F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt een beetje sjacchie van dit weer! Vandaag 4 x een bui op mijn kop gehad (op de fiets). Vriend lag in bed met koppijn en vroeg of ik de kids na het werk wilde halen. Toen ik na een dag werken en de kinderen op 2 locaties halen per fiets de berg op zwoegde met de fietskar erachter, door de regen, met 1 jankend kind en 1 ziek kind had ik het echt even gehad. Lisa heeft toch ook de waterpokken gekregen (2 weken later). Maar met Maartje gaat het gelukkig weer goed, die eet weer als een bootwerkertje. Moest ook wel want ze was haast een kilo afgevallen door het slechte eten.

Klinkt toch wel goed Nitro, hopelijk is het een leuk mens (Zoals Cees of zo).

Vriend vindt het trouwens bepaald niet leuk dat ik 3 dagen dienst heb met Kerst... Dus ik hoop dat er nog iemand kan ruilen, anders zit ik met Kerst alleen thuis...
Lau, het was inderdaad 6,2 km... gaat goed dus

Dok, balen dat Lisa toch de waterpokken gekregen heeft... Havermout doet wonderen, dat weet je toch?
Goedemorgen trouwens allemaal
quote:tieger schreef op 11 december 2009 @ 08:59:

Lau, het was inderdaad 6,2 km... gaat goed dus

Dok, balen dat Lisa toch de waterpokken gekregen heeft... Havermout doet wonderen, dat weet je toch?

Zemelen toch? Nou ja, dat is ook het hoofdbestanddeel van havermout. Ze gaan al 2 weken in troebele zemelenbadjes (in een washandje met elastiekje) Lijkt wel te verzachten. Maar Poxclin helpt nog beter (is een schuim met jeukstillende/desinfecterende werking) Maartje gaat gauw op de bank liggen en begint haar kleren uit te trekken als ik Lisa ermee insmeer, want ze vond het zo lekker dat ze nog steeds wil ook al zijn haar pokjes over. "Ikke ook" is trouwens toch al haar favoriete zinnetje.

He, wilde nog even bijlezen en reageren, maar nu is het arme schaapje alweer aan het huilen (Lisa, is er echt ziek van nu. Koorts, pijn , geen eetlust)
He getsie Dok, da's toch ook niks...

Hier zijn de favoriete zinnen van allebei 'eerst' en 'van mij'... Zorgt nog wel eens voor wat ruzie in de tent..

Pff, ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat. We gaan straks naar Dirk Scheele, Daan had er wel zin in geloof ik. Maar ze zijn niet heel gezellig allebei, alhoewel ze nu wel lekker lijken te spelen.

Lau, donderdag kan ik niet wandelen, man heeft dan een kerstborrel van zijn werk. Kwam hij ook lekker vrijdag pas mee ('ja, ik dacht dat ik dat al gezegd had'). Woensdag anders weer wandelen?

Verder heerlijk aan het rommelen geweest. Even wat dingen opruimen, veel wassen (die berg houdt nooit op) en nog wat nuttige dingen gehaald zoals een onderdeel voor de stofzuiger. Kunnen we daar ook weer mee aan de slag

Nu maar even wat nuttigs doen, en zo maar even docuhen. Kunnen we ook weer gauw op pad...
En hebben jullie allemaal de kerstboom al staan? We hebben m vanmiddag opgezet. Kindjes vinden het echt geweldig. Stonden te springen van enthousiasme.

Tieg, fijn dat opvang rond is voor Daan. En hoe was t bij dirk scheele?

jullie zijn wel goed bezig met wandelen he, goed hoor!

Dok, wat naar, zo'n last van de waterpokken. En "mijn" en "ik eerst" zijn hier ook zeer favoriet.

Verder heftige dagen achter de rug. Vrijdagochtend bij de notaris, dus nu officieel huiseigenaar!!

Daarna naar mn ouders die op zouden passen op de kids, mn moeder moest eerst naar zkh voor routine controle, maar omdat ze meer pijn had de laatste tijd hebben ze extra scans enzo gedaan en dat is helemaal niet goed.

De tumoren groeien uit haar botten op een paar plaatsen, tegen zenuwen aan wat veel pijn geeft en kans op verlamming. Dus nu beginnen ze morgen met bestralingen en waarschijnlijk daarna een nieuwe ronde chemo. Ontzettend balen dus!

Gelukkig zijn longen en lever nog steeds wel schoon, dus het is nog niet allemaal acuut levensbedreigend maar wel ontzettend balen!
He Niet, wat een k* -nieuws! We hadden hier weinig gehoord de laatste tijd en dan zakt het een beetje weg en hoopte ik dat het gewoon goed ging. En dat net voor de Kerst (niet dat de timing verder uitmaakt, is altijd waardeloos natuurlijk!)

Hopelijk gaat het toch weer goed reageren op de behandeling, hoelang geleden was de vorige kuur eigenlijk?

Sterkte voor jullie allen.
Nitro

Dirk was leuk. Tessel heeft de hele tijd staan swingen, en Daan had zich in zijn hoofd gehaald dat hij het podium opwilde En heeft dat dus ook even gedaan. Timing was wat onhandig, maar hij stond er wel! Na afloop Dirk nog een hand gegeven, en een handtekening gekregen. Grappig, maar hij is inderdaad iets te hyper. Kreeg gisteravond ook zo'n visioen van een Dirk die aan het einde van de voorstelling kan verzuchten in de kleedkamer van "zo, die t.*((*^#-koters zijn ook weer weg. En die óuders, pfff"... Maar het was leuk, de kinderen vonden het geweldig, en daar gaat het om

En nu weer werken
Wat een naar nieuws inderdaad Nitro! Hoe is je moeder eronder? Weer bestralingen en chemo dus. Sterkte voor haar!(en voor jullie natuurlijk!)

Tieg, donderdag heb ik ook kerstborrel en daarna nog afscheidsborrel van collegaatje van mijn werk...dus komt mij niet slecht uit dat wandelen dan niet gaat. Op zich is woensdag goed, maar moet nog even afwachten want moet misschien nog werken woensdagavond...dus ik laat het je nog even weten.

Hoe is het met Lisa nu Dok? Arm meiske

Waar is de rest gebleven? Vis, hoe is het in je nieuwe huis?
Oh, daar heb ik helemaal overheen gelezen... Gaat het al wat beter met Lisa inderdaad? Maartje heeft er dus niet zo heel veel last van?

Hoe gaat het met Levi, die al helemaal opgeknapt? En geen gebroken nachten meer?

Lau, we kunnen woensdagmiddag ook wel daten, gaan we lekker wandelen met de kinders Heb onverwacht een dagje vrij genomen, Daan mag woensdagmorgen naar de huisarts voor de laatste griepprik, en heb niet zo heel veel zin om dan nog te gaan werken. Dus woensdag en donderdag een dagje thuis. Overigens kan morgenavond ook hoor, weet alleen niet A. dan wil sporten? Of vrijdagavond, kan ook. Roep maar

En weer aan de slag...
Jee Nitro, das slecht nieuws... Hopelijk zijn ze er op tijd bij.

Hoest met de zieke kids? (vnl Dok en Marlee)

Deze week 2e ronde vd prik, ben benieuwd hoe de reactie daarop is. Heb net Jes al vertekd dat ie vandaag weer moet, maar hj had echt geen zin.. En wilde dat ik mee ging, maar kan helaas niet, want geen invaller. Dus gaat horkie met beiden alleen.

Sil zag de engel hiernaast en zei "hee papa!" Toen ik vroeg is dat papa, zei hij, ja paparatsie. Hihi.

Dat jullie dat wandelen volhouden, wat goed zeg! Ik doe mee met de nieuwe lijst in 2010! Wil binnen 10 weken 10 kilo kwijt.

Loop nu zonder bh, omdat de te strak zat en irriteert. Maar zo zonder bh is ook niet wat...

Zaterdag bij woonboulevard geweest waar een indoor speeltuintje is met oppas (voor als je graag ff zonder kids meubels wilt kijken) Wij zaten daar te eten (aangrenzend, alleen glazen wand ertussen) en jongens gingen spelen. Hadden dikke lol, achtervolgden elkaar in van die loopauto's en zo. Komt die "oppas" (jaar of 18 denk ik) en sachreeuwt "jongen niet zo schreeuwen" Ze had niet door dat waar daar zaten. Jess was gelijk onder de indruk en je zag aan hem dat ie niet meer op kon gaan in het spel. Sil bleef gillen, wantr die had de grootste lol. Komt dat mens weer, nog strenger roepen dat ze niet mogen gillen. Dat hoorde Sil niet, dus zij weer "wat zei ik nou, ophouden met schreeuwen"

Jess zocht bang mijn blik en toen had madam door dat wij er zaten.

Het spijt me hoor, ik vind dat kinderen zich in het openbaar moeten gedragen en dan idd niet mogen gillen en schreeuwen, maar als ze aan het spelen zijn in een speeltuin en gaan helemaal op in hun fantasie, dan is dat toch geen ramp? Of ben ik dan te asociaal?

En als je je er dan toch zo aan ergert, kun je toch naar ze toelopen en zeggen "jongens, jullie zijn mooi aan het spelen, maar kunnen jullie iets zachter doen" ipv te roepen van een afstand..

Ik fokte me er nogal over op, en wilde er ook wat van zeggen, maar heb het maar bij een strakke blik gehouden...
Oh, woensdagmiddag is wel gezellig Tieg, laten we dat doen!

Dinsdagavond of vrijdagavond weet ik niet of het gaat lukken om te wandelen, maar dat laat ik je dan nog wel even weten.

10 kilo in 10 weken Cees? Dat wil ik ook. Heb besloten me vanaf 1 januari toch maar weer bij WW online in te schijven (zal wel 4 januari worden gok ik, ik vind maandag wel een mooie dag om te beginnen). Dus afgesproken, en dan ga ik gelijk door voor de 20 kilo in 20 weken

Dat van die bh's klinkt bekend hoor. Heb laatst maar een aantal nieuwe bh´s aangeschaft bij Ulla Popken die zitten wel weer goed. Moet gewoon omvang 100 hebben, echt erg. Had vroeger altijd gewoon 80 ...daar wil ik wel weer naar terug...85 mag ook

Ik vind het ook wel raar trouwens, jeetje, kinderen in een speeltuin mogen toch wel beetje gillen van enthousiasme enzo, en anders inderdaad normaal vragen of ze misschien wat zachter kunnen doen. Ik geef je groot gelijk hoor Cees.

Ik ga even op internet speuren naar een Nespresso-apparaat, die wil ik voor mijn verjaardag...moet hem wel zelf uitzoeken van man.
Foei Cees, spelen jouw kinderen niet geluidloos? Die van mij wel, hoor.. Gillen nooit en vooral niet in het openbaar.

Maartjes waterpokken zijn bijna weg, ze had er eerst wel last van (vooral jeuk) maar verder viel het wel mee. Alleen veel geslapen en erg weinig gegeten, ze was echt afgevallen. Lisa is er zieker van geweest, dit weekend veel koorts en pijn, ook erg weinig gegeten (is nog haast nooit voorgekomen) en hele opgezette amandelen ook. Op mijn hyves nog wat foto's gezet.

Nu even alleen thuis, vriend ging kindjes halen die een dagje bij opa en oma waren, maar bleef toch maar slapen. Dus voor mij lekker uitslapen morgen!
cees, ik vind het echt raar, kids moeten zich toch ff lekker uit kunnen leven!

tieg, wat leuk dat de kids zo enthousiast waren! Was het voor jullie ook een beetje uit te houden?

lau, nespresso is lekker. Hebben we op mn werk. En weet je wat dan helemaal geweldig is de Aerocinno, kan je echt geweldig lekker schuim mee maken in 10 seconden, echt super!!

Dok, wat sneu zeg! Ze hebben echt veel pokjes! Heb je lekker geslapen vanmorgen?

Gisteren bij gastouders kennis wezen maken, maar werd er niet blij van. Ze heeft nu een ander kindje van een jaar. Dus voor mannetje eigenlijk niemand om mee te spelen. En ze heeft zelf nog een dochter van 9 maar die moet van en naar school gebracht worden, ook tussendemiddag. En als er dan een kind slaapt wordt die wakker gemaakt, want ze kan ze natuurlijk niet alleen thuis laten. Opzich heel begrijpelijk, maar dat is wel precies de slaaptijd van mannetje, die dan dus altijd wakker gemaakt moet worden. dus we zijn nog erg aan t twijfelen. Ik ga vanmiddag nog bij een andere kijken, maar t is nog niet zeker of die plaatst heeft. Duimen maar!
Dok, dat is altijd naar als ze al ouder zijn als ze waterpokken krijgen, dan kunnen ze er best ziek van worden. Gelukkig nu weer wat beter.

Cees, raar hoor, hoewel die van mij net zo stil zijn als die van Dok. Tenminste ik hoor niets (met oordoppen in).

Nitro, jammer dat het niet ideaal is. Zou het ook niet fijn vinden hoor. En de jongste heeft straks ook de slaapjes rond de middag, nu kan het nog in de wagen en is makkelijk meenemen maar straks niet meer. Hoop dat het bij de ander beter is en dat ze plek heeft.

Tieg, knap van je dat je naar Drik scheele bent geweest. Vind die vent echt niet leuk. Ik ga met Tim in januari en februari naar kabouter plop en naar woezel en pip.

We willen later in het jaar met de kids naar k3 maar pas als Floor 2 is zodat ze er iets meer aan heeft.

Lau, we hebben net de nespresso de deur uit gedaan. Vind het wel erg lekker hoor maar gebruikten hem zo weinig. Gebruiken de senseo vaker. Nu staat die bij zwager dus gaan we daar wel nespresso drinken.

Onze telefoon is bijna 2 weken kapot geweest en gisteren eindelijk weer gemaakt. Werd ik gister eind van de middag gebeld dat ik kaarten voor nec-vitesse had gewonnen. Dacht ook eens een keer mee te doen want ik win toch nooit wat. Wel dus deze keer. Wel lache, ga ze vanmiddag ophalen en dan mogen man en zwager lekker naar voetbal. Vind er zelf niet veel aan en al helemaal niet als het zo koud is.
en koud is het...

balen van de gastouder Nitro.. woont ze ver van de school af?

ik vind het straks ook lastig hoor, kids slapen hier ook tijdesn schoolpauzes. maar heb meeste dagen stagiaire, dus dat scheelt. Vrijdag niet, en moet dan met alle kids jes naar psz brengen, ben erg benieuwd hoe dat gaat..

volgens mij gaat vis ook voor 10 in 10 weken, moet te doen zijn toch? (krijg al honger bij het idee)

loop nu met een bikini topje, schuurt t niet meer zo. ik had blauwe plekken en sneetjes onder de oksels van de beugels. niet echt juiste maat dus, hihi..

leuk die kaartjes nic, voor de mannen dan.. dirk scheele zouden mijn boyz ook wel leuk vnde, maar in frl komt ie voorlopig niet..
Cees, wat was jij jezelf aan het martelen! Ga eens gauw iets nieuws kopen dan!

Nic, kabouter Plop is natuurlijk wel heel leuk... :puke:

En, Nitro hoe was de andere gastouder? Is niet fijn als de kinders steeds wakker gemaakt zouden worden, daarna slapen ze meestal niet meer. Onze gastouders zijn met z'n 2-en en dan blijft er 1 thuis bij degene die slaapt.

Maar als we Maartje daar straks 3 dagen brengen dan zit ze 2 hele dagen alleen. Dat vind ik niet leuk voor haar. Dus dan toch ook dagje creche. Dan heb je wel: Maandag GO, dinsdag creche, woensdag mama, donderdag GO en vrijdag opa & oma. Is wel een beetje druk, maar minder druk dan 3 dagen creche. Keuzes, keuzes...

Nieuw pand voor praktijk lijkt door te gaan! Even met de bank praten.. Alles gaat zo voor de wind dat het eng is.
dok geweldig nieuws!!!

nitro, hoest daar?

wat is het koud hè? ik vind dit wel beter dan al die regen, maar vind het voor de beesten zo sneu..

nog 3 daagjes, en dan vakantie!!!

Marlee hoest met levi, gaat die van jullie nog door?
Oh, dat klinkt goed Dok! Ga je ook uitbreiden dan?

Ja Cees, echt even wat anders kopen hoor, ik ben helemaal van de padded bh's tegenwoordig, zit lekker en ziet er ook goed uit, al zeg ik het zelf En bijna vakantie is wel fijn. Gaan jullie nog wat doen of gewoon (lekker) thuis klussen?

Kinderen zijn gisteren weer ingeent, dus dat hebben we ook weer gehad. Nu maar hopen dat Nina niet weer koorts krijgt (of Lasse), maar het lijkt allemaal goed te gaan vanochtend. We zijn nu de kerstboom aan het opzetten. Straks maar even boodschappen doen en vanmiddag op visite bij Tieg misschien
quote:lau72 schreef op 16 december 2009 @ 08:55:

We zijn nu de kerstboom aan het opzetten. Straks maar even boodschappen doen en vanmiddag op visite bij Tieg misschien

Goed dat ik het nu nog lees... kan ik nog even aan de poets... En alle andere klusjes die ik ook nog wilde... en die ongetwijfeld drie keer zo traag gaan met een blokje Tessel aan mijn been... die lijkt wel last te hebben van d'r prik denk ik, is nu al even aan het jengelen, dus die gaat zo maar lekker naar bed.

Daan heeft vanmorgen de laatste van de griepprikken gehad, dus die is klaar. Tenminste, over een maand mag hij de reguliere prik (dtp?) op het cb.

Nitro, balen dat die ene gastouder niks was, hopelijk is het gevoel bij de tweede wel goed.

Dok, 3 dagen creche hoeft niet perse te druk te zijn hoor. Ik kan me indenken dat zoveel gewissel van locatie ook druk kan zijn voor Maartje.

Cees, lekker, vakantie. Ben je twee weken dicht?

HIer gaat het allemaal zo z'n gangetje, straks de kamer maar eens omgooien, meteen maar wat plinten plakken, en plek maken voor de kerstboom. Ben benieuwd of me dat gaat lukken met twee kinders om me heen.

En nu Tessel maar even bezig houden...
Dok, ik denk dat het afhankelijk hoe de meiden op elke opvang reageren natuurlijk. Als het bij de GO rustiger, komen ze daar (en bij opa en oma) mss toch weer wat tot rust. Maar zijn het hyper kindjes, kunnen ze mss meer hun ei kwijt op een KDV.... "Slepen" moet je toch met ze, dus waarheen zal dan niet zoveel uitmaken lijkt me.

Mijn jongens zitten elke dag tussen de kinderen. 4 dagen bij de gastkindjes, 1 dag kdv. Is wel wat anders omdat ze thuis zijn, maar toch druk en gedeelde aandacht.

1 gastkindje gaat 2 dagen naar mij en 2 dagen KDV. Maar die heeft t hier toch iets meer naar zijn zin. Ander kindje kwam van drukkere/ actievere go dan ik, en dat was daar muurbloempje. Hier kwam hij tot leven en is nu de drukste (en slecht luisterend) van het stel...

Zolang de kinderen voldoende aandacht krijgen en (uitdagend) speelmateriaal hebben, dan maakt het voor de 4 minners niet zoveel uit denk ik hoor!
O en 2 komen van KDV omdat ze daar minder aandacht kregen, was te massaal voor ze. Bij 1 blijkt nu dat die zich heel slecht kan losmaken van mama en eerste half uur alleen maar huilt. Dus maakt het dan in principe niet uit waar die heen gaat, dat afscheid blijft moeilijk.....
Dok, wat leuk dat het nieuwe pand doorgaat! Gaat inderdaad lekker bij jullie.

Bij mij gaan de kinderen 3 dagen naar kdv en zijn daar bijna niet weg te krijgen. Denk wel dat Floor blij is als die grote jongens eindelijk naar school gaan. Die lopen continu achter d'r aan en dat wil ze niet. Gister zaten ze weer te trekken en de duwen en had ze weer eens een tand door de lip. De leidsters zitten er wel bovenop maar toch gebeurd er nog wel eens wat. Thuis ook want daar heb ik ook een grote jongen die daar lekker doorgaat met achter haar aanlopen.

Tim had vorige week iedere keer zijn broek nat, expres. Ging vanaf vrijdag weer goed en dan gisteren ineens weer expres in zijn broek gepoept. Wat moet ik daar nou mee. Lijkt een aandacht kwestie te zijn maar had juist gisteren beloofd dat als het goed zou blijven gaan dat we dan zondag naar en pannenkoekenrestaurant zouden gaan.

Hoop dat het vandaag zonder ongelukjes gaat. Ben een beetje klaar met die piep en poepbroeken. Ik was me helemaal suf en het stinkt enorm.

Nog even hard werken. Heb voor morgen een afspraak bij de fysio gemaakt. Heb al maanden last van mijn nek en schouders. Kan goed met het werk te maken hebben, verkeerde houding maar heb al verschillende dingen geprobeerd. Nu maar eens naar de fysio, kijken wat die ervan denkt.
Wat vervelend van die vieze broeken Nic, wij hebben verschillende dingen geprobeerd: Beloningen in het vooruitzicht (extra voorlezen), onthouden van leuke dingen (niet voorlezen bij natte broek). Zelfs een pets op de billen in het vooruitzicht gesteld als het weer (expres) zou gebeuren. Toen ze het weer deed zei ze laconiek: Nu krijg ik een pets he? Daarna ging het wel een hele week goed. Ik weet niet wat uiteindelijk nou werkte, het is gewoon overgegaan.

Lisa verveelde zich bij de gastouder, kon niet uitrazen omdat er geen tuin is en niet zoveel ruimte (en oudere mensen). Ze wilde er echt niet meer heen toen ze zo oud was als Maartje. Ze vindt de creche geweldig.

Maartje vond de creche niet leuk, verschillende leidsters en veel kinderen. Maar dat was wel 9 maanden geleden. Bij de GO is ze erg op haar gemak, krijgt veel aandacht (misschien iets te veel..) en lijkt zich niet te vervelen. Maar ik wil ook graag dat ze met meer kinderen leert omgaan. Dus tot november 1 dag creche en 2 dagen gastouder en daarna 3 dagen creche.

Vandaag nieuwe dierenarts aan het werk gehad, leuk mens! Gaat de woensdagen doen zodat ik vrij kan zijn.
jee wat gaat dat lekker bij jou dok, fijn zeg! heerlijk een dag vrij!

Wat ligt er veel sneeuw!!!! Vind het normaal niks, maar nu ik kinderen heb, is zoveel sneeuw wel erg leuk! We gaan dan zo ook eerst een sneeuwpop maken voor ik ze naar KDV breng!

Denk dat er wel 15 cm ligt, kunnen we een behoorlijk pop van maken!

Wacht nu eerst ff tot t wat lichter is, want wil een foto van de tuin zonder voetstappen, want het ziet er echt heel mooi uit..

(moeten de honden nog even hun plasje ophouden... )

Volgens mij is dit ook de eerste keer dat de jongens sneeuw bewust meemaken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven