Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Die mandjes zijn geweldig, ik heb er een paar jaar geleden één gekregen van een lief vriendinnetje en mijn katten zijn er dol op !

Binnenkort komt er een nieuw vriendje bij ons wonen, Bailey ( zie avatar), een heerlijke stoere Ragdoll

Verder wonen Diesel van 10 en Nikki van 9 bij mij, twee Europese kortharen die bij mijn oom in de tuin zijn geboren uit een zwerfpoes.

Het broertje van Nikki, BamBam is helaas een paar weken geleden overleden aan maligne lymfoom.

Zodra ik weet hoe het werkt met die foto's laat ik ze zien want ze zijn net als alle geshowde beestjes hier de moeite waard !
Wauw, wat is er veel gepost en wat een leuke foto's allemaal!

Ik hoop vandaag wat langer te kunnen kijken en reageren en zo, echt geweldig allemaal!

Mila, wat een mooie, leuke dieren heb jij allemaal.

Ik wil ook paard en kip.

Rij jij paard en heb je eieren van de kippen?

Paardrijden zit er voor mij niet in, maar ik wil graag een Vaams koudbloedpaard of een Clydsedale, met van die soepborden van voeten en van dat haar er omheen en dan voor een wagentje en daar ritjes mee maken voor bij mijn (hopelijk nog steeds aanstaande Bed & Breakfast).

Hoe doe jij dat met je paard? Is hij/zij in pension en ga je er elke dag heen en zo of heb je een verzorgingsmaatje?

Ben heel erg benieuwd.
quote:kat75 schreef op 16 december 2009 @ 07:18:

Die mandjes zijn geweldig, ik heb er een paar jaar geleden één gekregen van een lief vriendinnetje en mijn katten zijn er dol op !

Binnenkort komt er een nieuw vriendje bij ons wonen, Bailey ( zie avatar), een heerlijke stoere Ragdoll

Verder wonen Diesel van 10 en Nikki van 9 bij mij, twee Europese kortharen die bij mijn oom in de tuin zijn geboren uit een zwerfpoes.

Het broertje van Nikki, BamBam is helaas een paar weken geleden overleden aan maligne lymfoom.

Zodra ik weet hoe het werkt met die foto's laat ik ze zien want ze zijn net als alle geshowde beestjes hier de moeite waard !Ohhh wat een beauty die Bailey zeg. Ik wil je wel een email sturen hoe je foto's moet plakken en met welke programma's dat kan. Mocht je het willen mail me dan op mylenevalerie@hotmail.com , dan stuur ik het je op.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kat75, hoe kom je aan die mandjes?

Ik vind ze ook geweldig.....
Bij de weg, ik heb een vraag aan konijnenhouders;

Ik heb een konijn, één, een zwart/wit gevlekt Pooltje, Genevieve heet ze. Ze had een zus maar die was op een dag zomaar ineens dood, verschrikkelijk vonden we dat. Ze zaten in de lente en zomer in een grote ren (2 m bij 1.5 m) en nu zit Genevieve in een winterhok, buiten.

Maar, we doen er niks mee. Geven haar gewoon lekker eten en drinken en een schoon hokje, ik knuffel haar wel eens, wat ze niet prettig vindt, al vanaf het begin niet en toen was ze pas 8 weken. Ik heb het gevoel dat we haar helemaal geen plezier doen met een leven hier en ik weet niet hoe ik het leuker kan maken voor haar.

Iemand een idee?
He gezellig hier.

Ik heb het geluk ook wat diertjes te mogen hebben.

op het moment zijn dat een hond (Mechelse herder) en drie katten.

Vroeger twee paarden gehad, een geit, wandelende takken en meer van dat spul.

De paarden mis ik ontzettend, daarom maar een hond genomen.

Zal proberen wat plaatjes te vinden....

gevonden, alleen lukt het niet ze te knippen/plakken.....hoe werkt dat???
Leo, hebben jullie op het landgoed geen ruimte voor een wat grotere ren? Dan doe je er nog een paar vriendjes bij en is konijn gelukkiger. Als je bij aanschaf (konijnenopvang?) er nu op let dat dat wel knuffels zijn, dan hebben jij en je faunekind er ook wat aan. Sarah Scott heeft ervaring met meer konijnen in een hok samenvoegen.

overigens kunnen konijnen en kippen vrij goed samen in een ruime ren, dus dan kunnen er ook nog wat fluffige eierleggers bij?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Leo, konijnen zijn groepsdieren. Je doet haar dus het allerallergrootste plezier met een gecastreerd vriendje. En dan bij voorkeur een uit een konijnenopvang (kijk voor adressen van opvangen op http://www.konijnenbelangen.nl/). Daar kunnen ze je ook helpen je konijnen te koppelen; je kunt ze namelijk niet klakkeloos bij elkaar zetten omdat ze elkaar dan tot bleodens toe kunnen verwonden. Een stelletje konijnen is echt zóveel leuker! Ten eerste omdat ze zelf 24 uur per dag gezelschap hebben (wat echt noodzakelijk is voor een gelukkig konijnenleven!), maar ook omdat het gewoon voor jezelf zoveel leuker is om naar te kijken; ze eten, slapen, spelen, rennen, wassen samen, en dat is veel attractiever dan een eenzaam konijn wat maar een beetje zielig in een hokje zit.

Daarnaasr zou je haar 's winters ook in een ren kunnen laten lopen. Ik weet niet hoe groot het hok is waar ze nu in zit, maar konijnen moeten lekker kunnen rennen. Die van mij (ik heb er zes) zitten ook met de kou dag en nacht buiten, lekker met hun kont op de ijskoude tegels. En dat terwijl ze twee warme nachthokken vol stro tot hun beschikking hebben. De kou doet hen dus (nog) niet zoveel.
Leuk Milaatje, Chichilla's. Daar heb ik er ook meerdere van gehad jarenlang. Hele eigenwijze beestjes. Ik droom nog regelmatig dat ze weer eens ontsnapt zijn.....
Ik heb geen katten maar wel 6 ratjes (een oude lieve tante en 5 ''kleintjes'' van ongeveer 3 maanden oud), 2 chinchilla's en 1 hamster.

Ik ben enorm blij met ze, zou ze niet meer kunnen en willen missen. Een van mijn rittens, is vorige week naar de dierenarts gebracht en de DA wist eigenlijk niet wat ze mankeerde. Het kon een luchtwegprobleem zijn (komt vaak voor bij ratten), een longontsteking of in het ergste geval een hartafwijking. Hij heeft voor de zekerheid antibiotica meegegeven en het lijkt erop dat het aanslaat. gelukkig.

Hier dan een foto van mijn meisje (het is de linker):

Mijn lieve hamster:

Mijn knappe chinchilla's:

Ik heb een keer een docu gezien over konijnen die niet zo happy waren. Idd hadden ze konijnen gekoppeld en veel konijnenspeelgoed in die ren gelegd en leefde toen helemaal op. Helaas weet ik niet meer waar ik het op tv gezien heb. Dacht bij Animal Planet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dan wil ik jullie ook mijn schatje showen Ik ben helemaal gek van hem. Hij woont hier pas sinds 6 december, maar kan niet meer zonder hem. Het is mijn lieve konijn Sjaak. Hij is nu 9 weken. Hij springt altijd bij me op de bank om lekker te knuffelen....

Toen ie net bij ons was. Hier had hij nog 1 'sta-oor' en een 'hang-oor'. Inmiddels heeft ie 2 hangoren....

Hoe lui kan je zijn?

Foto's zijn een beetje groot, maar goed...
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
ik vond nog een leuke foto (vind ik zelf) van Muffin:

Oh Kaatje, knagers zijn zo leuk!

Ik heb ook twee hamstertjes, Russische dwerghamsters, genaamd Tic en Tac. Zo lief

Ik vind je ratjes erg mooi; ik had er vroeger ook een (Ratjetoe) en je kunt zo leuk met ze spelen.

Chinchilla's heb ik nooit gehad; hoe zijn die? Knuffelig, speels, rustig of juist druk?
Jaaaaaaaa, mag ik? mag ik? mag ik ooooohoook?

Ik ben zo vrij om mee te doen. Heerlijk om al die stukjes te lezen!

Mijn 2 leukerds:

Poes (11,5) is een knorrige oude dame, houdt van in tassen zitten, ze vindt niemand leuk behalve ondergetekende en het lijkt erop dat ze stiekem toch ook mijn lief in huis wel okee vindt. De Hond (9 maanden) is een zwerfhondje uit Griekenland en daar ben ik echt helemaal verliefd op. Afgelopen weekend liepen we samen op een dijk en meneer zag zijn eigen schaduw en dacht alleen maar SPELEN, maar zijn schaduw hield hem best goed bij dus moest ie nóg harder rennen en op een gegeven moment was zijn schaduw vriendje ineens weg... En zo kan ik nog heel lang doorgaan maar dat zal ik jullie besparen.
De lichte chinnie is heel aanhankelijk en wil niets liever dan de hele dag op schoot zitten en geaaid worden. (Buikmassages zijn favoriet )

De donkere is heel eigenwijs en ziet overal ontsnappingsmogelijkheden, en wil voornamelijk op de stroomkabels onder het t.v. meubel zitten kauwen.

Als je ze los laat zijn ze wel druk, dan rennen en springen ze heel veel. Ze kunnen ook heel hoog springen, tot een centimeter of 15 onder de deurklinken.
quote:amandroe schreef op 16 december 2009 @ 09:10:

Dan wil ik jullie ook mijn schatje showen Ik ben helemaal gek van hem. Hij woont hier pas sinds 6 december, maar kan niet meer zonder hem. Het is mijn lieve konijn Sjaak. Hij is nu 9 weken. Hij springt altijd bij me op de bank om lekker te knuffelen.... Hij is leuk hoor! Krijgt hij ook nog een vriendinnetje? Vanaf drie maanden kan hij gecastreerd worden en vanaf vier maanden kun je hem aan een ander konijn koppelen (een vrouwtje in dit geval; twee konijnen van hetzelfde geslacht gaat maar zelden goed).
Wow, dat wist ik niet, dat chinchila's zo hoog kunnen springen! Best eng trouwens, dat geknabbel aan de stroomkabels

Waterspin, wat een superschattige hond heb je!! Echt een leuke snoet.

Ik zal vandaag eens kijken of ik wat honden- en hamsterfoto's kan plaatsen, gezellig topic dit!

PS Eleonora, hoe gaat 't vandaag met de pijn?
Dank Capibara en Poez,

Het konijn zit nu in een winterhok, wat groot is maar toch, voor een konijn, vrij klein. De ren is echt groot, de allergrootste die ik kon krijgen en om ruimte gaat het niet, die heb ik zat.

Maar als jullie zeggen dat ze gewoon weer in die ren kan met het nachthok er aan vast met warm hooi en stro, dan ga ik dat meteen nog regelen.

Meer konijnen dus zeggen jullie......

Ik ga meteen op die site kijken, ik vind mijn konijn nu een zielig beest en dat vind ik verschrikkelijk.
Ja, we laten de chinchilla's alleen op de gang loslopen, daar kunnen ze niet aan stroomkabels knabbelen. Maar ja, soms ontsnapt er toch eentje de woonkamer in als ik bijvoorbeeld het hooi bij moet vullen. Maar die is dan binnen een minuutje weer gevangen hoor.
Ben benieuwd of je wat leuks tegenkomt! ik ga ook even gluren....
De pijn is snerpend Robo, echt, ik word er vandaag een beetje wanhopig van zelfs.

Die echte vrieskou, die letterlijk in je botten gaat zitten is ruk voor als je reuma hebt.

En nou is Beer de Beer pleitte!

Ik word niet goed van die katten.....

Deze is dat......
Konijnenopvang in Gieten

Leo, kijk hier eens onder het kopje voedsters. Marlon en Madeleine, wát een schatjes!
Inderdaad, wat een lieffies allemaal Poez, ik zal het eens in de groep gooien hier.....
Helpt een warm bad, Leo?

Of thermisch ondergoed? (niet sexy, I know, maar daar had ik veel aan toen ik het steeds zoooo, koud had tijdens de chemo)

Of je insmeren met verwarmende olie, zoals die van Weleda?

*probeer ook maar wat, vind het naar te lezen dat je zoveel pijn hebt*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven