Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
@biebelie

Als ik even geen rekening houd met 'hoe het hoort' zou ik ze denk ik idd al naar buiten laten. De garage moet nog opgeruimd, dus dat kan ik dan mooi doen. En als ik klaar ben, kan ik E waarschijnlijk wel met wat eten lokken. S zou zomaar de hort op kunnen zijn. Het blijft natuurlijk proberen, wanneer ik het ook doe.

O en E luistert redelijk, S doet over het algemeen alleen waar hij zelf zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 16 december 2009 @ 13:46:

[...]

wat hadden jullie dan voor bescherming?

Wij hebben een rand van 25 cm in horizontale positie gemaakt met latjes en fijn kippengaas, en alles goed vastgemaakt met een nietpistool. Poes probeerde het gisteren al maar heeft het opgegeven.

schutting met verticale planken. en behoorlijk hoog. Ze konden er ook niet opkomen, maar gingen via mijn fietszadel en de vuilnisbakken.

Bij de buren hebben ze kippengaas zoals bij jou, die gebruikt mijn kleinste als klimrek.

Nou is dat zowieso een ssort eekhoorn, ik denk dat je die nooit binnenhoud.
Ja spannend zal het wel even zijn Frutje.

Maar beter op een mooie heldere dag als het licht is dan dat ze je savonds een keer naar buiten glippen als je niet oplet toch..
quote:kaatje_85 schreef op 16 december 2009 @ 13:06:

@ Milaatje:

die donkere is ondeugend, die lichte (pastelkleurig) is superknuffelig. Het zijn broertjes. En ze zijn ook echt heel lief voor elkaar, ze slapen echt altijd samen, lekker knus tegen elkaar aan gekropen. Heerlijk om te zien.Ja, dat doen die van ons ook! Cute..Wel handig, donkere chinchilla's, die worden denk ik minder smoezelig. Die van ons moeten echt wel veel vachtverzorging hebben, omdat ze dat dikke witte haar hebben. Maar goed, dat doet mijn zusje, zij heeft ze immers gered
quote:Frutje schreef op 16 december 2009 @ 12:02:

Hallo kattenliefhebbers,

Ik heb een vraag. Wij zijn 2 1/2e week geleden verhuisd samen met onze twee katten S (4,5) en E (10). Het was natuurlijk erg wennen voor ze in het begin, maar inmiddels hebben ze het hele huis afgesnuffeld, schrikken ze niet meer van elk geluid en spinnen en knuffelen ze weer dat het een lieve lust is.

Alleen: het zijn buitenkatten en vooral de jongste speelt graag uren buiten. Hij is erg actief en nu hij al zo lang binnen zit begint hij een beetje gefrustreerd te raken. Vannacht was hij keihard aan het mauwen waarna er een achtervolging volgde tussen de twee door het hele huis, over het bed en weer naar beneden incl ruzie maken.

Mijn vraag: zal ik ze al naar buiten laten? En hoe pak ik dit aan? S is al heel even per ongeluk buiten geweest en zat toen binnen twee tellen op de schutting...

Alvast bedankt.

Ha die Frutje,

Ja, ik zou ze buiten laten.

Als dat de bedoeling is dan zou ik het gewoon doen.

Die van mij moesten 2 weken binnen blijven en goed wennen maar de oudste was na 1 week al ontsnapt en niks aan de hand, kwam gewoon weer thuis.

Je zult zien dat ze in het begin behoedzaam zijn en dichtbij huis blijven. Zo langzamerhand zetten ze dan hun territorium af met hun geuren en hebben ze een grotere cirkel rond het huis. Maar echt, je zult ze een groot plezier doen!
quote:biebelie schreef op 16 december 2009 @ 14:03:

Ja spannend zal het wel even zijn Frutje.

Maar beter op een mooie heldere dag als het licht is dan dat ze je savonds een keer naar buiten glippen als je niet oplet toch..Je hebt helemaal gelijk, thanks .
quote:Mittens schreef op 16 december 2009 @ 10:59:

Thanks!

Nee, ben op werk nu. En zoeken heeft eigenlijk weinig zin, weet ik nog van de vorige keren. Ik heb geen idee waar ik moet zoeken en ik word er alleen maar nog veel verdrietiger van...

Hij is niet gechipt, wel een bandje om. Gelukkig geen bunzingen in de buurt Woon in een woonwijk, wel met een redelijk drukke weg in de buurt.

Ik hoop maar gewoon dat hij lekker in z'n hokje ligt als ik thuis kom....

Lieverd, ik leef mee hoor, ik hoop dat Bram straks gewoon uitgespeeld is en thuiskomt.

Gelukkig dat bunzings niet voorkomen in je wijk
quote:milaatje schreef op 16 december 2009 @ 14:05:

[...]

Ja, dat doen die van ons ook! Cute..Wel handig, donkere chinchilla's, die worden denk ik minder smoezelig. Die van ons moeten echt wel veel vachtverzorging hebben, omdat ze dat dikke witte haar hebben. Maar goed, dat doet mijn zusje, zij heeft ze immers gered Die van mij mogen het lekker zelf doen, elke dag een vers badje chinchillazand doet wonderen! zo leuk om te zien als ze aan het badderen zijn.
Ik dacht ook een afgesloten tuin te hebben..

de tuin loopt achter af in water en aan weerskanten schittingen Wel van dat grote gaas met hedera maar dikke dozen die niet meer zo goed kunnen klimmen ...dacht ik..

Als ik ze er achter uitlaat staan ze een uur later aan de voordeur te zeuren om er weer in te mogen.

Ze wringen zich om het stukje schutting aan de kant van het water er zo om heen.

Met als gevolg al eens een natte kat

Grieks monster laten we erg vrij,die blijft de drang houden om vaak naar buiten te gaan en als het even niet kan (als we bv weg moeten of het is savonds laat) dan wordt hij zo klierig en druk dat de oude dames daar weer onder lijden..

Hier valt hij weer Bieb aan:

Sops, vertel eens, wat is het er voor een, mannetje, vrouwtje?

Hoe gaat 'ie heten?
Oh Mittens ik duim voor je dat Bram er straks weer is!!

Ik zou zelf ook niet lekker zitten op het werk,snap dat je daar onrustig van wordt.

Is er niet iemand die je even kan bellen om te gaan kijken ? (buuv of familie,vrienden in de buurt)
quote:Women2333 schreef op 16 december 2009 @ 10:11:

wanneer is het eigenlijk te koud voor een kat buiten?

S'nachts blijft ie sowieso binnen, maar kan ze met- graden wel een paar uur overdag buiten blijven?

Mijn kat is de prinses op de erwt hoor en mag zo vaak erin en eruit als ze zelf wil. Maar vroeg dit me gewoon af.Ik wil dit graag weten, wat dus echt te koud is buiten voor een kat, of kunnen ze wel tegen -5 en zo ja voor hoelang?
quote:milaatje schreef op 16 december 2009 @ 12:09:

Eleonora: Ja, ik ben echt een paardenmeisje Wat leuk dat jij ook van paarden houdt. Waarom mag je er niet op rijden? Ik heb 2 paarden, één zwart rijpaard, een shagya arabier (die zijn wat steviger gebouwd dan volbloed arabieren) en een Murgese, dat is een Italiaans trekpaard, van mijn opa als veulen gekregen. Mijn opa is inmiddels overleden, dus hij is extra speciaal. De arabier staat in Amsterdam in volpension. Ik kan er nu niet op rijden (zwanger) dus mijn zusje verzorgt hem. Het andere paard staat bij mijn vader, hij is inmiddels een oudje, dus hij geniet samen met wat andere paarden van zijn welverdiende oude dag.

Mijn kippen leggen eieren ja Daarvoor had ik ze eigenlijk ook aangeschaft. Soms ontsnapt er één, dus als iemand een kip in het vondelpark ziet lopen..dan is die waarschijnlijk van mij

En je woont dus ook nog aan het Vondelpark? Goh meid, wat geweldig, als ik zo had kunnen wonnen, in Amsterdam, was ik gebeleven denk ik

Wat leuk dat je kippen hebt, in de stad, wat ontzettend leuk vind ik dat.

Paarden, o, ik ben er stapel op. Wé wordt weleens gek van rondrijden met mij, in de auto, hier in de omgeving, waar heel veel mensen paarden houden, en we steeds moeten stoppen omdat ik even lekker paardje wil knuffelen.

Ik heb reuma, kan dus niet rijden, het zit in mijn heupen en ik zou mijn benen nooit zo ver kunnen streiden, brrrrrrrrrrrrrrrr, het idee alleen al. Maar ik ben gek op dieren en vooral op paarden en poezen. Nu we buiten wonen kunnen we ook best een paard hebben, al moeten we het wel in pension doen maar goed, dat kan bij buren, dus geen probleem. Maar het moet dan wel een karrepaard zijn, geen rijpaard, hoewel er op die grote knollen ook gereden wordt natuurlijk.

Eigenlijk wil ik er twee, die ik dan Jan en Zwaan zou noemen......

Geweldig voor je dat je zwanger bent trouwens, gefeliciteerd!

quote:Women2333 schreef op 16 december 2009 @ 14:17:

[...]

Ik wil dit graag weten, wat dus echt te koud is buiten voor een kat, of kunnen ze wel tegen -5 en zo ja voor hoelang?Dat kan een kat prima zelf beslissen, maar dan moet hij wel een kattenluikje hebben.

[...]

Ik wil dit graag weten, wat dus echt te koud is buiten voor een kat, of kunnen ze wel tegen -5 en zo ja voor hoelang?

Ha, ik was je vraag al kwijt maar je stelde hem heel slim nog een keer.

Ze kunnen gerust naar buiten hoor. Heb je een kattenluikje?

Dat is heel erg handig vind ik zelf, dan kunnen ze kiezen wanneer ze weer naar binnen willen.

Mijn katten zijn nu niet langer dan een uur buiten met dit weer maar de Dikke Beer was vanmorgen ineens 3 uur weg of zo en kwam springlevend binnen. Die vachten kunnen heel wat kou aan dus!
Ik ga lekker bijtijds naar huis vanmiddag en hoop dat ie er dan weer is, al ben ik nu dan al weer bang dat het een teleurstelling wordt.

Ondertussen zou ik er wel eens gewend aan moeten zijn zou je denken (hij blijft wel vaker een nachtje weg), maar helaas....

Ben erg blij dat jullie zo lief voor me zijn!!!!! THANKS!!!
quote:biebelie schreef op 16 december 2009 @ 14:10:

Ik dacht ook een afgesloten tuin te hebben..

de tuin loopt achter af in water en aan weerskanten schittingen Wel van dat grote gaas met hedera maar dikke dozen die niet meer zo goed kunnen klimmen ...dacht ik..

Als ik ze er achter uitlaat staan ze een uur later aan de voordeur te zeuren om er weer in te mogen.

Ze wringen zich om het stukje schutting aan de kant van het water er zo om heen.

Met als gevolg al eens een natte kat

Grieks monster laten we erg vrij,die blijft de drang houden om vaak naar buiten te gaan en als het even niet kan (als we bv weg moeten of het is savonds laat) dan wordt hij zo klierig en druk dat de oude dames daar weer onder lijden..

Hier valt hij weer Bieb aan:

[afbeelding]Wauw, wat een mooie actiefoto Bieb!
De dikke zwarte poef hier loopt met deze kou wachtrondjes van vijf minuten over zijn territorium. Watje
Volgens mij zijn katten er heel goed in zichzelf warm te houden!? Wij hebben geen luikje, maar een hokje in de tuin, met handdoek en brokjes/water. Overdag zijn ze altijd buiten en als ik ze dan binnen haal aan het einde van de middag en ze zitten in hun hokje, zijn ze altijd hardstikke warm!

[...]

Ik wil dit graag weten, wat dus echt te koud is buiten voor een kat, of kunnen ze wel tegen -5 en zo ja voor hoelang?

Ze hebben een dikke jas aan

Al moet ik zeggen dat die van mij nu niet langer dan uur buiten (willen) zijn hoor.

En snachts zou ik zeker niet doen..
quote:Mittens schreef op 16 december 2009 @ 14:26:

Volgens mij zijn katten er heel goed in zichzelf warm te houden!? Wij hebben geen luikje, maar een hokje in de tuin, met handdoek en brokjes/water. Overdag zijn ze altijd buiten en als ik ze dan binnen haal aan het einde van de middag en ze zitten in hun hokje, zijn ze altijd hardstikke warm!Je moet dan misschien wel een beetje uitkijken als de katten ouder worden, dan schijnen ze zichzelf minder goed warm te kunnen houden. Die van mij is nu bijna 14, en heeft nog een lekker dik vet eh vel en vacht.
quote:delphicat schreef op 16 december 2009 @ 14:23:

De dikke zwarte poef hier loopt met deze kou wachtrondjes van vijf minuten over zijn territorium. Watje de dikke zwarte poef
quote:biebelie schreef op 16 december 2009 @ 14:30:

[...]

de dikke zwarte poef Ik hoef gelukkig geen dagen te breien (zie het poef-brei-topic)
quote:Je moet dan misschien wel een beetje uitkijken als de katten ouder worden, dan schijnen ze zichzelf minder goed warm te kunnen houden. Die van mij is nu bijna 14, en heeft nog een lekker dik vet eh vel en vacht.Die van mij zijn pas 2, dus dat is gelukkig nog niet aan de orde! En als ik ze binnen zou houden slopen ze me hele huis. Maar goed...die van mij willen ook per sé naar buiten als het giet van de regen of er sneeuw ligt...
Hier loopt 1 kater 20 uur per dag buiten, de andere twee zo'n twaalf uur. Dit kan 's nachts of overdag zijn. Het is hier een komen en gaan van katten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven