Easy line eiwit slank (vedax) of proteinedieet

18-08-2007 18:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit spul? De laatste tijd heb ik meerdere advertenties hiervan gezien, en het lijkt te helpen bij afslanken.

Hoe smaakt het? En belangrijker nog...werkt het?

Ook lees ik steeds meer over eiwitdieten of proteinedieten, maar dan meer door alle maaltijden te vervangen, aangevuld met rauwkost en groente.

Wie heeft hier ervaring mee? Kun je zoiets op eigen houtje doen of is het belangrijk om begeleiding te hebben omdat je niet volgens de schijf van 5 eet...

Ik ben op zoek naar een methode waarbij je zo weinig mogelijk hongergevoel hebt en meer energie krijgt.

Alle reacties, tips en ervaringen welkom!

groetjes, Liz
Misschien dat vezeltabletjes kunnen helpen! Die geven een vol gevoel en niet duur.
hoi megan,

hoe werkt dat dan met vezels? moet je dat een paar keer per dag voor de maaltijd nemen? Werkt dat niet vooral laxerend?

heb je er zelf ervaring mee?
Hallo liz,

vedax eiwit slank ken ik niet, maar ik heb wel een tijd een proteinedieet gevolgd (sanaslank). dat werkt als een tierelier, zonder hongergevoel, maar je moet daarna wel langzaamaan weer een gezond eetpatroon aanleren. bij mij is het in de opbouwfase misgegaan, o.a. door slechte begeleiding. maar vooral door mijn eigen fouten, lees: vervallen in oude (slechte) eetgewoontes.

Proteines geven wel een vol gevoel, en kunnen daardoor hongergevoel tegengaan. Of zo'n eiwitslank shake beter is dan bijvoorbeeld kwark e.d. weet ik niet. Begrijp ik het goed dat je die shake BIJ gewone gezonde voeding moet nemen? Misschien kun je dan inderdaad zoals Megan zegt vezeltabletten nemen. Je zal voor jezelf uit moeten vogelen wat werkt.

Succes in ieder geval!

groetjes,

Mia
Succes
Hoi Mia,

dus eiwitten werken goed, als ik jou zo hoor..

Je hebt het over sanaslank, is dat in de winkel te krijgen of alleen via internet. ik heb al gezocht op proteinedieet en dan kom ik wel redelijk wat tegen.

kan dat op eigen houtje denk je? ik wil eigenlijk wel voor snel resultaat gaan en als het zonder hongergevoel kan, graag!

zijn er meer mensen die zoiets wel wat lijkt? zodat we het misschien samen kunnen doen en babbelen over hoe het gaat?
Nina, dat van 'je bent wat je eet' dat heb ik vakewr gehoord.

Uhm, wat zou ik dan zijn? ik kies het liefst verantwoord en gezond, maar soms is daar geen sprake meer van..dan snak ik extreem naar dingen als chocola........
Tag, kijk eens bij 'koolhydraatjunkies in rehab'.

Die volgen het Southbeach of Atkins-dieet, maw veel eiwitten eten en weinig koolhydraten. Ik zou heel graag mijn levensstijl aanpassen, maar niet zo extreem als die 'diëten'. Ik wil ook graag veel en snel vermageren, maar volgens mij is dat niet de juiste manier. Ik wil wel veel vermageren en geleidelijk aan, zodat de kilo's wegblijven. Ik eet 's morgens en 's middags nog koolhydraten, maar tussendoor en 's avonds niet meer... Hopelijk heb je hier iets aan?

Ik heb ook de shakes willen doen hoor, maar volgens mij is het toch niet de juiste manier. Hoeveel wil je eigenlijk vermageren?
Ik ben gisteren begonnen met eiwitshakes. Smaakt erg lekker (naar aardbeienmilkshake!). Probeer daarnaast zo min mogelijk koolhydraten te eten en nog meer te sporten. Benieuwd of het gaat werken!
eitwitrijke dieten kunnen belastend zijn voor de lever. uiteraard val je ervan af omdat je minder eet, maar het beste is een uitgebalanceerde voeding met koolhydraten, eiwitten en vetten
zeker voor sporters is het af te raden koolhydraten te schrappen.
quote:Shebyte schreef op 22 augustus 2007 @ 12:31:

Ik ben gisteren begonnen met eiwitshakes. Smaakt erg lekker (naar aardbeienmilkshake!). Probeer daarnaast zo min mogelijk koolhydraten te eten en nog meer te sporten. Benieuwd of het gaat werken!

Hoi Shebyte,

welke shakes gebruik je, wek merk? heb je die via internet besteld? en wat eet je er dan verder bij?
Fien, dank je voor de tip, ik heb er al eens gekeken.

Maar dat wat jij zegt om in ieder geval 's avonds de koolhydraten zoveel mogelijk te beperken zit wat in!

meds, is het niet zo dat eiwitrijke voeding juist belastend kan zijn voor de nieren? ik lees ook over kalium/natrium balans en dat je kaliumtabletten erbij kan/moet slikken..Dat heeft toch met je nieren te maken?

trouwens, ben jij dat op die foto? zoja, doe je aan bodybuilding? gebruik je dan ook extra eiwitten voor je spieren? herstel en opbouw)
Ik vraag me ook af hoe het nou werkt met eiwitten. De één gebruikt eiwitten om aan te komen in gewicht of spierkracht, terwijl voor een ander eiwitten helpen om af te vallen..(dr frank dieet e.d.) Ik wil zelf afvallen. Ik gebruik nu weleens een eiwitslank shake, en deze vult heel erg, heb dan 2 tot 3 uur totaal geen trek. Zorg dan wel dat ik voor de rest genoeg groenten en water binnen krijg, en uiteraard zo min mogelijk suiker. En neem zo'n shake dus ipv een tussendoortje, of bij het middageten. Ik las ergens dat iemand ervan was aangekomen. Kan iemand mij uitleggen hoe het nou zit met die eiwitten. Ik verwacht geen wonderen, maar als het afvallen iets makkelijker kan, dan graag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven