Gezondheid alle pijlers

Oxazepam/Diazepam

05-12-2009 17:19 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
meiden

mijn leven is momenteel een ware adhd carroussel. er gebeurt zoveel in de privesfeer, daarnaast begint mijn haar enorm uit te vallen ik heb bijna niets meer over. altijd stresse en hartkloppingen

ik heb nu al heel veel geporbeerd maar zit erover te dneken ome ven terug naar de bassi te gaan met oxazepam of diazapam

ik ben normaal ehlemaal niet van de medicijnen maar ik ben zo rusteloos

ben wel bang voor bijwerkingen

wie heeft er ervaring?
Is dit op advies van een arts?
ja hij wilde dat ik eerst tot rust kwam en dan verder denken. gelijk echte antidepressiva vond hij te ver gaan. maar ik zou graag wat ervaringen krijgen
Volgens mij is de enige bijwerking dat je best erg suf wordt en er geen alcohol bij mag drinken en je slappe spieren krijgt door de diazepam, dus voorzichtig met traplopen ed.

Auto rijden en fietsen is uit den boze.

Verder heb ik geen andere bijwerking gehad dan dat ik heel erg suf was.
ja en dat snap ik dan weer niet. wat was dan de positieve uitomst voor juo??? ik ben nu juist wazig in mijn hofd en kan geen twee tellen me ergens op concentreren
Het kan een tijdelijke oplossing zijn. Welke arts beslist dit?
Ik neem diazepam als ik veel pijn heb en lexotanil als ik het echt even niet trek op mijn werk.

Als je niet te hoge doses krijgt voorgeschreven merk je er niets van.

Heb je zoveel last van bijwerkingen door de AD, vervelend.
mijn huisarts. ik slaap slecht ben altijd aan het piekeren en ben enorm afgevallen weeg nog 51 kilo en 1.70 lang. verdriet om mijn haar en mijn ex en ga zo maar door. loop de hele dag te huilen en kan iet smeer onthouden enzo. voel me echt een schim van wie ik vroeger was.
maar naast de sufheid voelen jullie je toch wel op sommige punten rustiger en helderder hoop ik? beter slapen? beter geheugen? meer concentratie? ik was vroeger echt goed op school bv kon alles onthouden nu heb ik een heel sleht geheugen moet alles opschrijven maar heb niet eens de concentratie dat rustig te doen.
Sorry, ik heb verkeerd gelezen, dacht dat je nu anti depressiva slikte...

Ik word niet suf van de lexotanil, heb 3 mg en neem dan een halve of een hele. Ga er gewoon mee werken of autorijden, als ik ze niet neem kan ik het werk niet aan. Overleg wel met je arts wat voor jou het beste is.
Ik kreeg oxazepam om rustiger te worden en beter te slapen (10 jaar geleden). Dat hielp me prima, ik was niet meer zo angstig, sliep beter. Was wel wat suffer, dat wel.
Pammetjes helpen prima om te slapen en rustiger te worden.
Geen bijzonderheden
terug naar de basis? met kalmeringsmiddelen? Ik zou zeggen terug naar de basis met therapie
kan je niet beter aan een antidepressivum? Pammen zijn heel erg verslavend en zo lossen niks op
Lexotanil is zelfde als bromazepam. Vind ik toch weer beter helpen dan diazepam.
Maar voor tijdelijk of af en toe kan een pam toch geen kwaad?
quote:lammy schreef op 05 december 2009 @ 18:07:

Maar voor tijdelijk of af en toe kan een pam toch geen kwaad?Nee hoor, het kan je even door een moeilijke tijd helpen.
Geen bijzonderheden
Ik heb oxazepam al slaapmiddel gebruikt.

Helpt perfect, zal dus ook wel zwaar zijn
pammen zijn tranquilizers: je wordt er wat suffer van, het neemt de scherpe kantjes van angst/opwinding af. Het remt je.

Je wordt er niet scherper of slimmer van.

Het is dus een zeer tijdelijke symptoombestrijder. Het kan dus zeker voor een tot maximaal 2 weken je door een lastige periode helpen, maar lost geen problemen op.

maar waar heb je nou precies last van? rusteloosheid? gedachtenstroom? sombere gedachten? angst? moeilijk slapen? gedoe met relaties/werk etc. Mij is het niet zo duidelijk.

allemaal verschillende problemen met verschillende oplossingen, dus overleg met de dokter!
in twee weken kan je er trouwens al lekker afhankelijk van worden
Zalmsnippertje, heb je je situatie al met de huisarts besproken?
ik heb ook oxazepam geslikt. kreeg dit van mijn psych ook om rustiger te worden. had ook veel gedoe, verdriet, onrust, en door de oxazepam werd ik wel rustiger, maar dempt de problemen even, en je raakt er uiteindelijk verslaafd aan. dan zit je dus met nog een probleem erbij. ik heb er echt lang over moetn d oen om dit af te bouwen, want ze werken echt verslavend. ik zou proberen zonder als dat lukt, en anders afspreken ofzo dat je ze niet langer dan bepaalde tijd slikt.

suc6
het is verslavend dus als je verslavingsgevoelig bent zou ik oppassen maar als je uitkijkt kan het een goeie oplossing zijn..
Op de avond van het overlijden van mijn moeder was ik hyper de pieper, onwijs onrustig en had sterk het gevoel alsof ik de hoofdrol in een film had met een slechte regisseur. Een verpleegster vond mij zittend in de hoek van een kamertje, ze liep weg en kwam terug en gaf mij een pilletje en een glas water. Toen ik het doorslikte keek ik op de strip wat ik net had doorgeslikt en volgens mij stond daar diazepam op. Ik moet zeggen dat ik binnen no time weer op mijn benen stond. Het geval wil dat nog geen twee uur daarna mijn moeder overleed en ik dank nog steeds de verpleegster én het pilletje dat ik mijn verstand erbij had. Het moraal van mijn verhaal is dat zo'n pilletje volgens mij een tijdelijk gewenst effect heeft. En daar is TO niet mee geholpen.
Oxazepam en diazepam zijn over het algemeen goede medicijnen om meer rust te krijgen en dat je beter kan slapen maar uiteindelijk lost het niks op. Bovendien kan het verslavend werken. Ik zou zeggen dat je beter de oorzaak zelf moet aanpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven