Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Mmmoi, jee, wat een heftig verhaal en wat een wonder dat het zo goed afgelopen is; wie weet wat er allemaal had kunnen gebeuren. Ik hoop dat het menneke en zijn familie dit snel een plekje kunnen vinden en juist niet teveel stil staan bij wat er nog erger had kunnen aflopen.....

Pebbs, die Eva met haar staan. leuk om te zien he!! Diirt vast geen maanden meer tot dat ze samen met Floor hand in hand kan lopen.

Mats is gisteren naar de kapper geweest. Alhoewel ik jongens met lang haar erg leuk vind, is Mats meer een type voor een lekker kort stoer kapsel. Hij ziet er meteen weer een stuk ouder uit. Nu ik nog, alleen wil ik juist het effect bereiken er wat jonger uit te zien, hahaha!

Qua prik, ik weet het niet, net zo min als bij de eerste......
Ik zou over een uur moeten prikken en ik weet het nog steeds niet.

De ergste bijwerking is volgens mij een paar dagen koorts en dat is ook nog wel te overzien.

Wij zijn vanochtend wel geweest. Mayte was thuis al een het hyperen dat ze "GEEN PRIKJE" wilde en heeft de hele rit in de auto ook zitten huilen en piepen, pas met snoep wilde ze dan nog wel uit de auto komen en errug langzaam richting sporthal bewegen. Lief heeft haar best stevig vast moeten houden, want ging echt helemaal over de rooie tijdens het prikken. Ze begint steeds meer te onthouden (is ook veel bezig met vroeger en wat er gisteren gebeurde en wat er morgen gaat gebeuren, of het ochtend, middag of avond is) heel bijzonder en geod, alleen vandaag ff niet. Ze was de pijn van de vorige prik nog niet vergeten....en dan is het logisch datze niet weer wil.

Ben benieuwd of ze koorts oid er door gaan krijgen. Ze liggen nu allebei te pitten (en ik even me time....huishouden komt zo wel weer)

Lief moest vanochtend een longfoto laten maken. Dit omdat zijn nare hoest en daardoor komende vermoeidheid nog niet over zijn. Hij is nu bezig emt zijn 3e antibiotica kuur en 2e prednisolonkuur.....Volgens de ha had het al klaar moeten zijn...maar zodra hij stopt met de medicatie is het een paar dagen later weer bal. Hoop dat de ha niet zelf gaat bellen (betekent nl dat het iets best wel ernstigs kan zijn) en dat we volgende week gewoon zelf bellen voor de uitslag)
Wij zijn vanmiddag geweest. Jasmijn wilde bij opa op schoot. Ging even huilen maar was zo weer over. Thijmen heb ik niet laten prikken. Heb me nog voor laten lichten door de kinderarts die daar aanwezig was, maar die kon ook niet echt de beslissing voor mij maken natuurlijk. Heb het dus toch maar niet gedaan, heb geen zin om het ventje weeer ziek te maken en met de 1e prik is hij 70% beschermd.

Verder de hele dag om beurten vriendinnen op visite gehad dus ik ben nu wel moe. Lekker eten en vroeg badderen en naar bed hier denk ik.
Wij zijn niet gaan prikken, ik had de eerste al niet moeten laten doen... Het plan was toen al overigens om alleen de eerste prik te laten zetten.

Hier druk, druk, druk... Manlief is niet helemaallekker. Dus toen k vanmiddag om half 4 thuis was van mijn werk, kon ik eerst de kids gaan regelen (uit bed, in bed, sap, koekje verven), koken, tafeldekken, boodschappen doen, Ella snel een kusje, Gijs lag al in bed... BAH!!!!!!!!!

Morgen hele lange dag want kerstviering en dan mag ik vrijdag weer fris en fruitig aan de slag en aan het eind van die dag moet het hele lokaal leeg omdat ze in de vakantie de vleoren komen doen!!!!!!!!!!!!!!! BAHBAHBAH!

Dus ik ga nu de pc uitzetten en naar bed!
Pebbs, ben jij nog wezen prikken? Ik weet het nog steeds niet.....

Ris, relaxxxxx meisje!!! Je hebt bijna vakantie, deze tropenjaren zijn maar een fase! Komt allemaal goed. Lekker toch dat je lokaal leeg moet zijn voor de vloeren, kun je na de vakantie in een lekker schoon lokaal beginnen!

Voor Ris!

Ringel, wat een gedoe met je lief. Best heftig zoveel AB. Waarom maken ze een foto van zijn longen?

Lief is vanaf nu t/m zondagavond bijna alleen maar te vinden in de schouwburg. Ze spelen een musical die mij niet zo heel erg aanspreekt, maar ik ga wel 2 keer kijken! Trots op mijn menneke ben ik hoe dan ook!!!!
Mijn schoonzusje is vannacht bevallen van een dochtertje. Mijn broertje is dus voor het eerst vader! Een flinke meid. Bijna 4 kilo. Ben vanmiddag natuurlijk gelijk even geweest, wat een lekker snoepje zeg! Ik ben geen meisjes gewend dus ben benieuwd hoe dit is! Ben zo blij voor m'n broertje!

Hier alles oke. Jesper is een engeltje. Wel frappant dat er wat betreft slapen sinds zijn geboorte 's nachts niet niet een kwartiertje bij is gekomen!!! Hij komt altijd tussen 2.30 en 3.00 uur. Naja, het is een lekker frummeltje. Volgens mij heb ik vanmiddag het begin van een glimlachje gekregen.

Mijn grote frummeltje is een beetje van zijn padje. Zo sneu. Hij wil niet meer gaan slapen, zowel 's middags niet als 's avonds. Nu al een dag of 3. Hij is dus volledig uitgeput, maar als je hem op bed legt, is het hysterie en verdriet. Hij wil niet slapen want hij is niet moe. Geen idee wat het is, heb al gevist of hij eng gedroomd had, of wat dan ook. Lijkt wel een soort verlatingsangst. Komt ongetwijfeld door de verandering hier thuis en door de drukke afgelopen maand, maar sneu is het wel. Zijn vanavond een uur bezig geweest voor hij rustig was en hij werd rustig omdat ik uiteindelijk heel beslist werd om het zo te zeggen. Jullie nog tips voor me? Zit zelf te denken om een beloningssysteem in te voeren. Iedere avond dat je stil bent is een stickertje, bij 10 stickertjes een klein kadootje. Zou dat wat kunnen zijn?
Hey Krook, heb net je topic gelezen en daar ook gereageerd.

Maar wat ik in een eerdere post las dat hij gewoon alle grnezen over gaat herken ik zo in de periode die we met Mayte hebben gehad toen Fenna ongeveer net zo oud was als Jesper nu is.

Ik denk dat een heel goede tip is (die ook in je topic is gegeven) de tijd voor Roan juist niet zo speciaal te maken. Dat was toch eerder ook niet zo? dus waarom nu wel. Wat betreft het slaan, schoppen, tong uitsteken enz enz....heel kort en duidelijk zijn. Wij hebben toen de drie waarschuwingen (opnieuw) ingevoerd korte duidelijke (gedrags) instructies en daar ook niet van afwijken of extra kans krijgen. Hij moet gewoon weten dat er voor hem eigenlijk niet veel veranderd is. en door "speciale Roan tijd" is er wel iets veranderd. Ik snap wel dat je het voor jezelf zo maakt (je moet nu eenmaal tijd vrijmaken wat eerder meer vanzelfsprekend was) maar voor hem hoef je het niet zo te noemen.

@mmmoi jee dat verhaal van die brand jemig de pemig zeg...daar staat je hart wel even van stil! Bizar (en bij deze geleerd om nooit kerstverlichting op de kamers van de meiden te hangen met gordijnen ervoor.....)

Lief moest een longfoto omdat de doketer het ook niet helemaal normaal vind dat zijn benauwdheid en heosten nog steeds niet over zijn. Zijn laatste kuur heeft hij op vrijdag de laatste pil in genomen en zondags was hij aan het hoesten en doen....heeft ook z'n beetje de hele ochtend geslapen en lag s'avonds om 21.30 al in bed. Zal er ook wel mee te maken hebbendat hij best wel oververmoeid is met nieuwe baan enzo. maar toch niet zo moe of wel?
Ringel, vervelend van je lief!

Krook, ik heb al op je eigen topic gereageerd maar hier zijn de avonden ook even wat moeizamer op het moment. Gaat wel weer over.

Ik heb Hanna geen prik laten geven, gewoon helemaal niet. En het voelt goed. De MG neemt alweer enorm af dus ik ben blij met mijn beslissing. Ris, heb jij nog laten prikken?
Ik ben uiteindelijk wel gegaan en Floor reageerde ongeveer hetzelfde als Mayte. Ik heb haar in de houdgreep moeten nemen omdat ze geen prikje wilde.

Daarna was het bij allebei snel weer over.
Mayte heeft wel een mooie disney prinsespleister gekregen. Mar heeft nu nog wel last van d'r arm. Komt ws omdat ze d'r arm zo stijf hield dat er een soort spierpijn in zit. Gata wel weer over.

Nu ga ik het licht uitdoen en m'n oogjes toe.
Goedemorgen!

Hier een kort nachtje gehad, Jasmijn had duidelijk last van de bijwerkingen van de griepprik. Paar keer wakker, overal pijn, had het erg koud maar had verhoging, moest plassen, ging niet, enz. enz. Gewoon een prutgevoel dus. Nu heeft ze vanochtend een sinaspril op en gaat het weer helemaal lekker. Ze zal vanmiddag nog wel even slapen denk ik, ze heeft toch wat slaap gemist.

Zo dadelijk moet ik met beide kids naar het CB. Leuk, ben benieuwd, zeker over Jasmijn!

Vanavond hebben we kerstviering op school en daarvoor moet ik nog wat boodschapjes doen, dus ik vermaak me vandaag wel. Jasmijn wilde ook nog even koffie drinken op papa's werk omdat ze hem zo miste...tja, hij komt laat thuis, eet even met ons en dan gaat zij alweer naar bed natuurlijk.

@Krokus: Gefeliciteerd met je nichtje! Hoe heet ze?

@Ringel: Vervelend voor je man. Beterschap met hem!

@Pebbles: Jasmijn zat vanochtend nog een heel verhaal te vertellen: 'Lang geleden, toen was oma op vakantie en toen ging Floor logeren in oma's huis. En toen gingen we samen in het zwembadje! Zullen we dat nog een keertje doen?' Ik had het helemaal niet over jullie gehad, dus zo grappig dat ze het zichzelf ineens weer herinnert. Nog bedankt voor de USB met goede voornemens trouwens, hij kwam gisteren aan. Mmman maar eens vragen of hij het op mijn Ipod wil zetten, hij heeft er een nieuw programmaatje voor.

@Mirjam: Waarom heb je Hanna niet laten prikken, zij is toch al een teer poppetje dat alles oppikt? Of is dat júist de reden dat je niet hebt laten prikken, net als ik met Thijmen?

@Ris: Hier nog zo eentje vet druk met het werk. Onze vloer hoeft gelukkig niet leeg maar alle kerstzooi moet vrijdag wel weer opgeruimd zijn natuurlijk. Mijn duo werkt dan dus die zet de kids voor een film en gaat dan rustig haar gang. 's Middags en 's avonds houden we ook nog een klassenfeest, alsof we het nog niet druk genoeg hebben Leuke planning van ons!

@Annie: Het lijkt me heel tof als je man goed kan zingen en acteren. Geniet ervan bij die musical!

Ik ga mezelf nog even opmaken en Jas' d'r haartjes doen. Op naar het cb!
he ladies, wederom dank voor de adviezen.

Wij gaan de griepprik vandaag niet doen. Alles staat hier vast. Lief doet over een stukje waar hij normaal 20 minuten over doet, nu anderhalf uur over. Omdat Roan al niet helemaal in zijn velletje zit had ik er al geen goed gevoel bij. Ik vermoed dat er hiernog wel een herkansing komt, want er ligt bij mij in de tuin zo'n 25 cm sneeuw. Heel veel mensen zullen dus niet op pad gaan schat ik in.

@ris, wat een drukte voor je. Pfff, bijna vakantie voor je! Denk daar maar aan!
Mmmoi, ik heb niet laten prikken omdat ik het gevaar niet zo groot vond. Hanna is wel een dun poppetje, maar ze is tegenwoordig heel gezond en helemaal niet vaak ziek meer. Sowieso ben ik terughoudend met vaccinaties en ik vond de dreiging dus gewoon niet groot genoeg en ik betwijfel toch ook nog een beetje of het vaccin echt veilig is. Hoe was het op het cb? Wat zijn de laatste maten?

Ris, sterkte met de drukte!

Krook, hoe gaat het nu met Roan?

Ik had vanochtend iets stoms; ik zou (op mijn vrije dag) een paar uurtjes werken om een vergadering te notuleren. Kom ik op mijn werk (waar ik op de fiets heen ben gegaan, 9 km over glibberige wegen, nog een keer onderuit gegaan ook..), is de vergadering afgelast....*^&#@..Dat voelde wel even heel lullig..maar goed, weer wat geleerd (niet meer mijn vrije dag opofferen voor mijn werk!) en ik schrijf gewoon mijn tijd een stukje ruimer...
Hier ook veeeeeeel sneeuw. Lief was al wel onderweg naar werk, maar is weer omngekeerd....gek dat we niet meer weten hoe we met sneeuw om moeten gaan.

Lief mot nog ff iets werkachtigs doen.......doeggies

O ja Krook....schikt 23 december jullie? Ik moet dan om 15.00 in het ziekenhuis zijn dus zou dan daarvoor bij jullie langs kunnen komen....
@Mirjam: O, oké, ik vind het altijd interessant om de beweegredenen te weten, ik vond het bij deze vaccinatie ook erg moeilijk de beslissing te nemen...maar heb nog steeds nergens spijt van.

Alles was goed op het CB. Ik heb er wel zo'n beetje de hele ochtend vertoefd, want er zat 50 min. tussen de afspraken voor omkleden, meten en wegen (en de afspraak zelf), maar het liep meer dan een half uur uit, dus ik kreeg gewoon koffie aangeboden

De laatste maten zijn:

Thijmen: 10.190 gram en 76,5 cm (BEER!)

Jasmijn: 16 kilo en 103 cm (lang en slank)

Alle ontwikkelingspunten gingen ook prima. Heb het met die arts nog gehad over dat Jasmijn zo druk is. Maar zij dacht echt niet aan adhd. Ze zei dat kids die dat hebben gelijk achter haar bureau belanden, overal in neuzen, etc. Volgens haar was Jasmijn gewoon een temperamentvol kind. Lekker veel buiten laten rouzen...maar dat deed ik al.

Ook heb ik aangekaart dat Thijmen wel erg vaak verkouden is en oorontstekingen heeft enz. Net als de ha wil ook deze arts het eerst nog even aankijken, hij is nog zo jong. Neusamandelen knippen wil nog wel eens helpen maar daar wil ze liever nog langer mee wachten, omdat ze dan weer aangroeien en het weer allemaal opnieuw begint. Voor mij hoeft dat ook nog niet, hij is nu weer fit, maar ik wilde wel mijn zorg aangeven. Aangezien hij prima groeit en ontwikkelt doen we nu dus gewoon lekker niks.

Toen ik thuiskwam was er een groot pakket van Wehkamp bezorgd bij de buren, dus ik ga het nu even openmaken. Heb wat kleding besteld omdat ik in de winkels laatst niet kon slagen en ook geen tijd meer heb om nu nog even voor mezelf te gaan. Hopelijk zit er wat bij.
Zo Mmmoi, wat een grote kinders!! Wauw, die Thijmen, echt een beertje inderdaad. Hij is nu 9 maanden? Het zou zeker heel goed kunnen dat Thijmen over zijn verkoudheden heen groeit (dat herken ik tenminste wel van Hanna) en anders kunnen die neusamandelen er ook nog uit inderdaad. En Jasmijn zit zeker wel bovenin de curves qua lengte en gewicht voor deze leeftijd? Mirjamzoon was met bijna 3 jaar 1 meter en 17 kilo, hij was echt fors (als ik de foto's tenminste terugzie..). Hanna zal misschien 17 kilo zijn als ze 6 is . Moest Jasmijn nog een ogentest doen eigenlijk?

Ringel, hoe gaat het nu met je lief eigenlijk?
quote:mmmoi25 schreef op 17 december 2009 @ 13:54:

Alle ontwikkelingspunten gingen ook prima. Heb het met die arts nog gehad over dat Jasmijn zo druk is. Maar zij dacht echt niet aan adhd. Ze zei dat kids die dat hebben gelijk achter haar bureau belanden, overal in neuzen, etc. Hm, kan ik toch niet eens zijn met die arts. Mirjamzoon heeft wel degelijk een vorm van ADHD en hij is erg timide en rustig. Hij zou zeker op die leeftijd niet hebben gedaan wat zij beschreef, ernstig verlegen als hij was. Maar ik geloof ook niet dat Jasmijn ADHD heeft hoor, dat sowieso niet. Ik vond het alleen een aparte redenering die echt niet altijd opgaat.
@Mirjam: Heeft jouw zoon dan niet toevallig ADD, zonder het hyperactieve? En ja, Jasmijn moest een ogentest doen, met een 'piratenbril' op (één glas dicht). Ze moest de bovenste vier regels daarmee kunnen lezen op een flinke afstand, met de vierde regel had ze duidelijk meer moeite, maar dat kwam ook omdat ze toen niet veel zin meer had en ze onzeker werd doordat ze al 2x iets fout had gezegd. En die vrouw maar aan mij vragen: 'ze weet toch wel wat het ís, een vlag, of niet?' DUHHH...
O ja, enneh, Jasmijn is echt niet fors hoor. Wel lang, op de +1 lijn, maar gewicht in verhouding tot lengte zelfs iets ónder het gemiddelde. Gelukkig maar.

Dat mijn kinderen zo groot zijn is ook niet zo raar, ikzelf ben 1.81 m en de man denk ik bijna 1.90 m dus ik had niets anders verwacht.
Wauw, ben jij 1m81? Ik dacht dat je iets korter was (zelfde lengte als ik; 1m78 ofzo). En Jasmijn is ook zeker niet fors, Mirjamzoon was dat wel (daar had ik het ook over). Maar hij is nu ook lang en zeker niet te zwaar (1m60 en 46 kilo met bijna 12 jaar). Hoe lang zal zij wel niet worden denk je? Langer dan jij waarschijnlijk (iedere volgende generatie is toch weer iets langer? hoewel mijn moeder langer is dan ik dus bij mij klopt het niet). Wel leuk, lang zijn (ik vind het tenminste wel een voordeel). En over die ogentest; zoon had destijds een grappige opmerking gemaakt. Bij het grote plaatje van de eend zei hij keurig "eend" en bij het kleinere plaatje met dezelfde afbeelding was het een "kuikentje". Haha, lekker logisch. Ik denk ook dat het meer ADD zal zijn, hoewel daar in de moderne psychologie tegenwoordig minder of geen onderscheid in wordt gemaakt (het heet nu allemaal ADHD volgens mij). Die drukke component heeft hij ook wel, maar dan meer van binnen; het is druk in zijn hoofd. Maar goed, met medicatie is dat aardig op te lossen.

Pebbles, ben je al bij les 17 inmiddels? Ik heb van de week een heleboel lessen overgeslagen en heb dinsdag les 11 gedaan. Deze les kostte me eindelijk wat moeite, dus vanavond les 12. Ik had steeds zoveel energie over, dat ik het zonde vond dus vandaar dat ik even een sprongetje heb gemaakt.
En Krook, hoe is het contact met je moeder?? Wat vond ze van Jesper? Wil je er wat over vertellen of liever niet?
Maar Jasmijn d'r maten schelen toch bijna niks met die van Mirjamzoon rond die tijd? Dan is jouw zoon toch ook niet fors geweest? Haha, en grappig dat verhaal met eend en kuikentje...slimme jongen!

En ik ben idd 1.81 m, volgens de laatste meting. Voor mijn paspoort. En die is al wel heel lang geleden hoor, het kan 1 of 2 cm schelen. Dus wij schelen idd niet zo heel veel.
Ik heb vanmiddag nog even voor de grap de BMI van zoon op die leeftijd uitgerekend (via een website waar dat kan) en hij had inderdaad een gezond BMI (maar wel richting de oranje zone). Hij was wel een kilo zwaarder dan zij he..en 3 centimeter korter. Dus dat verklaart het verschil. Hanna heeft volgens diezelfde website overigens ondergewicht (tegen de grens met gezond gewicht aan, dat wel). Nou ja, het zal wel. Ze zal later waarschijnlijk nooit problemen met haar gewicht krijgen denk ik; ze heeft echt de bouw van mijn man en zijn familie (superslank). En de rest (karakter, gezicht, ogen) heeft ze van mij. Ik ben benieuwd wanneer wij een oproep voor haar krijgen van het cb. Hebben de anderen die ook allemaal al gehad?
Eva en Floor kwamen vanmorgen allebei met verhoging uit bed. Eva was ook hangerig en huilerig dus het wat al snel besloten dat ze thuis zou blijven. Floor wilde wel naar de creche. Toen ik haar wegbracht en weg wilde gaan kreeg ze ineens een bibberlipje en moest ik bij haar blijven. Dat heeft ze in die ruim 2,5 jaar nog nooit gehad dus ik heb haar ook maar weer lekker mee naar huis genomen.

In de loop van de dag knapten ze allebei weer op dus het zal wel van de prikken zijn geweest.

@mirjam: ik had vandaag les 17 gepland maar gezien het weer ga ik toch maar niet. Morgen gaan we uit eten dus het wordt pas zaterdag weer.

De oproep voor het CB voor Floor hebben we nog niet gehad, maar ze doen het hier met 3 jaar en 1 maand volgens mij.

@mmmoi: jullie maken reuzekinderen .

Thijmen is nu echt al een stukje groter ern zwaarder als Eva.

Als je de bestandjes van de usb stick af wil halen heb je volgens mij een wachtwoord nodig. Ik zal aan manlief even vragen of hij hem wil mailen naar je.

Hoe waren de kleren van Wehkamp?

Eens even zien wat ik morgen ga doen. Ik wilde gaan zwemmen maar omdat ze vandaag allebei niet zo lekker waren weet ik niet of dat wel handig is. Maar ik heb ook geen zin om de hele dag een beetje thuis rond te hangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven