***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Fachat: Nog van harte gefeliciteerd met Kaj zijn verjaardag. Hebben jullie een gezellige dag gehad?

Nu we het hebben over Kai. Lillien, hoe gaat het met jullie? Verloopt je zwangerschap voorspoedig?

Witch: Wat fijn dat je therapie afgelopen is. En wat leuk dat je een afscheidskado hebt gekregen.

Voor jou nog een tip voor de kerstvakantie. Doppinda's aan draad rijgen voor de vogels. Hier was het vanmorgen een succes. De jongens vonden het prachtig om pinda's aan te geven.

Swiss: Ik ben nog steeds zoooo blij voor jullie. En helemaal super dat jullie ook nog geslaagd zijn voor jullie huis.

Hier een zozo dagje. De jongens zijn allebei niet fit en daardoor mopperig. Gijs was echt heel hangerig en Koen wilde gewoon slecht luisteren. Wel hebben we even heerlijk van het mooie weer genoten. Wij zijn naar het dorp gefietst voor de boodschapjes. Gijs in zijn skipak, want het was echt wel fris.

Koen kan ook heerlijk bijdehand zijn. Hij is op dit moment regelmatig om achter het behang te plakken. Als ik dan een beetje uit mijn slof schiet zegt hij doodleuk dat mama niet zo boos moet worden. De schat.

Laar: Wat een stoere puk toch. En arme muisjes. Wij moeten morgen (als de jongens fit zijn). Ik denk niet dat Koen het heel tof zal vinden als hij de sporthal weer ziet.. Reminder: gemakkelijke prikkleren aantrekken.
Jep BM, makkelijke prikkleren zijn een must! Deze muts was het dus vergeten en ik kon drie jongetjes uit meerdere lagen kleding pellen!

Wat vervelend dat Koen en Gijs niet zo goed geluimd zijn! Hopelijk gaat het morgen beter (tot de prikken althans!)

Is Koen ook zo bijdehand? Hugo ook! De taal die hij uitslaat is grappig en niet grappig tegelijkertijd. Ik krijg regelmatig "Foei mamma, niet praten!", "Mamma, je moet in de hoek!" (waaat!), "Stoute mamma", "Mamma is boos. Dat is stom" en dat soort leukigheden te horen.

Vanavond had Huug ook weer een paar pittige uitspraken, maar dit keer was het niet tegen mij. Een vriendin van mij kwam met haar zoontje eten en Huug zei tijdens het eten ineens: "Daag, tot volgende week!" tegen haar. Lekker aardig! Daarna kwaakte hij dat Vriendje stout was en op de gang moest staan en dat Vriendin niet zo veel diksap mocht hebben (hij wilde het laatste beetje. "Zo is het genoeg!"), dus Huugje was weer de chef van de avond. (hij was overigens wel heel erg grappig!)

Zo, het mooie witte kastje staat op zolder en ik zit nu met een lege plek in mijn kamer. Niet gezellig, maar...Morgen krijgen we een piano! Tofferdetof!
Lekker genoten vanavond Swiss?

BM, hopelijk is het morgen een stuk beter. Twee chagrijnige kereltjes is niet leuk. Ga je alleen met ze naar de vaccinaties?

Slim trouwens van die makkelijke prikkleding. Had ik niet aan gedacht.

Oei die Hugo! Ik vind het wel enorm grappig dat de jongens zo vreselijk verschillend zijn. Zit Mees er een beetje tussenin denk je?

Grappig filmpje van Zahra! (werd er alleen wat duizelig van )
Swiss, wat goed!!! Wat ontzettend fijn voor je dat alles goed is, wat een opluchting. Ik he veel aan je gedacht de laatste dagen en ik ben zo blij voor jullie. Fijn dat jullie een klein feestje hebben, geniet ervan!

Iemand van jullie heeft mij gistermiddag gebeld; M had de telefoon bij zich en nam dus op maar is vergeten wie er gebeld heeft (tja, mannen en 2 dingen tegelijk doen enzo...).

Ik vond het een beetje lullig overkomen dat ik niet terug kon bellen,dus bij deze; mysterybelster, onthult uzelf alsjeblieft, dan kan ik je terugbellen.

Daan is helemaal is de wolken van het slabbetje van Fachat (schattig rood met witte stippen), want hij wilde er nooit 1tje om maar deze plukt ie het liefst van zijn zus haar nek af om hem zelf de hele dag te dragen.

Ik heb afgelopen weekend meegeholpen met proefkoken voor een kerstbuffet en hoewel het tegenviel om in het weekend ook hele dagen aan het werk te zijn was het wel weer erg leuk om weer eens in een restaurantkeuken te staan.

Hier gaat het op relationeel vlak wat minder, stress is niet bepaald een lovedrug. We weten allebei wel dat we nog even moeten doorbijten maar af en toe is het wel frustrerend als we weer eens tegen elkaar aan het foeteren zijn.

Muis, ik vind een piano altijd wel heel erg mooi. Een kennis van ons had altijd een stokoude zwarte cafépiano, met vergeelde toetsen en overal butsen, maar wat was dat ding mooi.

Is het zo'n hoogglans uitvoering of een 'gewone'matte ?

Xaloy, hoe is het met Robby nu?

Ik hoorde van de gastouder dat er veel kinderen schijnen te zijn met grote vermoeidheid, als een soort van wintermoeheid.

Misschien heeft het te maken met de omslag in seizoenen, eerder donker, kouder buiten.

Nou ja, ik zeg ook maar wat hoor; een hangerig kind is niet fijn.

Witch, heel veel plezier volgende week. Met de gegeven tips kom je vast een heel eind.

En natuurlijk ook succes met je gesprek!

Layla, wat een geweldig filmpje!
LL, wat naar dat het relationeel gezien even niet zo lekker gaat. Het is niet zo gek gezien de omstandigheden, maar dat maakt het er niet makkelijker op!

Diep respect voor de meer dan fulltime werkende vrouw! Echt, ik heb ontzag voor de enorme energie die je moet hebben om de koe zo bij de horens te vatten als jij doet. Daan en Meisje boffen maar met je!

Wat betreft de piano: er bestaan mooiere. Het is een ouwe krak die ons ruim 200 euro heeft gekost en dat is zeer goedkoop voor een piano. Hij is dus wit, met hier en daar wat butsen (zal alleen maar erger worden), vergeelde toetsen, valse klank en een toets is gebroken, maar dat geeft niet. Ik wil al zo lang een piano, gewoon omdat het zo waanzinnig rete-intelligent staat! (ik moet ergens compenseren, was mijn excuus.)

Laar, Hugo is gewoon Hugo en helemaal zichzelf! Ik lach me slap om de dingen die hij zegt en ik schaam me dood voor de dingen die hij zegt. Eigenlijk is hij heel verlegen en kat-uit-de-boom-kijkerig (heeft ie helaas van mij), maar dat verdwijnt als sneeuw voor de zon als je door de keuring bent gekomen! Hij heeft best een grote waffel, maar is zo afschuwelijk charmant dat hij er mee weg kan komen. Tja, het zal je maar gegeven zijn.

Steijn is gewoon het makkelijkste kind dat ooit geboren is. Serieus, ik ken geen enkel ander kindje dat zo rustig, timide, beschouwend, meegaand en evenwichtig is als Steijn! Hij is een goede tegenhanger van Gepeperde Hugo en ze houden elkaar in evenwicht.

Mees zit er tussen in, denk ik. Mees is makkelijk, gezellig en beschouwend, maar je kan hem niet vergeten. Hij laat enorm van zich horen, komt voor zichzelf op en kan heel boos zijn als iets hem niet zint! (dat laatste is nu nog heel erg grappig!) Ik dacht tot een paar weken terug dat Hugo en Mees het meeste zouden botsen, maar in de huidige praktijk blijken Steijn en Mees het meeste ruzie met elkaar te maken. Steijn en Huug maken ook wel eens ruzie, maar dat gaat heel anders en ik kan niet uitleggen hoe anders. Steijntje wordt heel boos als Mees aan zijn bouwwerkjes, puzzels, dieren en lijfje komt, terwijl Hugo juist heel veel speelt met Mees. Ik denk dat Steijn verzorgend is ingesteld, aangezien hij Meesje helemaal geweldig vond als hulpeloos baby'tje. Hij deed niets anders dan flesjes geven, luiers aangeven, Meesjes billetjes schoonpoetsen en aaien. Huug vond er toen juist niet zo heel veel aan, maar hij vindt het stukken leuker nu Mees meer kan en begrijpt.

Oh, hebben jullie wel eens de andere namen van je kind(eren) geprobeerd te leren aan ze? (in het geval dat kind meerdere namen heeft!) Ik lach me rot om de verhaspelingen die de jongens maken!

- Steijn noemt zichzelf "Teijntje Manke Nelis" (ik dacht echt "Manke Nelis" te horen!)

- Hugo gaat door het leven als "Goego Billen Feliesj"

- Mees noemen ze: "Mees Tommy Jusjus"

(Valt het op dat A. weg is vanavond en ik me eigenlijk stierlijk verveel?)
LL: wat ben je toch een stoere vrouw door zo hard te werken en niet bij de pakken neer te zitten. Niet te geloven!

Nara trouwens dat het even niet lekker loopt met jou en M. Begrijpelijk, maar wel lastig. Sterkte! Als er iets is dat ik/ wij kunnen doen moet je het echt laten weten hoor!

Muis: je hebt ze gewoon te moeilijke namen gegeven!

jij ook helemaal alleen thuis? Saaaaaaai! Hier hetzelfde verhaal.

Vannacht (en nu weer) was het nogal onrustig in mijn buik. Het zijn denk ik geen voorweeen, want het is een vrijwel constant zeurderig gevoel (dus niet een komen en gaan), maar ik heb wel veel harde buiken. Zou het een kwestie zijn van teveel hebben gedaan (kan best)? Of misschien morgen maar eens testen op blaasontsteking? (geen zin in, ik ben daar deze zs al 2 keer voor niets voor bij de huisarts geweest en het is 25 minuten fietsen)

Aan de andere kant: ik ben gisteren naar acupunctuur geweest. Je moet een paar weken vantevoren beginnen als je dat overtijd lopen voor wil zijn. Prima. Nu weet ik niet of ik gisteren gevoelig was, of dat die vrouw enthousiast was, maar het deed echt een beetje pijn. Misschien dat het daarmee te maken heeft.
In het kader van tijdige voorbereidingen treffen: we (vriend dus) gaan morgen ein-de-lijk de baby erkennen. Ik liet het steeds aan hem over een afspraak te maken, maar daar is hij hartstikke laks in geweest. Zelfs de opmerking dat het kleine meisje op deze manier gezegend zal zijn met mijn achternaam deed hem niet naar het stadsdeelkantoor rennen (en begrijpelijk, want ik heb tenslotte ook ene goede naam ).

Nu wordt het mij zelfs te gortig, dus ik heb besloten dat we morgen gaan.

En nu moet ik echt naar bed.
(hierna ben ik echt weg hoor!)

Chance, helemaal vergeten: ik ben blij te lezen dat het goed loopt bij jullie! Ik kan me voorstellen dat het in het begin nogal zoeken is. Rosa is nog zo klein, maar Luna moet niet achtergesteld worden. Je wilt het eerlijk houden, maar de keuzes zijn zo moeilijk. Snap ik heel goed!

Puk is er de laatste twee dagen ineens heel erg mee bezig. Ik kreeg vanavond weer een hele opsomming van wat een baby niet kan: "kijk mama, ik ben een grote jongen, want ik loop zelf naar beneden. Mama kan me niet dragen, want jij hebt een baby in je buik. Baby's kunnen niet lopen. En niet praten. En niet spelen. En niet broodjes eten. Baby's drinken melk en slapen". Zal hij wel van de creche hebben.
quote:spitsmuisje schreef op 15 december 2009 @ 22:08:

Steijn is gewoon het makkelijkste kind dat ooit geboren is. Serieus, ik ken geen enkel ander kindje dat zo rustig, timide, beschouwend, meegaand en evenwichtig is als Steijn!

Jawel, Robbie. :-)

Al hoewel Gobbie/Bobbie (zoals hij zichzelf noemt bij gebrek aan de R) wel heel vaak een Hugotruukje uithaald en regelmatig vindt dat papa of mama 'WEGWEGWEG!!' moeten! Maar verder is hij precies Steijn.

Lievelust, dikke knuffel!

Oh het is nog te vroeg, ik weet niet meer wat er allemaal geschreven is!

Jawel Laar: Wat een lapzwans! Goed dat je ingrijpt, vervelend dat het moet. Sterkte met de pijnlijke buik..
Oh wat leuk Xaloy, dat Steijn en Robbie nog steeds op elkaar lijken! Ik vond ze "toen ze nog klein waren" ook erg veel van elkaar hebben, alleen was Robbie de donkere versie van Steijn!

Laar, goed dat je ingrijpt! Is je vriend niet gevoelig voor de achternaam? Bij A. was dat een heel teer punt en het was nicht im Frage dat de kinderen mijn naam zouden krijgen. Vreemd, want mijn achternaam is veel mooier! Ja, dat is zo en nee, ik ben niet subjectief.

Oei, het lijkt me lastig om met een pijnlijke buik te zitten. Gelukkig heb ik dat bij Mees niet gehad, op de allerlaatste middag na. (en toen deed het nog geen pijn, maar het was gewoon vervelend) Denk je niet dat er al een boel voorwerk wordt gedaan? Of misschien is het "gewoon" bijna zo ver? Je hoeft niet meer zo heel lang!

Getsie, ik ben echt van de leg dat mijn lieve, goede vriendin naar Brabant gaat verhuizen! Ze woont nu zo lekker om de hoek en dat is gezellig en makkelijk. Nou ja, ik heb wel gelijk een excuus om een weekend naar Brabant te gaan, dat weer wel!
Het enige verschil tussen Robbie en Steijn is dat Steijn veel beter praat. Robbie kan nu pas 2 woorden achter elkaar, en zelfs dat nog met moeite. Maar goed, hij gaat vooruit. Een paar maanden geleden kon hij hooguit 2 lettergrepen, nu dus 2 woorden. ('Sokken aan', 'Bo eten', 'Gobbie klei'). Hij kan al wel tellen tot 20, waarbij het pas vanaf 13 soms fout gaat. :-) Alle kleuren kent hij ook, en letters lezen gaat ook al foutloos.

Swiss, ik weet dat maandag nog ver weg is, maar maandag heeft de arts echt even een half uurtje de tijd, ook om even over de taalachterstand enzo te kletsen. Heb liever even een half uurtje als dat ik na 10 minuten weer weg moet.

LL, ik had je gebeld. Ik bel je nog, ben nu aan het werk.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Hehe gaat druk worden, heb vrijdag nog twee gesprekken bij uitzendkantoren die heel wat commerciele functies hebben. Hopelijk zit er iets tussen voor mij.
Bah. Driewerf bah. De piano is net bezorgd door een stel infantiele horken. Nu is dat niet zo erg; erger is dat die stomme piano veel te groot is voor onze huiskamer! Jesses, weer een miskoop begaan.
Oei Muis wat beroerd!! Steekt hij heel erg uit? Of is het een kwestie van wennen? Foto?

Oh en J. was enorm gevoelig voor die achternaam hoor. Bij Puk in elk geval. Ik kreeg mijn naam er destijds ook met geen mogelijkheid doorheen. Op de een of andere manier lijkt hij alleen het idee te hebben dat we nog weeeeeeken hebben voordat de baby wordt geboren. Tsja, ik weet dat ik een olifantendracht heb gehad, maar laten we het ook weer niet overdrijven.

Lekker dat de kinderarts maandag ook even goed de tijd heeft Xaloy. Daar schiet je meer mee op dan met een kort bezoekje. Ik hoop echt dat er niets aan de hand is!

Succes vrijdag Witchke! Fijn dat je uitnodigingen binnen hebt.
Oei Muis.. wat ellendig. Gelukkig heb je hem niet alleen uitgezocht maar met A toch?

Robbie wakker. Eindelijk.. En huilen. DOei!
Waarom vliegen verlofdagen zo hard om??
Gewoon lekker overtijd raken en te laat bevallen Laar, je hebt toch een bepaald aantal weken vanaf de geboortedatum??

Achternaam! Hier ook joh, ik ben erg gehecht aan de mijne, en die is ook erg bijzonder. (Dat vind ik zelf.) Maar nee, mannelijke lijn, stamboom, etc. Maar een beetje vaart achter dat erkennen, ho maar! Nu alle kinderen en S. allemaal een andere achternaam hebben dan ik wil ik ook wel eens trouwen, maar ook dat gebeurt niet! Mannen!

Kerstborrels zijn stom! Behalve als het m'n eigen kerstborrels zijn, maar die van het werk van S., die elke dag van een ander project een andere borrel heeft, zijn stom! Je kan toch ook 's ochtends een kerst-kopjekoffiemeteenplakjekerstbrood hebben of zo? Maar elke dag een borrel tot een uur of twaalf?
Mich, we kunnen elkaar de hand schudden. A. zit ook rammetje vol met kerstborrels deze week en het is niet leuk!

Laar, de piano in huis is echt geen gezicht en ik heb besloten dat hij vanavond, linksom of rechtsom, uit de kamer is. Mijn mooie witte kastje moet gewoon weer terug! (ik lijk wel niet wijs: ik krijg echt chaos en rumoer in mijn hoofd als er iets staat in huis wat mij niet zint. In dit geval is het een piano in de woonkamer en een bank in de gang.)
Laat bevallen vind ik op zich geen probleem zo lang ik me goed voel en Puk meewerkt. Wel gek. Vorige keer mocht het vanaf nu echt komen en nu heb ik die drang een heel stuk minder.

Maarja...ik vind het gewoon echt zwaarder worden en vooral van die knip van de vorige keer heb ik erg veel last. Het is een constante snijdende pijn als ik sta en loop. Niet heel gemakkelijk.

Kersborrels zijn inderdaad stom! Zelfde verhaal voor netwerkborrels enzo. Vriend was gisteren gevraagd voor het bestuur van een organisatie binnen een ministerie. Heel leuk en ook echt een eer. Ik ben alleen een beetje egoistisch en dacht ook aan mezelf. Hij is nu al vaak 4 avonden weg. Daar hoeft niet nog meer bij te komen hoor...

Moet S. echt naar alle borrels toe? (denk het niet) En moet hij dan ook tot zo laat blijven? (denk het niet). Dat maakt het extra irritant. Tenminste, dat vind ik wel.

Jij hebt trouwens ook echt een mooie achternaam (ik ook...). Wat zijn onze kinderen pechvogels he??

Muis: een bank in de gang?? Dat past toch helemaal niet? Wat vindt A. ervan? Hoe ga je die piano de deur uit werken? Dat redden jullie toch nooit samen...??

Layla: ik was even aan het googelen en kwam een berichtje tegen waarin jij de Lodger heel veel gebruikt. Weet jij misschien of er verschil zit in een ronde Lodger en een die er ene beetje als een klavertje uit ziet?
Oh Muis! Ik zat laatst al te balen omdat ik de verkeerde kleur kerstslingers bij de hema had gekocht! En ook een volkomen verkeerde kerstjurk, maar die kon ik terugbrengen. Maar een piano, hoej!
Laar, wat irritant dat je zoveel last van je knip hebt zeg. Ik denk wel dat je nu zo'n last hebt omdat het weefsel nu aan het oprekken is zodat het straks minder snel scheurt, denk je niet? Ik hoop het in ieder geval, maar het lijkt me ook wel logisch toch?

En nee, S. hoeft echt niet naar alle borrels toe, en NEE, hij hoeft zeker niet altijd lang te blijven, maar drankje drankje, je kent het wel... Hij zit trouwens ook in een Europees overleg, ook leuk dat hij ervoor gevraagd is, maar ook weer extra van dit soort gedoe en zo...
Laar, die oude bank van ons staat op zijn kant in de gang. Gevolg: je kan de voordeur niet in of uit! We gebruiken nu maar de keukendeur...(ik krijg hier dus echt kortsluiting in mijn hoofd van!)

Mich, verkeerde kerstslingers zijn ook niet leuk! Ik zou er ook zo van kunnen balen! Maar goed, ik baal nogal snel en nu helemaal! Heb je nog een andere jurk gekocht?

Nog een keer Laar: ik heb Lodger ook veel gebruikt en ik vond ze geweldig! De shelter is niets (want: rugpijn), maar de wrapper is super! Ik had het klavertje-geval en heb het echt maanden gebruikt. Knulletje in de wandelwagen? Hup, de Lodger was lekker warm! (vooral voor winter-Meesje). Kindje in de box? Hup, lekkere Lodger er onder! Kindje bij mij? Hup, in de Lodger! Koud in de maxi-cosi? Hup, Lodger over de beentjes! Het is echt een van mijn beste investeringen ooit geweest! (de miskleun van de eeuw is dus die stomme k*tpiano en de Klippan was ook niet zo'n succes.)
Swiss, de badolie is heerlijk!
Welke kleur kersslinger was het eigenlijk Micha? En wat voor jurk heb je nu gekocht?

Ook leuk; zo'n Europees overleg. Ik vind de eer wel even genoeg

Wat betreft die knip; volgens de verloskundige heeft het vooral te maken met het feit dat de baby is ingedaald en er daarom druk op zit. Allemaal prima, maar wel heel irritant.

Oh had jij ook een Lodger Muis? Dat wist ik niet. Ik bedoel inderdaad de wrapper. Ik begijp alleen niet of er ook nog verschillen inzitten, of dat het alleen voor de mooi is dat de ene rond is en de ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven