kersttoetje

11-12-2009 14:07 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_85357 wijzigde dit bericht op 06-05-2011 16:47
Reden: .
% gewijzigd
Deze is erg lekker, makkelijk te maken en kan een dag van tevoren.

http://www.ah.nl/recepten ... 38&rq=chocola+sinaasappel

...
quote:queenie1 schreef op 11 december 2009 @ 14:11:

Deze is erg lekker, makkelijk te maken en kan een dag van tevoren.

http://www.ah.nl/recepten ... 38&rq=chocola+sinaasappel

[afbeelding]

Jaaaa, die heb ik -nadat Queenie die in een ander topic ergens had geplaatst- gemaakt voor mijn verjaardag deze zomer en die was Goddelijk Lekker! Echt!

*wel ongeveer 984593845 calorieën per portie*
Peas on earth!
Vorig jaar heb ik deze cheesecake gemaakt:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=517 ... cheesecake

Was een groot succes! Ook erg makkelijk om te maken
trifle. Lekker, makkelijk en het ziet er ook nog feestelijk uit.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 11 december 2009 @ 14:17:

[...]

Jaaaa, die heb ik -nadat Queenie die in een ander topic ergens had geplaatst- gemaakt voor mijn verjaardag deze zomer en die was Goddelijk Lekker! Echt!

*wel ongeveer 984593845 calorieën per portie* Ik baal nog steeds dat ik niet op je verjaardag was
Gezien de hoeveelheid calorieën heb je er goed aan gedaan om niet te komen

Die cheesecake ziet er óók lekker uit trouwens!
Peas on earth!
De tarte tatin die laatst in de Allerhande stond is echt goddelijk lekker en niet moeilijk te maken. Het recept vindt je hier

Als je hem van tevoren maakt en bij je moeder in een warme oven schuift als je aan het hoofdgerecht zit, is hij lauwwarm als je gaat eten. Heerlijk met een bol goed vanille-ijs. Als je het ijs vanuit de vriezer in zo'n isolatie-tas mee neemt en je legt de tas niet vlak bij de verwarming in de auto moet dat wel goed gaan, of je vraagt je moeder om te zorgen dat ze een pak ijs in de vriezer heeft.

Als je nog iets anders zoekt, bijvoorbeeld
AgentL, de naturel roomkaas is gewoon Monchou of iets dergelijks? Ziet er lekker uit!
.
Ik heb ook een super lekker recept (en makkelijk!) voor Tiramisu:

Een bakje mascarpone meng je met een roomtoetje (zo'n geel toetje met slagroom) en een eetlepel suiker. Geheel goed mixen, zodat er geen klontjes in zitten. De lange vingers wel je in sterke koffie (een kopje) met een scheut koffieliquer (ca. 2 eetlepels - proef even / het moet te proeven zijn, niet overheersen!). In een glazen schaal begin je met een laag lange vingers, je doet dan een laag van het roomtoetje bovenop, laag lange vingers, laag roomtoetje. Bestrooid alles met cacoapoeder. Als je het extra feestelijk wilt maken, knip je een kerstboompje uit karton en bestrooid dan de rest met cacoa. Minimaal een uur laten opstijven. Echt een super succes dit recept!

Ik vind het ook altijd gezellig bij een vriendin die allemaal kleine snoepdingen op een grote schaal doet. Ik maak deze tiramisu dan voor haar in kleine cakevormpjes, zij heeft dan Tommies (die kleine tompoesjes), slagroomsoesjes, mini-roomsoesjes (alles goed ontdooid - uit de vriezer dus allemaal), van die kleine cocosmakronen met chocolade, chocolaatjes en kleine cakejes enzo. Iedereen kan dan pakken wat 'ie wil. Lekkere bak koffie erbij en snoepen maar!

Veel succes!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik ben dit jaar ook van de toetjes, ik ga cheesecake en langevingertaart met advocaat maken. Beide errug lekker!!
Komt ie weer, met dank aan Mylene:

Deze is echt verrukkelijk. Bij kleine kids kun je de witte wijn vervangen door dubbelfrisss witte druiven/citroen.

Klik hier voor aardbeientrifle met witte chocoladeroom

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Simpele Tiramisu

Lange vingers doordrenken met Amaretto, bolletje vanille-ijs en scheut verse chocolasaus et volia

Flensje met gecarameliseerde appel en vanille-ijs

Flensjes van tevoren bakken. Appel in kleine stukjes snijden en in wat boter bakken op pruttelvuurtje, flinke hand suiker en kaneel erdoorheen en wachten tot ze zacht zijn.

Citroentaart

Kun je van tevoren maken, is niet te zwaar.

Taartje met Tobleronemousse en rode vruchten

Drapeer wat bladerdeeg over een bakje en bak het in de oven zodat het in die vorm blijft staan (is pp). Maak de mousse van tevoren (heb wel recept als je wilt), doe op het laatste moment in het bakje en garneer met de rode vruchten.
.
quote:jasmine schreef op 11 december 2009 @ 14:52:

Komt ie weer, met dank aan Mylene:

Deze is echt verrukkelijk. Bij kleine kids kun je de witte wijn vervangen door dubbelfrisss witte druiven/citroen.

Klik hier voor aardbeientrifle met witte chocoladeroom

[afbeelding]

Ik heb hem laatst ook weer gemaakt. 2 jaar geleden was het een erg succes bij veel forummers als kersttoetje weet ik nog.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hmm wat een lekkere ideetjes voor een kersttoetje.

Lees even mee hoor voor inspiratie.

Dat toetje van MV ziet er ook goed uit.

Alleen vraag ik me af waar je lekkere aardbeien kan kopen nu, weet iemand dat?
quote:Iris26 schreef op 11 december 2009 @ 14:25:

AgentL, de naturel roomkaas is gewoon Monchou of iets dergelijks? Ziet er lekker uit!

Ik had gewoon naturel roomkaas gebruikt van een goedkoop merk. Bakje en inhoud leek op Philadelphia, maar dan zonder kruiden.

Die saus had ik niet gemaakt, maar had er bessensap en kleine rode besjes bijgedaan.
Goh, zou het bijna jammer vinden dat we op 1e Kerstdag sjiek uit eten gaan

Drift en Vinyl, zullen we een toetjesbuffet doen op 2e Kerstdag?
quote:ramiaatje schreef op 11 december 2009 @ 15:18:

hmm wat een lekkere ideetjes voor een kersttoetje.

Lees even mee hoor voor inspiratie.

Dat toetje van MV ziet er ook goed uit.

Alleen vraag ik me af waar je lekkere aardbeien kan kopen nu, weet iemand dat?Rond de kerst is het overal te krijgen. Weet ik nog dat zoveel forummers dit recept maakte toen met kerst.
quote:mylenevalerie schreef op 11 december 2009 @ 15:12:

[...]

Ik heb hem laatst ook weer gemaakt. 2 jaar geleden was het een erg succes bij veel forummers als kersttoetje weet ik nog.

[afbeelding]

[afbeelding]Oja in het recept staat eierkoeken maar gewone cake is lekkerder hoor.
Waarom maak je niet een echte "english christmas pouding"? of een "Charlotte rousse"

Mijn Charlotte maak ik zo;

Hoge ronde schaal(met huishoudfolie langs de rand bekleden) langs de rand opzetten met langevingers.

Maak een basis pudding;

3 eieren

0,7 ltr slagroom

0,3 ltr melk

5 eetlepels vanille suiker

13 blaadjes gelatine

Gelatine in koud water weken(blaadjes los van elkaar 1 voor 1 er in doen)

Slagroom lobbig opslaan met 3 eetlepels suiker

eieren, melk en rest suiker in pan verwarmen,

Pan op heel laag vuur zetten, uitgeknepen gelatine toevoegen en erdoor kloppen, pan van het vuur nemen en de lobbige slagroom erdoor spatelen.

Ik doe dan altijd een laag in de schaal...er bramen of derg opleggen dan weer een laag pudding en zo door eindigen met een laag pudding in ieder geval.

Flink laten opstijven en zo meenemen naar mams, daar voor het serveren stortten op een mooie platte schaal en een rood lint er omheen binden.

Als je het recept van de english pouding wil, moet je het even zeggen...daar moet iki even voor tussen mijn papiertjes gaan graven.

Succes en eetse
quote:mylenevalerie schreef op 11 december 2009 @ 16:17:

[...]

Oja in het recept staat eierkoeken maar gewone cake is lekkerder hoor.Ja klopt, ik maak hem ook altijd met cake.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik heb van het weekend voor 12 personen een soesjestoren gemaakt:

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=502 ... esjestoren

Was leuk om te maken en de reacties waren heeeeeel goed!! Je kan hem ook heel feestelijk versieren met van die zilveren, eetbare balletjes of bijvoorbeeld sterretjes.

Niet echt koken... maar wel goed resultaat!
Die aardbeien trifle is echt erg lekker heb hem ook ooit gemaakt. Heb ook ooit een mango tiramisu gemaakt ook van een recept van iemand hier, ben het recept helaas kwijt maar misschien heeft iemand hier het nog ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven