Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
quote:eleonora schreef op 15 december 2009 @ 15:31:

Liefste MV, lekker wief van me, je krijgt van mij een superpakkerd en een knuffel.

Zal ik hier dan maar een troostrijk glitterplaatje voor je plakken?

[afbeelding]Thanks, daar word ik zeker weer vrolijk van .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:eleonora schreef op 15 december 2009 @ 15:39:

Misschien is het een plan om de angels te vragen de titel van dit topic te veranderen?

Dan kunnen we gewoon pussytalk doen en dan hoeft het niet over verdwenen katten te gaan (mag ook) maar gewoon over onze katten of kattenliefde in het algemeen.

Is dat wat?

Alleen als er meer mensen zin hebben om lekker door te tateren hoor over katten.Ja leuk Lé, Lé's pussytalk? Of is dat voor meerdere dingen ....
Kattenliefhebbers, praat met met Lé

Meneer de Beer en andere kattenverhalen.

Ben niet zo in verzinstemming.
Ik tater graag mee! (ben grooooooooooooot kattenliefhebber!!)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Leo's kattenbel?? Ik ben ook niet zo goed hierin vandaag (moet ook erg nodig plassen!!)
Durf het bijna niet te zeggen, maar zoals jullie over jullie poezebeesten praten, praat ik over mijn hond!

Kan ik ook zo enorm van genieten, van ontroerd raken, blij van worden, die zwart-witte snuit en die zachte oortjes en die lieve pootjes en en en...

Mag wel hè, op een kattentopic?
ik tetter zo af en toe mee

mijn katten hebben de kerstboom ontdekt. Nou ja, ze ontdekken hem om het uur iedere keer opnieuw lijkt het wel. Mijn onbreekbare ballen zwerven ergens door het huis ondertussen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
tuurlijk robo, want ik kan me helemaal voorstellen dat dat hetzelfde voelt
O jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! (klapt geestdriftig handen rood), Robo doet dan mee over de hond!

Dan maken we er iets met 'dieren' van.

Dierengemeut

Dierenperikels

Blij met je beest!

Beestenbabbels

Tetter hier over je dier!

(zetten we 'v/h Kootje de Beer is zoek' er achter voor de herkenbaarheid)

Zullen we dat doen, met 'dieren' ipv katten? Dan kan Lindy meepraten over de fretten en zo ook bijvoorbeeld.....
quote:robo schreef op 15 december 2009 @ 16:13:

Durf het bijna niet te zeggen, maar zoals jullie over jullie poezebeesten praten, praat ik over mijn hond!

Kan ik ook zo enorm van genieten, van ontroerd raken, blij van worden, die zwart-witte snuit en die zachte oortjes en die lieve pootjes en en en...

Mag wel hè, op een kattentopic?Vertel, o vooral, vertel, vind ik zó gezellig......
Ik vind 'Tetter hier over je dier' wel leuk!

Kerstboom moet hier nog opgezet worden, voor Puk de eerste kennismaking met, dus ben benieuwd hoe het gaat...aiaiai.
haha een van mijn katten heet pluk, hoe toevallig

Dit was voor hun ook de eerste kennismaking. Vorig jaar hadden we geen boom en het jaar ervoor zwierven ze nog rond als jonge kitten
Mijn hond is dus al heel oud (16-en-een-half) en slaapt de halve dag.

Maar zodra hij me ziet, dag en nacht, begint hij àltijd meteen te kwispelen, hijst zich uit zijn mand, komt glibberend en glijdend over het parket naar me toe en drukt dan zijn koppie tegen mijn been... zo liehief!

Wat ik het allerschattigst vind is als ie slaapt en je ziet dat hij droomt: kleine knorretjes, grommetjes, piepjes en zijn achterpoten die luchtfietsen... aaaaah!

Als ik naar de WC ga staat hij voor de deur te wachten op me; als ik verdrietig ben komt hij naast me zitten met zijn kop op mijn knie, hij is echt mijn hondemaatje.

Ja, ik kan uren doorgaan over hoe lief honden in het algemeen zijn en de mijne in het bijzonder!
quote:itsme26 schreef op 15 december 2009 @ 16:15:

ik tetter zo af en toe mee

mijn katten hebben de kerstboom ontdekt. Nou ja, ze ontdekken hem om het uur iedere keer opnieuw lijkt het wel. Mijn onbreekbare ballen zwerven ergens door het huis ondertussen

O herkenning, ik had een beeldige boom en daaronder een soort van schattig dorpje met huisjes en lichtjes op een sneeuwkleed. Hadden dus, ja, verleden tijd.

Ze slobberen met z'n allen het vijvertje bij het waterradje leeg, wat dan gruwelijk gaat aanlopen en piepen, dat waterrad, ze gooien de kleine denneboompjes om, vallen in slaapt op het sneeuwkleed waarbij ze met hun logge lijven de tere verlichting op de huisjes verpletteren en ze gooien steeds de prachtige kerstman die naast de kerstboom staat steeds om.

Daarbij had men (er staat geen naam bij, dus ik weet niet wie) een half opgegeten muizenlijk onder het sneeuwkleed gespeeld! Eh bah!

Merry christmas zullen we maar zeggen.
helaas, ook bij mij dus. ballen liggen door het hele huis.

Het zijn wel van die onbreekbare maar het is zo'n kaal gezicht.

Ze doen laten trouwens ook mijn gordijnen niet met rust. Ik heb van die vouwgordijnen en als het koud is doe ik ze dicht, dat scheelt tocht in de serre maar oh wat vinden ze dat mooi.

Hangen in die dingen....
oh ja robo, die geluidjes, dat vind ik ook zo lief. Ik heb 2 jonge katten maar ook een bejaarde en zij doet dat ook. Zo schattig...
oeh gezellig, tetteren over katten, ik doe mee!

ik moet mijn kerstboom nog optuigen, ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Vorig jaar kon ik iedere dag ballen terughangen die de jongste, toen 6 maanden oud, er steeds uitviste. Heel schattig en heel voorzichtig
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
16 en een 1/2 Robo?

Dat is verschrikkelijk oud he, voor een hond?

Wat heerlijk dat hij het nog steeds zo goed doet dan he?

Heb je hem al vanaf dat hij een puppy is?
Nee, ik heb 'm uit het asiel gehaald toen hij 9 was (zo zielig, na 9 jaar bij hetzelfde oudere echtpaar moest hij weg omdat ze een kleinkind zouden krijgen en dat geen goed idee vonden met een hond, die haren enzo, grrrrrr).

Hij is door alles heen bij me geweest, twee keer mijn ziekte, verhuizingen, buitenland, etc etc en hij is er nog steeds.

Ik moet er echt niét aan denken dat hij er niet meer zal zijn, ooit, maar ja...
Beestenbabbels vind ik leuk.

En geweldig als Robo, Lindy en alle andere dierenliefhebbers mee babbelen.
o hoe lief is dat Robo, ik hoop dat je hem nog een tijdje bij je mag houden

Ik vind dat ook zo heerlijk. Als ik thuiskom staan de katten altijd met zijn tweetjes voor het raam te wachten. Itsman weet altijd als ik eraan kom want dan rennen de katten naar beneden.

En dan moeten ze meteen even alle aandacht. Aaien, knorren etc.

Tazz, komt me sinds een paar maanden 's ochtends uit bed halen. Als ik nog niet wakker ben kijkt hij even en gaat weer weg (volgens itsman dan)

Pluk komt 's avonds altijd op het bed (alsof ze het hebben afgesproken)

het klinkt heel simpel maar omdat ze ooit zwerfkatten waren en we helemaal bij de basis zijn begonnen zijn dit voor ons grote overwinningen
wat schattig Its, dat had je niet durven dromen toen jullie ze kregen!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Jemig Robo, 161/2, wat een leeftijd zeg! Is het een 'vuilnisbak'-ras? Daarvan hoor je nl. wel vaker dat die zo oud kunnen worden!

Speciaal wordt je dier dan hè, als je er al zoveel mee meemaakt. Met onze 'oudste' (Fido-9 jaar) heb ik ook zo'n bijzondere band. Toen ik hem nam, was ik nog alleen en heb in korte tijd iets van 6 verhuizingen met hem gehad, relatiebreuk, nou ja kortom, het ging een tijd echt niet goed met me en Fido voelde dat zo haarfijn aan. Hij is echt mijn dikke maatje en kan lezen en schrijven met hem. Fido is ook een enorme joekel en alles gaat bij hem onbeheerst: kopjes geven wordt kopstoten (het liefst onder je kaak -> boink!), zachtjes in je neus of kin bijten gaat ook vaak onbedoeld harder, op je schoot springen staat gelijk aan trampolinespringen (oempf) en ook deuren worden niet zachtjes open geduwd maar worden met een klap open gesmeten. Maar het is zo'n engel!!
Tijdens mijn eerste chemo, toen het echt héél slecht met me ging, kwam mijn hond checken hoe het ging met me, als ik in de badkamer was.

Dan hoorde ik gesnuif onder de deurpost, dan wachtte hij even, en liep weer terug naar zijn mand. Als ik lang in de badkamer bleef herhaalde hij dat iedere tien minuten.

Toen ik weer beter was heeft hij dat nooit meer gedaan, dat deed hij alleen toen ik zo ziek was.

*smelt*
Ja, het is een vuilnisbak, Olijf, klopt!

Hij heeft een koeienprint: wit met grote zwarte vlekken (en rond zijn ogen twee zwarte vlekken).

Jouw Fido klinkt echt heel schattig, zo'n lompe lieverd :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven