Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Kobe, hoeveel kaartjes heb je uit finland?
Nog geen een. Raar he. Wel er al 2 naar verstuurd.
Da's idd raar, maar ook weer niet zo raar. Bij mij duurde het ook wel even maar daarna ging het hard.

Een leuke hurray (mag ook wel, met krant en mooie postzegels vind ik) uit Spanje, hij kende iemand uit Nederland en zou het laten vertalen.

Morgen een nieuw adres aanvragen.
@LigaaWelkom in Nederland

@StephJij gaat ook lekker snel met je kaartjes

Vandaag geen post voor mij, wel de code van de kaart van gisteren ontvangen.
Heerlijk Chrisy.

Ligaa, welkom terug. Blijf je voor altijd of ga je een keer terug?
Ligaa, welkom terug in NL!! Speciaal voor jou oer Nederlands weer; regen!

Nieuwe kaartje van vandaag ging naar Rusland... Ze wilde graag iets wat aan de zomer deed denken, aangezien het daar 9 maanden winter was/is...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik had vandaag een zelfgetekende voetbalkaart uit China. Leuk gedaan en zoonlief vind 'm helemaal geweldig.

Alleen toen ik de kaart registreerde zag ik dat ze de kaart met voor en achterkant had geupload. Iedereen kon dus mijn adres zien. Gelijk een berichtje erachteraan gestuurd of ze 'm wilde verwijderen en dat ik alleen de voorkant wel zou registreren. Dat heeft ze gelukkig direct gedaan.

Hebben jullie wel eens zoiets gehad?

Janna, leuk trouwens dat je me heb gevraagd op Hyves
Offtopic:

C_Estelle, ja, jou herkende ik tenminste, hihi! Wel een beetje raar nu, iedereen gewoon en met nick door elkaar. Ik zie die meetpagina trouwens nog steeds niet via de normale pagina... Vaag...

Raar dat ze de achterkant ook gescand had... waarom zou je dat willen? En op PC staat ook de vraag om dat niet te doen...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:steph schreef op 08 december 2009 @ 09:27:

Teigera en JJ hebben jullie dat ook in jullie profiel gezet? Ik wel nl. Nee, ik heb niets staan in mijn profiel over kerstkaarten of "seasonal cards". Heb er eerlijk gezegd ook niet zo veel mee, maar aan de andere kant, het gaat mij er gewoon om dat ik het leuk vind om kaarten te krijgen. Dus ook een kerstkaart is prima.

Vandaag een aantal Hurrays binnen, en ook weer twee nieuwe kaartjes gestuurd. Die gaan naar Brazilie en Letland. Ik heb er nu 11 onderweg (mag er 13), 239 ontvangen en 255 verstuurd. Ik heb nog heel wat te goed dus!!!
**Off-topic**

Janna, ik hem 'm in mijn favorieten gezet, kan ik het altijd makkelijk vinden
Van de week een kaart uit India gekregen! En mijn kaartje naar Indonesie is ook aangekomen, naar dat meisje met haar romantische vriend.

Vandaag al post gehad van de TNT, maar geen kaartjes (al helemaal teleurgesteld), komt een uurtje later de postbode nog eens speciaal voor mij langsgefietst om alsnog een kaartje door de deur te doen. Helemaal leuk!

Kerstkaarten vind ik wel leuk om te krijgen, maar maakt mij op zich niet zoveel uit. Heb het overigens wel in mijn profiel gezet.

@c_estelle: raar van die achterkant. Dat begrijp je toch eigenlijk zelf ook wel dat je dat niet moet doen, lijkt me...
C_estelle, leuk zo'n kaart zeg. Zoon ook helemaal happy. Wel vreemd dat ze de achterkant had geupload en gelukkig weer weggehaald.

Teigera, jij gaat ook lekker hard.

Kristin, zwijmelkaart gestuurd? Uit India een kaart gekregen *kijkt op haar wereldposter*, daar heb ik er nog geen uit.

Leuke postbode heb jij zeg, doet goed zijn werk de lieverd.

Ik ga een kaart naar Oostenrijk sturen, leuk profiel en de wensenlijst is netjes.
Bedankt voor het warme welkom allemaal. Ik ben weer in Nederland aangekomen inderdaad. Ik begin vandaag of morgen weer met kaarten aanvragen. En ik heb er zin in!

Steph, van harte met je honderdste kaartje! En wat fijn dat je vriend zo reageerde

Even een vraag over die Unesco kaarten. Zijn dat officiele kaarten van Unesco, of zijn dat alle kaarten die er zijn van een bepaalde Unesco-site? Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.
C_estelle: wat leuk dat de voetbalkaarten nu wel binnenstromen!

Wat tof! Een kaart uit India, Kristin! En wat stond er in de zwijmelhurray?!

Hier ff geen nieuws
Alle kaarten die er zijn van een bepaalde Unesco-site

Welkom terug in het gezellige Nederland;)
Mijn volgende official gaat naar een kat :S Een kat met een Postcrossingaccount haha!
quote:Ligaa schreef op 10 december 2009 @ 11:16:

Bedankt voor het warme welkom allemaal. Ik ben weer in Nederland aangekomen inderdaad. Ik begin vandaag of morgen weer met kaarten aanvragen. En ik heb er zin in!

Steph, van harte met je honderdste kaartje! En wat fijn dat je vriend zo reageerde

Even een vraag over die Unesco kaarten. Zijn dat officiele kaarten van Unesco, of zijn dat alle kaarten die er zijn van een bepaalde Unesco-site? Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

Ehh, ik een 100ste kaartje? Ik heb er al 201 binnen Ligaa.

Over Unescokaarten: bij elke goede VVV hebben ze kaarten van Kinderdijk (drie windmolens), en als je in Lemmer bent hebben ze kaarten van het woudagemaal enz. Op de laatste staat wel dat het een Unescokaart is maar op velen niet.

Hoe zagen alle kaarten van jouw eruit, 15 kaarten........?
Jennipher: ja, die zijn er. Vraag mij niet waarom mensen dat doen.
Derde posting: Twee kaarten binnen: een RR kerstkaart en een official uit Finland ook een kerstkaart. Helaas is het ID niet goed, ik heb alle cijfers geprobeerd. Ook op het forum bij countdowns gekeken. De 8 is dezelfde 8 die ze bij mijn postcode zet en toch klopt het niet. Dus ik weet niet waar de fout zit.
Hihi een kat.

Ligaa welkom terug in het natte NL.

Teigera, je hebt inderdaad nog wat tegoed zeg.

Estelle, leuke kaart dus maar geen goede actie (met wijzend vingertje).

Kirstin, leuk India, apart/bijzonder toch.

Gisteren nog 2 kaartjes gekregen uit Minsk (Wit Rusland), daar heb ik er ook eentje naar verstuurd maar niet dezelfde mevrouw. Wel toevallig. En eentje uit DL.

En vandaag een heel leuke Hurray uit DL. Heel verhaal. Haar broer en ik zijn op dezelfde datum jarig en ook uit hetzelfde jaar. Ook toevallig.

Nu eentje onderweg naar Engeland. Ene James die als junior staat ingeschreven bij PC. Een 56-jarige vrijgezel. Hij heeft wel humor.
Hoeveel kerstkaarten heb je inmiddels al, Steph? haha!

Wat kun je op het forum bij countdowns eigenlijk zien?
Nou Steph, hoe kom ik daar bij van die 100 kaartjes?

Helemaal verkeerd gelezen!

Drie kaartjes aangevraagd. NL, FI en DE.
Vandaag 1 kaartje uit Seattle (USA) mogen ontvangen en een lege hurray.

Misschien vandaag nog een adres aanvragen en anders morgenochtend.
Vandaag een Krtek kaartje uit Finland ontvangen, super!
quote:Jokejacket schreef op 10 december 2009 @ 13:19:

Hoeveel kerstkaarten heb je inmiddels al, Steph? haha!

Wat kun je op het forum bij countdowns eigenlijk zien?

Er staat bij een van die dingen een topic over countdowns en daar keek ik.

12 Kerstkaarten van RR, 3 officials.
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 10-12-2009 16:15
Reden: vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven