Mode & Beauty alle pijlers

Clarins 2

29-07-2008 13:00 806 berichten
tijdje terug was er een hele grote Clarins topic, maar die word niet meer gebruikt dus ik wil graag een nieuwe opstarten

Ik ben sinds kort fan van Clarins en was begonnen met de Desalterante riche, ben de 25 net gepasseerd, en merkte dat die creme niet meer genoeg was dus ben sinds kort aan de Multi jour huppeldep (weet niet pcies de naam) begonnen.

maak eerst mn ouwe reiniging op, en wil daarna toch echt naar een reiniger van Clarins, en wil graag weten welke lekker is. (heb droog/gevoelig huidje , een rampenplan...)

oww trouwens, voor de winter zijn die olietjes volgens mij ook wel lekker of nie??

graag tips van andere Clarins-Fans

gr phoebe
Alle reacties Link kopieren
Amber, ik zou de tonic alleen na het masker gebruiken, anders is het wat dubbelop. Je gebruikt een tonic als reiniging samen met een milk of na een 'behandeling' vóór je creme, dus om je huid op de creme voor te bereiden. Als je na het scrubben gelijk een masker opdoet heeft het niet zoveel zin. Zou het dus doen als je klaar bent en gelijk daarna je dag- of nachtcreme.

Denk ook neit dat het een probleem is de Doux Peeling wat te laten drogen, hij werkt dan beter dus zal dan wel goed zijn!
Wat ik heb geleerd is om eerst deze volgorde aan te houden

- scrubben/reinigen (zo gaan je porien goed open)

- masker aanbrengen

- eventueel een tonic

- dag/nachtcreme

Ik probeer 2x per week een masker te gebruiken, ik heb een reinigend masker en een hydraterend masker (van De tuinen).

Ik bestel de Lush producten nu ook via Engeland en verzamel de zwarte potten voor een gratis gezichtsmasker.
OK, thanks allebei! Dus gewoon de tonic pas na het masker, leek me ook al het meest logisch..

Ik doe zelf ook wel eens twee keer per week een masker als ik er tijd voor heb, is wel erg lekker en je merkt echt dat het veel doet voor je huid vind ik. Super dat je Lush in Engeland kunt bestellen Judith, dat scheelt echt zoveel! En ja, dat van dat gratis gezichtsmasker als je 5 lege potten inlevert is ook pas iets van de laatste jaren; wel goed hoor dat ze dat doen, beter voor het milieu om die potten weer te recyclen.

O, trouwens Curly, ik las dat jij de indruk had dat de Clarins voetcreme dezelfde textuur en geur heeft als de Moisture rich bodylotion, maar dat is niet zo hoor! De voetcreme is minder vet (hoewel ook behoorlijk voedend) en de geur is echt heel anders, je ruikt o.a. duidelijk de tijmolie die erin zit. Maar mss had je dat zelf ook al ontdekt inmiddels? Ik vind hem heel fijn, gebruik hem vaak ´s avonds voor ik naar bed ga om mijn voeten even te masseren zodat ik geen koude voeten heb in bed.
Graag gedaan hoor. Ik heb de voetencreme nog niet zo vaak gebruikt maar heb nog steeds niet echt een verschil ontdekt, misschien iets minder dik inderdaad. Ik ruik ook geen tijmolie hoor...nou ja het zal ook echt wel ander spul zijn, vanavond nog maar eens goed ruiken haha! Ik heb ook altijd koude voeten in bed (in de winter) dus misschien ook wel een goed idee om dan voor het slapengaan in te masseren.

Amber, welke maskers gebruik jij van Clarins? Of gebruik je maskers van Lush? Ik heb van Clarins het Hydra Quench masker en de Beauty Flash balm (1x gebruikt als masker maar zag geen verschil).
Zo,ik heb net weer wat besteld bij Belissima,dit keer ook voor mijn moeder een foundation en het masker uit de oudere lijn besteld,ben benieuwd hoe zij de producten vind. Voor mezelf heb ik nog een kerstpakketje besteld, ik hoorde vandaag dat mijn nieuwe werkgever niet aan kerstpaketten doet,dus ik dacht dan bestel ik zelf maar wat haha. Ik heb er proefjes bij gevraagd van de oogcreme en het oogserum en nog iets voor de vermoeide huid en de oogreiniging. Iemand ervaring met die producten? Ik liet dat kleimasker ook eerst drogen en daarna afrubbelen. De beauty flash balm vind ik niet zo bijzonder,jullie wel? De nachtcreme ga ik ook bestellen zodra die uitkomt. Ik vind de nieuwe verpakking wel mooier dan de oude,maar inderdaad smaken verschillen. Ik ben nu bezig met een proefje van de anti soif serum en die vind ik erg fijn,ook de multi active serum vind ik erg goed en lekker ruiken,ik heb ook een proefje van het serum die liftend is en vocht afvoert een drainage ofzo,ik weet de naam even niet,maar die vind ik niet veel bijzonders.De bodycremes en olie vind ik ook erg fijn. Curlygurly,ik merk ook dat mijn huid nu veel meer nodig heeft,het voelt snel weer droog aan momenteel zelfs met supervochtverzorger creme de la mer. De foundation van Clarins is ook erg mooi en ruikt ook heerlijk.
Ik gebruik ook de oogcreme en die vind ik wel fijn. Ik heb de beauty flash balm nog niet zo vaak gebruikt, meer als ik weinig slaap heb gehad en weinig tijd heb. Bij mijn volgende bestelling wil ik een proefje van het hydraterende masker.
Ja ruik nog maar eens goed aan die voetcreme Curly.. ;) Van Lush gebruik ik helemaal niets meer de laatste jaren (omdat ik het dus niet meer goedkoop in Engeland kan bestellen). Ik gebruik van Clarins ook het Hydraquench-masker, de Beauty flash balm en dus het Pure and radiant-masker (kleimasker). De Beauty flash als masker vind ik ook niet heel geweldig, maar heb laatst ontdekt dat het bij mij wel heel goed werkt als oppep-creme als je weinig geslapen hebt (zo is ´ie dus eigenlijk ook bedoeld), het trekt je huid dan wat strak en geeft wat glans. Ben daar heel blij mee!

Bibi, qua oogcreme´s heb ik de Eye revive beauty flash en de Eye contour gel en die bevallen allebei goed. Zou ze zeker weer kopen. Maar de echte oogcreme´s ken ik dus nog niet. Jij bedoelt met het kleimasker de Doux peeling denk ik? (heeft idd ook een soort klei als basis) En ik had dit keer ook proefjes gevraagd van de oogreinigingsproducten bij Belissima, maar ze mailde me dat dat de enige producten zijn (naast de deodorants) waar geen proefjes van bestaan, jammergenoeg. Dus dat zal jij ook wel te horen krijgen.
Ja, amber18,dat heb je helemaal goed,ik kreeg vandaag ook een berichtje dat ze geen proefjes hebben van de oogcreme en de oogreiniging,ook had ik de eclat du jour gevraagd en die heeft ze ook niet,wel jammer,maar als het goed is heeft ze er andere proefjes voor in de plaats gedaan die ik nog niet ken,dus ik ben benieuwd wat dat is.Dan zal ik de producten toch maar een keer moeten gaan kopen of anders naar de stad om te vragen of ze een beetje in zo"n plastic bakje willen doen,maar ik krijg in ieder geval andere leuke proefjes dus dat maakt het weer goed,wat er niet is kun je ook niet weggeven he! Ik zal de Beauty Flash een op die manier gebruiken zoals jij beschrijft,misschien bevalt het dan beter,en het is wel fijn dat die wat strak trekt,eens uitproberen dus. Ja de Doux Peeling bedoelde ik inderdaad.Ik denk dat ik de Baume Special Contour des Yeux de volgende keer ga bestellen die is wat voller en bevat wat meer vetstoffen schreef Belissima,en daar hou ik wel van.
Spannend welke proefjes je er dan bij krijgt Bibi! Altijd zo leuk om zo´n pakketje uit te pakken vind ik. Welk kerstpakketje had je voor jezelf besteld? Ik kan mijn Belissima-pakketje vrijdag pas openmaken omdat ik het altijd bij mijn ouders laat bezorgen (die zijn overdag meestal thuis dus handiger ivm de postbode).
Hoi Amber,Ik heb de Hydration besteld,ik zag net dat de rest al niet meer leverbaar is,gelukkig had ik er al een paar bemachtigd,ik had ook de Multi Active en de Double Serum al in huis,de pakketten bedoel ik dan,erg leuk ik voel me echt heel erg verwend.Mijn pakje komt als het goed is morgen,maar ik ben dan ook aan het werk en haal het de volgende dag op bij het postkantoor die zit hier niet zo ver vandaan en dan zal ik het pakje waarschijnlijk donderdag hebben,ja ik geniet er ook elke keer weer van om zo""n pakje open te maken en dan te kijken war erin zit qua proefjes echt leuk en als het goed is zitten er dan proefjes in die ik nog niet ken,dat is extra leuk.
Heb gisteren de kamille-tonic gebruikt en vind hem prettiger dan de de iris-tonic. Ik hoop stiekem nog op een leuke actie van belissima in januari. Ik kan gelukkig nog even vooruit.
Hé leuk Bibi, ik krijg ook het Hydration-pakketje! Goed zeg, drie kerst-setjes in totaal, da´s een mooie oogst! Dat is helemaal extra feestelijk dan om een pakket open te maken als er zoiets bij zit. Die Multi-active pakketjes waren volgens mij heel snel op, dat is altijd zo geloof ik!

Ja de kamille-tonic is lekker hè? Die van mij was al een tijdje op (heb de laatste maanden eventjes Nivea-tonic gebruikt) maar zal blij zijn als ik eind deze week weer die van Clarins heb. Mij maakt het eigenlijk nooit zoveel uit of er wel of niet een actie is bij Belissima; ik heb namelijk gemerkt dat je wanneer er geen actie is (met gratis miniaturen of toilettas oid) veel meer proefjes bij je bestelling krijgt, dus dat komt uiteindelijk op hetzelfde neer! (en toilettassen heb ik inmiddels toch genoeg, dus daar doe ik het niet voor..)
Ik heb pas 1x pas besteld bij belissima, maar vind december toch al een dure maand. Daarom wil ik nog even wachten tot januari, zeker omdat ik nu niet echt dringend iets nodig heb.
Hoi Amber, Nou ik had geluk hoor,de postbode stond hiet pas om 16.10 voor de deur en toen was ik al thuis van mijn werk,normaal is ie nooit zo laat en moet ik de volgende dag naar het postkantoor,ik kreeg er als proefjes een oogmasker een self tan creme en 1 buste lotion en 1 buste gel bij,en ik heb ook voor mijn moeder besteld en zij had er een potje dag en nachtcreme uit de oudere lijn bij en ook die 2 buste dingetjes en o ja ook nog de nekcreme. Wat leuk dat jij ook de hydration pakketje hebt besteld,ja 3 pakketjes is zeker een mooie oogst,ik kan voorlopig vooruit. Gisteren kreeg ik het Douglasmagazine en die krijgen in januari een Clarinsactie,tegenwoordig krijg je daar vaak 20% korting,misschien is dan ook die nachtcreme er wel,even in de gaten houden die actie en kijken wat ze erbij geven. Ik stik inmiddels ook van de toilettasjes van heel veel merken dus die hoef ik ook niet meer,ik heb liever de inhoud.
Hé, leuk dat je het pakketje zelf in ontvangst kon nemen, scheelt weer een ritje naar het postkantoor! En mooie proefjes ook, die vier die jij had ken ik allemaal nog niet, ben benieuwd wat je ervan vindt. De nek-creme (´Jeunesse du cou´) uit de 40+-lijn gebruik ik zelf wel, hoewel het nog niet zou hoeven voor mijn leeftijd (26) merk ik daar echt goed resultaat van (steviger huid en verminderde lijntjes) en volgens Belissima kan het dan geen kwaad om het nu al te gebruiken. Van de dag- en nachtcreme in die rode potjes uit de 50+-lijn heb ik ook een keer proefjes gehad (had erom gevraagd, gewoon uit nieuwsgierigheid!), vond het fijne creme´s met een lekkere geur. Vind het echt een wat sjiekere geur en die rode kleur van de hele lijn is ook echt erg mooi (is natuurlijk bijzaak maar ik vind het zelf toch wel belangrijk eigenlijk). Van het resultaat kan ik niet zoveel zeggen omdat ik nog veel te jong ben voor die creme´s natuurlijk; hopelijk merkt je moeder verschil wanneer ze deze creme´s gebruikt!

Die Douglas-actie ga ik ook even in de gaten houden, met 20% korting is dat sowieso al de moeite waard en als er dan ook nog leuke producten in het toilettasje zitten ga ik daar zeker even langs dan.
Ik hoop dat die nieuwe MA night dan ook te koop is bij Douglas, dan wil ik die ook wel aanschaffen. Heb nu een klantenkaart dus moet er natuurlijk wel van profiteren! Ik heb ook het douglas-magazine maar had de actie over het hoofd gezien blijkbaar.

Fijn Bibi, dat je blij bent met je pakketje en je proefjes!
Ik heb ook al een behoorlijke hoeveelheid toilettasjes, dus de bijgeleverde proefjes moeten dan wel goed zijn bij de Douglas zijn. Bij belissima kun je ook nog een voorkeur aangeven voor bepaalde proefjes.Wil denk ik een proefje van de body oil vragen.
Die body-olieen zijn echt heerlijk! Tenminste, ik heb nu een paar keer een proefje gehad van de Anti-eau versie en die is echt heel fijn (gebruik hem gewoon als algehele ontspannende body-olie, niet speciaal voor het verstevigende effect) en de geuren van Tonic en Relax vind ik beide ook erg lekker (heb daar resp. de douchegel en de bodyscrub van). Hangt er vanaf in welke mood je bent welke geur het meeste aanspreekt. De geuren zijn vrij sterk dus geconcentreerd waardoor het zuinig is in gebruik. De geuren zijn heel goed samengesteld vind ik, veel en deels ook bijzondere essentiele olieen waardoor het echt unieke en complexe geuren worden met een duidelijk effect op lichaam en geest.
Ik heb wel de showe concentrate van de tonic (gele) en relax (blauwe) lijn. En ze hebben de inderdaad een erg sterke geur, waar je toch even aan moet wennen. De blauwe lijn is het nog steeds niet helemaal voor mij, maar de gele begint toch steeds beter te bevallen. Maar je moet wel in een bepaalde stemming zijn en dan werkt het ook echt ontspannend.
Curlygurly, Helemaal achterin het magazine staan de akties voor volgend jaar en vanaf 4 januari komt dus o.a. een aktie van Clarins. Ik kreeg een mailtje van Belissima dat de MA Nachtcrme hier waarschijnlijk pas in het najaar komt,dat was even een domper,ik denk ik schrijf het maar even hier want anders wacht iedereen af in januari voor niks.Wel raar vind ik dat het in Duitsland wel begin 2010 uitkomt omdat ik altijd dacht dat Duitsland en Nederland vrij gelijk lopen op het gebied van nieuwe producten. Belissima schreef ook dat 2 peelings worden vernieuwd begin 2010 en er komt een peelinglotion op de markt,die komen dus wel in begin 2010 uit,kunnen we daar met zijn allen naar uit kijken.

Amber,ik ben ook erg benieuwd wat mijn moeder en van gaat vinden,ze is onlangs 60 geworden dus zij moet zeker het verschil kunnen zien,er zaten ook bustegels en lotions bij voor mij,maar die heb ik aan mijn moeder gegeven,bij mij is het nog stevig zullen we maar zeggen haha.Op marktplaats heb ik een hele partij Clarinsproefjes op de kop getikt en ook wat bodylotions en huidolieën en heeeeeel veeeeeeeeeeel meer,dus ik kan lekker van alles uitproberen en definitieve keuzes gaan maken,ik twijfel een beetje tussen de Ma lijn en de lijn die daarop volgt,dus even lekker uitproberen allemaal,bij mijn vorige bestelling heb ik de 40 lijn potjes gekregen alleen had ik ze nog niet uitgeprobeerd,dus dat ga ik binnenkort maar eens doen.
Ik heb zelf nog het anti soif masker op de kop getikt op marktplaats. Wat is trouwens het verschil tussen een 'gewone' peeling en een peelinglotion?
Judith11, Ik denk dat de peelinglotion een vloeibaar goedje is die dode huidcellen oplost,dus zonder scrubkorreltjes,dat vermoeden heb ik althans,als het goed is komen ze begin 2010 uit en weten we het zeker.
Normaal ben ik niet zo van de peelings, mar wellicht is zo'n lotion dan wel iets voor mij. Ik zal het in de gaten houden. Gisteravond nog de lotus-olie gebruikt en vind het toch wel een kleine verwennerij voor je gezicht en het ruikt oh zo heerlijk.

Waar ruikt de body olie naar?
Bibi, jammer dat je nieuwe Multi-active night pas in het najaar komt! Nu heb ikzelf voorlopig nog wel genoeg MA nachtcreme maar ja, was toch wel nieuwsgierig. Wat langer geduld hebben dan maar..! Leuk dat de peelings vernieuwd worden en dat er ook een peelinglotion komt. Ik zag op een andere website dat ook de Eclat du jour/Energizing morning cream vernieuwd wordt en dat daar ook twee nieuwe producten in dezelfde lijn bijkomen (een gezichtsreinigingsgel en een toning lotion). Dat zou ongeveer in maart komen werd gezegd, ook spannend dus! Laat je ook even weten wat je moeder van de Clarins-producten vindt? Hopelijk bevalt het haar! En goed dat je op marktplaats zoveel proefjes hebt kunnen kopen zeg, da´s altijd mooi om uit te proberen.

Judith, is dat het nieuwe anti-soif masker wat je via Marktplaats gekocht hebt? Neem aan van wel toch? Heb je het veel goedkoper kunnen krijgen? Ik durf dat zelf toch niet zo goed om producten op marktplaats te kopen, je weet nooit 100% zeker of er wel echt nog inzit wat erop staat of dat het niet al heel oud is oid.. Maar in veel gevallen zal het wel gewoon goed gaan natuurlijk! De geur van de body-olie hangt af van welke versie je hebt; de tonic en relax ruiken hetzelfde als de douchegels, de minceur/anti-eau ruikt wat zoet-kruidig, vind het moeilijk te omschrijven. Zelf vind ik het een heel prettige geur die sterk ontspannend werkt. Zou altijd eerst een proefjes vragen, dan weet je pas zeker of het wat voor je is.

Van het weekend dan eindelijk mijn Belissima-pakketje uit kunnen pakken; ben erg blij met mijn nieuwe producten. Dat zijn dus de Moisture rich bodylotion in 400 ml fles (voor de prijs van 200 ml!), Kamilli-tonic, Handcreme, en Hydraquench-setje. Vooral de Moisture rich is heerlijk met dit koudere weer, en ook het Hydra-quenchserum doet mijn huid goed merk ik. Nou ja, ik kende alle producten natuurlijk al dus wist dat ze lekker zijn! Als proefjes heb ik gekregen: creme douceur jour, creme douceur nuit, pure melt cleansing gel, eau ressoucante body-creme, par amour bodylotion, multi-active jour dry skin, multi-active serum. 7 stuks dus, wel iets minder dan normaal maar dat komt door de miniaturen die al bij de Hydra-quench creme zaten. Wel allemaal proefjes waar ik om gevraagd had, ben dus wel tevreden ermee! De douceur-creme´s vind ik voor nu in de winter erg fijn, lekker verzachtend en net wat voedender. Par amour is niet helemaal mijn geur (kennen jullie die?), Eau ressourcante daarentegen wel, die kende ik al en vind ik echt heerlijk. Ga binnenkort een fles Eau ressourcante aanschaffen.

Even een vraagje nog: gebruiken jullie allemaal een serum? En zo ja, gebruik je dit éénmaal daags, tweemaal daags, of alleen af en toe als kuurtje oid? Ik heb tot nu toe nooit een serum gebruikt en vraag me af of je dit alleen moet gebruiken als je huid er echt behoefte aan heeft of dat het eigenlijk standaard onder een creme hoort. Kan iemand mij wat wijzer maken hierover..? ;)
Hoi Amber,

Ik wist niet dat er een nieuwe versie van het anti-soif masker was, ik heb het masker voor 15 euro op de kop weten te tikken en verwacht dat het morgen bezorgd wordt. Tot nu toe zijn mijn bestellingen via marktplaats goed verlopen, maar je weet het natuurlijk nooit.

Via welke site heb je de info over de nieuwe reinigingsgel en tonic gevonden, ben ook wel nieuwsgierig.

Ik wilde de body-olie ook als proefje vragen bij mijn volgende bestelling bij belissima. Ik heb toen ook 2 proefjes gekregen van de 2 geuren van Clarins, maar het is ook niet helemaal mijn geur.

Ik gebruik een serum niet daelijks, meestal als ik mijn huid extra wil verwennen of als het een oppepper kan gebruiken en ik gebruik het of 's ochtends of 's avonds. Ik vind de sera eigenlijk te duur om iedere dag te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven