Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Geeft niets Papua.

Ik stuur vandaag een kaart met een Iers meisje erop naar, weer, de Oekraine. Er stond in, als je mooie postzegels hebt wil je die dan opplakken. En dat doe ik het komt iig niet dwingend/eisend over.
Goedemiddag allemaal!

Voor degenen die Sinterklaas hebben gevierd: Leuk gehad?!?!

Ik wel: ben goed verwend door de Sint dit jaar en gelukkig niet meegenomen in de zak naar Spanje. Heb Disneykerstkaarten van Hallmark gekregen, een pritt-lijmroller en een Winnie de Pooh foto-album, waar de foto's van aankomende kerst in Disneyland in gaan :P

Daarnaast nog een taai-taaipop, chocoletter en samen met vriendlief het kaartspel kolonisten van catan met uitbreidingsset gekregen. Helemaal top!

Gisteren een kaart van een kerstmarkt in Frankfurt am Main gekregen, wel aardig en een hurray uit Hongkong.. moet nog even een nieuw adres aanvragen.
JJ, jij bent lief geweest.

Bij schoonouders twee zelfgemaakte, door schoonma, kerstboompjes gekregen!
Ligaa, wat lief dat ze je adres vroeg

Ik heb 2x sinterklaas gevierd en vooral ook veel te veel gesnoept

Jokejacket, ik hoop dat de cadeautjes aankomen.. had je ze tegelijk op de post gedaan?

Helaas weinig nieuws op PC gebied hier...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hello!

Hier was sinterklaas ook super. Zoals elk jaar, helemaal gezellig en veeeeel kadootjes gehad! En net als Janna veel te veel gesnoept. Vandaag nog steeds maar ach...ik heb het van sinterklaas gekregen en anders blijft het maar in de kast liggen he

Ben zowieso vandaag zinloos aan het luieren, het is zulk slecht weer hier, geen seconde droog.

Teigera, wat leuk een handgeschilderde kerstkaart! Bijzonder!

JJ: ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik nooit in de zak mee naar spanje ga. Spanje is zo leuk...
Wat lief, Steph! De kerstbomen en -versiering mogen vanaf vandaag officieel! Heb je ze al in de woonkamer gezet?!

hihi Janna en Kozoo: Snoeperds Ik heb het rustig aan gedaan, december is al zo'n feest(vreet)maand...

Kozoo: Misschien moet je heel stout zijn dit jaar Dan mag je volgend jaar mee naar Spanje! Wel beter weer dan in Nederland!
Vergeten te posten dat ik nu 8 kaarten onderweg mag hebben! Mijn 2 nieuwe kaarten gaan naar Duitsland (12 jarige jongen) en naar Estland. 1 ronde kaart uitgezocht en 1 multiview van de stad.
Oh, leuk! Ik wil er ook meer mogen sturen

*bedenkt een manier om te frauderen bij PC *
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik had een vraagje, iemand heeft gevraagd om een swap met mij te doen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat. Moet ik dan zeggen wat voor kaart ik wil en stuurt zij mij die en ik een kaart die zij wil? ik heb ook gelezen dat sommige mensen een paar kaarten per keer versturen in een grote envelop dus, of is dat een trade? Ze heeft in het mailtje niet gezegd wat ze wilde hebben voor kaart. Ik hoop dat jullie ervaren postcrossers mij kunnen helpen:P
18 verstuurd en nog 3 onderweg. Dus heel binnenkort mag ik 6(!) kaartjes onderweg hebben. Ik heb ook postzegels bij pzmetkorting besteld.

Van Sint heb ik leuke cadeautjes gekregen. Maar het snoepgoed heb ik door de anderen mee laten nemen, slim he? Al heb ik nu best wel zin in een pepernoot-met-chocoladeomhulsel.

Janna, ik weet geen manier om te frauderen bij PC.
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 06-12-2009 17:44
Reden: altijd die smileys hmpf
% gewijzigd
quote:Fishie44 schreef op 06 december 2009 @ 17:13:

Ik had een vraagje, iemand heeft gevraagd om een swap met mij te doen. Maar ik weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat. Moet ik dan zeggen wat voor kaart ik wil en stuurt zij mij die en ik een kaart die zij wil? ik heb ook gelezen dat sommige mensen een paar kaarten per keer versturen in een grote envelop dus, of is dat een trade? Ze heeft in het mailtje niet gezegd wat ze wilde hebben voor kaart. Ik hoop dat jullie ervaren postcrossers mij kunnen helpen:P

Fishie, het is eigenlijk zoals je zelf al dacht. Swap staat voor uitwisseling. Je kunt aan haar vragen wat voor kaarten zij leuk vind, of dit misschien zelf al zien in haar favorieten op de postcardwall (als ze die heeft). En jij kunt aangeven of jij iets bijzonders hebt wat je leuk vind. (zwart-wit kaarten bv, of katten, dieren, unesco, etc etc).

Je kunt dan op de kaart schrijven: private swap, zodat diegene ziet dat het niet om een official gaat en Paulo uuuuren laat zoeken naar het vermiste id nummer
JJ, je hebt 60 kaarten verstuurd? Ik had even gespiekt bij PC.

Dat loopt dan op een gegeven moment wel snel op, met 8 kaarten onderweg heb je zo 80 verstuurd.
Ik kan niet spieken bij PC, hoe doen jullie dat?

Het gaat idd snel als je er meerdere onderweg mag hebben.

Had eigenlijk 10 onderweg maar het zijn er nu weer 12, is gewoon leuk en gelukkig heb ik er het geld voor.

Fishie, Kozoo heeft het al goed uitgelegd dus ik hoef dat niet meer te doen. Misschien is het leuk als jullie steeds een kaart blijven sturen, doe ik ook en het is leuk.

ps, hoe zie ik er tijdelijk uit?
Hoi Steph ik bedoel dat ik ging spieken op de site. Niet op iemand's profiel. Ik heb even gekeken in het kaartenoverzicht wanneer je hoeveel kaarten mocht versturen.

Steph je avatar is echt TOF!
Oke, bedankt voor de uitleg:) Ik ga een mooi kaartje voor haar uitzoeken!
Steph: Coole avatar! Helemaal goed!

Janna: Al een manier bedacht om te frauderen? (Stouterd!)

Ligaa: Jep, 8 mag ik er nu onderweg hebben, omdat ik 60 heb verstuurd. Heb er 56 ontvangen, dus het verschil valt nog mee Nu blijf ik steeds maar opnieuw op de knop 'request an address' drukken zodra ik een hurray heb, omdat ik kaarten versturen eigenlijk het leukst vindt aan PC'en, maar héél binnekort zijn zowel mijn binnen als buiten Europazegels op en dan heb ik helaas ook ff geen geld om nieuwe te kopen, helaas helaas....
quote:Jokejacket schreef op 06 december 2009 @ 20:35:

maar héél binnekort zijn zowel mijn binnen als buiten Europazegels op en dan heb ik helaas ook ff geen geld om nieuwe te kopen, helaas helaas....

Ja die postzegels zijn zo vervelend duur. Dat is wel jammer zeg. Al ben ik blij dat ik eind deze week weer uit NL kan versturen. Want omgerekend kostte het mij binnen europa 1,18 EUR en buiten Europa 1,40 EUR in Noorwegen.

Ik ben erg benieuwd naar de postzegels van postzegels met korting. ik heb ook zo'n stempel besteld, als cadeautje aan mezelf, lijkt me tof om zo'n ding te gebruiken
*Kozoo ziet er goed uit*

Mijn binnen europazegels zijn op, hopelijk vandaag nog bijhalen of postzegelsmetkorting is supersnel.
Één kaart, een kersttag. Heel leuk van Anne Geddes.
Leuk Steph! Eigenlijk vind ik van Anne Geddes alleen de kerstkaarten echt leuk..

Hier een vriendelijke hurray uit Litouwen, straks nieuw adres aanvragen. Geen kaart(en) helaas... Morgen weer een dag!
Mijn nieuwe kaart mag naar Brazilië! Tof! Daar heb ik wel al een kaart van gekregen, maar nog niet naartoe gestuurd.

De mevrouw wil graag een toeristische kaart van 'any city'... Mijn leuke Bredakaarten zijn op dit moment op, dus maar ééntje geschreven van Budapest, mijn favorite city! Hopelijk kan ze dat ook waarderen.... De laatste tijd krijg ik weer vaak profielen waarin om toeristische city-kaarten gevraagd wordt... Na januari maar weer eens mijn voorraad aanvullen dan.
Ik had een aardige hurray uit Tsjechië en de volgende al op de bus naar Wit-Rusland (Belarus) met de laatste 77cent. Zij wilde alleen kaarten uit mijn plaats. Gelukkig vrijdag bijgehaald.
Allereerste kaart ooit in de bus gehad (via Postcrossing) ! In het Frans! Gelukkig was het geen ingewikkeld verhaal...

Verder een aardige hurray van een Finse .
Bij mij lag er vandaag een hamburger op de mat!

Een hamburger-fotokaart uit Finland met een grappige tekst, zo even registreren.

Nog geen hurrays, maar dat zal ook nog even duren want ze zijn nog niet zo lang onderweg, degene die het langst onderweg zijn moeten ook de langste afstand afleggen.
Eli: Gefeliciteerd met je eerste kaart! Tof hoor! Heb je op je profiel staan dat je Frans kunt begrijpen?

Een hamburgerkaart, supergrappig!

Zojuist een leuke hurray uit Polen gekregen en nieuwe kaart mag naar een nieuw lid (6 dagen lid) uit Ierland. Ierland is echt een geheel nieuw land op mijn lijstje.

Het profiel was nog niet ingevuld, dus heb even een persoonlijk bericht gestuurd met de vraag wat voor kaarten hij leuk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven