tikkende klok

11-12-2009 00:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben een man van 38, kinderloos, en sinds maart dit jaar ben ik weer single. Heb eerst ff rustig aan gedaan, maar de laatste tijd heb ik toch de stoute schoenen weer aangetrokken en ben ik het dating-gebeuren in gedoken.

Heb een paar leuke dates gehad met leuke en gezellige dames, maar toch bekruipt me vaak een raar gevoel. Op de een of andere manier komt het gesprek iedere keer weer op kinderen krijgen. Op dat moment lijkt het wel alsof alle vrijblijvendheid weg is en dat ik tegenover een tikkende klok zit.

Nu maak ik er zelf geen geheim van dat ik zelf nog wel ooit kinderen zou willen, en natuurlijk speelt dat ook een rol bij mijn partnerkeuze, maar toch wil ik mijn keuze in de eerste plaats kiezen voor een leuke meid met wie ik het helemaal zie zitten.

Het gevoel dat me bekruipt is dat dat voor mijn date helemaal niet zo'n rol speelt. Ze wil gewoon een kind! Ik word daarbij beoordeeld op mijn potentieel als spermadonor en vader, en mijn potentieel als partner, vriend en minnaar lijkt van ondergeschikt belang.

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat 35+ vrouwen niet zo veel kansen meer hebben, maar toch stoor ik me hier aan. Zou het toch wel op prijs stellen als mijn nieuwe vriendin me toch vooral als partner ziet, zodat we eerst eens van elkaar kunnen genieten voordat we aan dit soort definitieve keuzes toe komen...

dus dames, ik vraag me echt oprecht af hoe ik hier mee om moet gaan... hebben jullie tips voor me?
Ik zou ook in de eerste date aangeven dat ik er beslist geen kinderen meer bij wil. Geen onderwerp van discussie. Kan me voorstellen dat iemand die ze wel graag wil, in deze leeftijdscategorie, dit snel meldt zodat dit ook duidelijk is. Wat niet betekent dat er binnen een maand een pil opzij gezet moet worden in de meeste gevallen.

Beetje begrip voor dat je er anders in staat als je nog tot ver na je zeventigste kinderen kunt krijgen dan wanneer je niet ver na je veertigste kunt gaan is wel zo aardig.
Ga daten met getrouwde vrouwen, grote kans dat zij niet over kinderen krijgen met jou beginnen.
Eens met Lenthe81, ik zou er ook niet op zitten te wachten om dat onderwerp te wijken en eerst maanden mijn tijd te verspillen omdat een mogelijke serieuze vriend zich hier misschien wel aan stoort.

Als ik 35 zou zijn met en sterke kinderwens, zou ik dat ook snel willen weten, als die man geen kinderwens heeft is het namelijk duidelijk; dan zit er gewoon geen relatie in. Simpel toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven