IUI wie ook?

30-11-2009 16:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf januari 2009 ben ik gestopt met de pil en aangezien ik in maart nog steeds niet ongesteld was ben ik door de huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog. Vanaf dat moment is alles in een sneltreinvaart gegaan. Gynaecoloog had vervolgens in eerste instantie PCOS geconstateerd en Clomid voorgeschreven. Echter sloeg Clomid niet aan waarna ik gelijk moest beginnen met hormoonjecties (Fostimon). Met Fostimon helaas ook niet het beoogde resultaat want met dit middel rijpte er wel een eitje maar had ik een baarmoederslijmvlies van slechts 1,6 mm wat dus echt veelste dun is. Sinds oktober zijn we daarom overgestapt naar Menopur. Met Menopur gelukkig eindelijk resultaat namelijk een goed eitje en een baarmoederslijmvlies van minimaal 6,5 mm.

Vanaf afgelopen oktober 2009 zijn we ook begonnen met IUI. De arts adviseerde bij ons IUI omdat mijn eitjes en baarmoederslijmvlies zo moeilijk te stimuleren zijn en via IUI de kans te vergroten. Het zaad van mijn vriend in gelukkig wel in orde. De eerste poging is helaas mislukt en afgelopen dinsdag heb ik mijn tweede IUI gehad en zit nu dus weer in de wachtperiode.

Ik schrijf al mee op een ander topic over zwangerschap, maar zou het leuk vinden om via deze manier met andere meiden in contact te komen die ook via IUI zwanger proberen te worden.
Hi Loessie,

Ik ben al in het bezit van drie mooie jongetjes maar het verlangen kruipt waar het niet gaan kan. Ik ben voor alledrie in de medische molen geweest en zit daar dus nu ook weer in. Ik ben bezig met poging 2 en zit op dag 14 vandaag. Vorige week eerste meting gehad en die zag er goed uit, t ging langzaam maar ging wel, vandaag echter was het baarmoederslijmvlies te dun en de follikels allemaal onder de 10 mm. Dosis puregon dus vanaf nu omhoog en ik mag vrijdag weer terugkomen om te kijken of het dan wel goed is. Het rare is dit keer dat ik gisterenavond een soort van menstruatie heb gekregen. Gyn gaf aan dat het zou kunnen dat er wat slijmvlies is afgestoten door de te lage dosis dus ik ben benieuwd wat deze poging mij gaat brengen. We zullen zien

Jij alweer in je ww, blijven lastige tijden dat wachten, maar als de beloning eenmaal komt
Hi Tjeempie, leuk dat je reageert . Wat leuk dat je al drie knulletjes hebt... alle drie via IUI? Zoja na hoeveel pogingen was het raak? Wat jammer dat het deze poging (nog) niet zo gaat als gepland. Wel raar dat je nu al een soort van menstruatie hebt... is wel erg vroeg! Maar vrijdag dus weer terug spannend!
Loesssie, als je wilt ben je welkom bij kaetje en de prikbitches. Daar schrijven we met meiden die ook in de medische molen zitten. Sommigen zijn bezig met IUI, anderen met IVF of ICSI. Een aantal is zwanger, een heel aantal ondertussen bevallen. Het topic loopt al wel een tijd maar er komen nog steeds nieuwe vrouwen bij.

Er zitten heel veel ervaringsdeskundigen en je kan er veel steun krijgen. Er schrijft ook iemand mee die dun baarmoederslijmvlies heeft.

Zelf heb ik 8 IUI pogingen gedaan en gaan we in januari voor IVF. De belasting van de IUI vond ik meevallen, zowel lichamelijk als emotioneel. Ik kon vaak voor mijn werk aan naar het ziekenhuis en van de hormonen had ik eigenlijk geen last. Soms was het wel spannend maar de tijd vloog voorbij. Als ik ongesteld was geworden begon op dag drie al weer een nieuwe poging dus dan kon ik de teleurstelling snel achter me laten.

Succes met de IUI, ik hoop dat het lukt!

Groetjes Kaetje.
Hi Loessie,

Hoppen we samen over naar Kaetje of hier blijven hangen?
Bij Kaetje is het gezellig hoor! Kom gerust!
Tjeempie, jij bent uiteraard ook welkom! Sorry dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!

Kom gerust buurten. En je hoeft niet meteen veel te schrijven of alles terug te lezen. Kom je verhaal doen of stel de vragen waar je graag antwoord op wilt, geen probleem!
Hoi Loessie,

Ik zit op dit moment in de wachtweken van de 6e IUI. Ik schrijf mee bij IVF/ICSI vanaf maart-april, maar daar ben ik de enige die IUI doet. Niet dat ik me daardoor niet prettig voel daar hoor, velen hebben ook IUI gehad daar, dus ik veel aan de meiden.

Wij staan op de wachtlijst voor IVF. Maar tot de tijd dat we aan de beurt zijn mogen we hier mee doorgaan. Bij ons ligt het "probleem" bij manlief. Het zaad is te weinig, te langzaam en misvormd.

Spannend weer voor je. Ik ga duimen voor je dat het goed gaat!

liefs Douze
Hoi Kaetje, bedankt voor je uitnodiging ik zal eens kijken op jullie topic.
Hey Douze, jij zit dus ook in je wachtweken lees ik spannend! Hoe lang moet je nog wachten? En jullie staan dus ook al op de wachtlijst voor IVF... weten jullie al wanneer jullie hiermee kunnen beginnen? Maar je schreef dat het bij jullie aan je man ligt... is zijn materiaal na opwerking wel voldoende voor de IUI? Heel veel succes in ieder geval en sterkte tijdens de wachtweken.

Groetjes Loesssie
Hoi Loessie,

Nou ik hoef niet meer te wachten aangezien ik vanmorgen ( geheel onverwacht aangezien 2 dagen te vroeg) ongesteld ben geworden.

Manliefs zaad is goed op te werken, alleen wisselt de "score"echt per maand. We hebben 1x 16 miljoen gehad, maar ook rond het miljoen. Gemiddeld hangen we rond de 2.

Helaas weten we niet hoelang we nog moeten wachten. We staan er nu 3 maanden op.Maar ze wisten nog niet hoelang ie zou zijn. We hebben een paar weken gelden wel een brief gehad dat we nog niet uitgenodigd worden voor de voorlichtingsbijeenkomst.

Wat zijn bij jullie de plannen? Staan jullie ook al op een wachtlijst?

Succes met wachten!!
He wat jammer Douze is altijd zo 'n domper als het weer niet gelukt is. Heel veel sterkte iig

Maarre jullie staan al drie maanden op de wachtlijst dat is al best lang vind ik en nog niet aan de beurt helaas. Jullie krijgen dus wel eerst een voorlichtingsbijeenkomst dat is wel goed weet je iig een beetje wat je te wachten staat.

Wij gaan nu voor zes keer IUI en daarna IVF maar hebben nu pas de 2e IUI gehad dus hebben er, mocht het niet gelukt zijn, hierna nog vier te gaan.
Hey meiden,

Hier ook aan de IUI... Eerste poging begin november gehad, helaas mislukt. Nu aan het spuiten voor poging 2.

Bij mij is afgelopen jaar PCOS vastgesteld wat betekent dat ik uit mezelf geen eisprong krijg. Gelukkig is dat uiteindelijk met Menopur wel gelukt. Toen bleek de productie van vriendlief slechts matig te zijn en kwamen we voor IUI in aanmerking.

Maar Loessie, vreselijk he, die wachtweken. Dan denk je echt van alles te voelen, pfff...

En Douze, balen zeg...Gaan jullie in de tussentijd wel nog door met IUI? Bij mij in het ziekenhuis gaan ze maar voor 4 pogingen.

Nou, kga werken!
Hoi Nouke, leuk dat je reageert . Wij hebben zo te lezen wel overeenkomsten, PCOS, eerste IUI niet gelukt, Menopur. Weet je al wanneer je 2e IUI ongeveer zal zijn of is dat nu nog niet te zeggen? Maar bij jullie is het van je vriend dus ook niet helemaal goed helaas... is het na bewerking wel voldoende?

En ja die wachtweken zijn echt niet leuk. Ik ben zelf heel bang dat het deze keer opnieuw mislukt is... het voelt bij mij namelijk net als de vorige keer met buikkrampen e.d. Nu hebben ze bij mij ook het vermoeden dat ik niet genoeg Progesteron aanmaak in de luteale fase met als gevolg dat ook al is er een bevruchting dan wordt het baarmoederslijmvlies toch te snel afgebroken waardoor het sowieso mislukt . Nemen ze bij jullie ook iedere keer bloed af om dat soort zaken te testen?

O Nouke is lees nu pas dat ze bij jou in het ziekenhuis maar voor vier IUI behandelingen gaan? Dat is vreemd bij mij zes keer en dat is volgens mij vrij gebruikelijk als ik de verhalen zo lees op internet. Hebben ze een reden gegeven waarom zo weinig?
Hey Loesssie,

Inderdaad heel wat overeenkomsten!

Ik denk dat we eind volgende week de 2e inseminatie krijgen.

De gyn zei dat de kwaliteit van vriendlief matig is. Maar wat dat precies betekent in aantallen weet ik eigenlijk niet.

Wij krijgen in principe 4 pogingen omdat de kans dat het daarna nog lukt flink afneemt. Maar ik lees inderdaad vaak dat ze tot 6 pogingen gaan. Misschien tegen die tijd nog even overleggen met de gyn, maar ik blijf nu nog even heel hard hopen dat het binnen de vier keer lukt.

Waar komt bij jou het vermoeden vandaan dat je te weinig Progesteron aanmaakt? Kunnen ze dat testen?

Ik had trouwens ook wel erg veel last van buikkrampjes na de IUI, maar dat hoor je ook wel vaker bij geslaagde IUI's, dus dat zegt nog niet zo veel.

Bij mij prikken ze eigenlijk niet zo vaak bloed. Alleen om te kijken of ze de dosering Menopur moeten verhogen. Ik moet vanaf CD 9 om de dag naar het zkh voor een echo om zodoende het eitje goed te kunnen volgen. Dan vervolgens de IUI en dan afwachten tot de eventuele menstruatie op gang komt.

Wanneer prikken ze bij jou bloed?
Eind volgende week dus wsl weer IUI spannend! Misschien dat je idd kunt vragen of je geen 6 pogingen mag doen... is toch weer twee kansen extra. Maar natuurlijk hoop je dat het binnen de vier keer lukt... wie weet lukt het bij jou de eerstvolgende keer al wel dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Ze kunnen de Progesteronwaarde meten in het bloed. Je moet dan precies zeven dagen na de dag van je IUI bloed laten prikken. Als de waarde dan te laag is kan dit betekenen dat er wel een bevruchting heeft plaatsgevonden maar dat de innesteling niet goed tot stand komt door het tekort aan Progesteron. Maar dat hebben ze bij jou dus nog nooit gemeten begrijp ik? Anders zou ik daar ook gewoon eens naar vragen als ik jou was. Ze prikken op de dag van de Pregnyl ook altijd bloed bij mij om te kijken of de Oestrogeen waarde juist is.

Die echo 's die krijg ik ook vanaf cylcusdag 10 alleen maarja dat is maar een dag verschil. Alleen dat bloedprikken doen ze bij mij dan weer niet om te kijken of de dosering omhoog of omlaag moet. Vreemd eigenlijk dat ieder ziekenhuis weer een andere behandelmethode heeft voor hetzelfde probleem!?
Hou je het wachten nog een beetje vol?

Duurt lang he. Ik ben vanochtend weer bij de gyn geweest maar ei was nog niet echt gegroeid. Ook wel logisch want ik ben pas gisteren met een verhoogde dosis begonnen.

In principe prikken ze bij mij helemaal geen bloed. Dat was nu alleen omdat de vorige ronde de Menopur bij 1 dosis per dag onvoldoende werking had. Bij de bloedafname beoordelen ze de hormoonwaardes om te bekijken of definitief onvoldoende groei is voordat ze gaan verhogen. Zo willen ze voorkomen dat ik overstimulatie krijg want dan moet je direct stoppen met spuiten en een menstruatie opwekken. Nu heb ik al 2 maanden achter elkaar dat de laagste dosering onvoldoende doet, daarom mag ik volgende maand meteen met een verhoogde dosering gaan spuiten (1,2,1,2, enz)

Maar inderdaad wel vreemd dat ze verschillende werkwijzes hanteren in ziekenhuizen. Dat heb ik bij andere topics ook al gelezen.

Kga de volgende keer eens vragen waarom ze er voor kiezen bij mij niet de Progesteron waardes te meten.

Op de topic waar ik ook meeschrijf zitten nog een aantal meiden die ook allemaal Pco hebben, daardoor spuiten of Clomid slikken, waarvan het zaad van hun partner goed is, maar geen IUI

krijgen. Ook weer verschillende behandelmethodes.

Nou ja, als we er uiteindelijk maar zwanger van worden!

Fijn weekend alvast en sterkte met wachten!
Hoi meiden, mag ik ook meeschrijven?

Heb gisteren (vrijdag) mijn 1e IUI gehad. In eigen cyclus,dus zonder hormonen maar wel met Pregnyl.

Vind het erg spannend!

We hebben al een dochter van 2 en zijn eigenlijk vanaf 6 maanden na haar geboorte (keizersnee) niet meer aan de anticonceptie gegaan. Wel de ene maand meer geprobeerd dan andere, maar dus niet zwanger geworden. Ook had het al met al ruim 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger werd van ons meisje. (ook nog een vroege miskraam gehad).

Er is bij ons geen specifieke reden dat het niet lukt; cyclus is goed, zaad waar je zwanger van kunt worden...alleen heb ik een afwijkende vorm baarmoeder, maar dat is volgens gyn geen reden???

Nu dus nog circa 2 weken wachten en dan eventueel testen...

Groetjes, B.
Spannend Bambola!!

Ben je van jullie dochter wel spontaan zwanger geworden?

Lijkt me toch ook wel frustrerend dat alles in orde lijkt maar het toch op een of andere manier niet lukt.

Loesssie, hoe's t met jou? Voel je al iets?

Heb zelf vanavond mijn Pregnyl spuit gezet, woensdag de 2e poging... ben benieuwd!
Hoi Bambola, gezellig dat je ook meeschrijft! Spannend afgelopen vrijdag je eerste IUI en nu afwachten. Vond je het meevallen? Wat leuk dat je al een klein meisje hebt, jammer dat het nu niet vanzelf gelukt is.

Nouke, morgen weer IUI sterkte meid ! Hoe laat moet je? Had je verder een goed eitje e.d.?

Nou meiden ik zal voor jullie duimen!

Bij mij is het afgelopen vrijdagavond helaas weer misgegaan dus op naar ronde 3. Sinds afgelopen zondag weer begonnen met de Menopur en moet a.s. zondag weer voor mijn eerste echo. Hopelijk voor Kerst nog IUI maar we wachten af.
Ahhh Loessie, dikke knuffel voor jou. Echt enorm balen....

Klopt het dat je dan al na 10 dagen je menstruatie kreeg? Das wel vroeg toch?

Gelukkig dat je alweer snel door kunt met ronde drie. 3 maal is scheepsrecht toch! Wat fijn dat je ook op zondag terecht kunt bij de gyn. Dat is bij ons de enige dag dat ze geen spreekuur hebben.

Ik heb vandaag om 12 uur mijn IUI gehad.... Afwachten dus..... Gelukkig was het zaad van vriendlief dit keer prima. Dat was nog niet eerder voorgekomen en dat geeft wel hoop!

Ik had trouwens vanochtend best wel steken ter hoogte van mijn linker eierstok. Had ik de vorige keer niet. Hoop maar dat de Pregnyl z'n werk heeft gedaan.

Bambola hoe'st met jou? Heb je ergens last van? Hou je het wachten nog vol?

Meiden, sterkte!
Nouke spannend! En wat goed dat het zaad van je vriend nu helemaal oke was!! Geen pijn gehad hoop ik? Heb je ook altijd buikpijn nadien? Die steken in de eierstok die herken ik wel trouwens heb ik ook een aantal keren gehad en adhv de bloedtest konden ze zien dat er bij mij in alle gevallen wel een eisprong heeft plaatsgevonden dus ik neem aan dat dat bij jou ook het geval is. En nu weer dat lange wachten... ik duim voor je!

Thanx voor je knuffel trouwens. In het begin was ik wel weer een beetje van slag maarja we moeten door. En ja ik kreeg na 9/10 dagen al mijn menstruatie en dat is idd vrij snel. Ik heb het nog nagevraagd bij de arts en die zei dat 10 dagen de grens is maar dat ik vanaf deze ronde waarschijnlijk wel extra medicatie voorgeschreven krijg (Utrogestan). En in 'mijn' ziekenhuis kun je idd iedere dag terecht weekend, feestdagen maakt niets uit.

Bambola hoe gaat het met je?
Loessie, hoe's t nou met je? Ben je alweer begonnen met spuiten?

Ik zit nu op dag 5 na de IUI, maar voel echt helemaal niets. Vorige keer had ik best wel wat last van buikkrampen na de inseminatie. Nu was dat duidelijk een stuk minder... ben benieuwd hoor. Die twee weken duren echt een eeuwigheid. Kon je maar gewoon direct testen he...
Hoi Nouke, hoe is het nu met je? Al vooruitgang? Ik ben inmiddels ruim negen weken zwanger... ik kan het nog steeds niet geloven! Ik hoop dat het met jou ook goed gaat en dat je misschien ook al wel zwanger bent!
Hey Loesssie! Leuk van je te horen! En gefeliciteerd met je zwangerschap, super! Jullie vierde poging was dus volgens mij raak? Gaat het goed met je? Geen kwaaltjes? heb je al een echo gehad? Spannend hoor!

Hier ook goed nieuws! Tweede poging was raak en ben inmiddels 16 wkn zwanger. Maar wel heel ziek geweest, heel misselijk, ontzettend veel overgeven en 5 kg afgevallen. Heb met 9 wkn een week in het ziekenhuis aan het infuus gelegen wegens uitdroging/uitputting van mijn lichaam. Sindsdien 3 x per dag zetpillen om braken/misselijkheid te onderdrukken. Sinds twee weken gaat het een stuk beter en ben ik de medicijnen aan het afbouwen.

Vanavond weer naar de verloskundige! Spannend!

Wat een geluk hè dat wij allebei via IUI zwanger zijn geraakt, dat realiseer ik me maar al te goed. Dubbel genieten is het dan.

Veel succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven