Zou jij dat eten?

04-12-2009 18:20 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net bij de exotische super. Dat is voor mij net een snoepwinkel, ze hebben altijd wel weer iets waarvan ik denk 'wat moet je ermee?'

Dit keer stond ik me, terwijl er vers lamsgehakt voor me werd gedraaid en de koteletjes van elkaar gezaagd werden, te vergapen aan de vitrine.

Naast gehakt, kip, lamsbout en kalfsschenkels, lagen daar;

niertjes

kalfspoten (met de hoef er nog aan)

lever

ballen

pens

schapenkoppen

hart

Niertjes, lever en schapenballen heb ik weleens gegeten. Pens, hart, kop en kalfspoot niet.

Beetje gaan google-en en kwam een recept tegen voor tripe a la mode. En voor haggis, ook zoiets.

Nooit gegeten. Ik zou het wel proberen, bij gelegenheid. Jij?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik nodig ze gewoon niet meer uit Boor

MV, je moet zo'n vis gewoon op je bord goed van z'n graat ontdoen .
Dat zou ik ook zo erg vinden van een kind, dat je er zo eentje krijgt die niks lust.
quote:borrie2 schreef op 04 december 2009 @ 20:46:

[...]

Whahaha ik ken iemand die geen "rood" lust

Hahaha, da's vast mijn pa! Behalve dan dat ie wel gek is op rood vlees.
En toch eet ik dan liever filet van vis of vlees.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 20:48:

Ik lust enkel geen schaalbeestgedoe.

En mensenvlees mensen? Als ik neerstort in de Andes ga ik het wel eten overigens, overleven en eens mensenvlees proberen om mijn honger en nieuwsgierigheid te stillen.

Tsja, geen idee.. ik denk dat ik, wanneer ik ècht honger heb, weinig meer heb om kieskeurig over te zijn...

En ik mag hopen dat ik dat dan ook niet meer ben..

Nu heb ik er weinig behoefte aan, al geef ik jullie bij deze toestemming om mij als eerste aan te snijden als we neerstorten in de Andes

En schuif de schaaldierbeestgedoe maar door naar mij !!

Oeh das echt zoooooo vreselijk heerlijk, een bord met beesten en dan maar kraken met een tang en vorkjes enzo Zooo lekker!
Huzarensalade finniknielekkah
Ik lust dus echt geen spinazie, dat vind ik zo'n vieze snotterige derrie.
Schaaldieren vind ik zooooo lekker. Maar ik word er zooooooo ziek van
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 20:55:

Ik lust dus echt geen spinazie, dat vind ik zo'n vieze snotterige derrie.En rauw? Of kort geroerbakt?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:54:

Dat zou ik ook zo erg vinden van een kind, dat je er zo eentje krijgt die niks lust.Ja, 'n ondankbaar verwend nest was ik. Wat de boer niet kent enz.
quote:minny schreef op 04 december 2009 @ 20:54:

Huzarensalade finniknielekkah Zo'n zure kledder witte drek uit een bak eet ik ook niet.
quote:summerbreeze21 schreef op 04 december 2009 @ 20:55:

Ik lust dus echt geen spinazie, dat vind ik zo'n vieze snotterige derrie.Oooooh zó lekker!!! In knoflook kort gebakken. mmmmmmmmm.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:56:

[...]

En rauw? Of kort geroerbakt?

Rauw eet ik wel.

Kort roerbakken nog niet geprobeerd, goeie! Maar het is echt de substantie die mij tegenstaat en zoals ik dat vanuit huis gewend ben (helemaal als er nog ei doorheen gaat..).
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:54:

Dat zou ik ook zo erg vinden van een kind, dat je er zo eentje krijgt die niks lust.

Pff ja inderdaad... Naja maar hopen dat een eventueel kind van mij dan ook enigzins op mij lijkt

Hoorde van m'n moeder dat mijn vader toen ze net samen waren ook haast niks lustte... nooit wat van gemerkt!

Alleen kaas, maar das ook wel extreem, zijn afkeer daarvoor..

M'n broertje heeft dat ook met kaas..

Dus ik heb hoop!!
Misschien heel stom gezegd hoor, zou het uitmaken of je uit een groot gezin komt of niet?

Bij een groot gezin kan ik mij voorstellen dat moeders zegt, eten wat de pot schaft.

Ik woonde alleen met mijn moeder, en die kon wel iets maken wat ik niet lustte maar dan wist ze dat ik het toch niet at. Ja al van jongs af aan geprobeerd mij te dwingen om dingen te eten maar is nooit gelukt.

Gelukkig lust ik nu wel veel dingen die ik toen niet eens wilde proberen hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
HPL, ik was zo'n kind. Men dacht uiteraard dat ik gewoon een dwars kutkind was (was ik op andere vlakken ook), maar ik kon het echt niet. Zat ik weer 3 uur lang achter een bord terwijl broer mocht spelen. Scheen een gevalletje van gevoelige smaakpapillen ofzo te zijn. Na mijn 15e ging ik steeds meer dingen lusten, zoals pindakaas, kaas, ananas (dat heb ik eens uitgekotst) en zelfs paprika. Nu heb ik enkel nog iets tegen garnalen. De rest vreet ik wel op.

Borrie, jij mag mijn lever
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 20:48:

En mensenvlees mensen? Als ik neerstort in de Andes ga ik het wel eten overigens, overleven en eens mensenvlees proberen om mijn honger en nieuwsgierigheid te stillen.Ik weet niet of ik dan in zo'n geval nog zin heb om te leven. Mocht dat toch het geval wezen dan ga ik het vast 'proberen'. Wel gebakken graag.
quote:mylenevalerie schreef op 04 december 2009 @ 20:46:

Nou ik ben denk ik voornamelijk moeilijk met vlees en vis. Ik eet geen orgaanvlees of slakken.

Dat zet ik je alleen voor als ik heb gecheckt of je het lust.

En vlees met bot wil ik graag met mes en vork eten, ik kluif niet.

Hihihi, geen spareribs voor jou

Thuis eet ik niets met bot. Vis hou ik niet van mosselen, oesters, kreeft, octopus, haring nou beter gezegd, ik wil het eigenlijk ook niet zien en niet glibberig zijn en geen ogen en graten. Dus zalm, paling, kabeljauw, tong end lust ik wel. Maar ik denk niet dat jij mij aan tafel wilt hebben als ik een graatje in mijn keel krijg. Dus het moet absoluut graatvrij zijn.

Maar dat is ook heel vervelend! Ik had laatst een graatje in een visstick, gruwelijk!

Nou disclaimer, heb lekkere tong laatst gegeten maar daar viel het vis gedeelte ook zo van de graat af dus dat was heerlijk.

Voel je de beperking al? Ik vind het zelf echt heel lastig hoor, want ik zeg op afspraken liever nee als ik niet zeker weet of ze beledigd zijn als ik iets echt niet eet.

Ik vind je helemaal niet lastig!

Als mensen voor het eerst bij me komen eten en vlees/kip lusten maak ik een stoofpot (boeuf bourguignon zoiets) met lekkere aardappeltjes en twee groentes.

Zijn het avontuurlijke mensen dan ga ik over op mijn Oosterse recepten, sushi, dim sum en zelfgemaakte char siu of bief in oestersaus.

Vega's: Oosterse groenten met vegetarische oestersaus, gevulde portobellos of hutspot met uien, wortel en zoete bataat en aardappels.
quote:Digitalis schreef op 04 december 2009 @ 20:58:

Borrie, jij mag mijn lever Eeeh....doet die het nog dan?
Ik denk dat er in dat geval een ontzettende overlevingsdrang naar boven komt en dat je dan weinig principes overhebt. Dat denk ik.

Maar daar moet ik niet te lang over nadenken..
Spuitjes eet ik ook trouwens. Volgens mij is dat gewoon een fabeltje dat niemand het lust en is het een sport om te zeggen dat spruitjes goor zijn. Van sommige zaken heb ik wel een afkeer gekregen doordat ik het elke dag at, de hele dag door.
Klinkt goed Hermes!
In het geval van mensenvlees eten dus.
Spruitjes stinken net als gekookte bloemkool. Brrrrr.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 04 december 2009 @ 20:56:

[...]

Zo'n zure kledder witte drek uit een bak eet ik ook niet.

Whaha ik vind dat nou ook niet zo lekker; als dat bijvoorbeeld bij een barbeque op tafel staat, dan eet ik wel wat anders, maar ik heb dat en keer een australiër laten eten..

Je had ze moeten zien kijken!! "That's fucking babyfood!! Yuck! you're kiddin'me huh?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven