Hoe wordt je een bloedirritant schoonkind? Navolging op het
dinsdag 8 december 2009 om 16:21
BGB opende een geweldig topic waar je kan schrijven hoe je een vreselijk schoonloeder wordt..
Maar nu de andere kant, hoe wordt je een bloedirritant schoonkind?
Trap ik af:
Vergeet de verjaardag van je schoonmoeder
Zeg steeds als ze belt voor een bakje thee datje het te druk hebt
Gooi cadeautjes die je van haar krijgt direct weg.
Ga met haar overal om in discussie en geef haar daarbij het gevoel dat ze achterloopt op deze tijd.
Maak haar kind zielsgelukkig
Breng je kind naar de kinderopvang terwijl je weet dat zij er het liefst op past
etc..
Maar nu de andere kant, hoe wordt je een bloedirritant schoonkind?
Trap ik af:
Vergeet de verjaardag van je schoonmoeder
Zeg steeds als ze belt voor een bakje thee datje het te druk hebt
Gooi cadeautjes die je van haar krijgt direct weg.
Ga met haar overal om in discussie en geef haar daarbij het gevoel dat ze achterloopt op deze tijd.
Maak haar kind zielsgelukkig
Breng je kind naar de kinderopvang terwijl je weet dat zij er het liefst op past
etc..
..popcorn?
dinsdag 8 december 2009 om 16:48
quote:potsiedikkie schreef op 08 december 2009 @ 16:44:
Geef aan dat je maar 1 keer per jaar aan cadeautjes voor haar doet, en zorg dan dat het altijd schoonmaakartikelen zijn, spons, wisser, schuursponsjes!
Nodig haar niet uit met kerst of Sint, En accepteer ook geen uitnodigingen onder het mom van 'druk'.
Zorg ervoor dat kleinkinderen koosnaampjes hebben voor andere opa en oma en niet voor haar!
Vraag reservesleutel terug omdat je haar toch noooit zal bellen in geval van nood.
Stuur kerstkaartje van vorig jaar!Oeh, nice one !
Geef aan dat je maar 1 keer per jaar aan cadeautjes voor haar doet, en zorg dan dat het altijd schoonmaakartikelen zijn, spons, wisser, schuursponsjes!
Nodig haar niet uit met kerst of Sint, En accepteer ook geen uitnodigingen onder het mom van 'druk'.
Zorg ervoor dat kleinkinderen koosnaampjes hebben voor andere opa en oma en niet voor haar!
Vraag reservesleutel terug omdat je haar toch noooit zal bellen in geval van nood.
Stuur kerstkaartje van vorig jaar!Oeh, nice one !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 8 december 2009 om 16:53
Schoonmoeder uitnodigen voor het eten en dan het lievelingseten van je man koken. En blijven opperen hoe dol je man niet is op JOUW pastaschotel. (En dat terwijl schoonmoeder er nog steeds van overtuigd is dat ie van kip met appelmoes houdt)
Het zou nog beter zijn als schoonmoeder niet van pasta houdt
Het zou nog beter zijn als schoonmoeder niet van pasta houdt
dinsdag 8 december 2009 om 17:02
Wat zijn jullie hier goed in! Geweldig! Echt een goede tijdsbesteding. Dank hiervoor.
- altijd het bonnetje vragen van kado's die zij geven. Kan je iets uitzoeken wat wel je smaak is.
- de kadootjes die zij hebben gegeven teruggeven op hun verjaardag: ze vonden het toch zo mooi?
- altijd het bonnetje vragen van kado's die zij geven. Kan je iets uitzoeken wat wel je smaak is.
- de kadootjes die zij hebben gegeven teruggeven op hun verjaardag: ze vonden het toch zo mooi?
Volg je hart. Dat klopt.
dinsdag 8 december 2009 om 17:04
Mopper tegen haar over het feit dat haar zoon nooit iets doet in huis en dat jouw eigen moeder dit wél heeft meegegeven aan haar kinderen;
Wordt veganist en ontwikkel een stel allergieën, waardoor het onmogelijk wordt om nog voor je te koken, en verzucht dat het eten dat je at bij jouw moeder zo heerlijk was vorige week;
Beticht haar ervan dat ze haar zoon niet los kan laten.
(Gelukkig allemaal fictief
)
Wordt veganist en ontwikkel een stel allergieën, waardoor het onmogelijk wordt om nog voor je te koken, en verzucht dat het eten dat je at bij jouw moeder zo heerlijk was vorige week;
Beticht haar ervan dat ze haar zoon niet los kan laten.
(Gelukkig allemaal fictief

dinsdag 8 december 2009 om 17:07
quote:Pink2510 schreef op 08 december 2009 @ 17:02:
Wat zijn jullie hier goed in! Geweldig! Echt een goede tijdsbesteding. Dank hiervoor.
- de kadootjes die zij hebben gegeven teruggeven op hun verjaardag: ze vonden het toch zo mooi?Of meteen zeggen: 'Nee, dit vind ik echt hélemaal niks' als het nog ingepakt zit.
- de kadootjes die zij hebben gegeven teruggeven op hun verjaardag: ze vonden het toch zo mooi?Of meteen zeggen: 'Nee, dit vind ik echt hélemaal niks' als het nog ingepakt zit.

dinsdag 8 december 2009 om 19:09
Wat moet je doen als je schoonmoeder in de tuin staat te wankelen ??
- Nog een keer schieten
Wat moet je doen als schoonmoe op het raampje klopt ?
- De wasmachine op centrifugeren zetten
Wat is het ideale gewicht van je schoonmoeder ?
- 5 kg, inclusief urn.....
Hoe noem je een etentje met je schoonmoeder ?
- Geldverspilling
Ik ben dol op mijn schoonmoeder.
Heb zelfs een stuk grond voor d'r gekocht van 1x3 meter.
- Nog een keer schieten
Wat moet je doen als schoonmoe op het raampje klopt ?
- De wasmachine op centrifugeren zetten
Wat is het ideale gewicht van je schoonmoeder ?
- 5 kg, inclusief urn.....
Hoe noem je een etentje met je schoonmoeder ?
- Geldverspilling
Ik ben dol op mijn schoonmoeder.
Heb zelfs een stuk grond voor d'r gekocht van 1x3 meter.
Aliquando et insanire lucundum est
dinsdag 8 december 2009 om 19:55
Wat ik nog wel eens doe, tot mijn grote schaamte, is als mijn schoonmoeder weer eens te ver gaat - voorbeelden zie schoonloeder topic - , het liedje "Gooi je schoonmoeder uit het raam, en de ijskast er achter aan" neuriën.
gooi je schoonmoeder uit het raam.
gooi je schoonmoeder uit het raam.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 8 december 2009 om 20:29
quote:absoluteEinstein schreef op 08 december 2009 @ 16:27:
Laat alleen je eigen ouders oppassen.
Laat duidelijk blijken dat je je schoonmoeder niet vertrouwd als het gaat om opvoeden, oppassen, eten aan kinderen geven etc.
Heb excotische eet-eisen. (geen melk, noten, vlees, kaas, peulvruchten, groene groenten)
Berg de cadeautjes die je van schoonfamilie krijgt op uit het zicht, of op zolder. Want te lelijk, goedkoop, gevaarlijk.
Ga een tijdschrift zitten lezen als je samen met partner bij de schoonfamilie op bezoek bent.Beter nog; berg ze op op marktplaats, dan vang je er nog wat voor. Alles wat van hout is keil ik trouwens in de vuurkorf. Hebben we er ook nog wat warmte van
Laat alleen je eigen ouders oppassen.
Laat duidelijk blijken dat je je schoonmoeder niet vertrouwd als het gaat om opvoeden, oppassen, eten aan kinderen geven etc.
Heb excotische eet-eisen. (geen melk, noten, vlees, kaas, peulvruchten, groene groenten)
Berg de cadeautjes die je van schoonfamilie krijgt op uit het zicht, of op zolder. Want te lelijk, goedkoop, gevaarlijk.
Ga een tijdschrift zitten lezen als je samen met partner bij de schoonfamilie op bezoek bent.Beter nog; berg ze op op marktplaats, dan vang je er nog wat voor. Alles wat van hout is keil ik trouwens in de vuurkorf. Hebben we er ook nog wat warmte van
dinsdag 8 december 2009 om 20:38
Whahaha, ik lig helemaal dubbel om Rembo en Rembo.
Hier nog een paar tips;
-neem nummerherkenning, dan zie je wanneer je de foon niet moet opnemen.
-Houdt altijd je gordijnen dicht, dan ziet ze niet dat je thuis bent als ze voor de deur staat.
-Of verstop je achter de bank natuurlijk.
-Bel jezelf met je mobiel op je vaste nummer als zij op visite is en je hebt er geen zin in. Voer vervolgens een ellenlang "gesprek".
Houdt het lekker mysterieus. Ga dus net op hoorafstand staan zodat ze het net wel kan horen. Of een gesprek in een andere taal, doet het ook goed als irritatie opwekker bij nieuwsgierige schoonloeders.
-Doe zout in haar koffie.
-Of arsenicum.
Hier nog een paar tips;
-neem nummerherkenning, dan zie je wanneer je de foon niet moet opnemen.
-Houdt altijd je gordijnen dicht, dan ziet ze niet dat je thuis bent als ze voor de deur staat.
-Of verstop je achter de bank natuurlijk.
-Bel jezelf met je mobiel op je vaste nummer als zij op visite is en je hebt er geen zin in. Voer vervolgens een ellenlang "gesprek".
Houdt het lekker mysterieus. Ga dus net op hoorafstand staan zodat ze het net wel kan horen. Of een gesprek in een andere taal, doet het ook goed als irritatie opwekker bij nieuwsgierige schoonloeders.
-Doe zout in haar koffie.
-Of arsenicum.
dinsdag 8 december 2009 om 20:41
quote:RemboEnRembo schreef op 08 december 2009 @ 18:43:
Maar goed dat mijn schoondraak hier niet leest/schrijft...... Anders kon ik er wel eens erg slecht af komen.....En hoe weet je dat zo zeker? Die schoonloeders van tegenwoordig zitten ook allemaal op internet. Kans dat ze ook op het viva forum verzeild raken. Of schrijven die bij de libelle tutten?
Maar goed dat mijn schoondraak hier niet leest/schrijft...... Anders kon ik er wel eens erg slecht af komen.....En hoe weet je dat zo zeker? Die schoonloeders van tegenwoordig zitten ook allemaal op internet. Kans dat ze ook op het viva forum verzeild raken. Of schrijven die bij de libelle tutten?
dinsdag 8 december 2009 om 21:35
Oeh, zie dat ik een bloedirritante schoondochter ben. Heb namelijk veel allergiën, waardoor het voor anderen vaak lastig is voor mij te koken. Naja, niet met opzet en ik denk dat ze het verder niet slecht getroffen hebben met me.
Ik zou wél een topic kunnen openen: Hoe word ik een bloedirritant stiefkind!
Ik zou wél een topic kunnen openen: Hoe word ik een bloedirritant stiefkind!