kinderkerstsalade ofzoiets
woensdag 16 december 2009 om 13:02
Morgen heeft mijn zoon het kerstdiner. Ik had vorig jaar een chocoladetaart gemaakt en die sloeg in als een bom. Omdat er al meerdere moeders zich hebben opgegeven voor een toetje en er nog niemand stond vermeld bij salade, bedacht ik me dat het misschien wel een idee was om 'iets'met fruit te doen. Tegelijkertijd realiseer ik me dat dat idee misschien voor mij iets te ambitieus is aangezien ik in de keuken nagenoeg fantasieloos ben Iets volgens een instructie klaarmaken lukt me wel, maar iets zelf verzinnen wordt wat moeilijker. Ik wilde dus van die kant-en klare cakejes doen met daarin iets van glazuur en appel en banaan (volgens mij lusten de meeste kinderen dat wel) en daarbovenop een toef slagroom met een choco kerstkransje of een hulstblaadje ofzoiets....maar misschien zijn er meer leuke suggesties??

woensdag 16 december 2009 om 13:32
quote:misschicken schreef op 16 december 2009 @ 13:28:
Ik maak me er dit jaar makkelijk vanaf met een pannenkoekentaart. Misschien doe ik wel heel uitsloverige een kerstboom erop van poedersuiker! hahahaDat is al heel wat toch? Leuke ideeen tot nu toe trouwens. Iedereen bedankt daarvoor. Ben ik morgen weer een stuk rustiger
Ik maak me er dit jaar makkelijk vanaf met een pannenkoekentaart. Misschien doe ik wel heel uitsloverige een kerstboom erop van poedersuiker! hahahaDat is al heel wat toch? Leuke ideeen tot nu toe trouwens. Iedereen bedankt daarvoor. Ben ik morgen weer een stuk rustiger

woensdag 16 december 2009 om 13:32
woensdag 16 december 2009 om 13:41
Wat vreselijk grappig dit. Ik zie het voor me. "En Traincha heeft vandaag de salade gemaakt" en dan een cakeje met een toef slagroom en een kerstkransje neerzetten, te leuk dit, had je gewoon moeten doen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

woensdag 16 december 2009 om 13:42
woensdag 16 december 2009 om 13:43
Wat vorig jaar goed viel in de klassen van mijn kids is onderstaande;
Boontjes halveren en beetgaar koken,
Spekjes uitbakken
uitje snipperen
borreltomaatjes in 4en snijden
en een oranje/gele paprika in halve repen.
Dit mengen in een schaal en klein beetje olie-azijn, peper&zout voor de smaak erbij.
Dit jaar maak ik spinazie omhuld met spek rolletjes, vinden er veel ook erg lekker.
Goodluck!
LLB
Boontjes halveren en beetgaar koken,
Spekjes uitbakken
uitje snipperen
borreltomaatjes in 4en snijden
en een oranje/gele paprika in halve repen.
Dit mengen in een schaal en klein beetje olie-azijn, peper&zout voor de smaak erbij.
Dit jaar maak ik spinazie omhuld met spek rolletjes, vinden er veel ook erg lekker.
Goodluck!
LLB

woensdag 16 december 2009 om 13:56
Pfff ben blij dat die kinderen van mij nog niet op school zitten. Wat een gedoe allemaal. Kun je niet ergens een kindersalade kopen? Heeft mijnheer A. Heijn dat niet in het assortiment?
Nou ja zeg, dat wordt dan wel tijd, anders gaat deze moeder het straks flink verklooien als ze aan de bak moet met dit soort dingen
Veel succes in ieder geval, er staan wel leuke dingen bij.
Nou ja zeg, dat wordt dan wel tijd, anders gaat deze moeder het straks flink verklooien als ze aan de bak moet met dit soort dingen
Veel succes in ieder geval, er staan wel leuke dingen bij.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
woensdag 16 december 2009 om 13:57
quote:absoluteEinstein schreef op 16 december 2009 @ 13:54:
Haal een kilo huzarensalade.
Doe dat op een schaal in de vorm van een kerstboom (beetje kneden, dan moet het lukken).
Versier met kerstomaatjes(kerstballen) en mayo uit een tube (slingers).
Et voilá!
Traincha@ heeft het succesvolste gerecht.Kijk dat is meer mijn stijl Goed man, die moet ik onthouden.
Haal een kilo huzarensalade.
Doe dat op een schaal in de vorm van een kerstboom (beetje kneden, dan moet het lukken).
Versier met kerstomaatjes(kerstballen) en mayo uit een tube (slingers).
Et voilá!
Traincha@ heeft het succesvolste gerecht.Kijk dat is meer mijn stijl Goed man, die moet ik onthouden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen

woensdag 16 december 2009 om 14:00