~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg dat het met Nikki allemaal nog niet zo wil. Bikkel eet ook zeer wisselend, maar hij kan het missen, dus dan is het natuurlijk een stuk makkelijker om hem aan te laten modderen. Hopelijk lukt het om Nikki in de vakantie wat van haar watervrees af te helpen.

Groenoogje, je weekendje Parijs klinkt lekker. En mooie lingerie is nooit verkeerd natuurlijk!
Het is jullie vergeven hoor!! (waat zijn de plaatjes op dit nieuwe forum??) We hebben zijn verjaardag 2x gevierd (en moeten nog een keer, niet zo goed gepland). Dat zal ieder jaar weer terug komen met de vakantietijd. Het was hartstikke leuk, hoewel in Italië een beetje heet.

Hier ook een peuterpuber in de aanbieding hoor. Ik word echt af en toe stapel knettergek van hem. Alles is 'nee' en 'niet' of 'isch van mij'. Ik kan je niet zo goed helpen Groenoogje... J. slaat ook soms. Ik word wel erg boos, maar dat lijkt hem niet te deren. Hij heeft weer van die heerlijk driftbuien. Eten gaat inene ook erg slecht. Hij wil al weken geen fruit (oplossing???) en eet nu ook vrijwel geen warm of brood meer. Soms blijf ik ook gewoon koel en gooi het dan maar weg, maar vaak ben ik zo ongeduldig dat ik het er wel in wil proppen. Weet dat dat niet de oplossing is. Het is echt een machtspelletje. Douchen en in bad is ook iedere dag een vechtpartij. Echt... niks gaat vanzelf bij hem op het moment.

Hoewel... het kinderdagverblijf vorige week ging vanzelf!!! Om 10.00 uur belde ik en toen zeiden ze; alsof hij hier altijd al geweest is! 's middags voor het slapen opgehaald en thuis wilde hij weer naar de 'kesh'. Boos dat we niet gingen. Dag erna zag hij me niet eens meer staan toen ik hem bracht!! Toen heeft hij zelfs 1,5 uur geslapen. Vandaag een hele dag proberen.

Verder is hij inene zo bang voor alles en verlegen. Daarom verbaast het mij zo dat het op kdv zo goed gaat. Wij kunnen hem niet verblijden met naar het zwembad gaan, kinderboerderij of pretpark. Hij vindt draaimolens, treintjes en glijbanen vreselijk. Eerlijk gezegd vind ik dit allemaal echt niet zo leuk, hoop dat het een fase is anders kunnen we hem toch moeilijk blij maken in de toekomst. Herkenbaar??

Jeetje Charly, zo ziek terwijl het toch zomer is! Met ons mannetje gaat het ook goed de laatste tijd. April de laatste oorontsteking gehad terwijl hij het toch wel om de 2 maanden had.

Bedankt voor de tip Sams. Als ik weer zwanger raak ga ik het ook meteen aankaarten bij de verloskundige en meteen een fysio ofzo inschakelen. Uitslag van foto's was goed, nu naar de neuroloog. Is het wel te doen, zo'n pijn met nog een peutertje rondlopen dat regelmatig getild moet worden? En Madootje, hoe gaat het met jouw bekken eigenlijk?

Welkom terug Barrel!

Jeetje Tomaatje, wat is dat toch met Nikki hè... Overigens slaapt ons ventje ook nog zo lang hoor 's middags. Blij toe want dan kan mama even bijtanken
Isa, met de ziekte van T. valt het wel mee hoor: had gewoon weer heel veel slijm. Maar het drankje heeft goed geholpen! (de laatste keer was volgens mij wel een half jaar geleden) Tja en wat die zomer betreft: wie zou er nu niet ziek worden van temp. wisselingen van 30 naar 15 graden? (en misschien iets te lang in het badje????)

Oh wat herken ik je strijd met die eigenwijze mannekes: ik ben nu ook heel blij dat die van mij in zijn bed ligt, jeetje wat was hij strontvervelend!

Gisteren de 1e verjaardag van mijn nichtje: T. heeft alleen in de auto een beetje geslapen en dan merk je de gevolgen de volgende dag wel weer

Met alles gooien en sowieso alles doen wat niet mag en je dan lekker brutaal aankijken.

Maar hij heeft gelukkig vandaag al wel pap en 2 boterhammen, 2 bekers drinken en melk op, dat begint er weer een beetje op te lijken! (heeft volgens mij wat in te halen...)

Maar wat is het moeilijk om geduldig te blijven he? Dat had ik voor ik T. kreeg nooit gedacht. Maarja vannacht zelf ook weinig slaap gehad en dan heb je toch een extra kort lontje (en je kind voelt dat volgens mij feilloos aan)

Ben benieuwd wat de neuroloog er van zegt.

En ik zou bij een volgende zwangerschap in behandeling gaan bij een erkende bekkenfysio, die kan je het beste begeleiden.

Sterkte!!
Minime heeft ook een heel sterk eigen willetje. Gelukkig eet hij wel goed, maar drinken is nogal een drama (alleen het bad drinkt hij leeg ). Slaan en gooien hoort er schijnbaar bij dus, bij deze leeftijd. Wanneer hij dit doet, zet ik hem op een stoeltje in de hoek a la Nanny, met wekkertje en daarna een kus en knuffel. Het lijkt te werken, ik hoef maar "hoek" te zeggen en hij geeft me al een knuffel. Qua geduld valt het moeder zijn me best nog mee, Minime wordt alleen nog maar vervelender wanneer ik tegen hem uit zou schieten.

Tomaatje, kun je voor Nikki niet eerst beginnen met een water speeltje, of een emmertje water waar ze mee kan spelen e.d.?

Afgelopen weekend was FFWD Dance parade in Rotterdam. Erg gezellig, lekker en veel !! Ben nu lekker aan het bank hangen, zo maar even een dutje doen en dan kind halen van het kdv. Lekker luxe.

Hee, daar ben ik weer!

Pff, het wil niet lukken om de letters een kleurtje te geven.... , weet iemand hoe ik dat moet doen? Want wil wel graag mijn oude blauwe kleur terug...

Charly, op je vraag....daar zijn groenmannetje en ik nu over aan het praten. Vrijdag gaan we met vakantie en dan nemen we ook de tijd om er goed over te praten, wel of geen tweede erbij....het hangt af van een paar factoren. Maar om eerlijk te zijn neigen we toch wel naar een tweede erbij, maar we moeten het zeker weten. Dus.....

Want het lijkt me ook best pittig met een tweede erbij. We hebben onze handen al vol aan Ines en in september gaat groenmannetje weer werken en dan komt er meer van de verzorging en opvoeding van Ines op mij neer omdat ik 3 dagen werk en hij 4 dagen. Bovendien zal het voor hem na meer dan drie jaar behoorlijk wennen zijn om weer in een strak werkritme te gaan zitten. Bovendien moet ik ook op mijn gezondheid letten gezien mijn medische verleden, heb ik al eerder verteld hier op het topic. Ik wil een gezonde moeder zijn voor mijn kind(eren) en tot nu toe ben ik dat geweest en dat wil ik ook blijven. Daarnaast ben ik ook behoorlijk huiverig voor de periode na de bevalling. Ik heb toen met de bevalling van Ines erg veel last gehad van kraamtranen. Daardoor ben ik ook een beetje bang om weer hetzelfde mee te maken, ook al duurde het toen 'maar' 2 weken. Maar het was wel heel zwaar en eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik dat een tweede keer aankan.

Vandaag was Ines superchagrijnig! Ze had vannacht niet zo goed geslapen. We hebben bij oma gelogeerd en gisteravond zei ze: Niet slapen. Ik dacht: me hoela, madam, je gaat lekker slapen. Maar mijn moeder is een watje...ze hoorde Ines steeds zo zielig: Oma, omaaaa roepen en daar kan ze niet tegen dus ze haalde Ines weer uit bed. Rond 10 uur heb ik mevrouw resoluut in bed gestopt en ze is gaan slapen maar om 5 uur werd ze wakker. Natte luier, natte romper, natte slaapzak, natte pyjamabroek. Verschoond en omgekleed en toen wou madammeke bij oma blijven. Prima, maar mama wil ook slapen. ...en oma legde Ines weer in bed. Om 6 uur wou ze eruit. Ik heb haar bij me genomen en toen klom ze uit bed: Naar oma toe, naar oma toe....Zucht....... Doordat ze vandaag dus niet goed geslapen had, was ze echt chagrijnig. Boos koppie, snel huilen en snel roepen: Mag niet, mag niet. Vanavond op tijd in bed gestopt en als een blok in slaap gevallen. Heheheh.....morgen weer een dag....

Balen voor de kids die ziek zijn, maar ja, met die wisselende temperaturen...eerlijk gezegd vind ik het niet zo erg want een hittegolf hoeft ook niet zo voor mij, maar ja...regen is ook drie keer niks...

Denk dat ik zo mijn mandje induik, mag morgen uitslapen

greetz groenoogje
Ik weet het ook niet groenoogje, kan de plaatjes al niet eens terugvinden...

Herkenbaar wat je schrijft over de kraamtranen. Ik heb me ook zeker een paar weken heel slecht gevoeld en had met een maand of 3 pas het eerste moment van 'dit vind ik leuk'. Maar toch is dat gevoel binnenin zo sterk dat ik wel graag nog een kind zou willen. Met in mijn achterhoofd de hoop dat je met een 2e kindje veel rustiger en zelfverzekerder bent. Bepaalde dingen in de kraamtijd wil ik ook zeker anders aanpakken dan bij J. Wel bewust ook een redelijke tijd gewacht met proberen (ook vanwege rugpijn), maar nu is hij 2 en zouden we het wel weer willen....

En ik vind het ook moeilijk hoe alles weer te regelen met een tweede erbij. Gevoelsmatig geef ik toch de voorkeur aan 2 opvangdagen in plaats van 3 (wat het nu is). Helemaal met 2 kinderen.

Hebben degene die de 2e al gekregen hebben nog iets veranderd met werk/opvang?

Ons kereltje deed het weer voorbeeldig op kdv. Hij wilde gister niet mee naar huis. Volgens de leidsters is hij mega enthousiast! :-)
"Plaats een reactie, voor uitgebreide mogelijkheden kies reageer. ]" Dan zie je ook de weer .

Ik zit in mijn zomerkleding op de bank, maar het is geen zomer buiten...Ach ik houd t toch lekker aan, dan waan ik me een beetje in de zomer \\:-)// .

Minime wilde gisteren ook niet mee naar huis. Hij kreeg een grote driftbui bij de leidsters. En ik maar lief lachen: "hij heeft het heus wel goed thuis hoor

Groenoogje, wanneer gingen jullie nou op vakantie, dat is toch ook al bijna?
O ja doordat ik ineens hotmail live heb, kan ik niet meer op de groep, heeft iemand hier ook problemen mee?
Hoi Findi,

Wij gaan vrijdag voor een weekje naar de Veluwe. Helaas zijn de weersvooruitzichten niet denderend, maar ja, als we er maar lekker tussenuit zijn, niet waar....:-)....
@Isa

Wij werken allebei 4 dagen en onze 2 kids gaan dus drie dagen naar de opvang. Ik ben pas sinds twee weken aan het werk maar het gaat tot nog toe prima. Natuurlijk moest Noa even wennen op de creche. Ze kon moeilijk in slaap komen met alle geluiden. Maar dat ging vandaag goed. Op de creche hebben ze op dit moment niet zo heel veel kleine babytjes, dus de leidsters vinden het heerlijk om met haar om te tuttelen. Daar heb ik een super goed gevoel over. Ze zeiden ook letterlijk dat ze zich echt verheugd hadden op haar komst.

3 dagen creche lijkt misschien veel, maar wat is nou 27 uur op 168 uur per week? Ik hoef maar een kwartier te fietsen naar mijn werk, dus als er iets is ben ik zo thuis en kan ik eventueel ook vanuit huis verder werken.

Ik vind het nu wel lastig dat ik 4 dagen per week moet kolven. Maar dat gaat tot nog toe goed.

Mijn man wil zijn dag per week alleen met de kinderen iig nooit meer missen zegt hij!
@ Groenoogje

Heel veel plezier op de Veluwe. Tijd voor een goed gesprek! Ik moet wel zeggen dat ik een tweede veel relaxter vind dan de eerste. Ik voel me zekerder als moeder en daardoor veel meer ontspannen. Met T. kon ik de hele dag in de weer zijn. N. die gaat gewoon veel meer in ons ritme mee en dat lijkt prima te gaan. T. vindt het heerlijk om een zusje te hebben en is dol op haar. Hij wil veel helpen en geeft haar heel veel kusjes. Ik vind het 's morgens nog wel pittig vooral als ik er alleen voor sta omdat mijn man vroeg weg is. Vanmorgen stond ik om 8 uur met zweet op mijn rus bij de creche. Twee kinders, aangekleed en gevoed en dan op de fiets, terwijl onze poes me op de valreep nog een halfdode muis kwam laten zijn IEK!

Succes met beslissen en vooral ook heel veel plezier
Fijne vakantie Groenoogje.

Ik vind het ook meevallen met 2 kinderen tot nu toe. Nou heb ik natuurlijk wel makkelijk praten aangezien ik nog niet aan het werk ben. Het is wel drukker dan met 1, maar zoals Jane al zegt, gaat de tweede meer in de stroom mee. Bikkel liet ik nauwelijks huilen. Hij ging altijd voor op waar ik mee bezig was. Bij Bink heb ik dat veel minder. Als ik even ergens mee bezig ben maak ik vaak eerst dat af. Daarna heb ik tenminste echt de tijd voor hem. Ik kan mezelf nou eenmaal niet in tweeën delen.
Goeiemorgen,

Ik ben maandag na een verlof van zo'n 8 maanden weer aan de slag gegaan. En mijn werkweek zit er alweer op (ik werk maandag en dinsdag). Heb nu weer groep 1/2. En het was leuk, wel vermoeiend zo'n hoop actieve kleuters.

Ik vind het hebben van een tweede en derde kind ook relaxter dan toen ik er maar 1 had. Je leert ook snel om je niet te druk te maken, lost toch niks op. En soms huilen ze alle 3 tegelijk en dan is het even afwegen 'wie gaat eerst'.

Gelukkig ben ik van mezelf al best rustig. Scheelt denk ik ook wel.

Soms is het hier 'spits', bv. 's morgens als ze alle 3 tegelijk wakker zijn en willen eten, aangekleed moeten worden,... of tijdens het koken 's avonds. Maar komt altijd goed, leert de ervaring.

Ik blijf erbij: veel kinderen hebben is de beste 'multitask-cursus' die er bestaat.

Ik heb verder niet echt bijgelezen, moet ik bekennen. Ik ben de laatste tijd zo druk geweest met vanalles en nog wat.

Ik ga eens mijn best doen om het wat beter bij te houden hier.
Jaaaa, ik heb ook een plaatje!

Toch wel leuk dat nieuwe forum

Laluna, dat zal wel even wennen zijn geweest; weer werken na zo lang verlof!

Het is hier k***eweer: regen valt met bakken uit de hemel, wordt weer een dag binnenzitten
Dat was hier ook Charly, maar nu schijnt hier volop de zon.

Tjonge, na 8 maanden weer aan het werk. Wat een contrast zal dat zijn zeg. Lijkt me wel een leuke groep de kleuters.
Na anderhalve week vakantie wil ik ook wel weer aan t werk, door dit weer onderneem ik niet veel. Hoe was je eerste dag Laluna?
Wij zijn vanmiddag met onze meiden naar de homeopaat geweest.

Nikki kan niet tegen aardappels, tomaat, paprika, mayonaise, ketchup en chips. Ze kon ook zien dat haar ontlasting niet goed was en dat het slapen niet gaat zoals het hoort. Gelukkig kwamen de melk en kaas niet in het rijtje voor. pfffffff

Ben zo blij dat er wat uitkwam! Ik hoop dat we weer een gezellige en lievere nikki terugkrijgen als we dit alles uit haar menu schrappen. We hebben wel korrels meegekregen en als het goed is kan ze over een paar weken weer alles eten! ( ja, het is best een beetje zweverig zo'n vega test, maar als het werkt ben ik allang blij

Bij Lizzy kwam eruit dat ze niet tegen ( kraan ) water kan! Haar darmpjes blijven onrustig en zij adviseerde ons om spa blauw te gaan gebruiken. Ze kon ook zien dat haar ontlasting niet goed was!

Ik hoop dat we nu lekker van onze vakantie kunnen gaan genieten.

En dat de meiden snel opknappen!
Die testen zijn idd bhoorlijk zweverig, maar baadt het niet dan schaadt het niet. Hopelijk knappen je meiden snel op.
Arme Nikki, maar als het waar is en de korreltjes werken mag ze dus binnenkort gewoon weer een kindermenu ?

Heeft die homeopaat aandelen in Spa?

Ik hoop voor je dat je meiden snel opknappen, het levert toch een hele hoop onrust op.

De vorige keer is het met Nikki toch een hele tijd goed gegaan toch?
Hallo allemaal!

Jeetje, ben ik ook even op vakantie geweest, is de hele site overhoop gehaald... Even moeten puzzelen om het een en ander uit te zoeken, maar goed: Ernie is er weer!

Heb nog niet alles bijgelezen, maar in ieder geval wil ik alle 2-jarigen alsnog van harte feliciteren! Op naar de 3!

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Zal straks ook even op msn kjken om te zien hoe het met de planning voor de volgende ontmoeting staat.

We zijn op vakantie geweest naar Oostenrijk. Lekker gekampeerd met Jurre. Ik maakte me vooraf zorgen of we alles wel in de auto mee zouden kunnen krijgen, want we zijn best wel luxe-kampeerders die nogal veel spullen meeslepen. Maar goed, dankzij Ernieman´s geweldige inpaktechnieken zijn we toch met alle spullen in Oostenrijk aangekomen. Lekker veel gezien en gedaan en vooral met zijn 3tjes genoten van elkaar.

Toch een raar idee dat we volgend jaar met zijn 4tjes zullen zijn...

Inmiddels weer terug in eigen land probeer ik weer een beetje op gang te komen, maar dat valt toch behoorlijk tegen. Stiekem wil ik het liefst de hele dag in mijn bedje kruipen en gewoon helemaal niks doen, maar ja... Geef wel een beetje toe aan mijn luie buien, maar om nou de hele dag te luiwammesen... Dacht dat na de eerste 3 maanden de energie weer terug kwam, maar ik heb nu (17,5 week) veel minder energie dan tijdens de eerste 3 maanden. Vooral de gedachte aan wat ik allemaal nog wil en moet doen zorgt ervoor dat ik al helemaal nergens meer zin in heb. Is dit herkenbaar?!

Ik zal er maar vanuit gaan dat het allemaal wel weer goed komt...
Dames, bij het oude forum zouden we nu ongeveer op pagina 4 staan!!

Vandaag ben ik officieel weer een jaartje ouder geworden

We hebben het zaterdag al gevierd dus vandaag niet echt een jarig gevoel.

T. heeft wel weer geweldig lang zal ze leven gezongen!
Charly, gefeliciteerd met je verjaardag. En je bent echt heus nog hartstikke jong hoor. Helemaal niet erg om een jaartje ouder te worden.

Ernie, handg zo'n man met inpaktalent. Da's het voordeel van een stacaravan. Dan hoeft er niet zoveel mee. Dat hebben we vorig jaar gedaan en het is ons zeer goed bevallen.

Bink is uit maat 62 gegroeid. Nu al
Charly..GEFELICITEERD!!! (maarru waar blijft de taart nou??!!)

Madootje, hij heet niet voor niets BINK!!

Hier lekker druk met van alles en niets. Ben me aan het voorbereiden op een avondje vroeg naar bed. Ik moet morgen om 06.00 uur op de zaak zijn en ook nog sluit draaien. Dus ik hoop dat ik 22.00 uur thuis ben maar daar pin ik me maar niet op vast. Een lange dag dus.

Hidde heeft, hoe verrassend, weer koorts. Hij klaagt nu ook over buikpijn. Dat is echt lastig om precies erachter te komen wat hij nu precies voelt.

Zelf denk ik ook dat het aan zijn kiezen ligt. Er komen er momenteel 4 door. Kan toch?
Het zou best kunnen hoor Barrel. Het schijnt zoiezo dat kinderen moeilijk pijn kunnen localiseren en daardoor ook pijn elders in het lichaam omschrijven als pijn in hun buik.

Dat wordt een pittig dagje voor je morgen zeg.
Jane; knap hoor!! Het lijkt mij zoveel drukker 2 kindjes 's morgens op tijd klaar hebben voor kdv en dan ook nog 3 dagen. Met eentje vind ik het nu ook allemaal wel prima gaan hoor, maar toch lijkt het mij anders aan te voelen met 2 kinderen.1 van de 3 dagen gaat hij naar oma en ik ga er niet van uit dat mijn moeder wil blijven oppassen als we een tweede krijgen, ik werk 3 dagen achter elkaar. Vinden jullie dat allemaal dan te doen met meerdere kinderen?? Onze ventje zat gister huilend van vermoeidheid zijn eten op te eten en de 2e kdvdag stort hij 's avonds helemaal in. Ik zou het niet zien zitten om hem dan nog een 3e dag weg te brengen. Het zou weer anders zijn als er een dag tussen zou zitten denk ik.

Maar misschien ben ik ook wel een watje hoor

Laluna; het zal zeker schelen of je van jezelf al rustig bent. Zo kom jij ook op mij over Ik ben zo niet echt. Hoewel ik wel stukken relaxter ben dan vroeger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven