag 4 december 2009 om 18:43
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 18:39:
Digi, als ik in een land zou zijn waar kat op het menu staat, ja. Mijn grens ligt bij met uitsterven bedreigde dieren of zo'n nog spartelende vis zoals in JapanOf zo'n aapje waar ze de schedel van af tikken en dan levend uitlepelen. Volgens mij doen ze dat op de Filipijnen.
Digi, als ik in een land zou zijn waar kat op het menu staat, ja. Mijn grens ligt bij met uitsterven bedreigde dieren of zo'n nog spartelende vis zoals in JapanOf zo'n aapje waar ze de schedel van af tikken en dan levend uitlepelen. Volgens mij doen ze dat op de Filipijnen.

vrijdag 4 december 2009 om 18:52
Orgaanvlees eet ik niet, ook geen lever. Dat heb ik wel eens geproefd maar ik vind het erg vies.
Varkensvlees eet ik ook zo min mogelijk, behalve soms biologisch spek. Wild vind ik ook niet echt geweldig dus sla ik ook over.
Ik eet weinig vlees en dan eigenlijk alleen vlees wat ik echt heel lekker vind. Biologisch of halal. Lamskoteletjes of lamsbout haal ik bij de islamitische slager en kip ook wel. Rund van de bioslager of de boerderijwinkel.
Varkensvlees eet ik ook zo min mogelijk, behalve soms biologisch spek. Wild vind ik ook niet echt geweldig dus sla ik ook over.
Ik eet weinig vlees en dan eigenlijk alleen vlees wat ik echt heel lekker vind. Biologisch of halal. Lamskoteletjes of lamsbout haal ik bij de islamitische slager en kip ook wel. Rund van de bioslager of de boerderijwinkel.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

vrijdag 4 december 2009 om 18:56
Ik zou heel veel gewoon proberen, niet dat ik alles koop om het zelf klaar te maken, maar klaargemaakt door iemand anders, ja hoor waarom niet..
Pens lijkt me helemaal niet lekker, tenminste als dat vroeger bij ons in de keuken lag stonk dat zo vreselijk dat ik daar nou niet direct om sta te springen, maar hoorde laatst van iemand dat ie het bij een pools ex vriendinnetje thuis gegeten had, en dat het best lekker was
Varkenspoot gaat hier in de erwten soep.
Koeientong ben ik echt heeeel erg dol op, das echt zulk lekker vlees
Niertjes vind ik niet lekker, alle nieren die ik geproefd heb vind ik naar pis smaken, logisch ook
Ik eet ook wel eens kippentenen klaargemaakt door een surinaamse kennis, erg lekker, maar er zit nauwelijks vlees aan..
Oh ja, zo'n aapje zou ik dan no way eten, maar dat is meer omdat de manier waarop me vreselijk tegen staat.. zo eet ik bijvoorbeeld ook geen foie gras of bedreigde diersoorten..
Pens lijkt me helemaal niet lekker, tenminste als dat vroeger bij ons in de keuken lag stonk dat zo vreselijk dat ik daar nou niet direct om sta te springen, maar hoorde laatst van iemand dat ie het bij een pools ex vriendinnetje thuis gegeten had, en dat het best lekker was
Varkenspoot gaat hier in de erwten soep.
Koeientong ben ik echt heeeel erg dol op, das echt zulk lekker vlees
Niertjes vind ik niet lekker, alle nieren die ik geproefd heb vind ik naar pis smaken, logisch ook
Ik eet ook wel eens kippentenen klaargemaakt door een surinaamse kennis, erg lekker, maar er zit nauwelijks vlees aan..
Oh ja, zo'n aapje zou ik dan no way eten, maar dat is meer omdat de manier waarop me vreselijk tegen staat.. zo eet ik bijvoorbeeld ook geen foie gras of bedreigde diersoorten..

vrijdag 4 december 2009 om 19:05
Oh, haggis is zo lekker, vooral van een goede slager. yum yum yum!
Hart en koeientong heb ik ook wel eens gehad. Lekker. Insecten ook, maar dat smaakte vooral vanwege de marinade. Met lever en niertjes heb ik dan weer niks. En soep met darmstukjes als ontbijt heb ik ook al eens aan me voorbij laten gaan
Mijn grens ligt ook bij bedreigd, en apen.
Hart en koeientong heb ik ook wel eens gehad. Lekker. Insecten ook, maar dat smaakte vooral vanwege de marinade. Met lever en niertjes heb ik dan weer niks. En soep met darmstukjes als ontbijt heb ik ook al eens aan me voorbij laten gaan
Mijn grens ligt ook bij bedreigd, en apen.

vrijdag 4 december 2009 om 19:08
Ik heb ook eens foie gras gegeten bij een Franse vriendin. Het waren hun eigen ganzen, dus ik dacht: dat is zo scharrel als ik weet niet wat, niks geen dwangvoeding. Toen ik daar later er iets over zei reageerde mijn vriendin stom verbaasd: "Natuurlijk krijgen ze dwangvoeding, elke dat doet mijn moeder dat met een trechter".....Oeps...

vrijdag 4 december 2009 om 19:09
quote:zomerfreak schreef op 04 december 2009 @ 19:05:
Mijn man smste me vanmorgen vanuit Peru, dat hij cavia had gegeten! (hij is op reis doo Zuid Amerika)
Cavia is daar een specialiteit. Iedereen eet het daar. Ik heb plaatjes gezien op google maar het ziet er echt heel vies uit...Het is vooral veel vel, weinig vlees. Ik ben er niet gek op.
Mijn man smste me vanmorgen vanuit Peru, dat hij cavia had gegeten! (hij is op reis doo Zuid Amerika)
Cavia is daar een specialiteit. Iedereen eet het daar. Ik heb plaatjes gezien op google maar het ziet er echt heel vies uit...Het is vooral veel vel, weinig vlees. Ik ben er niet gek op.

vrijdag 4 december 2009 om 19:11
vrijdag 4 december 2009 om 19:15
Bij ons in de Plus liggen tegenwoordig van die bakjes met varkensstaartjes. Gewoon te ranzig voor woorden om dat te zien!
Ik dacht in eerste instantie dat het afgehakte duimen waren, zo zag het dus uit. Inclusief het kraakbeen gedeelte dat heel goed door kan gaan voor een vingerkootje.
Ik dacht in eerste instantie dat het afgehakte duimen waren, zo zag het dus uit. Inclusief het kraakbeen gedeelte dat heel goed door kan gaan voor een vingerkootje.
Ja, dat vind ik echt.