LGZW Deel V
donderdag 22 oktober 2009 om 11:39
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
woensdag 16 december 2009 om 12:33
Pien, er is natuurlijk niks mis met opvangdagen achter elkaar, maar die dagen zijn wel vermoeiender voor je uk. Op ons kdv adviseerden ze om -als ik kon kiezen- de dagen niet achter elkaar te plakken. Elevmeis is 's avonds ook duidelijk moeier en eet bijvoorbeeld minder goed. Maar ik vraag me af of dat vermoeide ook nog geldt voor gastouderopvang, want dat is natuurlijk veel flexibeler dan een kdv (ook als ze jouw ritme aanhouden, ze hebben straks toch vaste eet- speel- en slaaptijden, vanaf 1 zeg maar, en ze delen een slaapkamer natuurlijk waardoor ze vaak minder lang slapen dan thuis) en ook met minder kinderen. Dus ik vraag me af of het met een gastouder echt uitmaakt. Als ik gewoon een werkgever had zou ik er geen enkel probleem mee hebben om haar een paar dagen achter elkaar weg te brengen, maar zolang ik kan kiezen doe ik het gespreid.
En het prikken was inderdaad heel gezellig. Ik had een sporthal vol krijsende kinderen verwacht, dit was meer een hal vol spelende peuters met hier en daar een kort huiltje bij de priktafels. Ik denk dat meis zo weer zou willen.
En het prikken was inderdaad heel gezellig. Ik had een sporthal vol krijsende kinderen verwacht, dit was meer een hal vol spelende peuters met hier en daar een kort huiltje bij de priktafels. Ik denk dat meis zo weer zou willen.
woensdag 16 december 2009 om 13:10
Pien, ik werkte "vroegah" op maandag, woensdag (om de week) en vrijdag. Ik vond het juist heel fijn dat er steeds een dag tussen zat, zodat mini even kon bijkomen en bijslapen. Nu gaan ze donderdag en vrijdag, en 2 dagen achtereen vind ik voor V. net te doen. Al had ik het misschien wel liever anders gewild. Ik vind/vond het zo ongezellig om mini donderdag op te halen, eten/badderen en dan naar bed. Om vervolgens de volgende dag weeeeer zonder haar te zijn. Nou ja, we shall see, maar het is dus helemaal niet vervelend als het niet aansluitend is hoor.
woensdag 16 december 2009 om 13:28
Ik denk dat ik het ook nog wel moeilijk ga krijgen met die 3 dagen opvang achter elkaar, maar ik krijg er 3 dagen quality time achter elkaar voor terug. Helaas ben ik de kostwinner en moet ik 4 dagen werken. Gelukkig kan Bengman onze bengel naar het kdv brengen en haar bijtijds weer halen. Geen gestress en gehaast 's morgens en 's avonds in ieder geval en ook geen lange dagen op het kdv. 9-16:30 max gok ik zo. Waarschijnlijk wordt ze al eerder opgehaald zelfs.
woensdag 16 december 2009 om 14:00
Wij hebben straks ook op maandag/woensdag/vrijdag opvang, ook omdat er dan steeds een "rustige" dag thuis tussen zit. Hoor van vriendinnen niet anders dan dat kinderen heel erg moe zijn na een dag kdv, dus de dag erna is dan óf weekend met ons allebei, of met één van ons (man gaat vanaf januari 4 dagen werken).
Bovendien waren deze dagen zonder wachtlijst, en kunnen we op termijn altijd nog switchen mocht ik dat willen. (wat elev al zei; veranderen van dag gaat makkelijker als je al "klant" bent)
Bovendien waren deze dagen zonder wachtlijst, en kunnen we op termijn altijd nog switchen mocht ik dat willen. (wat elev al zei; veranderen van dag gaat makkelijker als je al "klant" bent)
woensdag 16 december 2009 om 14:10
Dat laatste klopt wel, Chiek, met vaste tijden, maar bij ons zijn ze daar ontzettend flexibel in, hoor. Zeker zolang Bengel heel klein is zou ik dat ook lekker doen. Pas later, als ze meer de structuur van de kdv-dag gaat kennen, is het voor haar zelf ook onrustig als ze geregeld opgehaald wordt voordat het 'dagprogramma' is afgelopen. Maar wij halen of brengen elevmeis ook heel vaak op andere tijden omdat ze bijv naar de huisarts moet of we 's middags naar schoonfamilie gaan rijden. Man zegt ook wel eens 's morgens bij het brengen dat hij haar eerder komt halen, gewoon voor de gezelligheid. Als je het maar doorgeeft van tevoren en er niet toevallig een uitstapje gepland staat is dat geen enkel probleem.
woensdag 16 december 2009 om 14:17
Vraag me ook af hoe dat gaat met de voedingen.. we hebben hier nu redelijk vaste tijden, scheelt maximaal 15 minuten, maar wat als die tijden niet handig zijn voor de opvang? Zij kunnen bijvoorbeeld wel een "voedingsronde" om 11 uur hebben, maar wat als meisje haar fles altijd om half 10 en om half 2 krijgt? (wat dus zo is)
woensdag 16 december 2009 om 14:24
Dat kun jij toch ook nog niet weten, Chiekepiek. Ik weet niet hoe ze het met kleine baby's doen, want elevmeis ging pas vanaf dat ze 1 was. Maar 'voedingsrondes' hebben ze sowieso niet met die hele ukkies, volgens mij, want ze kunnen er maar 1 tegelijk per persoon voeden natuurlijk. Dat zullen ze vast om de gewone lunch heen plannen, wanneer ze met de grotere kindjes aan tafel brood eten, maar verder lijkt het me dat ze zoveel mogelijk het ritme van de baby volgen. En hoe groter het kind, hoe flexibeler ze worden in die tijden (dat merk je zelf straks ook). Volgens mij hebben kdv-groepen daarom vaak heterogene groepen, met een goede verdeling tussen mini-baby's en meer zelfstandige kinderen.
Trouwens, ik weet natuurlijk niet hoe flexibel andere kdv's zijn hè, dit is mijn ervaring alleen maar..
Trouwens, ik weet natuurlijk niet hoe flexibel andere kdv's zijn hè, dit is mijn ervaring alleen maar..
woensdag 16 december 2009 om 14:27
woensdag 16 december 2009 om 14:31
woensdag 16 december 2009 om 14:46
Ik snap best dat je je druk maakt, Pien. Je favoriete kdv heeft ook niet bijna plek rond die tijd he? Anders kun je misschien de eerste paar weken nog wat regelen met opa's en oma's, vrije dagen en zussen/vriendinnen etc. Zo heeft een vriendin van mij het rondgebreid omdat ze maar 1 dag kdv kreeg ipv 3, met het vooruitzicht dat het maximaal 3 maanden zou duren. Maar jouw moeder werkt nog natuurlijk, dat scheelt vast.
Maar een gastouder is toch een prima oplossing, terwijl je gewoon wacht tot het kdv plek heeft? Misschien bevalt het wel zo goed dat je het kdv afzegt en lekker bij de gastouder blijft. Moet je wel via een gastouderbureau regelen he, vanwege de toeslag enzo. Weet niet precies hoe dat nu zit.
Chiek, wat lekker dat meisje in zo'n kleine groep komt. Voor de kleinste baby's is het ook wel lekker rustig dat er geen kinderen van twee tussendoor rennen, denk ik. De groepen bij meis zijn 10 kinderen 0-3 met 2 leidsters. Ze hebben een aparte 3+ groep, die op sommige dagen nog groter is (max. 16), maar dan zijn ze al zo zelfstandig. Het is haast een klasje.
Maar een gastouder is toch een prima oplossing, terwijl je gewoon wacht tot het kdv plek heeft? Misschien bevalt het wel zo goed dat je het kdv afzegt en lekker bij de gastouder blijft. Moet je wel via een gastouderbureau regelen he, vanwege de toeslag enzo. Weet niet precies hoe dat nu zit.
Chiek, wat lekker dat meisje in zo'n kleine groep komt. Voor de kleinste baby's is het ook wel lekker rustig dat er geen kinderen van twee tussendoor rennen, denk ik. De groepen bij meis zijn 10 kinderen 0-3 met 2 leidsters. Ze hebben een aparte 3+ groep, die op sommige dagen nog groter is (max. 16), maar dan zijn ze al zo zelfstandig. Het is haast een klasje.
woensdag 16 december 2009 om 14:56
Ik moet het nog een keer navragen bij de favoriet. Maar dat heeft nu ook weinig zin volgens mij. Ga nog wel bij dat ene kdv kijken waar we nu de vrijdag en de woensdag aangeboden hebben gekregen maar heb er een hard hoofd in. Helemaal in combi met het feit dat we dan nog steeds voor 1 dag een oplossing moeten zoeken.
En nu ga ik lekker de kerstboom optuigen!
En nu ga ik lekker de kerstboom optuigen!
woensdag 16 december 2009 om 15:03
Doe dat maar! Maar ik vind een aanbod van twee dagen (op de verkeerde locatie, dan wel) helemaal niet slecht hoor! Mijn vriendin uit Neemstad begon met 1 dag op de verkeerde locatie (echt heel ver weg, waar jij werkt geloof ik) en heeft nu drie goede dagen op de goede locatie. Don't loose hope!
Veel plezier met de kerstboom!
Veel plezier met de kerstboom!
woensdag 16 december 2009 om 15:19
Zo, ben er even tussendoor.
Wat kdv betreft. Wij kozen eerst dus bewust voor een wo en een vr. Zodat het niet te vermoeiend is, maar nu door omstandigheden op di en wo. En dat werkt voor Minicaat dus beter. Hij slaapt daar namelijk bijna niet. Dus ik had altjid een zwaar vermoeid mannetje na die dagen. En nu is hij de tweede toch wat vermoeider waardoor hij iets beter slaapt de tweede dag. Voor hem is het rustiger in elk geval. Dus het kan ook nog per kind verschillen.
En wat kleine baby's betreft. Je meldt gewoon 's ochtends wanneer je de fles hebt gegeven. En je meldt om de hoeveel uur het voedingsschema nu zo ongeveer is en dan weten zij genoeg. In het begin voeden ze gewoon wanneer dat zou moeten. Dus met 3 maanden is dat waarschijnlijk om de 4 uur en langzaam gaan ze meedraaien met de fruithap om 10 uur en tussen de middag warme hap enz.. En sindsdien slaapt Minicaat dus ook veel beter. Hij gaat dan met de rest van de kindjes naar bed om tien uur en slaapt zowaar.
Nou, tot zover even mijn bijdrage aan de discussie kdv enz..
Moet nu weer werken. Hoef alleen nog maar vandaag deze week en volgende week nog 2 dagen en dan pas 5 januari weer. Yeah! Maar wel doorwerken nu.
Wat kdv betreft. Wij kozen eerst dus bewust voor een wo en een vr. Zodat het niet te vermoeiend is, maar nu door omstandigheden op di en wo. En dat werkt voor Minicaat dus beter. Hij slaapt daar namelijk bijna niet. Dus ik had altjid een zwaar vermoeid mannetje na die dagen. En nu is hij de tweede toch wat vermoeider waardoor hij iets beter slaapt de tweede dag. Voor hem is het rustiger in elk geval. Dus het kan ook nog per kind verschillen.
En wat kleine baby's betreft. Je meldt gewoon 's ochtends wanneer je de fles hebt gegeven. En je meldt om de hoeveel uur het voedingsschema nu zo ongeveer is en dan weten zij genoeg. In het begin voeden ze gewoon wanneer dat zou moeten. Dus met 3 maanden is dat waarschijnlijk om de 4 uur en langzaam gaan ze meedraaien met de fruithap om 10 uur en tussen de middag warme hap enz.. En sindsdien slaapt Minicaat dus ook veel beter. Hij gaat dan met de rest van de kindjes naar bed om tien uur en slaapt zowaar.
Nou, tot zover even mijn bijdrage aan de discussie kdv enz..
Moet nu weer werken. Hoef alleen nog maar vandaag deze week en volgende week nog 2 dagen en dan pas 5 januari weer. Yeah! Maar wel doorwerken nu.
woensdag 16 december 2009 om 15:40
quote:elev schreef op 16 december 2009 @ 14:10:
Dat laatste klopt wel, Chiek, met vaste tijden, maar bij ons zijn ze daar ontzettend flexibel in, hoor. Zeker zolang Bengel heel klein is zou ik dat ook lekker doen. Pas later, als ze meer de structuur van de kdv-dag gaat kennen, is het voor haar zelf ook onrustig als ze geregeld opgehaald wordt voordat het 'dagprogramma' is afgelopen. Maar wij halen of brengen elevmeis ook heel vaak op andere tijden omdat ze bijv naar de huisarts moet of we 's middags naar schoonfamilie gaan rijden. Man zegt ook wel eens 's morgens bij het brengen dat hij haar eerder komt halen, gewoon voor de gezelligheid. Als je het maar doorgeeft van tevoren en er niet toevallig een uitstapje gepland staat is dat geen enkel probleem.Bij ons zijn ze ook heel flexibel. Tot 9.30 brengen, maar kom vaak genoeg tegen tienen binnenzeilen. En ophalen kan daar vanaf 3 uur volgens mij al, ik heb daar nooit over nagedacht en kom mini soms al om 3 uur ophalen en soms pas om 6 uur.
Dat laatste klopt wel, Chiek, met vaste tijden, maar bij ons zijn ze daar ontzettend flexibel in, hoor. Zeker zolang Bengel heel klein is zou ik dat ook lekker doen. Pas later, als ze meer de structuur van de kdv-dag gaat kennen, is het voor haar zelf ook onrustig als ze geregeld opgehaald wordt voordat het 'dagprogramma' is afgelopen. Maar wij halen of brengen elevmeis ook heel vaak op andere tijden omdat ze bijv naar de huisarts moet of we 's middags naar schoonfamilie gaan rijden. Man zegt ook wel eens 's morgens bij het brengen dat hij haar eerder komt halen, gewoon voor de gezelligheid. Als je het maar doorgeeft van tevoren en er niet toevallig een uitstapje gepland staat is dat geen enkel probleem.Bij ons zijn ze ook heel flexibel. Tot 9.30 brengen, maar kom vaak genoeg tegen tienen binnenzeilen. En ophalen kan daar vanaf 3 uur volgens mij al, ik heb daar nooit over nagedacht en kom mini soms al om 3 uur ophalen en soms pas om 6 uur.
woensdag 16 december 2009 om 16:48
Hoihoi,
Pien, Sproetekind ging op woensdag en vrijdag naar het KDV en dan op donderdag naar m'n moeder. Ik had het lever niet 3 dagen achter elkaar gehad, had het gevoel dat we enorm met hem aan het zeulen waren de hele tijd. Maar ik weet niet of hij daar zelf veel problemen me had. Ik vond het voor mezelf ook wel lastig, omdat ik een periode zelf altijd thuis was en hem dan 3 dagen achtereen moest missen. Maar toen ik werkte, viel dat minder op. Bij ons ging het trouwens net als bij Minicaat, ze gaven Sproetekind gewoon om de 4 uur een flesje. Bij kleine babytjes houden ze dat ritme wel aan, maar op een gegeven moment draaien ze inderdaad met de rest mee.
Na de drukke dag van gisteren met weinig slaap, hoopte ik het vandaag rustig te kunnen houden voor Sproetekind. Maar nu begonnen de werkmannen (het huis wordt nog steeds opgeknapt) toen hij net ene half uurtje sliep de vloer van de kelder te egaliseren. Met een machine die op benzine werkt. Dus het hele huis ruikt nu naar tankstation en het is een enorm lawaai. Dus ik ben naar m'n nichtje verkast. Wordt er opeens vóór haar deur in het asfalt geboord omdat ze bij de gasleiding moeten. Nog geen rust dus
Ik hoorde dat het bij jullie heel erg koud is en dat jullie ook sneeuw gaan krijgen. Hebben jullie potverdorie straks een witte kerst en wij niet Bij ons is het nu prachtig weer, zon en ik denk dat het net boven het vriespunt is. Maar nog geen sneeuwvlokken in zicht.
Duft, wat leuk dat je je bakfiets gisteren meteen hebt uitgeprobeerd. Fietst dat niet heel moeilijk, met maar 1 wiel voor? lijkt me zo wiebelig, of valt dat wel mee?
Laaltje, goed geslapen vannacht?
Pien, Sproetekind ging op woensdag en vrijdag naar het KDV en dan op donderdag naar m'n moeder. Ik had het lever niet 3 dagen achter elkaar gehad, had het gevoel dat we enorm met hem aan het zeulen waren de hele tijd. Maar ik weet niet of hij daar zelf veel problemen me had. Ik vond het voor mezelf ook wel lastig, omdat ik een periode zelf altijd thuis was en hem dan 3 dagen achtereen moest missen. Maar toen ik werkte, viel dat minder op. Bij ons ging het trouwens net als bij Minicaat, ze gaven Sproetekind gewoon om de 4 uur een flesje. Bij kleine babytjes houden ze dat ritme wel aan, maar op een gegeven moment draaien ze inderdaad met de rest mee.
Na de drukke dag van gisteren met weinig slaap, hoopte ik het vandaag rustig te kunnen houden voor Sproetekind. Maar nu begonnen de werkmannen (het huis wordt nog steeds opgeknapt) toen hij net ene half uurtje sliep de vloer van de kelder te egaliseren. Met een machine die op benzine werkt. Dus het hele huis ruikt nu naar tankstation en het is een enorm lawaai. Dus ik ben naar m'n nichtje verkast. Wordt er opeens vóór haar deur in het asfalt geboord omdat ze bij de gasleiding moeten. Nog geen rust dus
Ik hoorde dat het bij jullie heel erg koud is en dat jullie ook sneeuw gaan krijgen. Hebben jullie potverdorie straks een witte kerst en wij niet Bij ons is het nu prachtig weer, zon en ik denk dat het net boven het vriespunt is. Maar nog geen sneeuwvlokken in zicht.
Duft, wat leuk dat je je bakfiets gisteren meteen hebt uitgeprobeerd. Fietst dat niet heel moeilijk, met maar 1 wiel voor? lijkt me zo wiebelig, of valt dat wel mee?
Laaltje, goed geslapen vannacht?
woensdag 16 december 2009 om 16:57
Het is hier nu zoooooooo knus en kersterig. De boom is echt heul mooi (al zeg ik het zelf ). Lekker vol en dat zonder slingers dit jaar. Alleen maar ornamentjes en ballen. Helemaal mooi. Word er zo vrolijk van. Voor het raam hangt een ster met een lampje en door het hele huis staan er kerstdecoraties. Ik ben normaal helemaal niet van de prullaria maar met Kerst kan het me bijna niet genoeg zijn. Helemaal gezellig!
Wat het opvang gebeuren betreft, we komen er wel uit. De gastouder die heeft gereageerd is erg meedenkend dus of het lukt met deze of we zoeken nog even verder. In alle eerlijkheid is dit natuurlijk al heel wat als resultaat na een dag mailen.
Sproet wat irritant al die herrie om je heen. Hoe reageert Sproetekind?
Zit nu echt een heel verschrikkelijk programma te kijken, 4me. Gaat helemaal nergens over en die mevrouw van het beauty journaal Ik dacht dat het een grapje was.
Oh Sproet ik heb vandaag al door de sneeuw gefietst. Was ook helemaal in mijn hum ervan. Enne jij hebt witte Sint gehad he dus klagen mag niet.
Wat het opvang gebeuren betreft, we komen er wel uit. De gastouder die heeft gereageerd is erg meedenkend dus of het lukt met deze of we zoeken nog even verder. In alle eerlijkheid is dit natuurlijk al heel wat als resultaat na een dag mailen.
Sproet wat irritant al die herrie om je heen. Hoe reageert Sproetekind?
Zit nu echt een heel verschrikkelijk programma te kijken, 4me. Gaat helemaal nergens over en die mevrouw van het beauty journaal Ik dacht dat het een grapje was.
Oh Sproet ik heb vandaag al door de sneeuw gefietst. Was ook helemaal in mijn hum ervan. Enne jij hebt witte Sint gehad he dus klagen mag niet.