kinderkerstsalade ofzoiets

16-12-2009 13:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen heeft mijn zoon het kerstdiner. Ik had vorig jaar een chocoladetaart gemaakt en die sloeg in als een bom. Omdat er al meerdere moeders zich hebben opgegeven voor een toetje en er nog niemand stond vermeld bij salade, bedacht ik me dat het misschien wel een idee was om 'iets'met fruit te doen. Tegelijkertijd realiseer ik me dat dat idee misschien voor mij iets te ambitieus is aangezien ik in de keuken nagenoeg fantasieloos ben Iets volgens een instructie klaarmaken lukt me wel, maar iets zelf verzinnen wordt wat moeilijker. Ik wilde dus van die kant-en klare cakejes doen met daarin iets van glazuur en appel en banaan (volgens mij lusten de meeste kinderen dat wel) en daarbovenop een toef slagroom met een choco kerstkransje of een hulstblaadje ofzoiets....maar misschien zijn er meer leuke suggesties??
Ik maak me er dit jaar makkelijk vanaf met een pannenkoekentaart. Misschien doe ik wel heel uitsloverige een kerstboom erop van poedersuiker! hahaha
lekkerer pasta of witlofsalade met fruit zoals rozijnen, druiven, banaan, appel enz.

En dan al dan niet met hamblokjes.
Kun je er beter kipblokjes indoen, anders zaniken ze weer dat et niet halal is....
quote:misschicken schreef op 16 december 2009 @ 13:28:

Ik maak me er dit jaar makkelijk vanaf met een pannenkoekentaart. Misschien doe ik wel heel uitsloverige een kerstboom erop van poedersuiker! hahahaDat is al heel wat toch? Leuke ideeen tot nu toe trouwens. Iedereen bedankt daarvoor. Ben ik morgen weer een stuk rustiger
quote:traincha2 schreef op 16 december 2009 @ 13:26:

[...]

Ik doe al praktisch niks voor school;-) En inderdaad: er zitten ongeveer achttien kinderen in de klas en de meeste ouders doen wel wat. Kan ik toch niet achterblijven.haal een paar zakken patat (valt vast beter in de smaak dan salade)
quote:misschicken schreef op 16 december 2009 @ 13:31:

Kun je er beter kipblokjes indoen, anders zaniken ze weer dat et niet halal is....
Ben ik de enige die kinderen heeft die geen patat (of frieten zoals we hier in Limboland zeggen) eten?
quote:elninjoo schreef op 16 december 2009 @ 13:32:

[...]

haal een paar zakken patat (valt vast beter in de smaak dan salade) ghe ja, daar zou mijn zoon in ieder geval wel een voorstander van zijn.
quote:Nellebelletje schreef op 16 december 2009 @ 13:35:

Ben ik de enige die kinderen heeft die geen patat (of frieten zoals we hier in Limboland zeggen) eten?Zou kunnen. Hoezo?
Fluistert: vega-kindjes *rillt nog even na*

Enne ik zou niet iets met witlof doen, da's nou net een smaakje dat de meeste kinders niet lusten.
Vega kindjes? Wat bedoel je precies MDK?
Oe, dat is ook heel erg mdk.
quote:Nellebelletje schreef op 16 december 2009 @ 13:35:

Ben ik de enige die kinderen heeft die geen patat (of frieten zoals we hier in Limboland zeggen) eten?

Ik denk het. Ik hoor neefje van 2 nog zo voor me: Pa-tatjes!

Fwikadell
Was trouwens niet van plan om iets met witlof te doen, om de reden die jij noemt.
Dat je er aan moet kunt denken dat er wellicht vegetarisch etende kinderen bij zitten. Beetje sneu als die alleen friet oid hebben.
mja, dat is zo. Ik zal het topic vanavond nog eens bekijken, maar de groente/fruitspies vind ik een hele goeie.
Wat vreselijk grappig dit. Ik zie het voor me. "En Traincha heeft vandaag de salade gemaakt" en dan een cakeje met een toef slagroom en een kerstkransje neerzetten, te leuk dit, had je gewoon moeten doen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik noemde het trouwens zo omdat wij vroeger standaard op de eetlijsten: Voedselallergie/ vega/ andere afwijkingen hadden staan.
Maiskolven in 4 stukken snijden, die koken, en dat dan met boter? Vinden veel kindjes lekker, is heel gezond en ziet er leuk uit
quote:nouschi schreef op 16 december 2009 @ 13:41:

Wat vreselijk grappig dit. Ik zie het voor me. "En Traincha heeft vandaag de salade gemaakt" en dan een cakeje met een toef slagroom en een kerstkransje neerzetten, te leuk dit, had je gewoon moeten doen!

ja lach er maar om

Wat vorig jaar goed viel in de klassen van mijn kids is onderstaande;

Boontjes halveren en beetgaar koken,

Spekjes uitbakken

uitje snipperen

borreltomaatjes in 4en snijden

en een oranje/gele paprika in halve repen.

Dit mengen in een schaal en klein beetje olie-azijn, peper&zout voor de smaak erbij.

Dit jaar maak ik spinazie omhuld met spek rolletjes, vinden er veel ook erg lekker.

Goodluck!

LLB
Haal een kilo huzarensalade.

Doe dat op een schaal in de vorm van een kerstboom (beetje kneden, dan moet het lukken).

Versier met kerstomaatjes(kerstballen) en mayo uit een tube (slingers).

Et voilá!

Traincha2 heeft het succesvolste gerecht.
Pfff ben blij dat die kinderen van mij nog niet op school zitten. Wat een gedoe allemaal. Kun je niet ergens een kindersalade kopen? Heeft mijnheer A. Heijn dat niet in het assortiment?

Nou ja zeg, dat wordt dan wel tijd, anders gaat deze moeder het straks flink verklooien als ze aan de bak moet met dit soort dingen

Veel succes in ieder geval, er staan wel leuke dingen bij.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:absoluteEinstein schreef op 16 december 2009 @ 13:54:

Haal een kilo huzarensalade.

Doe dat op een schaal in de vorm van een kerstboom (beetje kneden, dan moet het lukken).

Versier met kerstomaatjes(kerstballen) en mayo uit een tube (slingers).

Et voilá!

Traincha@ heeft het succesvolste gerecht.Kijk dat is meer mijn stijl Goed man, die moet ik onthouden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Chica34 schreef op 16 december 2009 @ 13:57:

[...]

Kijk dat is meer mijn stijl Goed man, die moet ik onthouden.Je zou ook nog gekookte spinazie kunnen vermalen en door mayonaise mengen en daar de boom mee insmeren (dan wordt hij groen). Maar dan wordt het weer werk. En daar houd ik niet van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven