De Pilstoppers

26-03-2009 11:19 2443 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdNaam kind

+ geb.datum Bijzonderheden

Amy27 30 Sara

(06-09-06)

Brabbel 27 Kaj

(23-01-08)

DDDJ 28 Daphne

(08-06-06)

Frans 29 Milena

(18-03-06)

Bojan

(06-02-09)

Hera27 29 Nick

(18-04-06)

Luke

(01-08-08)

Jacinta 30 Tristan

(08-06-06)

Vera

(04-12-09)

Kayleigh 31 Kayleigh

(18-08-06)

Detlev

(25-11-08)

Nala24 28 Esmée

(14-09-09) Noa1977 30 Lotte

(06-11-06)

Sophie

(19-03-09)

Quintie 27 "Jano"

(24-06-06)

"Jani"

(27-07-09)

Stiertje1971 37 Yannick

(24-08-06)

Twaalf september 31 Ties

(29-06-06)

Fenne

(01-10-08)

Universe Zoon

(06-01-07)

Ha het meisje Vera is er!!!!! Mooie naam hoor Jac, en lekker dat alles heerlijk voorspeodig en snel verliep. Het grote verhaal lezen we natuurlijk nog wel. Geniet nu eerst maar even lekker van dat ze er is!!!
Gefeliciteerd!

Inderdaad heerlijk snel zeg! Nu lekker genieten.

Uni, hoe is het bij jullie?
Hier ook nog even: Jacinta, gefeliciteerd met je dochter Vera!

Is idd snel gegaan zeg.

Ga er maar lekker van genieten.

(hoe bedoelde je dat het net zoals bij mij is begonnen? Op de tafel bij de vlos?)

Ratje, gefeliciteerd met je verjaardag!

Hera, leuk dat je piet speelde. Al eerder gedaan?

Ik heb het 1 keer gedaan, maar vond het toch nog best wel moeilijk.

He bah 12-9. Was die vriendin al ver?

Hey Universe, hoe'st?

Esmée vond de Sint op mijn werk vanmiddag niet erg interessant. Ze lag gewoon te slapen...

Dat was helaas van korte duur. Want heeft verder de hele tijd gehuild.

Ze heeft nog zo weinig geslapen vandaag, dat ze er onrustig van werd.

Het lijkt er nu eindelijk op dat ze toch de slaap te pakken heeft.

Vanmiddag al haar verschoon spullen naar haar kamer gebracht.

Vind het te gevaarlijk worden om d'r op de wastafel in de badkamer te verschonen.

Maar d'r bedje blijft voorlopig nog wel ff beneden staan.

Strakkies lekker naar de kapper.
Was inderdaad vandaag de 1e keer en vond het erg leuk om te doen.

Bij die hele kleintjes moet je het niet te moeilijk maken en is je aanwezigheid al spannend genoeg.

Er waren een aantal kinderen bang maar toen wij weggingen niet meer dus dat ging goed

Net 1e deel van de sinterklaasavond gehad (mijn moeder en broer) en ze zijn erg blij met hun cadeaus.

Nu morgenavond mijn schoonfamilie nog.(mijn broer heeft morgen dienst en bestaat dus de kans dat hij niet aanwezig kon zijn, daarom in 2x)

Ga nu nog even aan de studie.

Groetjes
Nogmaals gefeliciteerd JAc... Mooie meid hoor !!

DDDJ gaat het allemaal nog meis ??

Frans dat probeerde ik ook te leggen in mijn stukje aan mijn ouders merk je dat niet hoor dat ze een voorkeur heeft aan Kaj. Maar mijn vader heeft dat ooit gezegd tegen mijn vriendin. Meer ook om wat Kaj meegemaakt heeft en mijn moeder zegt wel tegen mij dat het heel anders is als je dochter zwanger is dan dat je zoon een kind krijgt. Qua moeder en dochter zding dan he, dochters willen toch meestal hun moeder erbij.

Kaj is nu dus 2 dgn al ziek en toevallig was mijn schoonzus en broer ziekies thuis meer zwak dan ziek dus die zeiden van ach laat je moeder maar bij Kaj hoor.. Dus ja, zat mij vorige week meer dwars denk ik
Ik ben geen blondine meer.

Net bij de kapper geweest en mijn haar is nu bruin/koperkleurig.

Erg gaaf, al zeg ik het zelf.

Morgenochtend Vent helpen op zijn werk.

's Middags voor het eerst naar mijn opa met Esmée.

Hij is heel erg dement, dus zal niet doorhebben wie ze is, maar voor het idee wil ik d'r een keertje meenemen.

Morgenavond met vrienden hier in de kantine sinterklaas vieren.

Hebben lootjes getrokken voor een cadeautje en een gedichtje.

Nu nog ff pokeren. (ben weer lekker verslaafd :D )
Ben benieuwd Nala, fototje?

Brabbel, snap ik wel hoor. Relatie met dochter is anders als met schoondochter. En met Kaj die zoveel mee heeft gemaakt, voelt dat toch anders lijkt me.

We zijn druk aan het kleuren voor Sinterklaas.

Fijne sint allemaal!
Hoi,

Fijn dat het weer opgelost is Brab! Ik kan me voorstellen dat het anders is wanneer je dochter zwanger is tov je schoondochter, maar je kleinkinderen zijn toch je kleinkinderen? Ik kan me niet voorstellen dat kinderen van Bojan voor mij anders zullen zijn dan kinderen van Milena. Maar goed, dat is natuurlijk nog erg ver weg gedacht . Ik kan me wel voorstellen dat Kaj, omdat het allemaal zo spannend was met zijn hart, daarom specialer is zeg maar. Beetje moeilijk om uit te leggen, maar dat ze zo blij zijn dat hij het nu zo goed doet omdat hij een moeilijk start had. Of ook dat je misschien beter kan opschieten met de kleinkinderen die je vaker ziet ofzo.

nala, ben benikeuwd naar je kapsel! Ik ben gisteren ook naar de kapper geweest. Had lang haar en dat is eraf nu. Man vond het 'heel erg wennen', hmmmm. Ik vind het zelf wel leuk ;)

Erg leuk trouwens om de verschillen tussen mijn kinderen te zien. Toen Milena zo oud was als Bojan nu, kon ze al mama en papa en een paar dierengeluiden zeggen. Ze kon verder alleen zitten (niet zelf gaan zitten) en verder niks. Net omrollen denk ik. Bojan die zegt alleen eh, mamamamamamamam en soms tata. Van die drie uitroepen kan hij een gesprek maken waar hij er serieus bij kijkt . Maar hij tijert nu wel door het huis. Echt zo grappig, soms kijk ik even 5 minuten niet precies waar hij is en ligt ie achter de bank of onder de stoelen ofzo. Alles likt hij af en gisteren stak hij ineens een stuk brood wat hij onder de tafel gevonden had in zijn mond, lekkerrrrr

Iedereen een hele fijne sinterklaas gewenst! IK heb gisterenavond besteed aan eht zoeken naar de cadeaus die ik erg goed verstopt had en het schrijven van een gedicht ;) . We zijn er klaar voor!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey 12-9 *zwaai* Haha jij zegt het korter dan ik , maar ben het wel met je eens. Totdat de kinderen er zijn lijkt me. Kleinkinderen zijn toch kleinkinderen? Ik kan me alleen voorstellen dat een dochter met kleinkinderen eerder naar haar moeder toetrekt en dat daardoor de band met je kleinkinderen anders wordt. Ik probeer daar zelf wel erg op te letten, maar merk toch dat ik gemakkelijker aan mijn moeder vraag om op te passen, bv dan aan mijn schoonmoeder. Niet omdat ik mijn moeder meer vertrouw met mijn kinderen dan mijn schoonmoeder, maar omdat ik het makkelijker vind om een gunst aan mijn moeder te vragen dan aan mijn schoonmoeder.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hoera voor Jas! Wat een dotje!!

Nala ik ben zo benieuwd naar je kapsel!! Foto foto foto!! De foto's van Esmee waren erg cute!!

Brab (en anderen), bij ons speelt eigenlijk exact hetzelfde hoor. Mijn ouders zijn OOK gek op mijn nichtje (van mijn broer dus), maar toch hebben ze net even iets meer met onze kinderen. Vooral Jano eigenlijk, ik denk omdat hij de eerste was ofzo. Er zijn nog wel meer dingen te benoemen maar ja, dan wordt het weer zo'n drama verhaal. Punt is, Brabbel; herkenbaar!

Pakjes staan hier klaar, even schoonmaken zo en dan komt vanmiddag m'n vriendin met haar kinderen. Samen lekker koken en eten en dan pakjes uitpakken, gezellig!

Fijne Sinterklaas allemaal!
Onderscheid tussen de kleinkinderen snap ik niet zo goed. Daar baal ik ook zo van bij mijn schoonouders. Mijn nichtjes hebben daar vorige week de schoen gezet (hoorde ik mijn nichtje toevallig tegen mijn schoonmoeder zeggen) en ze gaan bij mijn schoonzus en zwager sint vieren (wel heel kort zegt ze ) En bij ons komen ze tas cadeautjes brengen die wel er dan zelf maar even bij onze eigen cadeau's moeten doen.

Dan snap ik dus echt niet. Vind dat ook echt heel moeilijk, gelukkig vinden mijn ouders dat ook en hebben ze daar al twee keer de schoen gezet en hebben we morgen gezellig sinterklaas.

Kan me ook niet voorstellen dat ik later onderscheid maak tussen de kinderen van Ties of Fenne. Al ben ik soms wel bang hoe dat zal gaan. Ik zie in mijn omgeving zoveel voorbeelden van slechte relaties tussen zonen en hun ouders en dus schoondochters en hun schoonouders. Dat ik soms bang ben dat dat bij ons ook zal gebeuren. Al vind ik mezelf wel heel anders als al die andere vervelende schoonmoeders
hier dus wel een drama verhaal

Ga Fenne zo uit bed halen en dan gaan we naar mijn oma. Want Sint en zijn pieten maken hun opkomst.
Hier ook zo. Zoooo irritant.

Mijn schoonmoeder roept altijd; jullie zijn me allemaal gelijk! Maar ondertussen... Eén voorbeeld was 2 jaar terug met Sinterklaas. Echt het toppunt... Die jongens van Vent's zus mochten schoen zetten op een verjaardag (opa is eind november jarig) en ze sloeg gewoon Daphne over! Ze sloeg Daphne gewoon over. Terwijl die er ook gewoon rondliep hoor.

En, jongens van schoonzus hebben sinds geboorte een spaarrekening die opa en oma maandelijks aanvullen. Daphne heeft er geen. Echt, en als dat stomme wijf dan weer roept dat iedereen voor haar gelijk is, dan kan ik haar wel wat doen! Maar goed, lieve vrede enzo blabla.

Daphne ligt lekker even te knorren. Vanmiddag pakjesmiddag waarbij m'n vader zich verkleedt als Sint. Heb er veel zin in. En Daphne ook

Iedereen een fijne Sinterklaasviering gewenst!!
Oh ja DDDJ jouw papa is altijd sint. Leukleukleuk!

Jee vervelend zeg al die verschillen. Ik kan me echt neit voorstellen dat de kinderen van Milena mij later liever zullen zijn dan de kinderen van Bojan. Ik heb natuurlijk zelf een zus, dus bij mijn ouders geldt het neit. Mijn schoonzus heeft geen kinderen, dus daar geldt dat ook niet.

Daphne overgeslagen?! Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe je dat kan doen, echt niet. Meestal zijn trouwens de mensen die het hardst gillen alles zo eerlijk te doen, niet eerlijk
Haaaai!

Nou, alles valt ons 100 keer mee, echt, het gaat super hier, zelfs de borstvoeding komt mooi op gang. Maar.......

ik doe het niet

Het aanleggen doet zóóó ontzettend veel pijn, alsof ze met een schaar langzaam stukjes van mijn tepels afknippen... zit te gieren bij het aanleggen.

Het is klaar nu.

Al baal ik vreselijk en heb ik al enorme tranen om het besluit gelaten. Naja, mag er ook iets tegenzitten, want voor de rest gaat het zo mooi hier! Echt blij.

Jongens, allemaal een fijne Sintviering vanavond!
Frans, mijn mannetje vindt mijn haar ook erg wennen. Als in: ik vind blond leuker.

Wil ook wel fotootje van jouw coupe zien.

Jacinta, goede beslissing dan toch. Ik vind dat als jij er achter staat, dan moet je het ook gewoon niet doen.

Wat anderen ook zeggen.

Jij bent degene die het moet doorstaan en dat moet wel "prettig" zijn.

Super dat het verder zo goed gaat!

Vanmiddag met Esmée bij mijn opa geweest.

Hij is erg dement, maar altijd als hij een baby ziet (of een foto ervan) komt er een big smile op zijn gezicht.

Nu dus ook weer.

Was wel erg lief om te zien.

Hij kwam met een gesloten blik beneden en keek alsof dat 'ie ieder moment weer naar boven wilde.

Maar toen hij Esmée zag, was het gelijk goed.

Hij snapt natuurlijk niet meer dat dit zijn achterkleinkind is, maar ben al blij dat hij d'r ff "gezien" heeft.

Op mijn Hyves staan er een paar foto's van.

Zien jullie gelijk mijn nieuwe coupe.

Nou, iedereen nog een fijne pakjesavond!

Over een uurtje zijn hier 15 vrienden. Gaan we cadeautjes en gedichten doen.

Denk wel op tijd naar bed, want mijn oogjes worden nu al klein...
En, fijne Sint-viering gehad allemaal? Jano was helemaal door het dolle heen, zo leuk! En vandaag lekker spelen natuurlijk.

Jac wat heerlijk dat alles zo goed gaat! Voel je niet schuldig over het niet bv geven hoor! Zag ik nou goed dat Vera haar duimpje al heeft gevonden? Cute!! Net als Jani, die lag ook vanaf dag 3 ofzo te duimen

Nou deze voorbeelden zijn wel een stuk extremer! Kijk, als je een soort van heimelijk een voorkeur hebt, dat is 1. Zo overduidelijk verschil maken is weer iets anders. Jouw voorbeeld is wel heel extreem DDDJ, ik geloof dat ik er wel iets gezegd van zou hebben. Maar zo zie je maar wel dat het vaak toch zo is dat kinderen van een zoon anders zijn dan van een dochter. En ik vind het heel grappig dat jullie allemaal heel hard roepen dat jullie nooit verschil zouden maken, ik zeg: wacht maar tot je een draak van een schoondochter krijgt

Even zonder dollen. Bij ons is het trouwens ook weer zo dat mijn broer en schoonzus liever naar de ouders van schoonzus gaan dan mijn ouders. Die spreken dat ook gewoon uit, dat ze "minder hebben" met mijn ouders. Dat moet toch ook kwetsend zijn? Altijd gaat de eerste keuze naar hen uit, Sint vieren bij hen op de 5e en als mijn ouders nog iets willen dan maar op de 4e of de 6e. Kerstmis hetzelfde verhaal, wat overblijft is voor mijn ouders en zelfs met de verjaardag van mijn nichtje werd er verschil gemaakt met wie wanneer op bezoek komt. Nou, dan vind ik het ook niet gek dat mijn ouders dan meer naar ons trekken. Hoewel ze wel trouw aan alle 3 de kleinkinderen evenveel spaarcentjes geven enzo, dat dan weer wel.
Oh ja Nala, ik zag de foto's met je opa. Erg aandoenlijk! En je nieuwe haarkleur was me niet eens opgevallen weet je dat
Mijn Bojan zal toch geen kinderen met een draak krijgen? Brrr, moet er niet aan denken .

Milena is ook door het dolle heen. Al 2 dagen, want zometeen mogen we weer. Armerd heeft veel ongelukken rent van het ene nieuwe speeltje naar het andere (ook het speelgoed van Bojan is niet veilig ;) ) en valt de hele tijd. Hoop gegil, geren en gebrul dus, gezellig .

Jas, wat jammer van de bv. Heb het idee dat je er helemaal klaar mee bent he? Ook omdat het bij Tristan veel moeite heeft gekost toch? Zo niet: lacatiedeskundige bellen om naar aanlegtechniek te laten kijken.

Wat heerlijk dat het verder zo goed gaat trouwens! Wat vindt Tristan van zijn nieuwe zusje?

Nou, hier gaan we op voor de volgende sint!

Doeiii
Haha bij jullie ook dus Frans? Ondanks al zijn eigen speelgoed pakt Jano iedere keer een roze beertje met lichtjes en geluidjes die Jani heeft gekregen... gisteren zaten hij en het zoontje van m'n vriendin er zelfs om te vechten!
Hier is de Sint ook weer gul geweest hoor! We zijn allemaal lekker verwend! Er lag weer een enorme stapel cadeaus, pffffff. En dan vind ik de dag erna het leukst. Dan is het weer een ontdekking van alle cadeaus die dan ook allemaal uit de verpakking mogen enzo.

Hier niet erg veel last van het schoonouders gedoe. Scheelt ook dan Kayleigh en Detlev de enige kleinkindjes zijn van schoonouders. Al ga ik zelf wel makkelijker naar mijn moeder, terwijl schoonmoeder ook graag oppast, dus misschien ben ik de draak van een schoondochter dan wel... Maar voor mijn ouders merk ik geen verschil in de kindjes van mijn zus en die van mij, gelukkig.

Jac, wat heerlijk dat het zo'n lekkere start is allemaal! Op de bv na dan, maar ja daar heb je zelf een oplossing voor gevonden toch? Je klinkt erg happy!
Detlev en Kayleigh vinden elkaars speelgoed ook erg leuk, hmmmm. Vooral kayleigh kan het slecht hebben dat detlev met die van haar speelt. En nu het mannetje door het huis heen 'rupst' kan hij overal bij. Hij weet al goed zijn zus op de kast te krijgen, slaat haar zo in haar gezicht en trekt aan haar haar... O o dat belooft nog wat. Aan de andere kant kunnen ze nu ook steeds leuker samen spelen nu detlev actiever is op de grond, dat is wel erg leuk om te zien. Het zijn wel een mooi stel hoor zo samen!

Detlev is ook helemaal fan van mijn vader. Hij hangt over het algemeen enorm aan mij de laatste tijd,maar bij het zien van opa steekt hij zijn armpjes direct naar hem uit. Op zich best bijzonder, want de ander kleinkinders waren in het begin zeker niet zo van hem gecharmeerd, op z'n zachtst gezegd. Mijnvader is nogal luid en aanwezig en grapjes komen niet altijd goed over door zijn harde stem, maar detlev windt zijn opa helrmaal om zijn vingertje, haha!
*zwaai*, ga snel weer. Helemaal vergeten dat ik vanavond vergadering van oudercommissie heb.
Hey meiden, hier ff een kort berichtje van mij.

Ben onwijs moe, dus doe het echt ff rustig aan.

Lag gister om 9 uur op bed en om half 10 vanmorgen kwam ik eruit.

(tuurlijk wel rond half 7 Esmée nog een flesje gegeven)

Vanmiddag ook weer liggen slapen op de bank.

Vent doet vanaaf gelukkig weer het laatste flesje. Kan ik weer op tijd naar bed.

Denk dat Esmée voor het eerst verkouden/ziek gaat worden. Ze hoest en niest meer en klinkt schor. (klinkt wel leuk trouwens )

Had net rode wangetjes en beetje verhoging. Dus er zit wat aan te komen denk.

Gelukkig slaapt ze de hele dag wel super.

Ons weekend was druk, maar wel gezellie.

Zaterdagavond met vrienden sint gedaan. Hadden lootjes getrokken en dan cadeautje gekocht met gedicht erbij.

Hebben Bingo gedaan en wie er een "potje" won mocht zijn cadeautje open maken.

Was echt weer ouderwets gezellig.

Nadat alle cadeautje uitgepakt waren, hebben we nog een hele tijd zitten kletsen. Echte meidenpraat.

Uiteindelijk lag ik pas om 2 uur op bed. Was een tijd geleden dat het zo laat is geworden.

Gister bij schoonouders sint gedaan. Gewoon simpel cadeautje, maar was ook gezellie.

Vandaag heb ik de kerstspullen tevoorschijn gehaald. Alles neergezet en Vent is nu bezig met de kerstbomen.

Jaja, hebben er 2. 2 Kleintjes hoor, komen in het grote raamkozijn te staan.

Ik ga ze morgen optuigen.

Kayleigh, leuk filmpje van kleine Kay op Hyves!
Dominica ik zag jouw verhaal staan en ben gelijk gaan googelen hoe het ervoor staat (POF) en daar schrok ik best van. Jees meid!

ik wens jullie heel veel sterkte hiermee, het is zo oneerlijk.

Ik snap best dat je hier je neus niet meer zo vaak laat zien, maar anderzijds: die spanning hier van het zwanger worden is er ook niet meer, iedereen verteld over z'n eigen beslommeringen, uiteraard ook over de kinderen (en ik klaag altijd maar over druk druk druk , haha!)

Er schoten mij een aantal vragen te binnen die Frans ook stelde.

Maar wat zijn er weer een eisen aan verbonden, dan denk ik aan alle embyos die worden vernietigd als ze overblijven na IFV ofzo.

En donor worden is ook niet makkelijk natuurlijk, want je moet als donor ook hormoonbehandelingen enzo ondergaan.

mijn vriendin uit het buitenland komt binnenkort over en ik zal toch nog eens aan haar vragen, haar eitjes zijn niet goed (en man is verminderd vruchtbaar), maar zij krijgt tijdens ivf poging zelfs prednison en DHEA.

Jacinta fijn dat het goed gaat, alleen je opmerking over stukjes van je tepels knippen moet ik maar even skippen! (had je wel kolf geprobeerd??) Verder lekker genieten samen! En Tristan, hoe neemt die het op?

Nala ik dacht laatst nog aan die keer dat ik jou ontmoette en ik veel te laat was (vond ik best rot, jullie konden niet mee kijken naar de foto shoot). Hoop dat je het nu begrijpt hoe het is met een baby, dat je niet alles kan plannen! die van mij was toen 6 weken oud en toen ik de deur uitwilde ging mn melk stromen en had ik de kolf nog gepakt.

Amy, Saar is echt vlot met alles, dat ze nu alfabet kent enzo, knap hoor!

Hera dus Nick merkte niets ervan dat jij piet was?? Wel leuk lijkt me dat om te doen!

Hoe is het lichamelijk eigenlijk met jou?

Brabbel ik herken wel wat over extra bezorgd zijn om een zorgenkind, zie het met oudste van schoonzus ook, gewoon omdat mn schoonmoeder extra begaan is met hem, wat ie allemaal heeft meegemaakt.

En verder? Star was vandaag weer begonnen met werk, ze stuurde nog een mailtje.

Quintie hoe is het met jouw gezinnetje?

Zag die foto van jou met ze, erg leuk! Alleen naar van je mams.

Detlev was ook alweer een jaar geweest, wat vliegt de tijd toch!

Lukt het met solliciteren nog een beetje? Moeilijke tijd natuurlijk daarvoor.

oh Frans, dat je nog weet op welke leeftijd Milena wat deed en nu vergelijkt met Bojan!

maar meiden zijn over 't algemeent toch vlotter met babbelen he.

DDDJ had onlangs pas stuk gelezen over jouw troubles.

Gaat het een beetje? En je werk?

12sept. jij moet dus ook af en toe 's avonds dat soort dingen doen voor je werk.

Hoe gaan de nachten eignelijk met Fenne?

Hier alles z'n gangetje, deze choatische weken zullen voorbij vliegen en dan snak ik naar rust in januari, pffff...

Leuke sint vieringen gehad, kerstboom staat en afgelopen week heb ik 2x de vraag gehad of ik zwanger ben, ahum, dus ik weet wat me te doen staat vanaf januari...***goede voornemens ***

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven