Koffieverslaafd

dinsdag 8 december 2009 om 08:42
Mijn vriend is verslaafd aan koffie. Het is niet voor te stellen hoe veel kopjes koffie hij drinkt. Ik denk dat hij per dag zo aan de 20 kopjes komt. En dan ook nog met megaveel suiker en melk.
Thuis hebben we alleen een senseo. Ik drink 3 kopjes koffie, regular. Hij heeft de dark roast...
Ik heb het wel eens met hem over gehad. Zijn adem wordt er namelijk ook niet echt frisser van zeg maar... Bij het eten drinkt hij een glas cola en verder weer alleen koffie. Ik word er niet goed van. Dat hij überhaupt nog kan slapen mag al een wonder heten.
Hoe slecht is het eigenlijk om zo ontzettend veel koffie te drinken?
En hoe kan ik het hem aan zijn verstand brengen dat hij toch echt eens wat anders moet drinken?
Thuis hebben we alleen een senseo. Ik drink 3 kopjes koffie, regular. Hij heeft de dark roast...
Ik heb het wel eens met hem over gehad. Zijn adem wordt er namelijk ook niet echt frisser van zeg maar... Bij het eten drinkt hij een glas cola en verder weer alleen koffie. Ik word er niet goed van. Dat hij überhaupt nog kan slapen mag al een wonder heten.
Hoe slecht is het eigenlijk om zo ontzettend veel koffie te drinken?
En hoe kan ik het hem aan zijn verstand brengen dat hij toch echt eens wat anders moet drinken?

dinsdag 8 december 2009 om 11:13
quote:Nammma schreef op 08 december 2009 @ 11:00:
Hier nog een enorme koffiedrinker....totdat ik mijn cholesterol eens liet meten en ik me rot schrok!
Ben toen drastisch gaan minderen en tussendoor ook caffeine vrije senseo....
Ik drink het zonder melk en suiker, dát dan weer wel...Is dat van de koffie dan omhoog gegaan?
Hier nog een enorme koffiedrinker....totdat ik mijn cholesterol eens liet meten en ik me rot schrok!
Ben toen drastisch gaan minderen en tussendoor ook caffeine vrije senseo....
Ik drink het zonder melk en suiker, dát dan weer wel...Is dat van de koffie dan omhoog gegaan?

dinsdag 8 december 2009 om 11:23
Hij zou ook cafeïne vrije koffie kunnen drinken. Ik moest daar eerst ook niets van hebben, maar die van K&G is best lekker.
En tja, zoetjes vies vinden.. Dat is een kwestie van wennen.
Ik denk dat hij zijn eerste pilsje ook niet lekker vond.
Ik drink zelf ook minimaal 10 koppen koffie per dag, waaronder ook een paar grote mokken die dus eigenlijk tellen als 2 kopjes)
's ochtends zet ik een kan koffie met cafeïne, en smiddags en savonds ga ik vaak aan de cafeïne vrije koffie.
En tja, zoetjes vies vinden.. Dat is een kwestie van wennen.
Ik denk dat hij zijn eerste pilsje ook niet lekker vond.
Ik drink zelf ook minimaal 10 koppen koffie per dag, waaronder ook een paar grote mokken die dus eigenlijk tellen als 2 kopjes)
's ochtends zet ik een kan koffie met cafeïne, en smiddags en savonds ga ik vaak aan de cafeïne vrije koffie.

woensdag 9 december 2009 om 17:05
Ik drink graag een kopje koffie maar weet dat ik heel erg gevoelig ben voor caffeine. Ik neem dus na het opstaan een goeie bak zwarte koffie (en geen senseo want dat vind ik net slootwater). Heel soms drink ik dan 's middags nog een cappucino. Maar dan moet ik echt stoppen want koffie werkt bij bij als een giga pepmiddel. Ik word er super alert van en gejaagd. Dus dit drinken na 16.00 is vragen om moeilijkheden, want ik slaap dan niet voor 2.00! Het werkt heel lang door. En ik ga echt niet al om 20.00 naar bed hoor.
Anderzijds: als ik een dag helemaal geen koffie neem, krijg ik acuut zware hoofdpijn. Dus ik ben wel degelijk verslaafd. Kwam hier per toeval een keer achter; ik liep rond met knallende hoofdpijn en bedacht me opeens dat ik die morgen geen koffie had gehad, die was op. Ik heb gelijk een kop gedronken en na een half uur was de pijn weg.
Als ik 's avonds een feest heb of het erg laat gaat worden, drink ik bewust koffie bij het avond eten zodat ik wakker blijf. Anders zit ik om half 11 met dichtvallende ogen.
Anderzijds: als ik een dag helemaal geen koffie neem, krijg ik acuut zware hoofdpijn. Dus ik ben wel degelijk verslaafd. Kwam hier per toeval een keer achter; ik liep rond met knallende hoofdpijn en bedacht me opeens dat ik die morgen geen koffie had gehad, die was op. Ik heb gelijk een kop gedronken en na een half uur was de pijn weg.
Als ik 's avonds een feest heb of het erg laat gaat worden, drink ik bewust koffie bij het avond eten zodat ik wakker blijf. Anders zit ik om half 11 met dichtvallende ogen.
donderdag 10 december 2009 om 07:46