Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
Ik vergat erbij te vertellen dat die mail niet alleen naar mij geforward werd, maar naar iedereen.

Ik heb zelf een geintje uitgehaald met het personeelsblaadje dat ik wekelijks verspreid. Ik kijk van te voren of mijn baas (die van te voren de conceptversie daarvan krijgt) die humor kan waarderen. Een keer heb ik gezegd (1 april-grap) dat ik de rector van de school werd. Dat ging op het allerlaatste moment niet door.
Hej Hans, misschien een rare vraag, maar heb je nu nog een bepaald doel wat je door dit topic wilt bereiken? Of een vraag waar je antwoord op wilt? Of wil je gewoon af en toe wat kwijt hier ?

De 1 april grap klink leuk
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik wil eens kijken of het nog wat wordt met vrouwen. Zo ja, dan kan ik hier de ervaringen opschrijven. En voor de rest wil ik dit topic gebruiken om van me af te schrijven.
Om een beetje inzicht te geven in de WSW procedure: ik heb in september mijn aanvraagformulier ingediend, eind oktober een gesprek gehad met een psychologe, en eind november de indicatie gekregen. In de indicatie wordt aangegeven of iemand tot de doelgroep behoort, welke aanpassingen iemand nodig heeft (dat kwam dus uit het gesprek met de psychologe naar voren), in welke categorie de arbeidshandicap valt, of begeleid werken bij een regulier bedrijf mogelijk is en hoe lang de indicatie geldig is. Het beleid is om mensen zo kort mogelijk te indiceren (in mijn geval twee jaar) en om ze indien mogelijk bij een reguliere werkgever begeleid te laten werken.

Ik ga nu op de wachtlijst, wanneer ik met een werkgever wil onderhandelen over aangepast werk moet ik contact opnemen met de BSW. In jouw geval zou ik me kunnen voorstellen dat de onderhandelingen direct plaatsvinden, met bemiddeling van de BSW.

Eitje dus, die toekenning. Echt niet te geloven, na zovele jaren in en uit ziektewet, onvermogen, bijstand.
Ik heb nog niets van het verloop gehoord. Zodra ik meer weet, zal ik dat hier vermelden, en stel ik mijn directe baas en mijn personeelsfunctionaris daarvan op de hoogte.

Mijn abonnement bij Relatieplanet.nl loopt ten einde. Voorlopig verleng ik het niet. Als ik me bedenk, kan ik het alsnog opnieuw verlengen.
Als je het aandurft is het mss een idee om in een weekend iets te gaan doen via een activiteitenclub. Je hebt dan de gelegenheid om mensen te ontmoeten op basis van je karakter/uitstraling in plaats van op 'alleen maar' een foto en een profieltekst. En je bent dan in elk geval in goed gezelschap van andere mensen die op zoek zijn naar vriendschappen etc. (hoewel ik dit niet weet vermoed ik dat er best ook wel geflirt of afgesproken zal worden op zo'n bijeenkomst al is dat niet het uitgangspunt).

Datingsites stoppen, ik denk niet dat je daar veel aan verliest. Heb je er wel reacties op gehad?

Hoe is het bij de fotoclub?
Ik heb hier een lange tijd niet meer gereageerd.

Door de slechte weersomstandigheden ben ik tijdelijk met de fotoclub gestopt. Ik fiets niet graag met een camera over een gladde weg.

Ik heb vandaag ook nieuws gehad over de WSW-baan. Het oordeel van de psycholoog met wie ik op vrijdag 8 januari een gesprek heb gehad, is, dat ik ervoor in aanmerking kom. Ik krijg dus een WSW-indicatie. De arbeidshandicap wordt beoordeeld als ernstig. De werkdruk mag niet meer zijn dan 50 % van de gewone werkdruk. Deze indicatie blijft geldig tot 1 februari 2013.
Mooi. En dan kun je nu met de BSW (of hoe dat bij jullie heet) en je werkgever aan tafel gaan zitten. Als ik het goed heb begrepen hoef je niet op de wachtlijst als je al een werkgever hebt.

*ben zelf op de wachtlijst gaan staan en blijf daar een paar jaartjes wachten, werk is nu geen optie*

Kun je mij gaan vertellen hoe de procedure verder gaat
Je arbeidshandicap wordt beoordeeld als ernstig. En dat is mooi?!
Het is niet alsof Hans gisteren pdd/nos kreeg, Puikeltje.

Met deze indicatie is hij zeker van zijn baan, zonder deze indicatie zou hij er mogelijk uitgetjoept worden.

In die zin mooi dus.
quote:Puikeltje schreef op 04 februari 2010 @ 22:38:

Je arbeidshandicap wordt beoordeeld als ernstig. En dat is mooi?!

Hoe kom je er bij dat ik dat mooi zou vinden, of dat het mooi zou zijn? Mij doet het niet veel, omdat mijn huidige baas een paar maand geleden zei, dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Mijn huidige werklocatie wordt hoogstwaarschijnlijk mijn WERKbedrijf (hoofdletters duiden geen nadruk aan, maar worden officieel zo gebruikt).

Zonder deze indicatie had mijn baas een probleem gehad. Ik ben in zijn ogen in de ruim 19 jaar dat ik daar zit, onmisbaar geworden. Hij had mij dan met tegen zijn eruit moeten tjoepen.
Dat laatste snap ik dan niet, Hans.

Hij had je toch een normaal contract aan kunnen bieden?

Of ben je boventallig aangenomen? Was je collega (ik vermoed dat je die hebt) er eerder dan jou? Waarom ben je niet gewoon aangebleven of in al die 19 jaar aangenomen op capaciteiten?

Ik vind (tenzij je werkelijk beperkt bent en niet alleen beperkt wordt genoemd) dit stukje van het verhaal niet heel fraai.
Ik denk dat vrij veel partijen erover eens zijn dat stress een probleem wordt voor het goed uitvoeren van mijn werkzaamheden. Die partijen zijn: mijn baas, mijn personeelsfunctionaris, de psycholoog die het onderzoek deed, en ikzelf.

Ik werd boventallig aangenomen, feitelijk werk met behoud van uitkering, later een Banenpoolbaan, een Melkertbaan en een ID-baan.
Ik begrijp wel dat PDD/NOS bepaalde dingen heel moeilijk kan maken. Maar de reden dat je een arbeidshandicap hebt en een speciale baan is omdat je veel stress hebt? Waar heb je dan stress over?
Wordt er niet bedoeld dat Hans goed functioneert zolang de werkdruk niet te hoog is?

Dus als hij 'boventallig' is en er geld genoeg is voor een team van collega's, gaat het goed. Maar als hetzelfde werk met minder mensen zou moeten gebeuren zou er teveel stress ontstaan.

Of zit ik er nu naast?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Inderdaad. Moonlight heeft het juist.
Volgens mij functioneert de overgrote meerderheid van alle mensen minder goed bij stress.

Nou ja, ik denk niet dat ik het ooit zal begrijpen.
Ik ben ook bang van niet.
Er is sinds die tijd - op het gebied van vrouwen ontmoeten - niets gebeurd. De winter is lang en de wegen waren moeilijk begaanbaar door ijzel. Maar ik wil weer vaker uitgaan. De foto-club wil ik woensdag weer oppakken.

De datingssites wil ik laten voor wat het is. Helaas is het vermoeden bevestigd dat ze niks opleveren. Vrouwen reageren niet als ze niet geïnteresseerd zijn. Ik kan dan beter het lidmaatschap daar stoppen, want ik gooi het geld niet graag in een bodemloze put.

Ik vestig enige hoop op komende 20 maart wanneer er een relativiteitsmeeting is.

Langzaam komt er wel de vraag op, waarom het niet lukt met vrouwen... Zou het dan toch door het autisme komen, waardoor vrouwen me niet accepteren?
Ik ben bang dat je iets hunkerends uitstraalt. Doe je in elk geval hier. De meeste vrouwen (mensen) willen graag als uniek schepsel geliefd worden, en in je zoektocht wek je niet de indruk naar een uniek schepsel op zoek te zijn.

Zou het je wel gunnen, dat het je wel een keer lukt, maar mss gebeurt dat als je in je leven met volledig andere zaken bezig bent en eigenlijk het onderwerp 'vrouwen' een beetje terzijde hebt geschoven.

Het voelt echt enorm vrij, als het niet meer Heel Belangrijk is, dat relatiegedoe. En je hebt nog een jaar of vijftig de tijd, schat ik, om toevallig wel tegen een geliefde aan te lopen.

Als ik op het forum lees zijn er meer dan genoeg autisten die het wel lukt om een relatie te krijgen en soms zelfs te houden. Dus of het echt je autisme is?
quote:mamzelle schreef op 01 maart 2010 @ 21:36:

Ik ben bang dat je iets hunkerends uitstraalt. Doe je in elk geval hier. De meeste vrouwen (mensen) willen graag als uniek schepsel geliefd worden, en in je zoektocht wek je niet de indruk naar een uniek schepsel op zoek te zijn.

Wat bedoel je precies? Het kan overigens zijn dat ik in dit topic een paar bladzijdes terug moet omdat misschien het antwoord al eerder gegeven is.

quote:Zou het je wel gunnen, dat het je wel een keer lukt, maar mss gebeurt dat als je in je leven met volledig andere zaken bezig bent en eigenlijk het onderwerp 'vrouwen' een beetje terzijde hebt geschoven.

Er zijn periodes dat ik me daar in het geheel niet mee bezighoud, maar dan gebeurt er helemaal niets. Het zou dus niet zo veel verschil uitmaken voor de situatie: er obsessief mee bezig zijn, of afleiding zoeken.

quote:Als ik op het forum lees zijn er meer dan genoeg autisten die het wel lukt om een relatie te krijgen en soms zelfs te houden. Dus of het echt je autisme is?Hoe zijn die relaties dan? Ik heb diverse topics gelezen waarin relaties waarin één van hen autistisch is, moeilijk verlopen. En dan is het vooral de man die autistisch is, en de vrouw die een zogeheten NT-er (een niet-autist) is. Ik woon nog in een woonvorm, en ik ken veel mensen met autisme. Bijna niemand van hen heeft een relatie. Sommigen weten net zo min als ik hoe ze dat moeten aanleggen. En anderen hebben het voorgoed opgegeven. Een tijd geleden was er een autistische vrouw die wel een relatie had.
Je hebt wel eens aangegeven dat je behoorlijk kieskeurig bent over met wie je een relatie zou aangaan. Hartstikke mooi, en toch straal je dat niet uit in posts als je voorlaatste. Alsof er iets moet gebeuren, alsof het noodzakelijk is dat je een vrouw vindt, anyone.

Ik weet niet of het je gaat lukken om uit te stralen dat een specifieke vrouw de vrouw van je dromen gaat zijn, in plaats van een vrouw die je dromen wil waarmaken.

Soms is het genoeg, als twee mensen toevallige passanten zijn in elkaars leven en met elkaar verder gaan. Soms, met name als er later in de relatie problemen komen, is dat niet genoeg. Vraagt de vrouw (of de man) zich af of haar partner haar zelf wel zo leuk vindt, of alleen maar het feit dat ze een vrouw is die bij hem wil zijn. Veel mensen, zeker mensen die al een relatie hebben gehad, willen zo'n scenario voorkomen.

Ik ben een van de autisten die een relatie min of meer hebben opgegeven. Ik hoop het wel hoor, ooit. Maar heb gemerkt dat het gewoon vreselijk gecompliceerd is, dat relatiegedoe. Of dat ik er gewoon niet zo heel erg goed in ben.

Ik meen dat in het topic van die zestienjarige jongen een stuk of twee autistische mannen zijn voorgekomen met een relatie die werkt. Op autsider heb ik de indruk dat er behoorlijk wat mensen zijn die een relatie hebben.

Hoop dat je vandaag naar de fotoclub bent geweest. Gewoon voor de leukigheid.
quote:mamzelle schreef op 03 maart 2010 @ 22:04:

Je hebt wel eens aangegeven dat je behoorlijk kieskeurig bent over met wie je een relatie zou aangaan. Hartstikke mooi, en toch straal je dat niet uit in posts als je voorlaatste.

Dat is toch een beetje een misvatting. Het is wel zo dat ik op haar moet vallen, en dat ze dus aantrekkelijk moet zijn, maar de meeste vrouwen zijn dat feitelijk al, ofwel door uiterlijk, ofwel door gedrag, ofwel allebei.

Een seksuele ervaring met een vrouw zonder verplichtingen van een relatie lijkt eveneens ver weg te zijn; daarvoor ben ik niet aantrekkelijk genoeg, denk ik (ondanks dat anderen mij wat anders proberen te doen geloven). Als ik (wat meer) seksuele ervaring op moet doen, ben ik aangewezen op een prostituee; alleen de ervaringen daarmee in 2009 waren niet zo positief; niet voor herhaling vatbaar.
Ik heb overigens beloofd om hierover wat dieper in te gaan (maar zaterdag of zo heb ikzelf daar niet echt aan gehouden) als ik met een succesverhaal kan komen; ik weet niet of dat gaat lukken.
Dat laatste vind ik jammer, het is toch een vrij ongedwongen kans om in elk geval sexuele ervaring op te doen. Zodat onzekerheid daarover niet meer in de weg staat als je wel tegen relatiemateriaal aan loopt. Er zijn ook betaalde dames die als doelgroep o/a verstandelijk gehandicapten hebben, mss werken die iets minder volgens het normale protocol van aantrekkelijkheid/spel dat wel sort of zal gelden op de sexmarkt.

Kan me voorstellen dat je hier niet graag over wilt uitwijden op een openbaar forum, maar op wat voor soort gronden ging het mis? Het spel, jouw onzekerheid, haar verwachtingen (of jouw idee over haar verwachtingen), je vermogen om je tot haar aangetrokken te voelen? Nog even voor de zekerheid: antwoord hierop alleen als je dit zelf wil. Of stel die vragen aan jezelf en probeer uit te zoeken hoe je kunt voorkomen dat je nogmaals een teleurstellende ervaring hebt.

De meeste vrouwen zijn aantrekkelijk, mag je vinden (ik zou willen dat ik dat zou vinden over de meeste veertigplus mannen). Je mag het alleen niet uitstralen.

Ik denk dat het een serieuze complicatie is dat je zo graag een relatie zou willen. Je kan dan bijna niet ongedwongen een contact aangaan.

Heb je trouwens een idee van je sterke punten, wat jij een ander te bieden hebt, wat het voor een ander leuk maakt om met je om te gaan? Kun je die punten om te beginnen uitwerken in gewone vriendschappen? Uiteindelijk draait het allemaal namelijk om zelfvertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven