2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
de kerstboom staat in huize teddy!! oh wat gezellig. lampjes voor de ramen. Nu nog wat kaarsen aan en het kerstgevoel is compleet. Ik mis alleen nog het kinderkoor

We hebben een klein boompje dit jaar, hij staat op een tafeltje en onderin hangen wat stoffen beestjes en sterren voor mini.

teddyman is hier trouwens degene die hier meestal chagerijnig is. Hij kan soms zijn werk echt mee naar huis nemen en dan dingen op mij afreageren. Daar zeg ik dan ook meteen wat van.

Ik ben niet z'n personeel. na een uurtje is het vaak we over.
Mimpje, manlief en ik kunnen idd heel goed praten. Maar dat is ook iets wat we heel bewust doen. We zien veel om ons heen dat vrienden hun problemen eerder met ons bespreken dan met elkaar, dat willen wij niet. Je moet het toch samen doen... Vroeger was ik helemaal geen prater over mijn gevoelens hoor.

Teddy manlief neemt dat ook wel mee maar hij is dan vooral heel snel aangebrand. Ik zeg dan altijd, jij hebt geen lontje, jij hebt een strijkvlak. Dat is soms wel vervelend hoor maar is gelukkig altijd snel over.. Hihi ik hoor het jou gewoon zeggen trouwen, ik ben niet je personeel!
kan mini nog niet zingen dan, kijk je of de kat mee wil miauwen...
Hee meiden, rustig hier nu.. wel lekker gekletst hier dit weekend! Even bijlezen..

Arrcchh wat ontzettend balen Floor, ik had zulke goede hoop dat t deze keer raak zou zijn.. Wat goed dat jullie nu een soort termijn hebben gesteld.

Vera, nog geslaagd voor t autostoeltje? Haha.. ik moest lachen over hoe de kleine soms haar grenzen (of eigenlijk die van jullie ) opzoekt.. t lijkt me stiekem wel leuk als ze zo ondeugend worden.

Teddy, leuk feestje gehad zo te lezen. En wat leuk dat de kerstboom staat. Merk dat ik er ook helemaal voor in de stemming raak, ik ga komend weekend een boom scoren en ons huis in kerstsfeer brengen. Heb er helemaal zin in!

Jobje, wat fijn dat jullie ouders hebben geholpen met t schilderen van t appartement. Nog lekker gewandeld vanmiddag?

OGG, wat ontzettend sneu dat jullie nog zo in de lappenmand zitten. Zeker omdat je de kleine niet lekker kan knuffelen en troosten. Ik hoop dat jullie met de kerst toch weer fit zijn hoor, want dit is ook niets..

Mimpje, wat ellendig dat mini nog zo ziek is. En dan jij alleen thuis met hem, niks aan he? Wel gezellig dat jullie zo lekker geshopt en geluncht hebben met z'n 3-en!

Rossia, lekker he, zo janken bij de film hahaha...

Ik heb inderdaad ook de wagen als een wieg gedekt, dus met een laken, dekentje en dan het dekje dicht. Onze mini lag er sinds de herfst wel in met een jasje aan of de omslagdoek om haar heen. Ze liggen toch stil en die van ons was/is natuurlijk nogal een lichtgewicht. Wat leuk dat t kamertje nu bijna echt af is!

Ellein, wat goed dat jullie mannetje om de houtkachel heen gaat, zou dat toch wel eng vinden. Lekker van jullie weekend genoten?

Wij hebben het bewust dit weekend erg rustig aan gedaan, ik zit effe niet zo lekker in mijn vel en ben erg emotioneel om niets. Vriendlief was vrijdag- en zaterdagavond weg, maar overdag waren we lekker met z'n 3-en. Merk dat ik een beetje opzie tegen de nieuwe werkweek, maar ach.. straks bijna 2 weken vrij!
Missc, wat vervelend dat je tegen je werkweek opziet Komt het door iets op je werk of door het missen van mini? Want dan herken ik dat gevoel wel, heb sinds mini veel minder zin in werken.

Vind het thuis ook heerlijk!

Lekker twee weken vrij (ik ook!) gaan jullie nog iets bijzonders doen?
Goedenavond!

Teddy, de taart was dus een succes, mooi! En, ben je verwend?

Ik ga woensdag gewoon de prik halen (nou ja, mini dan). Ze heeft er weinig last van gehad, en nu neem ik aan dat het bij de 2e niet anders zal zijn.

Haha, een kinderkoor? Je bent op de goede weg om er 1 te vormen. Hoop ik! Oh, wat spannend voor jou deze maand. Heb je al een testdatum in gedachten?

Mimpje, lekker geslaagd met shoppen dus. Leuk is dat he, als ze weer nieuwe kleertjes nodig hebben. Hier al een tijdje maat 74 en we hebben toen gelijk een heleboel ingeslagen. Nu is het weer wachten op maatje 80...

Klinkt inderdaad als een (beginnende) keelontsteking bij mini. Misschien maar weer een keer langs de ha?

Ah nee he Floor? Heeft het toch weer toegeslagen? Kan me voorstellen dat je flink teleurgesteld bent. Zeker als het een paar dagen te laat komt...

Mooie avatar!

En wat goed dat jullie een toekomstplan hebben gemaakt. Brengt toch een beetje rust in je hoofd als je het over dat soort dingen eens bent.

OGG, wat een zielige mini! En dan kun je hem niet eens troosten terwijl je daar zo’n behoefte aan hebt. Ik hoop echt dat jullie allemaal weer snel opknappen. Morgen nog maar even niet werken?

Ben benieuwd naar je kerstkaart. Zet je hem op de mail?

Ann, hoe is het nu met jou? Al een echo gehad?

Rossia, wij hadden ook de babynomade wikkeldoek in de kinderwagen, of een lakentje en dekentje.

Ik heb erg moeten huilen bij het boek, dus ik denk dat ik die film wel een keer veilig op de bank kijk als hij te huur is.

Jobje, gelukkig hebben jullie weer nieuwe huurders. Is het huis naar jou idee ook opgeknapt van het schilderen?

Er zijn altijd wel momenten dat je allebei niet zo lekker in je vel zit. En meestal steek je elkaar nog aan ook. Geeft niks, als het maar niet te lang duurt toch?

En wat Floor zegt, even bij elkaar aangeven. Meestal laten wij elkaar dan even met rust. Tenminste, dat vinden wij prettig. Misschien werkt bij jou extra aandacht juist wel.

Missc, ik had jouw laatste stukje gewoon zelf kunnen schrijven. Ik voel me precies hetzelfde. Een emotioneel wrak. En ik zie enorm op tegen morgen... en overmorgen... en donderdag.... en vrijdag.... Zucht. Ik weet even niet wat ik hiermee moet doen...

Gelukkig de weken erna lekker vrij voor jou. Ik heb dan 2 weken van 3 dagen.

Wij zijn uiteindelijk niet gaan kijken voor autostoeltjes. Onze keuze is gevallen op een Romer King Plus voor de “grote auto” en een MC Priori voor de “kleine auto”. Maar we kunnen er misschien via via aan komen, dus we wachten nog heel even met kopen.
He Vera!

Zal het door de komende kerstdagen komen? hier ook een emotionele muts. Een bepaald boek, iets op tv er hoeft maar iets te gebeuren of de tranen branden in achter mijn ogen.

Voor jou ook een Heb bewondering voor je dat je 4 dagen kunt (moet?) werken. Knap hoor, ik doe het je niet na.

Wij zijn ook voor de romer king gegaan. Wel een grote stoel hoor, de koningstroon van mini. Hij past er volgens mij nog lang niet in.
missc, ik zie ook elke keer weer op tegen het werken. vooral de maandag. als die geweest is gaat het vaak wel weer. komt ook omdat ik natuurlijk 4 dagen weekend heb, moet dan echt even afkicken. Had het ook hoor toen mini een maand of 4 was. je leven komt weer angzaam in het oude ritme en ineens moet je allles combineren en regelen. Je lichaam ontzwangert langzaamaan. de roze wolk wordt kleiner. na een tijdje kom je wel een weer in balans.

vera leek me eerst we leuk om op mijn verjaardag te testen, maar das nog te vroeg. wacht nog een weekje denk ik.
Dat is het precies meiden, ik voel me zo wankel op dit moment. Ik voel me van alles een beetje: een beetje moeder, een beetje werknemer en ook nog ergens iemands vriendin. Moet al mijn aandacht verdelen en dat kost op dit moment erg veel energie. Letterlijk, want de kilo's vliegen eraf en voel me zo labiel. Moet weer mijn nieuwe balans zien te hervinden. En er zijn idd wat kleine dingen op mijn werk gebeurt waardoor ik wat uit t lood ben, ook daar moet ik weer mijn plekje hervinden.. Maar ach, als ik morgen eenmaal aan t werk ben, zal t vast beter gaan.

Wel erg fijn om te lezen dat jullie t herkennen.
Missc wat vervelend dat ook zo erg afvalt. wat je zegt over van alles een beetje voelen is ook zo herkenbaar.

Ik zei laatst op mijn werk; voor thuis wil ik vier dagen daar zijn, voor mijn werk vier dagen hier.

Mis het fulltime werken, mijn eigen klas, mijn eigen ding, omgang met collega;'s etc. En als ik aan het werk ben mis ik thuis.

Stom gedoe die rothormonen, gaat wel weer over hoor! En dan...dan gaan we voor een tweede
Ik kan niks anders dan me aansluiten bij alle mutsgevoelens wat betreft werk-thuis. Baal ook dat het alweer bijna maandagochtend is. Terwijl het ook alweer bijna dinsdagmiddag is en er weer een mamadag voor de deur staat. Tja, je moet toch ook werken om centjes te verdienen, en als ik iedere dag thuis zou zijn dan denk ik dat ik me ook niet fijn zou voelen. Zucht.....
Hee lieve meiden, en met name Missc en Vera, ik herken helemaal wat jullie schrijven. Ik zit momenteel ook in zoiets. Net alsof de roze wolk over is. Eerst was het ook zwaar, maar toch leek het soms ook wel een beetje vanzelf te gaan. Je wilt alletwee veel voor mini doen en je werk is nog nieuw en inspirerend en nu komt pas een beetje de terugslag. Ik moet nu ook even niet denken aan een tweede, terwijl me dat een tijdje geleden helemaal geweldig leek. Ik huil niet zo makkelijk, maar vanmorgen zei Jobman iets en toen deed ik kattig terug en barstte in tranen uit. Het is toch allemaal zwaarder dan ik dacht en ik ben ook wel toe aan vakantie. Precies wat jullie zeggen, je moet alles combineren. Bij mij speelt ook nog dat ik het gevoel heb dat ik meer doe en meer verantwoordelijkheden op me neem dan Jobman. Ik zorg meer voor mini en het huishouden, bel met instanties, doe de administratie en Jobman kookt af en toe, stofzuigt en zorgt af en toe voor mini, maar ik heb het gevoel dat er meer op mij neerkomt. Hebben jullie dat gevoel ook of is het bij jullie eerlijker verdeeld?

Missc en Vera, hele dikke knuffels voor jullie!

Ik heb nu zelf even niet de energie om precies terug te lezen wat iedereen geschreven heeft, maar ik herinner me nog dat Michigan vroeg waarom ik geen twee prikken wilde. Dat heeft eigenlijk te maken met dat ik gehoord heb dat ze in de ons omringende landen ook maar 1 prik krijgen en dat ze dat daar ook genoeg vinden. Verder is de angst voor de Mexicaanse griep bij mij wat afgenomen, omdat ze zeggen dat het mild verloopt en dat het op zijn retour is. Verder gaat het natuurlijk niet om een prik voor mini maar voor mezelf, dat scheelt ook.

Verder hebben we op de dag van de prik een afspraak voor het aanmeten van het helmpje. Dat is een afspraak van 2 uur... Vanaf dan moet ze het helmpje steeds een paar uur op totdat ze hem 24 uur per dag opheeft tot ze 1 is.

Even posten.
Bedankt voor de complimenten over de foto's op de mail. Ik ben ook heel trots op haar hoor : )

Teddy ik vind haar ook vaak op jouw mini lijken, grappig he! Het is inderdaad de blik in de ogen, kan het ook niet uitleggen.

OGG, zo sneu dat je mini niet kan knuffelen, dat lijkt me heel naar. Je wil er toch gewoon altijd voor je kleintje kunnen zijn. Sterkte met de ziekenboeg daar.

Mimpje, bij jou ook al zoveel ellende. Het is toch wat, die reflux en die lage weerstand van mini. Ik hoop voor jullie dat hij snel opknapt. En ook niet leuk dat je niet meekon naar de markt. Hoe heeft Mimpman het gehad?

Teddy, ik vind het zo knap dat jij zoveel doet en ook altijd zo vroeg opstaat. Waar haal je toch al die energie vandaan en hoe blijf je zo positief?
jobje ik heb het altijd zo gedaan. ben nooit een uitslaper geweest en ben 's morgens op mijn best. Hoe verder de dag vordert, hoe luier ik word. hihi. Verder valt het naar mijn gevoel best wel mee hoor. Misschien lijkt het veel omdat ik hier alles neerkwak. Ben best veel thuis hoor.

Ik doe hier ook het meeste in huis. Teddyman werkt lange dagen. Dus ik maak schoon, doe boodschappen, kook en doe de meeste zorg voor mini. Daarintegen maakt teddyman als ie thuis komt eten voor mini, heeft ie dan ook echt een uurtje papatime, zorgt ie 's morgens en 's avonds voor mini haar flesje en brengt ie haar maandags naar het kdv. Hij regelt alle financiele dingen. dus op zich aardig verdeeld.

goed nu snel naar mijn werk

tot later
Goedemorgen!

Jobje even over de verdeling huishouden/werk/zorg voor mini etc. Hier doe ik thuis meer, manlief pakt af en toe de stofzuiger voor beneden maar doet bijna elke avond de keuken.

Ik doe alle administratie, en meer zorg voor mini, maar ik werk ook minder.

In het weekend gaan we soms samen even als een wervelwind het huis door zodat ik op mijn vrije dagen niet zo heel veel hoef te doen.

Succes met het helmpje, lijkt me toch even moeilijk. Maar je zult zien, mini zal er weinig last van hebben (hoop ik!) en deze maanden vliegen ook weer voorbij.

Teddy werkze vandaag! Ik ben ook meer een ochtend mens, heerlijk nu het huis al bijna aan kant is. Alleen nog even de bedden en dan heb ik de rest van de dag lekker vrij.

Mini is nog steeds ziek. Beetje verhoging nog maar zijn longen klinken weer erg slecht. Morgen even een bezoekje aan de ha zodat die weer naar zijn longen kan luisteren.

Fijne dag allemaal, liefs
Wat een rust hier vandaag....
mimpje! ben er wel, maar druk aan het werk.

hoest met mini nu?

OGG hoe was het bij de vlos?
Ah ja het werk moet ook af he!

mini is nog steeds erg aan het hoesten en koortsig, niet hoog hoor steeds rond 38 graden.

Vandaag huis in kerst/winter sfeer gebracht. Vanavond ga ik een kerstboom halen!!!!
Mimpje, mijn moeder is nog bezig met het naaien van het hemeltje. Als die erop zit zal ik een foto maken! Hoe gaat het in de ziekenboeg? Zo te lezen nog niet zo best he. Hoop dat het snel beter gaat. Leuk dat je huis ook in de kerstsfeer is. Lekker knus.

Floortje, het heeft dus allemaal goed doorgezet. Echt enorm balen. Zo te lezen hebben jullie er goed over gesproken. Als jullie samen achter de gestelde doelen staan dan kun je daar ook geen ruzie over krijgen. Fijn dat je nu voor jezelf die rust gecreeerd hebt.

Jobje, jullie druk in het oude huis zo te lezen. Likje verf kan een hoop helpen om het weer frist te ogen. Fijn dat je weer huurders hebt. Af en toe kattig zijn is niet erg. Als je het daarna maar weer goed maakt en blijft praten. Bij ons is het redelijk verdeeld. Rossiaman kookt veel en maakt de keuken schoon en stofzuigd. Het soppen en schrobben doe ik. De boodschappen doen we samen. Dit zal straks wel anders worden als ik minder ga werken. Dan kan ik wat meer doen en dat vind ik niet erg.

Teddy, wat gezellig dat alles in kerstsfeer is. Ik heb ook het hele huis weer in de kerstsfeer gebracht. De boom staat inmiddels binnen. Heeft teddyman een stressvolle baan? Ik ben even kwijt wat voor een bedrijf hij heeft.

Missc, voor jou even een dikke ! Niet makkelijk hoor. Je leven wordt gewoon op zijn kop gezet en ik denk dat het best even duurt voordat je een ritme hebt. Vindt je je baan nog wel leuk of is dat ook een reden dat je tegen de maandag op ziet? Gelukkig is hij nu alweer achter de rug.

Vera, verstandig dat je de film thuis op de bank gaat kijken Geen autostoeltjes dus. Wel prettig dat je er via via aan kunt komen. Dat scheelt een hoop centjes...

Zo te lezen heeft iedereen een beetje tegen de maandag op gezien. Gelukkig is hij nu voorbij hoor meiden Misschien ligt het echt aan de maand. Kop op meiden. Komt allemaal goed.
rossia, teddyman heeft een reclamebureau. Ik werk bij de concurrent. ach heb er wel eens aan gedacht om daar te gaan werken, maar geloof niet dat dat een hele werkbare situatie wordt. Dan hebben we elkaar helemaal niets meer te vertellen 's avonds. en discussies op het werk neem je mee naar huis en andersom, dus das niet handig.

We zitten allebei wel in een iets andere klantenkring dus mijn baas en hij lopen ekaar niet voor de voeten.

gezellig zo'n kersthuis mimpje. vindt mini het ook mooi?

zo weer heerlijk op de bank voor GA en Project catwalk.

fijne avond allemaal
Ah Teddy, bedankt voor de uitleg. Hebben jullie elkaar ook ontmoet in het "wereldje" ? Wel grappig dat je bij de concurrent werkt hihi, maar goed dat het een andere klantenkring is en inderdaad zo heb je s'avonds nog wat leuks te vertellen aan elkaar....

Oh nog 2 vragen.... Hebben jullie perineum zalf gebruikt voor het soepel maken daar? En welke maat slaapzakje ga ik kopen. Ik zie ze van 60, 70cm en groter, maar geen idee.
Lees net dat vanavond voorlopig de laatste aflevering van GA is. Dus even extra ervan genieten meiden.

Zou dan PP volgende week weer verder gaan?
Mini vindt mijn kerstrendiertje wel grappig. Lekker op de oren sabbelen enz. Verder is hij nog teleurgesteld, want we hebben nog geen boom. Ik ging er net eentje kopen......ze waren lelijk! Dus morgen ga ik weer op jacht.

Rossia, nee ik heb geen zalf geen zalf gebruikt, waar ik denk dat je waarschijnlijk bedoelt.

Ik had een slaapzakje, mouwloos, maatje 50/56. Erg fijn ding. Van de H.
Een lelijke boom kan inderdaad niet mimpje! Gelukkig heb je het kerstrendiertje!!

Oke, je hebt dus wel slaapzakjes die kledingmaatjes hebben ipv cm maatjes. Thanks.

Oh en PP gaat inderdaad volgende week verder.
Nee Rossia de boom is echt mijn ding. Ben uren bezig met kopen, daarna uren met optuigen. Balletje hier, slingertje daar. Ben er wel zoet mee.

Ach is maar goed dat ik hem nu nog heb het is GA avond he...

De kledingmaatjes in slaapzakken heb ik alleen nog maar bij de H gezien. Verder inderdaad altijd in cm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven