Zou jij dat eten?

04-12-2009 18:20 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'

Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.

Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;

niertjes

kalfspoten (met de hoef er nog aan)

lever

ballen

pens

schapenkoppen

hart

Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.

Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.

Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat mij opeens te binnen schiet;

Mijn moeder heeft ooit eens een keer met pasen voor ons kwarteltjes in een vogelnestje klaar gemaakt

Met kwarteleitjes Echt heel klein waren we toen nog!

Oooh mam! heb je nou babykuikentjes gebakken..

Lol mams met d'r goeie ideeën
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 21:19:

[...]

Gelukkig bedoelde het ook in het algemeen hoor, vraag het me al langer af.

Ik moest mijn bordje wel leegeten. Heb er geen trauma van of zo hoor. Alhoewel.. ik moest een toetje (vla bijvoorbeeld) eten bij mijn opa en oma. Ik hoefde nooit vla/ijs etc. na het eten. Toen niet en nog steeds niet, bij uitzondering chocolademousse.

Daar heb ik dus hele vervelende herinneringen aan.

Ik denk dat dat wel zo is ja, bij mijn ouders thuis moest m'n bord leeg, en dan ook nog gruwelijke yoghurt erachteraan...

Het vervelende was dat ik zelf niet op mocht scheppen, ja mocht ik wel, maar als ze het te weinig vond ging er een schep bij... of twee...en iedere dag met die Yoghurt op de gang

Neuh, dat ga ik anders doen...
quote:borrie2 schreef op 04 december 2009 @ 21:21:

Wat mij opeens te binnen schiet;

Mijn moeder heeft ooit eens een keer met pasen voor ons kwarteltjes in een vogelnestje klaar gemaakt

Met kwarteleitjes Echt heel klein waren we toen nog!

Oooh mam! heb je nou babykuikentjes gebakken..

Lol mams met d'r goeie ideeën
Ja lol, geloof dat we ze gewoon hebben opgegeten hoor, maar ik denk dat we echt 4 en 6 waren ofzo..

En ze besefte later dat het misschien toch wat cru was

Echt met mie (waarschijnlijk)een nestje gemaakt...
Borrie, briljant!
Ik zie dat al helemaal voor me

Wij waren toch een tikkie anders, stonden er met ons neus bovenop als pa een kip ging slachten
Hahahahaaa, we hadden ooit een onwijs grote bak met kuikentjes ind e achtertuin. Experiment van pa denk ik of zo, om ook zelf kuikens uit te laten broeden en die dan vet te mesten.

Dat ik echt zoiets had 'gaan we dat eten? Dat is toch lang niet genoeg zo'n klein kuiken'

Zij dacht waarschijnlijk; ach leuk pasen, ieder een eigen kipje lollig..

Oh ja en dan met een nestje erbij, en kleine eitjes... nou helemaal in stijl hàske leuk!

Komt ze daar aanzetten met dr creatie; ....

Viel dàt ff tegen toen wij d'r aankeken alsof ze ineens geen lieve moeder meer was..

Voel me met terugwerkende kracht helemaal lullig ineens
Het was wel een leuk idee van je ma Borrie
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 21:32:

Ik zie dat al helemaal voor me

Wij waren toch een tikkie anders, stonden er met ons neus bovenop als pa een kip ging slachten

Dat mocht ik nooit vond ik altijd flauw..

Ging altijd mn pa in zn overall de schuur in (ja "dat fietsenschuurtje")

Heb trouwens een foto waar ik Kees mijn konijn aai... (grote witte vlaamse reus)

Pas nu zie ik dat ik in de keuken zat en pa z'n overall al aan had

Zegt m'n pa toen ik dat zei; ach je hebt er altijd heerlijk van gesmuld hoor de dag erna, en ze heetten allemaal Kees...

(Ik heb wel wat met het liedje Flappie ja )
Mijn pa en al z'n broers en zussen kregen ieder jaar met pasen bij het paasontbijt een kuikentje...

Maar kleine kuikentjes worden groot, en het waren ook allemaal hanen natuurlijk...

Sjonge zou je nu eens moeten doen.. ik hoopte als kind ook iedere pasen dat ik een kuikentje zou krijgen
Mijn vader is de kleinzoon van een slager: Flappie was bij hen praktijk. Kippen slachten ook (en tegen ons dan vertellen dat de kip inderdaad nog een stukje fladdert... oh die details wilden we zo graag weten).

Nu nog: dorpsslager bij hen is op dinsdag gesloten, dan wordt er geslacht. Dat vind ik mooi. En als het op is, is het op. Woensdag nieuwe voorraad.

Borrie, er was dit jaar toch al zo'n ophef over gekleurde kuikens, dat was al zielig, laat staan als je het kuiken laat opgroeien en dan slacht en opeet.

Alsof kip vanaf het begin al als kipfilet ontstaat...
Bij ons thuis was het niet zo dat we alles moésten eten, maar meer dat er eigenlijk niet zoveel over gerept werd. Met een soort van onuitgesproken vanzelfsprekendheid at iedereen alles. Je probeerde dingen gewoon en als je het echt niet weg kreeg dan hoefde het niet per se. Dat was dan zonder sancties (als dat je je bord per se leeg moest eten), maar ook zonder privileges. Dan maakte je maar zelf een botenham, klaar of zo, maar niemand die het voor je deed.

Ik denk dat ik daarom eigenlijk wel veel lust. (Kan ook slecht tegen mensen die én geen paprike én geen ui én geen tomaat én geen champignin lusten ofzo. Come on, dat zit standard in elke studentenprak, hoe overlef je anders je tijd op kamers?).

Ik hou op zich ook wel van sterke smaken, dus iets dan apart smaakt kan ik best heb, ben meestal wel nieuwschierig hoe iets smaakt. Soms kan ook de textuur me tegenstaan, maar dat is vooral als ik het niet verwacht. De eerste keer dat ik bij een Chinees 'buuble tea' of 'pearl tea' had besteld, wat zoiets is als ijsthee met melk en een soort van zetmeel balletjes, de 'pearls' zeg maar, wist ik niet dat die balletjes er in zaten en schrok me een hodje toen er wat in mijn drankje zat. Maar toen ik het eenmaal doorhad, vond ik het wel geinig. Ze smaken naar niks, dus het is vooral een soort van 'novelty' en erg populair bij jongeren.

Het enige waar ik echt van over mijn nekje ga is de geur van darmdingetjes in soep en pate achtige toestanden. Ook kon ik pas in Azie kikker in een gerecht bestellen. Toch maar niet gedaan, maar als het op tafel stond had ik het wellicht geprobeerd. Dat soort dingen zijn bij mezelf meestal meer impuls beslissingen.

Maar ik vind het vooral altijd wel leuk om iets te proberen, zolang het niet beschermd is of mijn grenzen van fatsoen overstijgen. En ik vind het ook leuk om nieuwe smaken te proeven en dat mag best sterk zijn, zowel bitter, zuur, zout als zoet.
Ow die pearl tea! Woon in China en je wordt er mee dood gegooid. Melk-thee met glutinous rice balls...mierzoet en ranzig! Maar da's heel persoonlijk natuurlijk...

Heb vaak moeten slikken toen ik hier pas kwam wonen...Vergeet nooit meer dat ik op m'n eerste werk dag in de staff cantine aankwam en de meneer tegenover me kikker zat te eten...en dat beestje lag keurig met 2 benen gespreid over de rand van 't bakkie waar 'ie in lig. God, ik kon helemaal niks meer! En nu...ach weetje, bullfrog in zo'n hele pittige saus is eigenlijk heel erg lekker.

Waar ik de lijn trek is bij zeekomkommer. Wat is dat vies, zowel de smaak maar ook (eigenlijk vooral) de textuur. Slijmerig rubber meets zeewier. Yak! (Da's trouwens ook niet zo lekker... )
anoniem_79936 wijzigde dit bericht op 05-12-2009 05:58
Reden: beetje duidelijker
% gewijzigd
Ow, ik vind op zich die pearl tea nog best wel lekker (die balletjes maken me minder uit), maar drink ook in mijn gewone thee melk. (Teveel verbBritst denk ik).

Over Brist eten gesproken, hoewel ik haggis echt lekker vind en ook wel eens eet,.....bij marmite trek ik de grens! Yuk!!( hoewel dat niet zo'n gruwel factor heeft).

ChocolatePitbull, kan me voorstellen dat je al behoorlijk wat keer je wenkbrauwen hebt opgetrokken daar!
Leuk topic, had gisteren een discussie met iemand die het "not done" vind om paardenvlees te eten. Ik vind het heerlijk, biefstukkie, rookvlees, en hebt het zelfs een keer rauw gegeten.

.
Ik eet alles, echt alles, er is niets wat ik niet lust of niet probeer als het nieuw is.
Geen bijzonderheden
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:54:

Dat zou ik ook zo erg vinden van een kind, dat je er zo eentje krijgt die niks lust.

Zekers, vandaar dat ik mijn dochter toen ze heel jong was, alles voorschotelde, en ze at het, als het bv niet lekker rook, vroeg ik haar altijd eerst te proeven en dan pas te beoordelen, het heeft prima gewerkt, zij eet bijna alles, en ik vind het een zegen!

Ook in restaurants lieten wij haar zelf haar menu kiezen en dat varieerde van een vis schotel, tongfilet of vleesgerecht

Een kindermenu at zij niet in een restaurant want vond zij zelf, kon ook bij de snackbar
quote:lunaan schreef op 05 december 2009 @ 11:39:

Leuk topic, had gisteren een discussie met iemand die het "not done" vind om paardenvlees te eten. Ik vind het heerlijk, biefstukkie, rookvlees, en hebt het zelfs een keer rauw gegeten.

.Warme paardenworst, daar doe ik ene mord vboor.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 december 2009 @ 19:19:

[...]

Warme paardenworst, daar doe ik ene mord vboor.je gaat er zelfs van stotteren ghe!
morgen eten wij de kippenlevertjes ala PIP
Ik kan beter zeggen wat ik wel eet: vis, kip(filet) en rundvlees (gehakt, biefstuk, tartaar).

Voor de rest brrrrr....varkensvlees vind ik niet perse vies maar ik ben allergisch (krijg een gevlekte huid en een pukkeltjesmasker)

voor mij geen bambi's, krokodil, organen en spinnen, bloedwordt en koeientong brrrrr...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik eet ook echt alles, we eten de laatste tijd minder vlees maar dat is uit een soort van halfslachtig principe en niet omdat ik vlees niet lust. En mensen die dit niet lusten, dat niet lusten, zus niet eten en zo echt heel erg smerig vinden, daar ben ik helemaal allergisch voor.

(En heb vroeger ook geleerd dat je eten niet vies mag noemen, alleen dat jij het niet lust - die regel is wel heel ouderwets geloof ik want daar houdt helemaal niemand zich meer aan: etenswaar wordt gewoon smerig en ranzig en weet ik wat nog meer genoemd).
Voor mij geen vlees of vis. Brrr.... gemartelde dooie beesten.
Hier ook een alleseter of Icovabak

Mijn grens ligt alleen bij hond of kat o.i.d.. Dat heb ik toch liever niet.

Insecten moet ik nog proberen. Het lijkt me heel vies, maar een gamba is ook een kakkerlak van de zee en die eet ik toch met zeer veel smaak op.

Ik ben dol op lever en niertjes, maar ook schelvislever, hom&kuit en tongkuit.

En paardenbiefstuk is de lekkerste biefstuk dat er is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven