chocoladefondue en chocoladeletters.

12-12-2009 10:47 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi even een kort vraagje hier. Ik heb van sinterklaas een chocoladefondueset gekregen. Maar ik heb ook een overschot aan chocoladeletters gekregen. De vraag van mij is nu of ik die daar ook voor kan gebruiken. Want ik hoor van de een wel, en de ander zegt weer van niet....

Pfffff...alvast bedankt,

Groetjes Hvm :-)

Kan het wel of kan het niet?

Totaal aantal stemmen: 19

Ja, het kan wel! (100%)
Nee, het kan niet! Geen stemmen
quote:delphicat schreef op 12 december 2009 @ 13:04:

[...]

Au bain marie (glazen schaal op een pan met kokend water) smelt alle chocola prima. Of probeer jij het te smelten in het fondueschaaltje zelf, boven een waxinelichtje?Ik weet het, maar chocoladedruppels zijn in mum van tijd gesmolten en gaat toch echt beter.
...
quote:queenie1 schreef op 12 december 2009 @ 13:18:

[...]

Ik weet het, maar chocoladedruppels zijn in mum van tijd gesmolten en gaat toch echt beter.Ik kies liever zelf met welke chocola ik fondue, dan dat ik uit een beperkt setje dure druppels kies zonder aanwijsbaar voordeel.
Of heb je het over een chocoladefontein (oh gruwel)?
Nee, gewoon om chocolade te smelten voor cake, ganache, fondue, fontein, taart etc. etc. werken druppels beter, maar gewone chocolade kan ook. En druppels zijn verkrijgbaar in wit, melk en puur.
...
zelfs voor de chocoladefontein hebben wij geen druppels maar gewoon speciale brokken chocola. Die zijn minder duur en net zo makkelijk (en in veel smaken)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:Pilous schreef op 12 december 2009 @ 11:28:

Chocola au-bain-marie smelten, slagroom doorheen roeren (200 ml slagroom op 300 gr chocola) en gaat prima.Nog eventjes: gaat die slagroom niet schiften? Het gaat toch om ongeklopte normale slagroom?
Nee, gaat niet schiften, ja, gewone ongeklopte room.
En eet smakelijk
Thanx..
Ik wilde net chocoladefondue maken maar het is mislukt want bleef op het gegeven moment een soort klomp chocoladepasta die niet verder wilde smelten. Heb het au bain Marie gesmolten in een diep aardewerken bord boven een pan kokend water (water raakte het bord niet). Heb er een klein scheutje slagroom op kamertemperatuur bij gedaan toen de chocola (2 reepjes puur en een half reepje melk) begon te smelten. Waar is het misgegaan?
Was het toch te koud in het bord? Was de chocola wel van goede kwaliteit? Geen light-troep? Ook geen extra-extra-puur met zoetstoffen?
Geen zoetstoffen geloof ik, gewoon repen van verkade.
Kan er een beetje water bij je chocola zijn gekomen? Zelfs een vochtige net-uit-de-vaatwasser-kom kan gesmolten chocola al korrelig maken.
Als je au bain marie verwarmt moet je ervoor zorgen dat de pan waar de chocolade in zit ín het water drijft en niet er boven, anders is het te koud volgens mij... Het water mag niet koken, maar moet wel behoorlijk heet zijn. Op die manier werkt het bij mij in ieder geval!
Nee joh, je pan of schaal moet het water net niet raken. Ik gebruik altijd een glazen schaal. En de chocola niet warmer laten worden dan lichaamstemperatuur. En het water hoeft niet te koken, maar moet wel goed heet zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven