kinderkerstsalade ofzoiets

16-12-2009 13:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heeft mijn zoon het kerstdiner. Ik had vorig jaar een chocoladetaart gemaakt en die sloeg in als een bom. Omdat er al meerdere moeders zich hebben opgegeven voor een toetje en er nog niemand stond vermeld bij salade, bedacht ik me dat het misschien wel een idee was om 'iets'met fruit te doen. Tegelijkertijd realiseer ik me dat dat idee misschien voor mij iets te ambitieus is aangezien ik in de keuken nagenoeg fantasieloos ben Iets volgens een instructie klaarmaken lukt me wel, maar iets zelf verzinnen wordt wat moeilijker. Ik wilde dus van die kant-en klare cakejes doen met daarin iets van glazuur en appel en banaan (volgens mij lusten de meeste kinderen dat wel) en daarbovenop een toef slagroom met een choco kerstkransje of een hulstblaadje ofzoiets....maar misschien zijn er meer leuke suggesties??
Je kunt ook spiesjes maken met stukken vers fruit eraan. In een halve meloen prikken (waar alufolie overheen zit) en klaar.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Nog maar een plaatje voor de leuk:

Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Salade is toch bij het hoofdgerecht? Tomaat enzo? Raar hoor, aardappels, vleesje en een kerstkransje...
quote:Carrera schreef op 16 december 2009 @ 13:03:

Je kunt ook spiesjes maken met stukken vers fruit eraan. In een halve meloen prikken (waar alufolie overheen zit) en klaar.maar dan wel met chocolade er over heen! (anders is het veel te gezond en minder lekker )
quote:elninjoo schreef op 16 december 2009 @ 13:10:

[...]

maar dan wel met chocolade er over heen! (anders is het veel te gezond en minder lekker )

Oeh, lekker! Vooral aardbeien en chocolade, daar kun je me 's nachts voor wakker maken.

Mag ik ook komen?
Salade en dan cakejes maken? Waarom niet komkommer tomaat etc.
Maar cake heeft toch niets met salade te maken? De toetjes zijn al ingevuld, ik zou niet van álles snoep maken.

Fruitsalade? Mandarijnen, sinaasappels, grapefruits, appels en kiwi's snijden en door elkaar in een bak doen. Vlak voor opdiening eventueel nog peer en/of banaan toevoegen.
Maak dan prikkers van kerstomaat, minimozzerellabolletjes basilicum en komkommer...
Van de spiesjes kun je ook een groentevariant maken trouwens. Lekker met een bolletje mozzarella, komkommer, tomaat, paprika etc.

Lijkt me feestelijker dan een kwak salade op het bordje.
Wat mevrouwdekees zegt dus.

Of groente in reepjes met een lekkere dipsaus...
Als er al meerdere moeders voor het toetje gaan, lijkt het me dat je niet met cakejes en chocola aan moet komen. Een salade hoort bij het hoofgerecht, en is dus "hartig"

Wat zouden mijn kinderen lekker vinden? Komkommer, kerstomaatjes, mais door elkaar en weinig of geen dressing? Of een schaaltje met kleine kerstomaatjes, uitgehold, overal plukje tuinkers erin. Of nog makkelijker, grote schaal met verschillende stukjes rauwe groente, zoals plakken winterwortel, komkommer, tomaat, paprika. Zijn eventueel ook leuk aan prikkers te rijgen, zeker als je eindigt met een sterretje, gestoken uit een winterwortel. Vervolgens alle prikkers in een halve kool, en tadaaaah.....

Succes
oeps, tis weer eens mosterd... moet sneller leren typen
quote:Carrera schreef op 16 december 2009 @ 13:03:

Je kunt ook spiesjes maken met stukken vers fruit eraan. In een halve meloen prikken (waar alufolie overheen zit) en klaar.

Wat een goed idee!!!

Zit ik even een partij moeilijk te doen zeg
Paar flessen met verschillende dressings erbij doen, want kale salade is niet te vreten en iedereen zal waarschijnlijk 'n andere smaak hebben wat ie over z'n sla het lekkerst vindt zoals tomatenketchup of honing/mosterd.
quote:Mevrouwdekees schreef op 16 december 2009 @ 13:10:

Salade is toch bij het hoofdgerecht? Tomaat enzo? Raar hoor, aardappels, vleesje en een kerstkransje... jaweetikveel! Zoals ik eerder al zei ben ik een nitwit in de keuken als het op verzinnen aankomt.
quote:Carrera schreef op 16 december 2009 @ 13:16:

Van de spiesjes kun je ook een groentevariant maken trouwens. Lekker met een bolletje mozzarella, komkommer, tomaat, paprika etc.

Lijkt me feestelijker dan een kwak salade op het bordje.Precies. Ik wil me er ook niet te gemakkelijk van af maken. Dat van dat spiesje vind ik een goed idee. Daar ga ik mee aan de slag.
quote:elninjoo schreef op 16 december 2009 @ 13:21:

Paar flessen met verschillende dressings erbij doen, want kale salade is niet te vreten en iedereen zal waarschijnlijk 'n andere smaak hebben wat ie over z'n sla het lekkerst vindt zoals tomatenketchup of honing/mosterd.Het is voor kìnderen. Die eten de dressing die ze van thuis kennen
Ga naar Xenos (of een andere winkel waar zoiets te koop is) en koop een pak kerstmispasta (sterretjes, vallende sterren, sleetjes, kerstballen, sneeuwpopjes etc), snij een pot augurken in kleine blokjes (kun je ook klaar kopen in sommige supermarkten), een grote pot zilveruitjes in de helft gesneden (de uitjes, niet de pot, haha), een verpakking hamblokjes (of in kleine stukjes gesneden Smac) en kiep er een slasaus bij en een heel klein beetje azijn en slagroom. Mengen en eventueel garneren met wat cherrytomaatjes (kun je leuk in kerststerretjes snijden).

Mijn kinderen vinden dit superlekker.
quote:traincha2 schreef op 16 december 2009 @ 13:22:

[...]

jaweetikveel! Zoals ik eerder al zei ben ik een nitwit in de keuken als het op verzinnen aankomt.

maar waarom ben jij dan vrijwilliger voor 't maken van 'n kerstdiner?

neem aan dat er ca. 20 kinderen in 'n klas zitten dus als er 'n stuk of 10 ouders iets koken dan hoeven de niet-keukenprinsessen toch niet aan de bak?
quote:elninjoo schreef op 16 december 2009 @ 13:21:

Paar flessen met verschillende dressings erbij doen, want kale salade is niet te vreten en iedereen zal waarschijnlijk 'n andere smaak hebben wat ie over z'n sla het lekkerst vindt zoals tomatenketchup of honing/mosterd.Hmm... ik vind dressings uit flessen juist niet te vreten. Dan liever een kale salade. Maar ja de liefhebbers kunnen daar dan ook voor kiezen.
quote:elninjoo schreef op 16 december 2009 @ 13:24:

[...]

neem aan dat er ca. 20 kinderen in 'n klas zitten dus als er 'n stuk of 10 ouders iets koken dan hoeven de niet-keukenprinsessen toch niet aan de bak?Op de meeste scholen is het gebruikelijk dat elk kind iets inbrengt.
dat klinkt ook goed. Ik doe hier wel inspiratie op zeg
Een leuke pastasalade? Eventueel een zoete?
quote:elninjoo schreef op 16 december 2009 @ 13:24:

[...]

neem aan dat er ca. 20 kinderen in 'n klas zitten dus als er 'n stuk of 10 ouders iets koken dan hoeven de niet-keukenprinsessen toch niet aan de bak?Ik doe al praktisch niks voor school;-) En inderdaad: er zitten ongeveer achttien kinderen in de klas en de meeste ouders doen wel wat. Kan ik toch niet achterblijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven