LGZW Deel V
donderdag 22 oktober 2009 om 11:39
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
NaamLeeftijdKind
nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!
22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!
23 januariHartje!
Pienienimie moet
alleen nog even
draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!
12 februariHartje!
Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!
25 februariHartje!
Elevmeis is 3Sjip311Ja!
16 maartHartje!
Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat
geboren! Sproet31121 mei Sproetekind
geboren! Dufty32210 juli Duftyboy
geboren!
Duftygirl is 3South29114 juli Southmini
geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje
geboren! Lalie2713 aug Laalbaby
geboren! Luaska3114 aug Luusbaby
geboren! Minie2313 sep Miniemeisje
geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje
geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley
geboren!
woensdag 16 december 2009 om 17:11
Pientje, pas je op dat je niet uitglijdt met je fiets in de sneeuw? Stuur in je buik is nu nog minder leuk natuurlijk. Maar gaaf dat er sneeuw is! En ik weet het, ik mag niet klagen met onze witte Sint. Ik denk dat ik deze week nog wel wat kerstversiering ga kopen hoor, het is zo kaal en ik heb geen idee wanneer m'n eigen spullen er zijn. Ik had gehoopt op een beetje Tokkie-buren met veel lichtje en kerstmannen en ja-knikkende hertjes in de tuin. Maar die hebben we dus niet. Is op alle andere dagen natuurlijk alleen maar fijn, rustige buren.
Ik krijg net een mail van een vrouw die we zaterdag in de bank tegen kwamen. Ze hoorde ons praten en vroeg of we uit NL kwamen, want ze heeft daar 7 jaar geleden gewoond, in Utrecht! En we hebben e-mailadressen uitgewisseld en nu stuurt ze een mail met allemaal tips met dingen die je met kinderen kunt doen en dat het haar leuk lijkt om een keer samen koffie te drinken ofzo. Echt leuk!
Ik krijg net een mail van een vrouw die we zaterdag in de bank tegen kwamen. Ze hoorde ons praten en vroeg of we uit NL kwamen, want ze heeft daar 7 jaar geleden gewoond, in Utrecht! En we hebben e-mailadressen uitgewisseld en nu stuurt ze een mail met allemaal tips met dingen die je met kinderen kunt doen en dat het haar leuk lijkt om een keer samen koffie te drinken ofzo. Echt leuk!
woensdag 16 december 2009 om 17:19
Wauw Sproet wat leuk zo'n mail!! Gezellig je eerste koffie vriendin.
Wat die sneeuw betreft, het bleef niet liggen hoor maar het was wel leuk er doorheen te fietsen. Ze strooien hier alsof ze schaatsbanen op de fietspaden en wegen verwachten dus dat zit voorlopig ook wel snor. Maar ik ga tuurlijk heel voorzichtig doen. Merk dat ik ook een beetje te veel doe in huis. Tja kan slecht stil zitten.
Wat die sneeuw betreft, het bleef niet liggen hoor maar het was wel leuk er doorheen te fietsen. Ze strooien hier alsof ze schaatsbanen op de fietspaden en wegen verwachten dus dat zit voorlopig ook wel snor. Maar ik ga tuurlijk heel voorzichtig doen. Merk dat ik ook een beetje te veel doe in huis. Tja kan slecht stil zitten.
woensdag 16 december 2009 om 18:09
Caatje, gaat Minicaat nog steeds in de maxi-cosi in de auto? Ik las op hun site dat het tot 13 kilo kan en dat je pas vanaf zo'n 9 maanden (als ze kunnen zitten) overstapt naar een groter zitje. Maar ik vind Sproetekind eigenlijk veel te groot voor de maxi-cosi. Als hij erin zit komt hij met z'n voetjes tegen de rugleuning van de achterbank.
woensdag 16 december 2009 om 18:19
In de winkel is ons geadviseerd om zo lang mogelijk de maxicosi te gebruiken. Het liefst tot een jaar. De maxicosi is pas te klein als het hoofd boven de rand uitkomt, benen maakt niks uit. Ze liggen toch vaak als een soort "kikker" met de benen krom opgetrokken en de benen zijn heel flexibel.
Het is veel veiliger om je kind tegen de rijrichting in te vervoeren en daarom moet je ze zo lang mogelijk in de maxicosi laten zitten is mij verteld.
Het is veel veiliger om je kind tegen de rijrichting in te vervoeren en daarom moet je ze zo lang mogelijk in de maxicosi laten zitten is mij verteld.
woensdag 16 december 2009 om 18:19
Haha Pien, mijn nichtje (niet de overbuurvrouw, maar haar zusje) heeft een stroopwafelijzer/machine. Ze maakt ze dus zelf! Ik kom niets tekort hoor
Wat is nu al wel mis is KAAS. Ik hou erg van een boterham met belegen of oude kaas. En ik mis ook appelstroop (en vooruit, ook wel een beetje hagelslag) en ketjap! Ze hebben van alle landen wel een speciale sectie in de supermarkt, maar dus niet van Indonesië (logisch natuurlijk) en ketjap is toch iets heel anders dan gewone soyasaus. Dus ik laat mijn moeder een flesje meenemen als ze straks komt (eind januari) .
Wat is nu al wel mis is KAAS. Ik hou erg van een boterham met belegen of oude kaas. En ik mis ook appelstroop (en vooruit, ook wel een beetje hagelslag) en ketjap! Ze hebben van alle landen wel een speciale sectie in de supermarkt, maar dus niet van Indonesië (logisch natuurlijk) en ketjap is toch iets heel anders dan gewone soyasaus. Dus ik laat mijn moeder een flesje meenemen als ze straks komt (eind januari) .
woensdag 16 december 2009 om 18:26
woensdag 16 december 2009 om 18:30
Dank je Beng, ik wil natuurlijk vooral dat hij veilig wordt vervoerd! Maar hij ligt er zo opgepropt bij in dat ding. We hebben trouwens ook een autostoel van mijn nichtje te leen gekregen, die kun je beide kanten uit monteren en schijnt van 0 tot 4 jaar ofzo gebruikt te kunnen worden. Die is alleen weer huge! Voorlopig doen we dan nog wel even de maxi-cosi. Is ook wel makkelijk omdat ik hem dan op het onderstel van de Bugaboo kan klikken als we een winkel ingaan. Hoef ik niet daar weer het stoeltje van mee te nemen.
Oja, we hebben dus een auto! Echt een hele oude bak (1997), maar niet duur en hij reed fijn. We hebben er echt zoveel bekeken, maar met elke auto was wel weer iets mis, ook met de nieuwere en duurdere. Maar ze worden hier dus ook nauwelijks onderhouden, geven ze geen moer om. Zo eentje is het:
Oja, we hebben dus een auto! Echt een hele oude bak (1997), maar niet duur en hij reed fijn. We hebben er echt zoveel bekeken, maar met elke auto was wel weer iets mis, ook met de nieuwere en duurdere. Maar ze worden hier dus ook nauwelijks onderhouden, geven ze geen moer om. Zo eentje is het:
woensdag 16 december 2009 om 18:34
Ik denk dat je kaas niet kunt opsturen, wordt vast tegengehouden bij de douane (en is ook best duur om op te sturen, zo'n kilo). Maar je mag het wel meenemen in je koffer, zolang het vacuüm verpakt is. Ik denk dat ik inderdaad een goede bestelling door ga geven. Ik wil namelijk ook stroop (schenkstroop is wel te vervoeren, zo'n kartonnetje niet natuurlijk ) voor op m'n spekpannenkoeken! Zolang er geen vlees, vis op melkproducten bijzitten, mag je best veel meenemen in je koffer. Tegen de zomer vraag ik of iemand een fles Pastis voor me meeneemt
woensdag 16 december 2009 om 18:38
Auto is dus heeeeel saai volgens Sproetman (hij wilde eindelijk eens een auto met allemaal luxe snufjes), maar hij heeft een 3 liter motor en 6 cilinders, dus een beetje lol gaat Sproetman er wel van hebben.
Duft, ik ga trouwens ook weer rijexamen doen! Mijn Nederlandse rijbewijs mag ik maar 60 dagen gebruiken (tenminste als je een auto-eigenaar bent, voor huurauto's gelden andere regels). Dus kunnen we samen opzien tegen donkere ochtenden met gladde wegen.
Duft, ik ga trouwens ook weer rijexamen doen! Mijn Nederlandse rijbewijs mag ik maar 60 dagen gebruiken (tenminste als je een auto-eigenaar bent, voor huurauto's gelden andere regels). Dus kunnen we samen opzien tegen donkere ochtenden met gladde wegen.
woensdag 16 december 2009 om 18:38
Kaas is toch een melkproduct??
Heerlijk een auto sproet, lijkt me wel noodzakelijk daar. Geeft je toch een stuk vrijheid en een huurauto is extreem duur natuurlijk.
Vraagje: ik heb een borstvoedingskussen gekregen van iemand. Het is er eentje met bolletjes. Nu heb ik bij de hema een hoes gekocht die er maar net omheen past. Daardoor is het kussen onflexibel en stijf. Dat hoort toch niet zo? Zijn de hoezen van Prenatal toevallig royaler? Weet iemand dat?
Heerlijk een auto sproet, lijkt me wel noodzakelijk daar. Geeft je toch een stuk vrijheid en een huurauto is extreem duur natuurlijk.
Vraagje: ik heb een borstvoedingskussen gekregen van iemand. Het is er eentje met bolletjes. Nu heb ik bij de hema een hoes gekocht die er maar net omheen past. Daardoor is het kussen onflexibel en stijf. Dat hoort toch niet zo? Zijn de hoezen van Prenatal toevallig royaler? Weet iemand dat?
woensdag 16 december 2009 om 18:49
woensdag 16 december 2009 om 18:54
Oh en degelijke bak hoor Sproet. Snap wel dat dat niet precies was waar Sproetman naar op zoek was. Is ie ook die kleur? Dat vind ik wel een beetje een opa kleur maar volgens mij had mijn opa vroeger zo'n kleur auto dus ik ben bevooroordeeld.
Pffff heb net stamppotje gemaakt voor Pienman en mij en ik ben gewoon helemaal moe. Bizar!!!
Pffff heb net stamppotje gemaakt voor Pienman en mij en ik ben gewoon helemaal moe. Bizar!!!
woensdag 16 december 2009 om 19:25
Hola,
Chiek wat balen van je zere knie! Ik ben erg benieuwd wat je tegenvoorstel is...wil je dat eens op de groep zetten? Ons KDV heeft trouwens ook vaste wegbreng- en ophaaltijden hoor. Ik vind het wel logisch inderdaad...maar als het nodig is kan ik Jeetje inderdaad ook eerder ophalen.
Pien, je huis klinkt gezellig! En lekker dat je pas begin mei weer hoeft te werken, dan heb je er zeker vakantie achteraan geplakt?
Ook niet fijn al die onzekerheid omtrent het KDV. Ik ben ook heel blij dat Jee niet drie dagen achter elkaar gaat. Maandag en dinsdag is hij best moe en dan kan hij woensdag even bijkomen, dan nog 1 dag en dan is het weekend...Ik vind het zo goed geregeld. Maar drie dagen achter elkaar zou ik persoonlijk te lang vinden. Bij ons houden ze Jee's schema aan...ook qua voeding Chiek. Als hij straks wat ouders is, dan gaat hij pas mee in het ritme met de andere kindjes.
Duft wat leuk die fiets! Ik zie je al helemaal fietsen met mini!
Luus, wat ontzettend vervelend dat het even niet zo lekker gaat tussen jou en Luusman Het is ook een gigantische verandering he? Je relatie verandert eigenlijk in de loop van aantal uren...want dan ineens ben je met z'n 3-en...Wij zijn ook nog maar 1 avondje samen weggeweest en soms mis ik het ook wel eens hoor. Want Jeetje is vaak ook wel het gesprek van de dag...Mop ik hoop dat het snel nog weer beter gaat en dat jullie weer helemaal gelukkig zijn samen.
Sproet, wat leuk van die vrouw! En wat goed dat je Sproetekind in de metro een fles gegeven hebt, lief dat je hulp kreeg...ik vraag me af of dat hier ook zou gebeuren.
Chiek wat balen van je zere knie! Ik ben erg benieuwd wat je tegenvoorstel is...wil je dat eens op de groep zetten? Ons KDV heeft trouwens ook vaste wegbreng- en ophaaltijden hoor. Ik vind het wel logisch inderdaad...maar als het nodig is kan ik Jeetje inderdaad ook eerder ophalen.
Pien, je huis klinkt gezellig! En lekker dat je pas begin mei weer hoeft te werken, dan heb je er zeker vakantie achteraan geplakt?
Ook niet fijn al die onzekerheid omtrent het KDV. Ik ben ook heel blij dat Jee niet drie dagen achter elkaar gaat. Maandag en dinsdag is hij best moe en dan kan hij woensdag even bijkomen, dan nog 1 dag en dan is het weekend...Ik vind het zo goed geregeld. Maar drie dagen achter elkaar zou ik persoonlijk te lang vinden. Bij ons houden ze Jee's schema aan...ook qua voeding Chiek. Als hij straks wat ouders is, dan gaat hij pas mee in het ritme met de andere kindjes.
Duft wat leuk die fiets! Ik zie je al helemaal fietsen met mini!
Luus, wat ontzettend vervelend dat het even niet zo lekker gaat tussen jou en Luusman Het is ook een gigantische verandering he? Je relatie verandert eigenlijk in de loop van aantal uren...want dan ineens ben je met z'n 3-en...Wij zijn ook nog maar 1 avondje samen weggeweest en soms mis ik het ook wel eens hoor. Want Jeetje is vaak ook wel het gesprek van de dag...Mop ik hoop dat het snel nog weer beter gaat en dat jullie weer helemaal gelukkig zijn samen.
Sproet, wat leuk van die vrouw! En wat goed dat je Sproetekind in de metro een fles gegeven hebt, lief dat je hulp kreeg...ik vraag me af of dat hier ook zou gebeuren.
woensdag 16 december 2009 om 19:45
Hey Laal ga jij eens heel snel andere dingen doen!!!
Chiekie dankjewel voor je kerstkaartje!!! Heel lief. Wij slaan de kerstkaarten dit jaar even over. Er moeten straks genoeg kaartjes geschreven worden. (Oh daar moet ik even achteraan trouwens)
Maar ik vind het zo lief en attent dat jij daar dan weer aan denkt.
Chiekie dankjewel voor je kerstkaartje!!! Heel lief. Wij slaan de kerstkaarten dit jaar even over. Er moeten straks genoeg kaartjes geschreven worden. (Oh daar moet ik even achteraan trouwens)
Maar ik vind het zo lief en attent dat jij daar dan weer aan denkt.
woensdag 16 december 2009 om 20:50
Oja, kaas is inderdaad een melkproduct . Je mag dus geen vis en vlees meenemen En geen bederfelijke waar (ik denk dat ik dat in m'n hoofd als melkproducten heb vertaald).
Pien, het is exact die kleur. Ach ja, een degelijke bak (wacht maar tot jíj kinderen hebt! )
Luus, helemaal vergeten op je ruzie te reageren. Wat naar nu weer. Maar ik kan me de houding van Luusman ook wel voorstellen hoor, dat hij liever heeft dat je met hém praat. Vind het wel goed dat jullie er mee bezig zijn. Al heb je natuurlijk liever een goed gesprek dan ruzie Jullie hebben natuurlijk allebei een heftige periode achter de rug en je de eerste weken/maanden anders voorgesteld. Dat is voor jullie zwaar geweest, zeker omdat jullie er destijds ook niet goed uitkwamen samen. Probeer echt te blijven praten samen en inderdaad wat meer tijd voor elkaar vrij te maken. Ik merk dat wij ook vaak 's avonds allebei met een laptop op schoot zitten en ik heb m'n ergernis daarover ook al naar Sproetman uitgesproken. Maar woorden zijn anders dan daden natuurlijk.
Pien, het is exact die kleur. Ach ja, een degelijke bak (wacht maar tot jíj kinderen hebt! )
Luus, helemaal vergeten op je ruzie te reageren. Wat naar nu weer. Maar ik kan me de houding van Luusman ook wel voorstellen hoor, dat hij liever heeft dat je met hém praat. Vind het wel goed dat jullie er mee bezig zijn. Al heb je natuurlijk liever een goed gesprek dan ruzie Jullie hebben natuurlijk allebei een heftige periode achter de rug en je de eerste weken/maanden anders voorgesteld. Dat is voor jullie zwaar geweest, zeker omdat jullie er destijds ook niet goed uitkwamen samen. Probeer echt te blijven praten samen en inderdaad wat meer tijd voor elkaar vrij te maken. Ik merk dat wij ook vaak 's avonds allebei met een laptop op schoot zitten en ik heb m'n ergernis daarover ook al naar Sproetman uitgesproken. Maar woorden zijn anders dan daden natuurlijk.